تیپ های مختلف تست MBTI در نقش پدر چطور خواهند بود

1403/05/30 11:10 PM - 2 ماه قبل


مهم نیست چقدر کتاب های تربیت فرزندان را بخوانید یا مشورت بگیرید، یک پدر عالی بودن بستگی به ویژگی های تیپ شخصیتی شما دارد. در این مقاله می گوییم که تیپ های مختلف تست MBTI در نقش پدر چطور خواهند بود. پس همراهمان بمانید. قبل از شروع اگر از تیپ شخصیتی خود مطمئن نیستید، می توانید در تست ام بی تی آی تست و تایپ شرکت کرده و گزارش کامل آن را نیز دریافت کنید.

تیپ شخصیتی INTJ: پدری که احتمالا بیش از حد توضیح می دهد

آخرین چیزی که از دهان پدر با تیپ شخصیتی INTJ خواهید شنید این است که «چون من گفتم!». او برای عملا هرچیزی توضیح منطقی خواهد آورد، از برنامه ریزی برای انجام کارهای خانه گرفته تا اینکه چرا نباید بیشتر از حد بیدار ماند یا جاذبه نیرو نیست بلکه انحنای زمان و فضا طبق توضیح نظریه نسبیت عام انیشتین است. او حتی ممکن است کودکان خود را ملزم به مطالعه کند تا کمک کند منطق تصمیم های او را متوجه شوند. حداقل او با این تصمیم هایش متفکران انتقادی را تربیت خواهد کرد.

تیپ شخیتی ENFJ: پدری که بهترین جشن تولدها را برگزار خواهد کرد

پدر با تیپ شخصیتی ENFJ فقط جشن تولد برگزار نمی کند، بلکه نمایشی فوق العاده و خارق العاده را برگزار کرده و حیاط پشتی خانه خود را به قلمرویی جادویی و سیاره بیگانگان تبدیل خواهد کرد. خواه مدیریت بازی با اسلایم باشد یا درست کردن نوشیدنی برای مهمانان، خلاقیت او هیچ مرزی ندارد. دوستان فرزندان چنین پدری ماه ها درباره مهمانی های او صحبت خواهند کرد و بقیه پدران فکر می کنند راز او در برگزاری مراسم باشکوه چیست. شعار چنین پدری چیست؟ چرا چیزی را نیمه کاره ول کنید زمانی که می توانید آن را با شور و هیجان زیاد انجام دهید.

تیپ شخصیتی INFJ: پدری که قبل از خودتان می داند چه احساسی دارید

پدر با تیپ شخصیتی INFJ توانایی بی نظیری در فهمیدن احساسات کودکان خود دارد، قبل از اینکه خودشان متوجه احساسشان شوند. زمانی که کودکان او به نظر غمگین هستند، او با آرامش و مهربانی از آن ها سوال می پرسد و آن ها را راهنمایی می کند که نگرانی ها یا خوشی های خود را بر زبان آورند. او کسی است که گرم ترین آغوش ها را دارد و گفتگوهای انرژی بخش و مهربانانه او یک روز سخت را کاملا تغییر خواهد داد. شهود او باعث خواه شد که گفتگوهای خانوادگی مانند جلسات تراپی و به بهترین شکل ممکن باشند.

تیپ شخصیتی ENTP: پدری که همه چیز را به یک بحث تبدیل می کند

پدر با تیپ شخصیتی ENTP بدون فکر چیزی را نمی پذیرد، او سوال کرده، تحلیل و بحث می کند، گاهی تا حد آزاردهنده. خواه بحث درباره اخلاقیات استفاده از هوش مصنوعی یا استفاده از آناناس در پیتزا باشد، او آماده است با اشتیاق فراوان درباره هر موضوعی بحث کند. انتظار داشته باشید موقع شام تبادل نظرهای پرشور به همراه دیدگاه های متناقض داشته باشید. زمانی که کودکان با خستگی ذهنی به خواب بروند، آن ها خواب هایی درباره این خواهند دید که چطور یک بحث متقاعدکننده داشته باشند.

تیپ شخصیتی ISFJ: پدر شوخ طبع

پدر تیپ شخصیتی ISFJ منبع بی پایانی از شوخی ها و بذله گویی ها است و این نقش خود را بسیار جدی می گیرد. او عاشق این است که کودکانش در حالیکه یواشکی خنده خود را قورت می دهند، از حرف های پدرشان کمی خجالت بکشند و چشم هایشان را گرد کنند. قلبتان شکسته یا دوچرخه تان خراب شده است؟ او همان فردی است که باید پیش او بروید. شعار او این است که خانواده ای که با هم بخندند، در کنار یکدیگر باقی می مانند. شوخ طبعی او ممکن است همیشه عالی نباشد، اما پدری است که خود را کاملا وقف این کرده که خانواده اش بخندند.

تیپ شخصیتی ESTP: پدر قهرمان

زندگی کردن با پدر با تیپ شخصیتی ESTP مانند این است که لبه صخره زندگی می کنید. او همیشه ناگهانی تصمیم به سفر و زدن به دل جاده می گیرد یا پایان هفته ای که در طبیعت کمپ بزنید و به کودکان خود نشان می دهد که چطور بدون فکر قبلی واکنش موثری نشان دهند و در لحظه زندگی کنند. او ممکن است ناگهان به آن ها یاد دهد که چطور موج سواری کنند یا برای مهمانی فرزند خردسال خود لباس یک تک شاخ را می پوشد تا همه چیز سرگرم کننده و جادویی باشند. او ممکن است که پرسش تمام پاسخ ها را نداند، اما انرژی او مسری است و کودکان او بی اختیار روحیه ماجراجویانه او را جذب می کنند.

تیپ شخصیتی INFP: پدری که می گوید «گریه کردن اشکالی ندارد»

پدر با تیپ شخصیتی INFP از احساسات خود آگاه است و دوست دارد کودکانش نیز به همین شکل باشند. او از گریستن در لحظات احساسی، زمان تماشای فیلم های غمناک یا حتی پس از پا گذاشتن روی یک لگو، نمی ترسد. او مانند یک کودک با دیدن اجراهای کودکان خود در نمایش های مدرسه گریه می کند و یک جعبه دستمال کاغذی زمان دیدن کارتون «شیرشاه» با اعضای خانواده دم دست دارد. او به کودکان همدل خود افتخار می کند و آن ها نیز آن را می دانند، اکثرا به این دلیل که او چنین چیزی را حین گریه کردن به آن ها می گوید.

تیپ شخصیتی ESFJ: پدر عشق فوتبال

پدر با تیپ شخصیتی ESFJ مینی ون خود را پر از خوراکی و لباس فوتبال می کند و برای سفر به همراه اعضای خانواده خود برنامه ریزی می کند. او نام تمام بچه های داخل تیم را می داند و هر بازی با صدای بلند فرزندان خود را تشویق می کند. خانه او مکانی است که تیم مهمانی های خود را برگزار کند و با خوراکی های خوشمزه و جایزه پیروزی های بزرگ و کوچک را جشن می گیرد. شعار او این است که «کار تیمی، کار را رویایی می کند» و به کودکان خود اهمیت رفتار خوب چه زمان باختن یا بردن را یاد می دهد.

تیپ شخصیتی ISTJ: پدر قانون مدار

پدر با تیپ شخصیتی ISTJ با کارآمدی همه چیز را مدیریت می کند و از کودکان خود انتظار دارد در هر چیزی مانند مدرسه، ورزش یا انجام کارهای خانه بهترین باشند. قوانین او به خوبی مشخص شده اند و بحث درباره آن ها جایز نیست و او در اجرای مجازات برای شکستن این قوانین تردید نمی کند. اما اجازه ندهید رفتار جدی او شما را گول بزند، این پدر بزرگترین حامی خانواده خود است.

او پس از مجازات با آغوش گرم کنارشان خواهد بود و یواشکی زمانی که کودکانش به موفقیت می رسند از غرور خواهد خندید. حتی اگر این افتخار را با تغییر لیست کارهایی که کودکانش باید در هفته انجام دهند و لحاظ کردن وظایف «بهترین کودک دنیا»، نشان دهد.

تیپ شخصیتی ESTJ: پدری که مهارت های زندگی را می آموزد

پدر با تیپ شخصیتی ESTJ تمام مهارت هایی را که کودکانش برای موفقیت در زندگی نیاز خواهند داشت به آن ها یاد می دهد، اما می داند که کمی شوخ طبعی باعث خواهد شد دروس زندگی در یاد آن ها بماند. او در همان جوانی به آن ها مدیریت سرمایه را یاد می دهد و با شوخی از این کار به اسم «جادوی ریاضیات» یاد می کند و تعویض لاستیک را با شوخ طبعی پدرانه آموزش می دهد (چرا لاستیک به مدرسه می رود؟ چون کمی بیشتر باد شود!»).

او ممکن است سخت گیر باشد و گاهی دروس او در لحظه اندکی سخت باشند، اما کودکان زمانی که بتوانند به راحتی با چالش های دنیای واقعی مقابله کنند یا حداقل بدانند چطور چکش را به دست بگیرند، عشق همراه با سختگیری او را تحسین خواهند کرد.

تیپ شخصیتی ISTP: پدری که می گوید قوانین برای شکسته شدن هستند

پدر با تیپ شخصیتی ISTP از اینکه مرزها را بشکند و ریسک کند نمی ترسد و از کودکان خود می خواهد نیز همین کار را انجام دهند. خواه ساختن یک خانه درختی بدون اجازه یا خوردن یواشکی تخمه در سالن سینما باشد و به آن ها یاد می دهد که گاهی شکستن قوانین منجر به تجربه بهترین تجربه ها خواهد شد. او ممکن است آنقدر در برنامه ریزی مهارت نداشته باشد، اما عمل کردن ناگهانی همه چیز را هیجان انگیز خواهد کرد و کودکانش هشیار و آماده خواهند بود. او ممکن است یک جعبه مخفی از ترقه برای استفاده در روز چهارشنبه سوری داشته باشد و به کودکان خود بگوید، به مادرتان هیچی نگویید.

تیپ شخصیتی ENFP: پدری که کودک بزرگی است

پدر با تیپ شخصیتی ENFP هرگز واقعا بزرگ نخواهد شد و به این موضوع افتخار می کند. از ورجه وورجه روی ترامپولین در حیاط پشتی گرفته تا قایم موشک، کودکان او لذت می برند که برای بازی های سرگرم کننده و احمقانه می توانند روی پدرشان حساب باز کنند. او استعداد بالایی در حل خلاقانه مشکلات، تبدیل وظایف خسته کننده مانند تمیزکردن حیاط به ماجراجویی با قول کمی آب بازی، زمانی که حیاط تمیز شد، دارد. چه کسی گفته است پدر بودن به این معناست که همیشه جدی باشید؟ چنین پدری که بدون تردید همیشه جدی نیست! و کودکان او جز این نمی خواهند.

تیپ شخصیتی INTP: پدر آزمایش های علمی

تمام توجه پدر با تیپ شخصیتی INTP به یادگیری مستقیم است و همیشه آزمایش علمی جدیدی در آستین دارد، خواه درست کردن یک اسلایم خانگی باشد یا یک لامپ برق با سیب زمینی. او کودکان خود را تشویق می کند تا هرچیزی را به سوال بکشند و از گفتن «نمی دانم، بیا با هم متوجه آن شویم» نترسند. خانه او ممکن است مانند آزمایشگاه علمی یک دیوانه باشد و تقریبا همیشه به جلسات والدین و مربیان دیر می رسد. اما کودکانش همیشه فعال هستند و نسبت به یادگیری هیجان دارند. علاوه بر این، آن ها بابت اینکه جالب ترین پروژه های علمی را در مسابقات مدرسه نشان می دهند، به خود افتخار می کنند.

تیپ شخصیتی ESTP: پدری که می گوید بیا برقصیم و اجرا کنیم

این سناریو را تصور کنید که کاملا در یک بعدازظهر ساکت روز 5 شنبه غرق شده اید و ناگهان پدر با تیپ شخصیتی ESTP رقص کنان در اتاق پذیرایی راه می رود، در حالیکه یکی از آهنگ های شاد را برای اعضای خانواده خود می خواند. فلسفه او چیست؟ »چرا بنشینید زمانی که می توانید برقصید؟»

خواه یک مسابقه لب خوانی باشد یا تبدیل فرایند جمع کردن سفره شام به یک رقص گروهی، او همیشه آماده است که لحظات کسل کننده را در عرض کسری از ثانیه به اجراهای فراموش نشدنی و یک نمایش تئاتر تبدیل کند. اگر زندگی او یک فیلم موزیکال بود، یک بازپخش طولانی و خنده دار را شاهد بودید.

تیپ شخصیتی ENTJ: پدری که حرف های انگیزشی می زند

پدر با تیپ شخصیتی ENTJ همیشه آماده است حرف های انگیزشی یا یک نقل قول الهام بخش را بگوید و هر شام خانوادگی را به تد تاک (سخنرانی های تد – TED Talk) تبدیل می کند. او جزو اشخاصی است که با صدای بلند و گفتن جمله «یا علی بگین و بلند شین، قهرمانان!» فرزندان خود را از خواب بیدار می کند و تخته وایت برد را برای برگزاری جلسه ناگهانی تعیین کردن هدف می آورد.

او دائما کودکان خود را تشویق می کند تا به اهداف والایی برسند، سخت تر تلاش کنند و هرگز به «اندازه کافی خوب بودن» قانع نشوند. کودکان او سریعا یاد می گیرند زمانی که می شنوند «می دونید معنای این چیست؟ یک برنامه استراتژیک!» پشت مبل پناه بگیرند. زمانی که کودکان او به موفقیت بزرگی می رسند، او اولین نفری خواهد بود که آن ها را تحسین می کند، احتمالا با یک بلندگو و بمب شادی تا به آن ها یادآوری کند که «تنها محدودیت، محدودیتی است که شما برای خودتون مشخص کردید.»

تیپ شخصیتی ISFP: پدر استاد آرامش

پدر با تیپ شخصیتی ISFP فقط یک گام به عقب بر می گردد و اجازه می دهد فرزندانش خودشان اشتباه کنند. او می داند که گاهی بهترین درس های زندگی را باید از طریق تجربه یاد گرفت و به کودکان خود اعتماد می کند تا مسیر خود را پیدا کنند. او را باید شبیه به دانای فرزندپروی بدانید که هر زمان تکه ای از خرد را در اختیار فرزندان خود قرار می دهد.

زمانی که کودکان او برای مشورت پیش او می آیند، او با آرامش و بدون قضاوت به حرف هایشان گوش می کند و به آرامی آن ها را راهنمایی می کند. او ممکن است پدری نباشد که بیشتر از همه حرف بزند، اما قدرت آرامش و حمایت بی وقفه اش باعث می شود بخش مهمی از زندگی کودکان خود باشد. علاوه بر این او بهترین خمیرهای بازی دست ساز را می سازد.  


mbti (ام بی تی آی) شخصیت شناسی توسعه فردی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.