کارگاه رفتارشناسی دیسک DISC در شرکت نگین خوراک پارس

1398/04/18 6:39 PM - 4 سال قبل


رفتار شناسی بحث بسیار پر کاردی در حوزه منابع انسانی و بهبود تعاملات در سازمان ها است. زیرا بیرونی ترین الگوهای فکری فرد را به نمایش می گذارد و افراد رفتار خود را به راحتی بروز می دهند همین عامل سبب شده است تا ابزار تست دیسک یکی از پرکاربردترین آزمون ها در نگهداشت و حفظ نیرو ها باشد. 

در آزمون دیسک شرکت کنندگان به 20 صفت اصلی خود پی می برند و مدل های رفتاری خود را می توانند در موقعیت های مختلف ببینید. اولین آن PUBLIC STYLE یا رفتار عمومی است. رفتار عمومی زمانی اتفاق می افتد که شما فرد را در چند لحظه اول آشنایی می شناسید. دومین موقعیتی که تست دیسک می تواند به شما نشان دهد PERSONAL STYLE است. این رفتار زمانی اتفاق می افتد که فرد در خلوت خود و با جمع نزدیکان خود است. سومین موقعیت WORKING STYLE است که در محیط کاری اتفاق می افتند. 


بنابراین با تسلط بر مدل رفتارشناسی دیسک، می توانیم پیشاپیش، رفتارهای افراد را در شرایط مختلف پیش بینی و خود را با آن هماهنگ کنیم.

کارگاه رفتار شناسی با هدف دستیابی به تسلط افراد به شناخت رفتارهای خود و اطرافیانشان طراحی شده است. در این کارگاه از روش یادگیری مبتنی بر تجربه استفاده می شود. معمولا در مرحله اول شرکت کنندگان در آزمون دیسک با گزارش کامل در سایت تست و تایپ شرکت می کنند. در طول کارگاه از نتایج این آزمون برای شناخت دقیق تر تمایلات خود و دیگران استفاده می نمایند.

در مرحله بعد، افرادی که سبک رفتاری یکسان دارند در تیم های مجزا به تکمیل فعالیت های آموزشی و بازی های طراحی شده می پردازند تا بتوانند ویژگی های سبک رفتاری خود را تجربه و به صورت ملموس شناسایی نمایند. در ادامه، افراد با سبک رفتاری متضاد در قالب یک تیم کنار هم قرار داده می شوند تا ضمن آشنایی با ویژگی های متمایز هر سبک رفتاری، به ارزش هر سبک رفتاری و نقاط قوت سبک های متضاد با خودشان پی ببرند.

اگر شما هم تمایل دارید تا کارگاه آموزشی دیسک در سازمان شما برگزار گردد با ما با شماره تماس 02186081650 در تماس باشید.


دیسک


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.