بهترین شغل ها برای زنان با تیپ شخصیتی ESTP

1403/05/19 11:13 PM - 2 ماه قبل


زنان دارای تیپ شخصیتی ESTP اغلب در محیط کار «خانم های رئیس» نگریسته می شوند. آن ها در محیط های پرتحرک موفق می شوند و عملکرد عالی در متقاعدسازی، تصمیم گیری و حل مشکل دارند. آن ها باید گزینه ای مناسب برای شغل های زیادی باشند، اگر بتوانند در یک شغل دوام آورند.

در همین حین زنان دارای شخصیت ESTP ممکن است در مقایسه با همتایان مرد خود متوجه شوند که سخت تر در محیط کار موفق می شوند. چه اشتباه چه درست، تیپ های شخصیتی ESTP اغلب «مردانه ترین» تیپ در بین 16 تیپ سیستم مایرز بریگز شناخته می شوند. به علت ویژگی هایی که دارند مانند جسارت، قاطعیت، عملگرایی و منطقی بودن و ریسک پذیری که بیشتر جزو خصوصیات مردان محسوب می شوند تا زنان.

این کلیشه جنسیتی ممکن است باعث شود که زنان با شخصیت ESTP سخت تر جدی گرفته شوند یا در شغل خود پیشرفت کنند. با توجه به این موضوع، در این مقاله به 10 شغلی اشاره می کنیم که به این زنان اجازه می دهند بدرخشند، بدون اینکه از نقاط قوت ذاتی خود کمتر استفاده کنند یا با کلیشه های بسیار زیاد جنسیتی روبرو شوند. پس همراهمان بمانید. قبل از شروع اگر از تیپ شخصیتی خود مطمئن نیستید، می توانید در تست MBTI تست و تایپ شرکت کرده و گزارش کامل آن را نیز دریافت کنید.

1. مدیر فروش

29درصد نمایندگان فروش را فقط زنان تشکیل می دهند، اما طبق تحقیقات آن ها عملکردی بهتر از مردان دارند. این موضوع به ویژه در فروش های B2B صحت دارد که چرخه فروش طولانی تری دارند و بنابراین نیازمند رابطه سازی بیشتر هستند. زنان دارای تیپ شخصیتی ESTP با جذابیت و اطمینان به نفس ذاتی خود به خوبی برای موفقیت در نقش های فروش، گزینه مناسبی هستند.

نمایندگان فروش باید به سرعت تصمیم بگیرند، به تنهایی به راه حل برسند و در تیم خود انگیزه ایجاد کنند، تمام مهارت هایی که جزو نقاط قوت طبیعی زنان با تیپ ESTP محسوب می شوند.

2. کارآفرین

کارآفرینی کاملا مناسب زنان با تیپ شخصیتی ESTP، به علت توانمندی های ریسک پذیری و رویکرد فعال یا منطقی آن ها برای حل مشکلات است. کارآفرینی نیازمند برنامه ریزی قاطعانه، تفکر راه حل گرایانه و توانایی تغییر سریع زمانی که شرایط عوض می شود، است. 

زنان ESTP کاملا چنین ویژگی هایی را دارند و می توانند از جسارت خود برای کسب سرمایه و شکل دادن همکاری ها استفاده کنند. در آمریکا صاحب 30درصد کسب و کارها زنان هستند، بنابراین کارآفرینی حوزه ای است که جنسیت در آن مشکلی ایجاد نمی کند.

3. برنامه ریز رویداد

برنامه ریزی رویداد مهارت های ترتیب دادن مراسم را با حل مساله خلاقانه ترکیب می کند و شغلی ایده آل برای زنان ESTP است. این شغل نیازمند تصمیم گیری سریع و کاربردی است و زنان با تیپ ESTP را قادر می سازد که تحت فشار موفق شوند و مطمن باشند که رویدادها بدون مشکل پیش می روند.

انعطاف پذیری و محیط های با انرژی بالا مناسب شخصیت های این افراد نیز است. صنعت برنامه ریزی رویداد را اکثرا زنان به خود اختصاص داده اند، به نحوی که 75درصد نیروی کاری این صنعت را آن ها تشکیل می دهند که نشان می دهد محیطی حمایت کننده برای زنان با شخصیت ESTP است.

4. خدمات پزشکی اورژانس

به عنوان یک تکنسین فوریت های پزشکی یا پارامدیک، زنان با تیپ ESTP می توانند از توانایی خود برای حفظ آرامش تحت فشار و نشان دادن سریع واکنش موثر، استفاده کنند. این شغل شامل تصمیم گیری سریع و بحرانی در موقعیت های اورژانسی می شود، ویژگی هایی که در ذات تیپ شخصیتی ESTP قرار دارتد. با توجه به اینکه زنان تقریبا 35درصد شاغلان در حوزه خدمات فوریت پزشکی را تشکیل می دهند، زنان ESTP در این حوزه با فرصت های عالی روبرو می شوند.

5. متخصص روابط عمومی

روابط عمومی حرفه عالی برای زنان ESTP است، به علت مهارت های ارتباطی عالی آن ها و توانایی در مدیریت موثر بحران. این شغل شامل آماده سازی پاسخ ها، مدیریت روابط رسانه ای و ترتیب دادن رویدادهای عمومی است، تمام چیزهایی که ملزم به عمل قاطعانه و جذابیتی دارند که شخصیت های ESTP از آن برخوردارند.

به کمک مقاله زیر تیپ خود را بهتر تشخیص دهید:

6. مدیر پروژه

مدیریت پروژه نیازمند ترکیبی از هماهنگی سازی و مدیریت، تفکر سریع و رهبری است تا این اطمینان به وجود آید که پروژه ها به موقع و طبق بودجه تحویل داده می شوند. این ویژگی ها در ذات زنان ESTP قرار دارند که در محیط های پرتکاپو با عوامل همیشه در حال تغییر، موفق می شوند. هرچه شرکت های بیشتری سعی می کنند در موقعیت های رهبری خود تنوع جنسیتی را رعایت کنند، مدیران پروژه می توانند نقش یک الگوی ارزشمند را برای سایر زنان با تیپ ESTP فعال در این حوزه داشته باشند.

7. افسر پلیس

شغل افسر پلیس برای زنان با تیپ شخصیتی ESTP مناسب است، چون ارزش بالایی برای عدالت قائل می شوند و در محیط های با انرژی بالا و غیرقابل پیش بینی عملکرد خوبی دارند. پلیس بودن نیازمند تفکر سریع و قاطعانه و استقامت جسمانی است، ویژگی هایی که ESTPها به صورت ذاتی از خود نشان می دهند.

با آنکه زنان تنها در حدود 14درصد از نیروهای اجرای قانون را تشکیل می دهند روز به روز اهمیت تنوع جنسیتی بیشتر شناخته می شود تا این حرفه برای زنان ESTP چالش برانگیز اما با این حال نتیجه بخش باشد.

8. مشاور املاک

مشاوران املاک باید قاطع، با رفتار دوستانه و قدرت چانه زنی باشند، ویژگی هایی که در ذات زنان ESTP قرار دارند. این حرفه شامل تعامل فعال با مشتریان، تصمیم گیری سریع برای عقد قرارداد و انعطاف پذیری در مدیریت وظایف گوناگون می شود.

به گفته انجمن ملی مشاوران املاک آمریکا، زنان 67درصد تمام مشاوران این کشور را تشکیل می دهند که نشان از یک محیط حمایت کننده و موفق برای زنان ESTP دارد که در این حوزه جذاب موفق شوند.

9. خلبان تجاری

هدایت پروازهای تجاری به خوبی با میل زنان ESTP برای ماجراجویی و توانایی آن ها برای مدیریت موقعیت های با استرس بالا با اطمینان و دقت، همخوانی دارد. این شغل نیاز به تصمیم گیری آگاهانه و سریع و آگاهی موقعیتی دارد. با آنکه زنان تنها 5درصد خلبانان خطوط هوایی را طبق «انجمن ملی زنان خلبان خطوط هواپیمایی» آمریکا تشکیل می دهند، افراد دارای ویژگی های الزامی، مانند زنان ESTP، بیشتر از گذشته به شکستن موانع و هموارکردن مسیر برای نسل های آینده ادامه می دهند.

10. کارگزار بازار سهام

زنان با تیپ ESTP ممکن است در جهان پرانرژی و پر ریسک سهام به دلیل جدیت و مهارت های چانه زنی عالی خود موفق شوند. کارگزار بازار سهام باید قاطعانه و بدون فکر به درستی واکنش نشان دهد، ترندهای بازار را تحلیل کند و سریعا تصمیم های آگاهانه بگیرد. ویژگی هایی که در ذات ESTPها قرار دارند.

سخن نهایی

10 حرفه ای که در بالا نام بردیم، معدود نمونه هایی از فرصت های بی شمار مناسب برای زنان با تیپ شخصیتی ESTP هستند. شما زمان انتخاب این شغل ها باید به نقاط قوت و علایق فردی خود دقت کنید تا تصمیم بهتری بگیرید.


mbti (ام بی تی آی) شخصیت شناسی توسعه فردی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.