چه چیزی بر اساس تیپ MBTI شما باعث خواهد شد سایرین با شما قطع رابطه کنند

1403/05/24 10:45 PM - 2 ماه قبل


این سناریو را تصور کنید. صبح بیدار شده اید و به گوشی خود نگاه می کنید. اتفاقی افتاده است. به جای چند ایمیل و پیامک، ده ها پیام گرفته اید. ناگهان علت آن را متوجه می شوید. خبر همه جا درباره کاری که انجام داده اید پخش شده است. چیزی که گفته اید. چیزی که با سایرین به اشتراک گذاشته اید و حالا کاربران اینترنت راضی نیستند. درست است، سایرین با شما قطع رابطه کرده اند و علت آن بر اساس تیپ شخصیتی MBTI شما است که در این مقاله توضیح می دهیم. پس همراهمان بمانید. قبل از شروع اگر از تیپ شخصیتی خود مطمئن نیستید، می توانید در تست ام بی تی آی تست و تایپ شرکت کرده و گزارش کامل آن را نیز دریافت کنید.

تیپ شخصیتی ENTP: بیش از حد فشار وارد کرده اید

به عنوان تیپ شخصیتی ENTP استعدادی عالی در بررسی تمامی جوانب یک بحث دارید و عاشق این هستید که مردم را تحت فشار قرار دهید تا نظر واقعی خود را بگویند. فقط با این تفاوت که این دفعه بیش از حد فشار وارد کرده اید. به جای اینکه متوجه شوید فردی که با او صحبت کرده اید از حرف های تحریک آمیز شما ناراحت شده است، دائما به پرسیدن سوال ادامه داده اید. حالا ارتباط خود را به این دلیل که شما بی تفاوت و بی احساس هستید، با شما قطع کرده اند.

تیپ شخصیتی ENTJ: بیش از حد خودخواه بودید

وقت آن بوده است که یک برنامه بریزید و پس از سنجیدن مزایا و معایب، درباره بهترین مسیر رو به جلو با قاطعیت تصمیم گرفتید. اما اطرافیان شما آنقدر مطمئن نبودند. آن ها نظرها و پیشنهادهای دیگری داده اند که از گوش کردن به آن ها به عنوان تیپ شخصیتی ENTJ خودداری کرده اید و فکر کردید که حرف شما درست است. بنابراین همکاران شما تصمیم گرفتند توجهتان را به شکل دیگری جلب کنند، یعنی با آنلاین شدن و اعلام قطع رابطه با شما.

تیپ شخصیتی INTP: همه چیز را همانطور که بوده است گفتید

صداقت یکی از نقاط قوت شما به عنوان تیپ شخصیتی INTP است، اما همچنین دلیل قطع رابطه دیگران با شما. یکی از دوستانتان بابت یک مشکل احساسی پیش شما آمده است و به جای آنکه با همدلی به حرف هایش گوش کنید و مهربانی نشان دهید، تمام اشتباهات او را گوشزد کرده اید و گفتید برای رفع مشکل باید چکار کند. بدون تردید نیت شما خیر بوده است، اما حرف های خود را بیش از حد رک و بی پرده گفتید. وقت آن است که مهارت های هوش هیجانی خود را افزایش دهید.

تیپ شخصیتی INTJ: متوجه شدند که چشمان خود را گرد کردید

در تمام طول زندگی خود به عنوان تیپ شخصیتی INTJ در تعقیب دانش و پیشرفت خود، وقت کمی برای افرادی داشتید که بیش از حد حساس، ناخوشایند یا احساسی اند. اجازه دهید با این حقیقت مواجه شوید. این افراد باعث می شوند که چشمان خود را گرد کنید، البته در خفا. اما این مرتبه آن چشم غره و گرد کردن مرگبار افراد با تیپ شخصیتی INTJ را واقعا انجام دادید، آن هم در جلوی کسی که خودخواهی شما را در اینترنت و شبکه های اجتماعی جار زده است. حالا موج فرهنگ قطع ارتباط قربانی دیگری گرفته است.

تیپ شخصیتی INFP: به جای انجام، رویاپردازی کرده اید

گاهی دنیای درون شما به قدری هیجان انگیز است که حواستان از دنیای واقعی پرت می شود. با آنکه داشتن تخیل غنی شگفت انگیز است ای تیپ شخصیتی INFP، اما نه آنقدر عالی زمانی که مردم دنیای واقعی به کمک شما در انجام کارها نیاز دارند. شما دائما گفتید این کار را انجام می دهید، آن را فردا انجام می دهید و...اما هرگز انجام ندادید، درست است؟ به جای آن اهمال کاری داشتید و مردمی که روی شما حساب کرده بودند بیش از حد منتظر کمکتان مانده اند.

تیپ شخصیتی INFJ: این شما بودید که ابتدا قطع رابطه کردید!

حرکت مشهور افراد با تیپ شخصیتی INFJ در بستن محکم در و دور شدنشان را دیده اید؟ زمانی که فردی از خط قرمز عبور می کند، شما زحمتی برای مقابله با مشکل نمی کشید و خیلی راحت سرد می شوید. مشکل اینجاست فردی که در را روی او بسته اید، علت آن را متوجه نمی شود. حالا او از حرکت زشت شما ناراحت شده است و به همه دارد می گوید او را نادیده گرفتید.

تیپ شخصیتی ENFP: سعی کردید همه را راضی نگه دارید

به عنوان تیپ شخصیتی ENFP و بابت ذات خوب و قلب مهربانی که دارید، می خواهید همه را در زندگی خود راضی و خوشحال کنید. اما این مرتبه افراط کردید. شما دعوت مهمانی های زیادی را قبول کردید و سپس به قدری آشفته شده اید که نتوانستید به هیچ کدام از آن ها بروید. حالا هیچ کدام از دوستان شما خوشحال نیستند و حرارت دعوت ها سرد شده است. اندکی از شهرت شما هم از بین رفته است.

تیپ شخصیتی ENFJ: تمرکز خود را بیش از حد روی هدف گذاشته اید

به عنوان تیپ شخصیتی ENFJ، آرزو دارید دنیا را به مکان بهتری تبدیل کنید و مصمیم هستید جامه حقیقت به تن رویاهای خود بپوشانید. با آنکه رویاهای شما ناب هستند اما از طرفی منجر به این می شوند که دید تونلی داشته باشید. یعنی بیش از حد به تصویر بزرگ و هدف دقت می کنید که اطرافیان خود را نادیده می گیرید. دقیقا به همین دلیل است که با شما قطع رابطه می کنند. حتی با آنکه سعی دارید در خدمت یک هدف والاتر باشید، نقش مهمی را که در زندگی دوستان خود ایفا می کنید از یاد می برید و حالا به آن ها بر خورده است.

تیپ شخصیتی ESFJ: شایعه پراکنی و غیبت کرده اید

به عنوان تیپ شخصیتی ESFJ، با توجه به ذات خونگرم و مهارت های اجتماعی عالی که دارید، جای تعجب نیست اینقدر محبوب باشید! فقط یک مشکل وجود دارد. تعداد زیادی از دوستانتان، رازهای خود را به شما می گویند. شما قصد شایعه پراکنی و غیبت و گفتن یک راز به افرادی که قرار نبوده است آن را بدانند، نداشتید. اما این اتفاق افتاده است و فردی که راز او را گفته اید، ناراحت شده است. واقعا ناراحت کننده است.

تیپ شخصیتی ESFP: بدون سنجیدن تمام عواقب یا خطرات عمل کردید

به عنوان تیپ شخصیتی ESFP در تعقیب ماجراجویی و سرگرمی، از تجربه های جدید با آغوش باز استقبال می کنید و دوستان خود را نیز به همراهتان می برید. اما این مرتبه به جزئیات زیاد توجه نکردید، درست است؟ بنابراین تجربه موردنظر گرانقیمت و حتی اندکی خطرناک شد. به جای آنکه به شما به عنوان فردی که بدون فکر عمل می کند و بی خیال است بنگرند، به این دلیل رابطه را با شما قطع کردند که بی محابا و هیجانی عمل می کنید.

تیپ شخصیتی ISFJ: از کوره در رفتید

به عنوان تیپ شخصیتی ISFJ، فردی حمایتگر اما تودار هستید و اغلب به جای آنکه مشکلات خود را بیان کنید به مشکلات سایرین گوش می دهید. اما طی چند ماه گذشته، رفتار فردی باعث شده است احساس ناراحتی و عصبانیت کنید. این احساسات را سرکوب کرده اید تا حالا از کوره در بروید. تمام احساسات سرکوب شده شما به شکل غیرمنتظره فوران کردند و به دلیل خشم غیرباوری که نشان دادید، با شما قطع رابطه کردند.

تیپ شخصیتی ISFP: با آنکه کسی منظور نداشته است، به دل گرفتید

به عنوان تیپ شخصیتی ISFP، روح هنرمندانه و ارزش های عمیقی دارید. با آنکه حساسیت عاطفی شما یک ویژگی زیبا است، اما زمانی که یک نظر بی معنی را به عنوان انتقاد شخصی به دل می گیرید، شما را به دردسر می اندازد. در چنین مواردی، به این دلیل با شما قطع رابطه کردند که حرف دیگران را بدون آنکه منظور داشته باشند به دل گرفتید و باعث شده است اطرافیان شما از تغییر حالت روحی و رفتار شما شوکه و گیج شوند.

تیپ شخصیتی ISTP: بیشتر از یک مرتبه سر حرف خود نایستاده اید

به عنوان تیپ شخصیتی ISTP، فردی آزاد و رها هستید و نفرت از این دارید که کاغذبازی، قوانین و برنامه ها شما را محدود کنند. گاهی به چیزی بله گفته اید و سپس نظر خود را عوض کرده اید. از نظر شما این اصلا مشکلی نیست، اما اطرافیان شما عصبانی شده اند و به این دلیل که مسئولیت پذیر نیستید، با شما قطع رابطه کردند.

تیپ شخصیتی ISTJ: باید حق با شما بوده باشد

به عنوان تیپ شخصیتی ISTJ شما فرد فوق العاد دانشمندی هستید که تمام تصمیم های خود را بر اساس حقایقی که به خوبی درباره آن ها تحقیق کرده اید، می گیرید. اما این مرتبه حقایق شما را به مقصد اشتباهی رسانده اند. اشتباه بودن واقعا چیز بدی نیست، اما واکنش شما اشتباه بوده است. به جای آنکه سر خود را بالا بگیرید و آن را بپذیرید، دائما به حرف اول خود برگشته اید و توضیح دادید چرا باید شرایط درست پیش می رفته است. به این خاطر که انعطاف پذیری ندارید، با شما رابطه خود را قطع کردند.

تیپ شخصیتی ESTJ: وارد حالت سلطه گری و کنترل گری بیش از حد شدید

زمانی که برنامه ای درست پیش نمی برد، شما فردی نیستید که عقب بنشینید و شاهد فرو رفتن کشتی در گل باشید. درست است تیپ شخصیتی ESTJ؟ شما با رضایت رهبری را در دست می گیرید. در حقیقت از آن لذت می برید. اما رهبری متفاوت با ریاست طلبی است. متاسفانه رفتار شما در چنین شرایطی در دسته دوم قرار می گیرد. به این دلیل با شما قطع رابطه می کنند که می خواهید روی همه چیز کنترل و سلطه داشته باشید، حتی با آنکه هدفتان فقط کمک کردن بوده است.

تیپ شخصیتی ESTP: پل های زیادی را پشت سر خود خراب کردید

به عنوان تیپ شخصیتی ESTP فردی جسور، جذاب و ماجراجو هستید که می دانید زندگی برای زیستن است. ناچارا معنای آن این است که به سختی می توانید خیلی طولانی یک جا پابند شوید، به خصوص اگر محیط به اندازه کافی هیجان، پیشرفت و تازگی در خود نداشته باشد. گرچه متاسفانه پریدن از روی یک برگ گیاه آبی مانند قورباغه روی برگ دیگر باعث شده است سایرین با شما قطع رابطه کنند. این خبر پخش شده است که شما همه چیز را خیلی راحت لغو می کنید و حالا همه می گویند غیرقابل اعتمادید.


mbti (ام بی تی آی) شخصیت شناسی توسعه فردی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.