مزایا و معایب داشتن رئیسی با تیپ 7 اینیاگرام

1403/06/20 11:01 PM - یک ماه قبل


افراد با تیپ 7 اینیاگرام در این سیستم خودشناسی به اسم خوش گذران شناخته می شوند. چون دقیقا چنین چیزی هستند و ویژگی هایی مانند خوشبینی، کنجکاوی، لذت جویی دارند و همیشه ایده بزرگ بعدی خود را تعقیب می کنند.

اگر می خواهید رئیسی با تیپ 7 اینیاگرام را تصور کنید، می توانید شخصیت آل پاچینو در فیلم «هر یکشنبه کذایی» را فرض کنید که در رختکن بازیکنان خود را تشویق می کند همه توانایی خود را برای برنده شدن رو کنند.

زمانی که با چنین رئیسی کار می کنید، انرژی مثبتی را که به تیم تزریق می کند تحسین خواهید کرد. یقینا از سمت چنین مدیری بسیار تشویق خواهید شد که زمانی که می خواهید وظایف شغلی خود را انجام دهید، فوق العاده انگیزه بخش است.

اما هیچ تیپ اینیاگرامی کامل نیست. همانطور که تیپ هفتی ها پرانرژی و پرشور هستند، ممکن است همچنین به واسطه نیاز آن ها به اینکه همیشه هیجانی وجود داشته باشد یا از یک وظیفه به وظیفه دیگر می پرند، اعصابتان خورد شود.

در این مقاله می گوییم چه حقایقی را باید درباره تیپ هفتی ها بدانید و چطور به شکل موثر با آن ها برخورد کنید. پس همراهمان بمانید. قبل از شروع اگر هنوز از تیپ شخصیتی خود مطلع نیستید، می توانید در تست اینیاگرام تست و تایپ شرکت کنید و گزارش کامل آن را نیز دریافت کنید.

مزایای داشتن رئیسی با تیپ 7 اینیاگرام

  • تیپ هفتی ها خوشبین و پرانرژی هستند. شما می توانید ذهنیت می توانم انجام بدهم آن ها را از همان ثانیه ای که وارد محیط کار می شوید، احساس کنید. این شخصیت ها تیم را تشویق می کنند تا به سمت اهدافش حرکت کند، بنابراین زمانی که روی پروژه ها کار می کنید احساس الهام بخشی خواهید داشت.
  • آن ها قطبی از اطلاعات هستند. این شخصیت ها درباره موضوعات متفاوت دانش کسب می کنند. یعنی مهارت بالایی در کمک به اعضای تیم در حل مشکلات و پیداکردن راه های نوآورانه برای موفقیت دارند.
  • آن ها شکست نمی خورند. اگر پروژه ای به بن بست برخورد کند، تیپ هفتی ها از آن عبرت می گیرند و به سمت پروژه دیگری می روند. شما برخلاف همکاری با سایر مدیران، احساس نخواهید کرد که به خاطر شکست مقصر هستید یا بابت اشتباه کردن سرزنش می شوید.
  • آن ها قدردان هستند. تیپ هفتی ها زمانی که در بهترین حالت خود باشند، به راحتی قدردانی می کنند. این افراد از آن دسته رئیس هایی هستند که بابت کاری که به خوبی انجام داده اید، از شما تعریف و تمجید خواهند کرد.
  • آن ها قدرت بالایی برای رفع مشکلات دارند. تیپ هفتی ها عملکردی عالی در پیداکردن راه حل های نوآورانه برای مشکلات و طوفان ذهنی و ایده پردازی در جلسات دارند. این افراد همچنین مشکلات را فرصت های خلاقانه ای می دانند، بنابراین می توانید انتظار داشته باشید که با چالش ها با ذهنیتی کنشگرایانه برخورد می کنند.
  • با این شخصیت ها به راحتی می توانید کنار آیید. تیپ هفتی ها به راحتی با شخصیت های مختلف برخورد می کنند، از جمله تیپ های «مشکل آفرین». اغلب بودن اطراف آن ها جذاب و سرگرم کننده است.

معایب داشتن رئیسی با تیپ 7 اینیاگرام

  • حوصله آن ها به راحتی سر می رود. تیپ هفتی ها در محیط کار ممکن است استرس داشته باشند، چون برای شاد بودن به تنوع زیادی نیاز دارند. آن ها ممکن است پروژه ها، برنامه ها یا تیم ها را به صورت غیر ضروری تغییر دهند تا عطش خود برای هیجان را راضی نگه دارند.
  • آن ها تند حرف می زنند. تیپ هفتی ها تمایل به این دارند که سریع حرف بزنند، چون افکار زیادی در ذهنشان در جریان است. این شخصیت ها همیشه گوش نمی کنند و ممکن است برداشت خود از یک موقعیت را به زبان آورند که ارتباط موثر را ممکن است مشکل کند.
  • این شخصیت ها دوست دارند دوستان کارمندان خود باشند. تیپ هفتی ها کاریزماتیک و اجتماعی هستند، بنابراین مردم به صورت طبیعی جذب آن ها می شوند. طبیعی است که این افراد بخواهند ارتباط قوی با اعضای تیم خود برقرار کنند. اگر فردی تودار یا درونگرا هستید، ممکن است با این موضوع مشکل داشته باشید.
  • آن ها چندین ایده را با هم پیش می برند. تیپ هفتی ها کنجکاو هستند و می خواهند چندین ایده را همزمان امتحان کنند. با آنکه این موضوع مشکلی ندارد، همکاری با آن ها به این معناست که از شما خواسته می شود که همزمان انرژی خود را صرف پروژه های متفاوت کنید. اگر در موقعیت هایی که تمرکز و شفافیت وجود ندارد با مشکل روبرو می شوید، این موضوع برایتان ممکن است چالش برانگیز باشد.
  • آن ها برای خود استانداردهای بالایی در نظر می گیرند که باعث می شود از خود و سایرین انتقاد کنند. تیپ هفتی ها در بدترین حالت خود به واسطه تلاش برای اینکه انتظارهای بسیار بالای خود را برآورده کنند، ممکن است احساس کنند اسیر بی قراری و اضطراب شده اند و این موضوع بر اعضای تیمشان اثر منفی می گذارد.
  • آن ها مشکلات را زیر خاک چال می کنند. تیپ هفتی ها در خفا می خواهند از درد دوری کنند، بنابراین ممکن است سعی کنند مشکلات محیط کار را نادیده بگیرند، مانند اختلاف ها. چون ترجیح می دهند توجه خود را بر چیزهای مثبت بگذارند. عیب این موضوع این است که باعث می شود اعضای تیمشان آن ها را بی ارزش بدانند.

7 نکته برای همکاری بهتر با رئیسی با تیپ 7 اینیاگرام

در این بخش می گوییم برای همکاری بهتر با تیپ هفتی ها به چه نکاتی دقت کنید.

1. اشتیاق خود را نشان دهید

تیپ هفتی ها گاهی در حین گفتگوها توجه خود را از دست می دهند، چون تمرکز ندارند و خیلی راحت حوصله شان سر می رود. به گفتگوها و جلسات اشتیاق ببخشید، چون راهی عالی برای جلب توجه آن ها و حفظ علاقه شان به حرف های شما است.

2. به جزئیات توجه کنید

تیپ هفتی تمایل دارند به تصویر بزرگتر ماجرا تصور کنند و ممکن است جزئیات را از دست بدهند. چنین چیزی برای اعضای تیمی که نیاز به توضیح بیشتر درباره وظایف، نقش ها و انتظارهای خود دارند، استرس آفرین است. با انتقال زودتر جزئیات، جلوی سوءتفاهم را بگیرید و مطمئن شوید همه اعضای تیم طبق یک ساختار شفاف و پایدارتر عمل می کنند.

3. از خود مراقبت کنید

تیپ هفتی ها ممکن است اخلاقیات کاری محکمی داشته باشند که باعث شود نیازهای اعضای تیم خود را نادیده بگیرند. مثلا انتظار داشته باشند آن ها اضافه کاری کنند یا از یک پروژه بزرگ به بعدی بروند، بدون اینکه بین آن استراحتی وجود داشته باشد. برای جلوگیری از فرسودگی و خستگی، مهم است مراقب خودتان باشید و در اوقات فراغت خود استراحت کنید.

4. از سازش استقبال کنید

تیپ هفتی ها همیشه مشتاق این هستند که همه چیز را با سایرین در میان بگذارند. بنابراین به آن ها اجازه دهید بدانند که سیاست آن ها در تعامل مستقیم با کارمندان را تحسین می کنید و به آن ها اطلاع دهید برای اینکه کارهای خود را با بالاترین پتانسیل انجام دهید، به چه چیزهایی نیاز دارید. شفاف حرف های خود را بزنید و از راه حل های خلاقانه آن ها استقبال کنید، چون سازش را تحسین می کنند.

5. بازخورد مثبت دهید

اگر سعی دارید رئیس با تیپ هفت اینیاگرام خود را تحت تاثیر قرار دهید، سعی کنید به او بازخورد مثبت دهید. سیاست داشته باشید، مثلا از جملاتی استفاده کنید که با «من احساس می کنم...» شروع می شوند. انجام آن کمک می کند آن ها نسبت به توانمندی هایی خود در رهبری تیم احساس خوشحالی کنند و همچنین اجازه می دهد متوجه شوند سخت کوشی آن ها مورد قدردانی واقع می شود و تضمین کننده این خواهد بود که به احتمال بیشتر به این نوع رفتار ادامه دهند.

6. نظم داشته باشید

گاهی همکاری با یک تیپ هفتی سردردآور است، چون آن ها همزمان ایده های زیادی را پیش می برند. به خصوص در جلسات و نشست های طوفان ذهنی. یک راه عالی برای اینکه به شما کمک کند همه چیز را پیگیری کنید، استفاده از یک اپلیکیشن ایجاد فهرستی منظم از وظایف و روتین ها است. به احتمال زیاد رئیستان بابت نظمی که دارید از شما تشکر خواهد کرد!

7.  به آن ها کمک کنید افکار خود را متمرکز کنند

ممکن است تیپ هفتی ها حین گفتگوها تمرکز نداشته باشند. اما می توانید با صحبت با آن ها در مکانی خلوت بدون حواس پرتی و مختصر صحبت کردن، کمک کنید بر افکار خود تمرکز داشته باشند. از قبل افکار خود را به شکل بولت پوینت آماده کنید تا جریان گفتگو برای همه آشکار باشد.

سخن نهایی

داشتن رئیس یا رهبری با تیپ هفت اینیاگرام مزایا و معایب خاص خود را دارد. این شخصیت ها پرشور هستند و ارتباط شخصی با شما برقرار می کنند، اما همچنین ممکن است نظم نداشته باشند و افکار خود را سریعا عوض کنند و بنابراین غیرقابل اعتماد باشند. آگاهی از اینکه چطور با آن ها به صورت موثر ارتباط برقرار کنید، به کاهش استرس شما کمک می کند و همچنین تشویق کننده یک محیط کار بهره ور و مثبت است.


شخصیت شناسی توسعه فردی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.