بهترین شغل های جانبی برای تیپ های شخصیتی حسی

1403/05/27 10:52 PM - 2 ماه قبل


وقتی به فهرست معمول بهترین شغل ها و فعالیت های جانبی برای درآمدزایی بیشتر نگاه می کنید، متوجه خواهید شد که همگی تقریبا ایده محور هستند. تولیدمحتوا به عنوان فریلنسر، راه اندازی یک کانال یوتیوب، ارائه خدمات بازاریابی اینترنتی، شروع یک پادکست، ایجاد یک دوره آموزشی آنلاین، چنین فعالیت های جانبی ممکن است گزینه عالی برای افرادی باشند که دوست دارند با مفاهیم و ایده ها کار کنند. اما تکلیف شما به عنوان فردی که چیزی مستقیم تر و واقع گرایانه تر را ترجیح می دهید چیست؟

تیپ های شخصیتی حسی، به خصوص حسی – ادراکی، ترجیح می دهند برای تلاش های خود نتیجه ای ملموس دریافت کنند به جای دیدن ارقام و کلمات روی یک صفحه نمایش. اگر جزو این افراد قرار می گیرید، در این مقاله شما را با بهترین شغل های جانبی آشنا خواهیم کرد که کمک می کنند درآمد بیشتری داشته باشید و در همین حین در دنیای فیزیکی بیشتر سیر کنید. پس همراهمان بمانید. قبل از شروع اگر از تیپ شخصیتی خود مطمئن نیستید، می توانید در تست ام بی تی آی تست و تایپ شرکت کرده و گزارش کامل آن را نیز دریافت کنید.

1. نگهداری از حیوانات خانگی و سگ گردانی

برای تیپ های شخصیتی حسی که به حیوانات عشق می ورزند، نگهداری از حیوانات خانگی و سگ گردانی فعالیت های جانبی عالی هستند. این شغل ها نه تنها اجازه می دهند با دوستان پشمالوی خود وقت بگذارنید، بلکه همچنین این فرصت را دارید که به بیرون بروید و در محله اطراف مکان زندگی خود گردش کنید.

چنین شغلی نیازمند داشتن حس شوخ طبعی و مسئولیت پذیری است، دو ویژگی که تیپ های حسی دارند. علاوه بر این، با توجه به افزایش دورکاری و سفر، افراد بیشتری دنبال کسی هستند که برای مراقبت از حیوان خانگی خود زمانی که در خانه نیستند، به او اعتماد کنند.

2. دیتیلینگ خودرو

افراد جزئیات گرا گزینه بسیار خوبی برای دیتیلینگ خودرو هستند. این شغل شامل تمیزکردن و بازگردانی خودروها به حالت درخشان اولیه شان است که شما می توانید این کار را در گاراژ یا مسیر ماشین رو خود انجام دهید. از طرفی پاداش فوری برایتان به همراه دارد، چون می توانید تغییر یک خودروی کثیف به تمیز را ببینید. علاوه بر این، می توانید خدمات اضافه ای نیز ارائه دهید مانند برق انداختن و تمیزکردن کابین داخلی و روکش ها تا درآمد بیشتری نیز داشته باشید.

3. کلاس های آموزش تناسب اندام آنلاین

اگر از فعال بودن از نظر جسمانی لذت می برید و به تناسب اندام علاقه دارید، آموزش کلاس های آنلاین فعالیت جانبی عالی برای تیپ های شخصیتی حسی است. این شغل اجازه می دهد دانش و تخصص خود را با سایرین در میان بگذارید و در همین حین تناسب اندام خود را نیز حفظ کنید.

با توجه به افزایش ورزش کردن به صورت مجازی، میزان تقاضا برای کلاس های تناسب اندام آنلاین افزایش یافته است که به شما این فرصت را می دهد تا مخاطبان بیشتر و درآمد اضافه ای داشته باشید.

4. باغبانی و محوطه سازی

برای افرادی که دوست دارند بیرون از خانه وقت بگذارنند و استعداد رسیدگی به گیاهان و درختان دارند، باغبانی و محوطه سازی فعالیت جانبی جذابی است. شما می توانید خدماتی مانند کاشت گل، زدن چمن ها، سرشاخه زنی و درست کردن فضاهای بیرون زیبا برای مشتریان را ارائه دهید. این شغل نیازمند توجه به جزئیات و ذوق طراحی است تا انتخابی عالی برای تیپ های حسی باشد که خلاقیت دارند.

5. ایجاد و فروش محصولات دست ساز

تیپ های حسی به واسطه مهارت های واقع گرایانه و کاربردی خود شناخته می شوند تا نامزدهای عالی برای ایجاد و فروش محصولات دست ساز باشند. خواه کار با چوب، سفالگری، بافتنی یا جواهرسازی باشد، برای کالاهای دست ساز با کیفیت بالا بازار منحصر به فردی وجود دارد. شما می توانید از طریق پلتفرم های مختلف مانند اینستاگرام محصولات خود را به صورت آنلاین بفروشید.

6. خدمات گردشگری و میزبانی

اگر علاقه زیادی به شهر خود یا مهارت و استعداد خاصی دارید، می توانید برای افراد محلی و گردشگران خدمات گردشگری ارائه دهید. این فعالیت جانبی اجازه می دهد دانش و علایق خود را با سایرین در میان بگذارید و در همین حین نیز درآمد داشته باشید. شما می توانید تورهای پیاده روی به نواحی تاریخی، تورهای چشیدن غذا، کارگاه های هنری یا حتی تجربه های بی همتایی مانند شب های رصد ستارگان برگزار کنید.

7. سرگرم کننده مهمانی کودکان

آیا می توانید یک بادکنک را به شکل سگ در آورید؟ آیا در رنگ آمیزی چهره مهارت دارید؟ به عنوان شغل جانبی می توانید سرگرم کننده مهمانی کودکان باشید. این شغل اجازه می دهد با جنبه خلاقانه شخصیت خود ارتباط برقرار کنید و همچنین به مهمانی ها و رویدادهای کودکانه شادی می آورد. شما می توانید خدماتی مانند تغییر شکل دادن بادکنک، رنگ آمیزی چهره یا حتی داستانگویی برای جشن تولدها، مناسبت های مدرسه یا جشن های دیگر ارائه دهید.

سخن نهایی

به عنوان یک تیپ شخصیتی حسی مهم است فعالیت ها و شغل های جانبی را پیدا کنید که همسو با نقاط قوت و علایق شما باشند. با آنکه کارهای ایده محور ممکن است محبوب باشند، اما به اندازه کافی گزینه های واقع گرایانه تری نیز برای درآمدزایی وجود دارد. بعضی از شغل هایی را که در بالا نام بردیم امتحان کنید تا ببینید کدام یک برای شما بهترین است. درست مانند پیداکردن شغل رویایی خود، کلید یک فعالیت جانبی موفق یافتن چیزی است که از آن لذت ببرید و بتوانید در آن بهترین باشید. موفق باشید!


mbti (ام بی تی آی) شخصیت شناسی توسعه فردی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.