بهترین شغل ها برای افراد با تیپ شخصیتی INTJ که می خواهند با کودکان کار کنند

1403/07/12 10:21 PM - 18 روز قبل


کار با کودکان شغلی است که اغلب به افراد با تیپ شخصیتی INTJ توصیه نمی شود. با آنکه این تیپ در توضیح موضوعات پیچیده به بزرگسالان صبور است، طبیعت غیرمنطقی و پر از انرژی کودکان سریعا باتری اجتماعی او را خالی می کند. کودکان ممکن است باحال باشند، اما شخصیت INTJ در برخورد با آن ها باید خیلی بچگانه و ساده حرف بزند که خلاف شهرت او است!

با این حال، جملات بالا به این معنا نیستند که این شخصیت ها نمی توانند در شغل های مربوط به کار با کودکان موفق نباشند. در حقیقت ذهن تحلیلگر این افراد و میل شدید به منطقی بودن، برای درک و راهنمایی ذهن های جوان فوق العاده مفید است.

به عنوان چنین تیپ شخصیتی فقط باید مسیر شغلی خود را عاقلانه انتخاب کنید و مطمئن شوید که تکرار حداقل مقدار ممکن است و جا برای راضی نگه داشتن ذهن کنجکاو شما وجود دارد. با توجه به این موضوع، در این مقاله بهترین شغل ها را برای تیپ های INTJ که می خواهند با کودکان کار کنند، معرفی می کنیم. پس همراهمان بمانید. قبل از شروع اگر از تیپ شخصیتی خود مطمئن نیستید، می توانید در تست ام بی تی آی تست و تایپ شرکت کرده و گزارش کامل آن را نیز دریافت کنید.

1. دبیر دبیرستان یا استاد دانشگاه

با آنکه معلمی ظاهرا انتخابی نامناسب برای تیپ تحلیلگر و درونگرای INTJ است، اما در واقع مسیر شغلی ایده آلی برای افرادی است که می توانند با کارآمدی بالا از عهده آن بر آیند. آموزش دانش آموزان بزرگتر، مانند دبیرستانی ها یا دانشجویان، به شما به عنوان چنین تیپی اجازه می دهد کمی از خصوصیات منطقی خود فاصله بگیرید و دانش عمیق خود را به شکلی با سایرین در میان بگذارید که ذهن آن ها را بیشتر تحریک کند و چالش برانگیزتر باشد.

شما اگر تصمیم به آن بگیرید و مصمم باشید، می توانید هر کودکی را به هیجان در آورید. شما از تماشای دانش آموزانی که موضوعات مختلف را درک می کنند، لذت می برید و توانایی شما برای برنامه ریزی برای دروس که تکمیل کننده یکدیگر باشند، به یک شکل مورد قدردانی دانش آموزان و مدیران قرار می گیرد.

علاوه بر این، معلمی در سطوح بالاتر به این معناست که کنترل بیشتری بر برنامه ریزی خود دارید و کمتر با والدین تعامل می کنید که برخورد با آن ها سخت تر از دانش آموزان است!

برای شناخت بهتر تیپ خود، مقاله زیر را بخوانید:

2. روانشناس کودک

افراد با تیپ شخصیتی INTJ توانایی ذاتی برای تحلیل و درک سیستم ها و الگوهای پیچیده دارند که توضیحی برای این است که چرا بسیاری از آن ها جذب رشته روانشناسی می شوند. با آنکه کار با کودکان ممکن است نیاز به خلاقیت و صبر بیشتر داشته باشد، این حرفه کاملا مناسب تیپ شخصیتی INTJ با توجه با قدرت تحلیل او است.

با توجه به درونگرا بودن این تیپ، برخی از این افراد با نیاز به مشاوره رسانی به افراد جوان در تمام طول روز و برای هر روز، با چالش روبرو می شوند. شما به عنوان چنین تیپ شخصیتی همچنین با مشکلات عاطفی برخورد خواهید کرد که خود مشکل را حادتر خواهد کرد. اگر چنین حرفه ای را انتخاب می کنید، مطمئن شوید که با چشمان باز بوده است و انرژی خود را در طول روز می توانید حفظ کنید.

به کمک مقاله زیر یک رهبر توانمندتر باشید:

3. محقق یا تحلیلگر داده در زمینه آموزش

برای افراد با تیپ شخصیتی INTJ که ترجیح می دهند پشت صحنه کار کنند، حرفه هایی در زمینه تحقیقات یا تحلیل داده در حوزه آموزش فوق العاده مناسب است. شما از مهارت های تحلیلی خود برای جمع آوری و بررسی داده ها درباره ترندهای آموزشی، یادگیری نتایج و رفتار دانش آموز استفاده می کنید.

از این اطلاعات سپس می توان برای بهبود و تصمیم گیری آگاهانه در سطح سازمانی و همچنین فردی استفاده کرد. چنین شغل هایی در موسسه های آموزشی گوناگون دیده می شوند از مدارس و دانشگاه ها گرفته تا سازمان های دولتی و سازمان های غیرانتفاعی. شما همچنین می توانید در یک حوزه خاص متخصص شوید مانند فناوری آموزش یا توسعه کودک.

4. وکیل حفاظت از کودکان و وکیل دعاوی خانواده

با آنکه این مسیر شغلی نیازمند این نیست که هر روز با کودکان تعامل فعال داشته باشید، از آن ها حمایت خواهید کرد و تلاش می کنید همه چیز به نفع آن ها پیش برود. به عنوان وکیل دعاوی خانواده یا حفاظت از کودکان، از مهارت های تحلیلی و مغز حقوقدان خود برای بررسی موقعیت های پیچیده خانوادگی و حفاظت از حقوق کودکان استفاده می کنید. این حرفه مسیری عالی برای شخصیت های INTJ است که از کسانی که ناتوان هستند حمایت می کنند، در حالیکه از قابلیت های حل مشکل خود نیز استفاده می کنند.

5. مدیر کودکستان

برای تیپ های شخصیتی INTJ که مهارت های رهبری عالی دارند، شغل مدیر کودکستان حرفه ای رضایت بخش است. با آنکه این شغل نیازمند مدیریت کارمندان و نظارت بر کارها است، این فرصت را نیز به شما می دهد که محیطی برای یادگیری ایجاد کنید که همسو با ارزش ها و اصول شما باشد.

شما این فرصت را خواهید داشت که به مقدار اندک و رضایت بخش با کودکان تعامل داشته باشید، در حالیکه بر برنامه ریزی هدفمند و توسعه هم تمرکز کنید. این شغل یک موقعیت دو سر برد برای INTJهایی است که می خواهند با کودکان کار کنند، اما همچنین تشنه تحریک ذهنی و خودمختاری اند.

برای انتخاب بهتر مسیر شغلی خود، مقاله زیر را نگاهی بیاندازید:

سخن نهایی

با آنکه ممکن است به نظر برسد که پیدا کردن شغل هایی برای کار با کودکان برای شخصیت های INTJ یک چالش است، گزینه های زیادی در این زمینه وجود دارد که با نقاط قوت شما همخوانی دارند و انرژی شما را بیشتر از حد معمول نمی گیرند.

حرفه هایی که در بالا نام بردیم فقط یک نقطه شروع هستند و مسیرهای شغلی متعدد دیگر در حوزه هایی مانند تعلیم و تربیت، مراقبت از سلامت و کارهای اجتماعی وجود دارد که ممکن است مناسب شما باشند. در پایان این افسانه را باور نکنید که شخصیت های INTJ نمی توانند از عهده کار با کودکان برآیند. این شخصیت ها با انتخاب محیط کاری و شغل مناسب دقیقا همان راهنمایی در زندگی هستند که ذهن های جوان برای موفقیت به آن ها نیاز دارند.


mbti (ام بی تی آی) شخصیت شناسی توسعه فردی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.