12 شغل هنری برای بروز خلاقیت تیپ های شخصیتی INFP

1403/05/16 12:11 AM - 2 ماه قبل


افراد با تیپ شخصیتی INFP بابت توانمندی های خلاقانه و هنری خود شناخته شده اند. آن ها دیدگاه نامتعارفی نسبت به دنیا دارند و در دنیای احتمال ها و خیال پردازی های خود گم می شوند. بنابراین جای تعجب نیست که جذب حرفه های هنری می شوند.

در همین حین تیپ های شخصیتی INFP اغلب برای موفقیت در محیط کار با چالش روبرو می شوند. این افراد علاوه بر اینکه کمترین درآمد را دریافت می کنند، همچنین جزو تیپ هایی قرار می گیرند که کمترین رضایت شغلی را دارند. احتمالا به این دلیل که آن ها برای معنا و اصالت در کار خود ارزش قائل می شوند و پیداکردن چنین چیزهایی در مسیرهای شغلی سنتی چالش برانگیز است.

اگر تیپ شخصیتی INFP هستید که دنبال حرفه ای پولساز و رضایت بخش می گردید، در این مقاله از 10 شغل هنری نام می بریم که کمک می کنند استعدادهای خود را ابراز کنید و مطمئن شوید درآمد خوبی دارید. پس همراهمان بمانید. قبل از شروع اگر از تیپ شخصیتی خود مطمئن نیستید، می توانید در تست ام بی تی آی تست و تایپ شرکت کرده و گزارش کامل آن را نیز دریافت کنید.

1. طراح گرافیک

تیپ های شخصیتی INFP به طور ذاتی در زمینه طراحی و زیبایی شناسی استعداد دارند تا انتخاب مناسبی برای شغل های مربوط به طراحی گرافیک باشند. شما به عنوان طراح گرافیک می توانید از مهارت های خلاقانه خود برای توسعه مفاهیم و طراحی های بصری برای رسانه های مختلف مانند چاپی، دیجیتال یا بسته بندی استفاده کنید. این حرفه همچنین به شما اجازه می دهد به صورت مستقل یا در غالب یک تیم، بسته به ترجیحات خود، کار کنید که احتمالا برای شما ترکیبی از این دو باشد.

2. تصویرپرداز

اگر به طراحی علاقه دارید، تصویرپردازی ممکن است شغل عالی برای شما باشد. به عنوان یک هنرمند با تیپ شخصیتی INFP ممکن است از تصویرپردازی برای کتاب ها، مجله ها، تبلیغات یا حتی فیلم و تلویزیون لذت ببرید. همچنین این فرصت را دارید که به عنوان فریلنسر، پروژه های دیجیتال مانند انیمیشن سازی و طراحی وب را قبول کنید.

3. درمانگر هنری

تیپ های شخصیتی INFP افرادی همدل و مهربان هستند تا کاندیداهای عالی برای قبول شغلی در زمینه هنردرمانی باشند. به عنوان درمانگر هنری از روش های مختلف ابراز هنری برای کمک به مشتریان استفاده می کنید تا احساسات خود را بررسی کنند، به خودآگاهی بیشتری برسند و با آسیب ها یا مشکلات سلامت روان خود مقابله کنند.

4. موسیقیدان

برای تیپ های شخصیتی INFP که علاقه به موسیقی دارند، موسیقیدان شدن ممکن است انتخابی بدون فکر باشد. خواه از طریق خوانندگی، نواختن یک ساز یا آهنگسازی باشد، می توانید از خلاقیت خود برای خلق آثار هنری زیبا استفاده کنید. مزیت بیشتر این شغل این است که بسیاری از موسیقیدان ها آزادند تا به صورت مستقل کار کرده و پروژه های خودشان را انتخاب کنند.

5. عکاس

تیپ های شخصیتی INFP اغلب توجه بالایی به جزئیات دارند و می توانند از طریق لنز دوربین خود احساسات را ثبت کنند. بنابراین گزینه ای مناسب برای حرفه عکاسی خواهند بود که در آن می توانند با استفاده از مهارت های خود داستان بگویند و احساسات را از طریق عکس هایشان برانگیزند. به عنوان عکاس می توانید در حوزه های مختلف متخصص شوید مانند عکاسی پرتره، عکاسی منظره یا حتی عکاسی مد.

این افراد را با کمک مقاله زیر بهتر می شناسید:

6. طراح بازی ویدئویی

با توجه به افزایش محبوبیت صنعت گیمینگ، INFPها می توانند از خلاقیت خود برای طراحی بازی های ویدئویی استفاده کنند. این حرفه به شما اجازه می دهد علاقه شدید خود برای داستان گویی و طراحی را برای خلق تجربه های درگیرکننده و غوطه ورکننده برای گیمرها، ترکیب کنید. خواه از طریق توسعه شخصیت یا جهان سازی باشد، طراحان بازی ویدویی این فرصت را دارند که به رویاهای خود جان ببخشند.

7. انیماتور

اگر این استعداد را دارید که به تصویرها و طراحی های خود جان ببخشید، شغل انیماتور ممکن است انتخابی عالی برایتان باشد. به عنوان یک انیماتور دارای تیپ شخصیتی INFP می توانید روی پروژه های گوناگون کار کنید مانند فیلم ها، برنامه های تلویزیونی، تبلیغات یا بازی های ویدئویی. با توجه به پیشرفت های حوزه فناوری، فرصت های زیادی برای انیماتورها وجود دارد تا روی پروژه های انیمیشن سازی سه بعدی و جلوه های بصری کار کنند.

8. نویسنده

شخصیت های INFP استعداد ذاتی برای قراردادن کلمات کنار یکدیگر و بیان افکار و احساسات خود از طریق نوشتن دارند. خواه نوشتن رمان، شعر یا محتوانویسی برای کسب و کارها باشد، این حرفه اجازه می دهد از خلاقیت و تخیل خود برای خلق داستان های قدرتمند یا انتقال پیام های مهم استفاده کنید.

9. کارگردان هنری

به عنوان کارگردان یا مدیر هنری، می توانید از مهارت های خلاقانه خود و علاقه به طراحی برای نظارت بر جنبه های بصری پروژه های گوناگون مانند تبلیغات، فیلم ها یا مجله ها استفاده کنید. این وظیفه شغلی همچنین شامل مدیریت تیمی از هنرمندان و طراحان می شود تا به رویای خود جان ببخشید. با ترکیب صحیح خلاقیت و مهارت های رهبری خود عملکردی عالی در این حرفه خواهید داشت.

10. طراح مد

شخصیت های INFP درک بالایی از استایل دارند و اغلب جذب تیپ های غیرمتعارف در دنیای مد می شوند. بنابراین گزینه مناسبی برای حرفه طراحی مد خواهند بود که در آن می توانند از استعدادهای خلاقانه خود برای طراحی لباس و اکسسوری هایی استفاده کنند که منعکس کننده استایل شخصی آن ها باشد. خواه بخواهید برای یک خانه مد کار کنید یا برند شخصی خود را شروع کنید، این حرفه اجازه می دهد خودتان را از طریق طراحی ابراز کنید.

11. مسئول گالری هنری

اگر علاقه شدیدی به هنر و انتخاب و نمایش آثار هنری دارید، قبول مسئولیت اداره یک گالری هنری حرفه ای عالی برای شما است. به عنوان تیپ شخصیتی INFP می توانید از لذت خود به هنر برای نشان دادن و تبلیغ آثار سایر هنرمندان از طریق رویدادها و نمایشگاه ها استفاده کنید. این حرفه همچنین اجازه می دهد با سایر هنرمندانه شبکه سازی کنید و روابطی در یک جامعه هنری شکل دهید.

12. طراح داخلی

افراد با تیپ شخصیتی INFP به صورت ذاتی به طراحی داخلی علاقه دارند، چون می توانند فضاهای منحصر به فرد و جذاب خلق کنند که منعکس کننده استایل شخصی شان باشند. به عنوان طراح داخلی می توانید از خلاقیت خود برای متحول کردن فضاهای زنده به آثار هنری زیبا استفاده کنید. این حرفه همچنین اجازه می دهد همکاری نزدیکی با مشتریان خود داشته باشید و از طریق طراحی های خود به رویاهایشان جان ببخشید.

در پایان مهم نیست به عنوان تیپ شخصیتی چه حرفه هنری را انتخاب می کنید، چون مجموعه مهارت ها و ویژگی های منحصر به فردی دارید که کمک می کنند در این صنعت خلاقانه موفق شوید.


mbti (ام بی تی آی) شخصیت شناسی توسعه فردی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.