بر اساس تیپ شخصیتی اینیاگرام شما، چه کلمه تکان دهنده ای کیفیت زندگی شما را بهتر خواهد کرد

1403/06/17 11:22 PM - یک ماه قبل


تا حالا مدت بسیار زیادی همینطور بی خیال طی کرده اید و کارهایتان را بدون فکر و اندیشه پیش برده اید، در حالیکه با بهترین زندگی ممکن خود فاصله داشته باشید؟ تظاهر نکنید که هرگز اینطور نبوده اید. همه ما چنین شرایطی را داشته ایم.

زمانی که چنین اتفاقی رخ می دهد، یک یادآوری کوچک که چه کسی هستید و دوست دارید به چه موفقیت هایی دست پیدا کنید، کمک کننده است تا بتوانید مجددا زندگی خود را آگاهانه پیش ببرید. چیزی که نیاز دارید یک تکان ملایم است که مجددا با اهداف خود ارتباط برقرار کنید و به حرکت وادار شوید.

کلمات قدرت بالایی برای تکان دادن دارند و انتخاب کلمات صحیح تاثیر قابل توجهی بر آنچه احساس می کنیم و آنطور که رفتار می کنیم، دارد. یک کلمه خاص برای هر تیپ اینیاگرام وجود دارد که واقعا روی انگیزه آن ها اثر می گذارد. آیا آماده هستید تا این کلمه را یاد بگیرید؟ پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید. قبل از شروع اگر هنوز از تیپ شخصیتی خود مطلع نیستید، می توانید در تست اینیاگرام تست و تایپ شرکت کنید و گزارش کامل آن را نیز دریافت کنید.

تیپ یک اینیاگرام: کمال گرا

کلمه تکان دهنده شما بخشیدن است. 

به عنوان فردی با تیپ یک اینیاگرام، رویکرد کمالگرایانه ای که در زندگی دارید، شما را تعریف خواهد کرد. شما برای خودتان بالاترین انتظارها را در نظر می گیرید و همین انتظارها را هم از افرادی که با آن ها کار و زندگی می کنید دارید. اما گاهی شما بیش از حد به خودتان فشار می آورید و عملا راضی نگه داشتن خودتان غیرممکن است.

به همین دلیل، برای شما بخشیدن فوق العاده رهایی بخش و مفید است. استانداردهای بالای دیوانه کننده خود را رها کنید و خودتان و سایرین را به این خاطر که همیشه نمی توانید بهترین باشید ببخشید، چون رابطه شما با کمال گرایی را برای همیشه تغییر خواهد داد. شما به تلاش برای بهترین بودن ادامه خواهید داد، اما بدون اینکه خودتان را زمانی که کم آوردید نکوهش کنید.

تیپ دو اینیاگرام: بخشنده

کلمه تکان دهنده شما دریافت کردن است.

افراد با تیپ دو اینیاگرام عقیده قوی به این جمله دارند که بخشیدن بهتر از دریافت کردن است. متاسفانه، این بخشندگان که اغلب بسیار راحت می بخشند، نیازهای خود را نادیده می گیرند و آن ها را به این دلیل کنار می گذارند که بیش از حد در تلاش برای راضی نگه داشتن عزیزان خود یا هر فرد دیگری هستند که از بخشندگی آن ها ممکن است نفع ببرد.

در دراز مدت چنین رفتاری سالم نخواهد بود. به همین دلیل است که باید اجازه دهید محض تنوع سایرین نیز به شما چیزی ببخشند. از این به بعد سعی کنید به خودتان یادآوری کنید که کاملا اشکالی ندارد اگر اجازه دهید سایرین شما را لوس کنند. خواه خدمت رسانی، گفتن یک کلمه مهربانانه یا یک هدیه فیزیکی باشد، هدایای محبت آمیز آن ها را با قدردانی و احترام بپذیرید. چنین چیزی آن ها را خوشحال خواهد کرد و احساس تحسین شدن و تایید شدن خواهید کرد.

تیپ سه اینیاگرام: موفقیت طلب

کلمه تکان دهنده شما جشن گرفتن است!

افراد با تیپ سه اینیاگرام دوست دارند ارزشمندی خود را طبق موفقیت هایشان بسنجند و عطشی که برای موفقیت بیشتر و بیشتر دارند، گاهی ظاهرا رضایت بخش نیست. شما بابت تلاشی که برای حفظ موفقیت و برنده شدن صرف می کنید انرژی پیدا خواهید کرد. اما گاهی به قدری درگیر فرایند موفق شدن می شوید که فراموش می کنید دستاوردهای قبلی خود را جشن بگیرید.

اگر برای جشن گرفتن موفقیت های خود وقت بگذارید، یاد خواهید گرفت که چطور از موفقیت هایتان بیشتر لذت ببرید، به جای آنکه بیش از حد بر دستاورد بعدی تمرکز کنید. شما این موفقیت ها را بدست آورده اید، پس از آن ها لذت ببرید! در غیر این صورت ممکن است به واسطه تعقیب دائم آنچه که باید در مرحله بعد به آن برسید، خسته شوید و احساس فرسودگی کنید.

تیپ چهار اینیاگرام: فردگرا

کلمه تکان دهنده شما همدلی کردن است.

تمرکز اصلی شما به عنوان فردی با تیپ چهار اینیاگرام این است که هویت خود را شکل دهید، هویتی که بازتاب صادقانه ای از ذات بی همتای خود شما است. مشکل اینجاست که بیش از حد درگیر جداکردن خود از سایرین خواهید شد، تا حدی که منزوی می شوید و از سایر افراد فاصله می گیرید.

در نتیجه احساس تنهایی و قطع رابطه با سایرین می کنید، اما می توانید به این میل خود با توسعه بیشتر و کامل تر ظرفیت ذاتی خود برای همدلی مقابله کنید. منظورمان این است که کمتر به خودتان و بیشتر به سایرین توجه کنید تا بتوانید متوجه وجه اشتراک هایی شوید که دوست دارید با عزیزان، همسایگان و همکاران خود در میان بگذارید.

تیپ پنج اینیاگرام: بازرس

کلمه تکان دهنده شما دوباره تعامل برقرار کنید، است.

بالاترین هدف افراد با تیپ پنج اینیاگرام این است که به خودکارآمدی و درک کامل برسند که آن را از طریق افزایش دانش خود انجام می دهند. متاسفانه ممکن است با دیگر مردم و دنیای واقعی اکثر اوقات قطع رابطه کنید و بیش از حد در افکار خود گم شوید که ندانید اطرافتان چه خبر است یا درک کنید چه چیزی را ممکن است از دست بدهید.

پادزهر این الگو این است که آگاهانه برای برقراری تعامل مجدد با افراد مهم زندگی خود، فعالیت ها یا سرگرمی هایی که از آن ها لذت می برید و با محیط خود و تمام رنگ ها، طعم ها و بافت های غنی که دارد، تلاش کنید. تعامل مجدد کمک خواهد کرد دیدگاه کامل تری نسبت به شرایط انسانی و جایگاه خود در جهان بدست آورید و در همین حین همچنان تعهد خود به استقلال را حفظ کنید.

تیپ 6 اینیاگرام: بدبین

کلمه تکان دهنده شما قدرت بخشیدن است.

با آنکه افراد با تیپ 6 اینیاگرام برای هر بلایی خود را به خوبی آماده می کنند، گاهی ممکن است وارد این حالت تفکر منفعلانه شوند که باعث شود جهان تهدیدبرانگیز، آشفته و کاملا خارج از کنترل آن ها به نظر برسد. دوای درد این افراد بدبین این است که تمرکزشان را بر قدرت بخشیدن به خود بگذارند.

قدرت بخشیدن یعنی مسئولیت سرنوشت خود را بدست بگیرید به جای آنکه فقط نسبت به آن واکنش نشان دهید. مثلا با متعهدکردن خود به انجام پروژه هایی که مهارت های عملی شما را توسعه خواهند بخشید و خودکارآمدی شما را افزایش خواهند داد.

قدرت بخشیدن شما را از ناحیه امنتان بیرون خواهد آورد، بنابراین فقط به نیاز خود برای امن بودن و داشتن امنیت، توجه نمی کنید. قدرت بخشیدن اعتماد به نفس به وجود می آورد و بنابراین کمک خواهد کرد بیشتر کنترل را در اختیار داشته باشید.

تیپ هفت اینیاگرام: لذت جو

کلمه تکان دهنده شما اندیشیدن است.

به عنوان فردی با تیپ هفت اینیاگرام که شور بالایی دارید، حرکات شما در زندگی با سرعت بالا و آتشین است. شما همیشه در جستجوی بهترین تجربه هایی هستید که باعث شوند احساس خوشحالی کنید، کنجکاوی خود را بتوانید ارضا کنید و انرژی و خوش بینی شما را در سطح بالایی نگه دارند. اما می خواهید مطمئن شوید که پروژه هایی را که شروع می کنید به اتمام می رسانید، مهم ترین روابط خود را حفظ می کنید و از مسئولیت ها شانه خالی نمی کنید.

برای شما بهترین رویکرد این است که از سرعت خود در زندگی بکاهید و گاهی وقتتان را به اندیشیدن بگذرانید. درباره کارهایتان بیاندیشید و تصمیم هایی که می گیرید و بررسی کنید آیا این تصمیم ها و اعمال به شما کمک کرده یا محدودتان می کنند. اگر الان برای اندیشیدن وقت نگذارید، بعدا مجبور به آن خواهید شد. یعنی پس از آنکه ناامیدی و دل شکستگی را به دلیل عدم موفقیت در برررسی شیوه زندگی خود تجربه کردید.

تیپ هشت اینیاگرام: چالشگر

کلمه تکان دهنده شما اجازه دادن به سایرین برای تصمیم گیری یا انتخاب است.

اگر شما هم شبیه به اکثر افراد با تیپ هشت اینیاگرام هستید که به اسم چالشگر شناخته می شوند، دوست دارید بر هر شرایطی کنترل داشته باشید. چنین ذهنیتی ممکن است باعث شده باشد که نقش های مهم رهبری در تمام دوران زندگی خود داشته باشید. اما زمانی که شکل سبک تری از رهبری را امتحان کنید، شکلی که خویشتن داری را نشان دهد و به خرد سایرین برای تصمیم گیری یا انتخاب اعتماد کنید، در درازمدت متوجه خواهید شد که ظرفیت شما برای رهبری بهبود خواهد یافت.

زمانی که اجازه دهید سایرین بدرخشند، شما را ضعیف نشان نخواهد داد بلکه احترام دیگران را به علت روح بخشنده تان بدست خواهید آورد. شما را به عنوان یک رهبر الهام بخش خواهند شناخت تا یک رهبر کنترل کننده و مشکلی در پیداکردن دوست برای پشتیبانی از تلاش هایتان برای اینکه نیرویی قدرتمند و مثبت باشید، نخواهید داشت.

تیپ 9 اینیاگرام – صلح جو

کلمه تکان دهنده شما گفتن نظر شخصی است.

به عنوان فردی با تیپ 9 اینیاگرام، صادقانه میل دارید آرامش را حفظ کنید و نقش یک میانجی منفعل را در پیش بگیرید. یعنی افکارتان را بیان نمی کنید تا جلوی بروز اختلاف و دعوا را بگیرید و می ترسید اگر سعی کنید نقشی در ساده سازی یک تغییر سازنده را داشته باشید، این اختلاف و دعوا رخ دهد.

اگر به موفقیت های قبلی خود در نقش یک صلح طلب نگاه کنید، متوجه خواهید شد که بیشترین تاثیر را زمانی گذاشته اید که در فرایند رفع مشکل، نقش فعال تری داشته اید.

زمانی که ایده های خود را در میان می گذارید، سایرین متوجه خواهند شد چقدر ارزشمند هستید که منجر به این خواهد داشت که مشکل موجود برای همه با یک راه حل سالم تر رفع شود. از طرفی اگر نظرتان را بگویید احساس بهتری نسبت به خود خواهید داشت، چون می دانید که کلمات شما این قدرت را دارند که تفاوت را رقم بزنند. 


شخصیت شناسی توسعه فردی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.