بهترین شغل ها برای تیپ های شخصیتی ENTP که عاشق سفر هستند

1403/05/26 10:55 PM - 2 ماه قبل


آیا تیپ شخصیتی ENTP ماجراجو هستید که دوست دارید دنیا را بگردید اما در کنار آن یک شغل هیجان انگیز داشته باشید؟ پس باید تا انتهای این مقاله با ما باشید! شغل های کارمندی از 9 صبح تا 5 بعدازظهر را فراموش کنید، شغل ایده آل شما باید مانند خودتان پویا و پرهیجان باشد. در این مقاله بهترین شغل هایی را معرفی کردیم که با انتخاب آن ها می توانید خود را در فرهنگ های متفاوت غرق کنید، با افراد جدید آشنا شوید و شاید هم در این مسیر چند زبان جدید یاد بگیرید! همراهمان بمانید. قبل از شروع اگر از تیپ شخصیتی خود مطمئن نیستید، می توانید در تست ام بی تی آی تست و تایپ شرکت کرده و گزارش کامل آن را نیز دریافت کنید.

1. بلاگر سفر

میل خود به سفرکردن را به سکویی برای داستانگویی تبدیل کنید. بلاگر سفر تجربه ها، نکات و دانش خود را با مخاطبان جهانی به اشتراک می گذارد. برای فعالیت در این حوزه باید در زمینه نویسندگی، عکاسی و تولید ویدئو استعداد داشته باشید و به شما اجازه می دهد استعدادهای خلاقانه خود را به شکل یک محتوای جذاب در آورید. فرصت های سفر نامحدودند.

چرا این حرفه مناسب شخصیت های ENTP است؟ چون آن ها در محیط های همیشه در حال تغییر موفق می شوند، یعنی محیط هایی که در آن جا بتوانند خلاقیت خود را ابراز کنند و همچنین استعداد بااطمینان حرف زدن را دارند. فقط باید حواستان باشد که طبیعت فریلنسری بلاگر بودن به معنای درآمد ناپایدار و نیاز به خودانضباطی است تا بتوانید محتوای باکیفیت را سرموعد منتشر کنید.

2. مشاور بین المللی

به عنوان مشاور بین المللی، به جاهای مختلف جهان برای همکاری در پروژه های صنایع گوناگون سفر می کنید و پیشنهادها و راه حل های کارشناسانه خود را در اختیار کسب و کارهای مختلف قرار می دهید. این شغل نیازمند مهارت های تحلیلی قدرتمند، سازش پذیری و ارتباط شفافانه است تا با چالش های متنوع مقابله کنید. این شغل از این نظر برای تیپ های شخصیتی ENTP مناسب است که توانایی عالی در حل مشکلات دارند و به خوبی ذهن آن ها را تحریک می کند.

همکاری با تیم های مختلف و در محیط های جدید به ین معناست که هر روز کاری متفاوت با دیگری بوده و نیاز این شخصیت ها به تنوع را ارضا می کند. البته باید حواستان باشد که حجم بالای تقاضاها و سفرهای متعدد ممکن است منجر به فرسودگی و خستگی شود. ایجاد تعادل بین زندگی و کار ممکن است چالش برانگیز شود و حفظ ارتباطات عمیق سخت باشد.

3. مهماندار هواپیما

فعالیت به عنوان مهماندار هواپیما نه تنها این فرصت را برایتان فراهم می کند که سفر کنید، بکه شامل اطمینان دادن به مسافران می شود که در حین پرواز امن و راحت خواهند بود. این شغل نیازمند مهارت های بین فردی عالی، سازش پذیری و توانایی حفظ آرامش تحت فشار است.

ENTPها از این شغل به این دلیل استقبال می کنند که به صورت ذاتی توانایی بالایی برای برقراری ارتباط و حل مشکل دارند تا گزینه ای مناسب برای اطمینان دادن به مسافران باشند که امنیت دارند. این شغل فرصت سفرکردن به دفعات و ارضای حس ماجراجوییتان را برایتان فراهم می کند.

فقط باید حواستان باشند غیرمنظم بودن ساعت های پرواز و اغلب طولانی بودن آن ها ممکن است سخت باشد. از طرفی تیپ های شخصیتی ENTP ممکن است در انجام وظایف مربوط به خدمات مشتری این شغل مشکل داشته باشند، به خصوص اگر روز بدی داشته باشند یا چارچوب ذهنی درستی نداشته باشند.

برای شناخت بیشتر خود مقاله زیر را مطالعه کنید:

4. کارآفرین دیجیتال نومد

اگر کسب و کار آنلاین خود را شروع کنید، می توانید در هر جای جهان کار خود را انجام دهید. خواه اداره یک فروشگاه تجارت الکترونیکی، یک شرکت دیجیتال مارکتینگ یا توسعه نرم افزار باشد، این حرفه انعطاف پذیری و پتانسیل فراوانی دارد. چرا این شغل مناسب افراد با تیپ شخصیتی ENTP است؟

چون این شخصیت ها مبتکر و دارای ابتکار هستند و در محیط هایی که بتوانند خلاقیت و تفکر استراتژیک خود را به نمایش بگذارند، موفق می شوند. آزادی داشتن برای سفر کردن و تنظیم برنامه زمانی خود یک مزیت فوق العاده برای این افراد است.

فقط باید حواستان باشد که نبود ساختار و نظم ممکن است مانند یک شمشیر دولبه عمل کند و منجر به اهمال کاری بالقوه شود. علاوه بر این، مدیریت لجستیک کسب و کار و حفظ بهره وری در امتداد مسیر ممکن است چالش برانگیز شود.

5. پرستاری در سفر

پرستاری در سفر شامل قبول موقعیت های شغلی موقت در مکان های مختلف و فراهم سازی خدمات مراقبت پزشکی جایی که بیشترین نیاز به آن است، می شود. این شغل نه تنها نیازمند مهارت های بالینی است، بلکه به سازش پذیری و قدرت اندیشیدن و تصمیم گیری سریع نیاز دارد.

اما چرا این حرفه مناسب افراد با تیپ شخصیتی ENTP است؟ چون آن ها از حل مشکلات پیچیده و تعامل با افراد جدید لذت می برند. محیط کار همیشه در حال تغییر و فرصت سفر کردن به مکان های گوناگون به خوبی با عشق این افراد به تنوع همخوانی دارد.

آن ها فقط باید حواسشان باشد که ماهیت سنگین و سخت بودن مراقبت پزشکی ممکن است خسته کننده باشد و شخصیت های ENTP ممکن است از فرایندها، قوانین و پروتکل های موجود در این حرفه لذت نبرند.

6. راهنمای تور

راهنمایی تورهای گردشگری یا توریست ها در مقاصد مختلف، به اشتراک گذاری دانش درباره تاریخچه آن مکان، فرهنگ و جاذبه های گردشگری لازمه تورلیدر بودن است. این شغل داستان گویی، خدمات دهی به مشتری و سفر فراوان را شامل می شود.

چرا این شغل مناسب شخصیت های ENTP است؟ این افراد قدرت بالایی در برقراری ارتباط دارند و از کسب اطلاعات درباره موضوعات جدید لذت می برند. تعامل با مردم مختلف و دائما گردش به محل های بومی جدید شغل این افراد را رضایت بخش و هیجان انگیز می کند.

فقط باید حواستان باشد که این شغل نیازمند ساعات کاری طولانی و گاهی در شرایط کمتر از حالت ایده آل است. ماهیت فصلی گردشگری نیز ممکن است منجر به بی ثباتی شغلی و درآمد شود.

7. نماینده فروش بین المللی

نماینده فروش بین المللی برای فروش محصولات و خدمات به مشتریان جهانی به بازارهای گوناگون سفر می کند و روابط مختلف شکل می دهد و معاملات را به سرانجام می رساند. این حرفه نیازمند مهارت های متقاعدسازی قدرتمند، آگاهی از فرهنگ ها و سازش پذیری است.

ENTPها به این دلیل از این شغل استقبال می کنند که به صورت ذاتی قدرت متقاعدسازی دارند و از چالش های مذاکره کردن لذت می برند. نیاز به درک بازارها و فرهنگ های گوناگون باعث می شود این شغل تحریک کننده رشد ذهنی باشد.

این شخصیت ها باید حواسشان باشد که رسیدن به اهداف فروش ممکن است استرس آفرین باشد. آن ها مهم است نظم داشته باشند و با وجود فشار سنگین این شغل، بین کار و زندگی تعادل ایجاد کنند.

سخن نهایی

انتخاب شغل مناسب سفری هیجان انگیز است، به خصوص برای افراد با تیپ شخصیتی ENTP که از تنوع، چالش و تحریک ذهنی استقبال می کنند. هرکدام از شغل هایی که در این مقاله معرفی کردیم فرصت های منحصر به فردی در اختیارتان قرار می دهند تا کنجکاوی و روحیه ماجراجوی خود را راضی نگه دارید. فراموش نکنید پیداکردن شغلی که متناسب با شخصیت شما باشد برای موفقیت و رضایت در طولانی مدت حیاتی است.


mbti (ام بی تی آی) شخصیت شناسی توسعه فردی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.