11 فیلم سینمایی مورد علاقه ENFP ها

1400/12/13 4:30 PM - 2 سال قبل


ENFP ها، یکی از 16 نوع شخصیت در شاخص مایرز بریگز یا MBTI، افرادی جذاب، خلاق، پرانرژی و مشتاق هستند. ENFP مخفف چهار کلمه برونگرا، شهودی، احساسی و ادراکی است.

می توان گفت تیپ شخصیتی ENFP در تقریبا 5 تا 7 درصد از انسان ها وجود دارد. افراد با تیپ شخصیتی ENFP در تماشای یک فیلم سینمایی و قهرمانان آن، امیدوارترین و مشتاق ترین هستند و با تمام دقت خود به تماشای نحوه موفقیت قهرمان فیلم می نشینند.

ENFP ها افرادی با روحیه آزاد، مستقل و پرانرژی هستند که دوست دارند ارتباط عمیقی با دیگران داشته باشند. آن ها مشتاق ایده ها، مفاهیم و افراد جدید و خلاق هستند.

می توان گفت بسیاری از آن ها ایده های ناب و توانایی های هنری قوی دارند. ENFP ها افرادی دلسوز هستند و از کمک کردن به دیگران انرژی می گیرند. آن ها اغلب افراد را وادار می کنند تا جنبه های خلاقانه شخصیتیشان را کشف کنند.

همچنین ENFP ها ترجیح می دهند در زندگیشان آزادانه عمل کنند و چندان به ثبات اهمیت نمی دهند. آن ها افکار و رویاهای بسیار بزرگی دارند و معمولا خارج از چارچوب فکر می کنند.

به همین دلایل فیلم های سینمایی با ایده های جالب، خلاقانه و گاهی بلندپروازانه برای ENFP ها بسیار جذاب خواهند بود.

از طرف دیگر فیلم های سینمایی که موضوع اصلیشان بدبینی است و در آن ها به کمک به دیگران اهمیت داده نمی شود، چیزهایی نیستند که ENFP از آن ها خوشش بیاید. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با ده مورد از بهترین فیلم های سینمایی مورد علاقه ENFP ها آشنا شویم.

اگر هنوز از تیپ شخصیتی خود اطلاع ندارید، حتما نسبت به انجام تست MBTI یا تست شخصیتی مایرز بریگز اقدام کنید.

1. فیلم سینمایی تعطیلات بزرگ پی وی

در روزهای ابتدایی شبکه استریم آنلاین نتفلیکس، فیلم های سینمایی زیادی وجود نداشت که ساخت این شبکه باشند. با این حال یکی از اولین فیلم های موفق، فیلم سینمایی تعطیلات بزرگ پی وی یا Pee-Wee's Big Holiday بود.

این سینمایی محصول سال 2016 است و در آن پی وی هرمان پس از ملاقات با جو مانگانیلو، زادگاهش را ترک می کند و در اولین تعطیلات زندگی‌اش به نیویورک می رود تا جشن تولد جو را جشن بگیرد. او در این سفر به مشکلاتی بر می خورد.

ENFP ها عاشق ایده های بزرگ و تفکر خلاق هستند و این فیلم، ممکن است بیشتر از همه احساسات آن ها را برانگیزد. بازیگرانی مانند پل روبنس در نقش پی وی، الیزابت دیلی، جود اومن و اریکا یون در این فیلم کمدی، خانوادگی و ماجراجویانه بازی می کنند.

2. فیلم سینمایی داستان ازدواج

یکی از فیلمسازانی که نتفلیکس با او رابطه خوبی دارد، نوآ بامباک است. او تاکنون چندین فیلم سینمایی را برای این سرویس استریمینگ ساخته است که شاید ENFP ها از بعضی از آن ها خوششان بیاید.

Marriage Story محصول سال 2019، یکی از فیلم هایی است که مورد علاقه بسیاری از افراد از جمله ENFP ها خواهد بود. در این فیلم یک کارگردان و همسر بازیگرش درگیر طلاق و ماجراهای مختلف آن هستند.

یکی از دلایل این علاقه ENFP ها، به کارگیری دو موضوع ازدواج و طلاق در کنار یکدیگر در دنیای فیلم های سینمایی عاشقانه است. دلیل بعدی می تواند به کارگیری انواع احساسات در فیلم و تاکید بر احساسات خام و کودکانه باشد.

3. فیلم سینمایی مغازه اسب تک شاخ

Unicorn Store محصول سال 2017 یک فیلم عالی از نتفلیکس برای رویاپردازان، افراد عملگرا و متفکران با تیپ شخصیتی ENFP است.

در این فیلم یک نقاش عجیب و غریب پس از ناکامی در دانشکده هنر و یافتن یک شغل اداری خسته کننده، این فرصت را بدست می آورد تا رویای همیشگی خود را برای داشتن یک اسب تک شاخ دنبال کند.

این فیلم مملو از احساسات و به نوعی، تجلیل از سبک زندگی ENFP ها است. زیرا شخصیت کیت که بری لارسون آن را بازی می کند، همیشه برای چیزهای بزرگ تلاش می کند.

4. فیلم سینمایی بانوی آمریکا: مستند تیلور سوئیفت

فیلم Miss Americana محصول سال 2020 در مورد کمک به دیگران و انجام بهترین کار در مواجهه با مخالفت های عظیم و دشواری ها است. بانوی آمریکا داستان ساخت آلبوم تیلور سوئیفت، خواننده سبک پاپ و تصمیم او برای ورود به سیاست با حمایت از یک نامزد اهل ایالت تنسی را شرح می دهد.

تیلور سوئیفت نمادی از برونگرایی و احساسات است. نگاه زیبای او به دنیا و روش هایی که برای ایجاد شادی استفاده می کند و همچنین تلاش هایش برای بسیاری از ENFP ها ملموس خواهد بود.

پیشنهاد می کنیم برای اطلاعات بیشتر در مورد افراد مشهور و بازیگران با تیپ شخصیتی ENFP، مطلب بسیار جالب «فهرست افراد مشهور با تیپ شخصیتی ENFP» را بخوانید.

5. فیلم سینمایی پرواز در سطح زمین

فیلم High Flying Bird محصول سال 2019، مخصوص ENFP هایی است که به فیلم های ساخت استیون سودربرگ علاقه دارند. پرواز در سطح زمین حول محور شخصیت های مختلفی می چرخد و به همین دلیل برای برونگرایانی مانند ENFP ها بسیار مناسب است.

این فیلم سینمایی روی ایجاد روابط تاکید دارد، حتی اگر این ارتباط برای تجارت باشند. فیلم ذکر شده در مورد یک مدیر برنامه به نام ری بورک است که در آژانس ورزشی شهر نیویورک کارمی کند.

6. فیلم سینمایی درخشش ابدی یک ذهن پاک

فیلم سینمایی Eternal Sunshine Of The Spotless Mind محصول سال 2004 با بازی کیت وینسلیت و نقش آفرینی بسیار زیبای جیم کری است و شخصیت پردازی بسیار قوی دارد.

در این فیلم کلمنتاین و جوئل عاشق یکدیگر می شوند، اما چند اختلاف آن ها را به جدایی می کشاند. البته عشق آن ها به قدری عمیق و خالصانه است که نمی توانند آن را رها کنند.

به همین دلیل تصمیم می گیرند خاطرات خود را از ذهن هایشان پاک کنند تا دیگر یکدیگر را به یاد نداشته باشند، اما دوباره به نوعی به یکدیگر بر می گردند.

مفهوم علمی تخیلی و منحصر به فرد این فیلم سینمایی ENFP ها را مجذوب خود می کند، زیرا با مسائل دنیای ما متفاوت هستند. یکی دیگر از جنبه هایی که ENFP ها بی شک دوست خواهند داشت، وضعیت دائما در حال تغییر و همچنین نحوه تغییر شخصیت ها است که با رنگ موی کلمنتاین منعکس می شود.

7. فیلم سینمایی لوسی

اسکارلت جوهانسون در این فیلم اکشن و علمی تخیلی محصول سال 2014 نقش آفرینی می کند. لوسی قهرمانی است که بی شک بسیاری از ENFP ها از دیدن او لذت می برند، زیرا کنترل مسیر زندگیش را به دست می گیرد.

او مانند ENFP ها کنجکاو و جاه طلب است و موقعیتی که در آن قرار دارد نیز بسیار منحصر به فرد محسوب می شود. پس از این که ماده ای عجیب وارد خونش شد، لوسی توانست بیشتر از حد عادی از ظرفیت مغزش استفاده کند.

این باعث شد او بتواند در زمان سفر کرده، از تله پاتی و تله کینزی استفاده کند و همچنین از درد مصون باشد. فیلم سینمایی Lucy بینندگان را به ماجراجویی جالبی دعوت می کند و ENFP ها از آن خوششان می آید.

اگر شما ENFP نیستید و می خواهید با آن ها بیشتر آشنا شوید، توصیه می کنیم مطلب مربوط به تیپ شخصیتی ENFP را بخوانید.

8. فیلم سینمایی بخشنده

فیلم The Giver محصول سال 2014، یکی از آثار کمتر شناخته شده مریل استریپ است و با وجود بازیگران خوبش در زمان اکران مورد توجه کافی قرار نگرفت.

داستان فیلم، براساس رمانی به همین نام نوشته لوئیس لوری است. با پیشرفت داستان، مضامین بالغ تر و فراگیرتر می شوند. ENFP ها به این جامعه جدید که در فیلم سینمایی بخشنده شکل گرفته، علاقه مند می شوند.

در این جامعه احساسات و تجربیات منفی وجود ندارند، اما این به قیمت عشق، شادی و خاطرات تمام می شود. هنگامی که جوناس بعد از فارغ التحصیلی به عنوان گیرنده حافظه انتخاب می شود، حقیقت را در مورد گذشته جامعه اش می آموزد و تازه می تواند جهان را رنگی ببیند و احساس کند.

ENFP ها از تماشای تضاد درونی او وقتی او در مورد افشای حقیقت مردد است و با تکامل شخصیتش باید بعضی حقایق را پنهان کند، لذت خواهند برد.

9. فیلم سینمایی نابودی

فیلم Annihilation محصولی علمی تخیلی و ترسناک از سال 2018 و پر از همه چیزهایی است که یک ENFP می تواند از یک فیلم علمی و تخیلی بخواهد. از جمله اکشن، خلاقیت و هنر، محیطی منحصر به فرد و همیشه در حال تغییر، روابط جذاب و پویایی شخصیت ها و درگیری های افراد با خودشان.

در این داستان، دولت گروهی از زنان را برای کشف منطقه X انتخاب می کند و لنا، با بازی ناتالی پورتمن،  یک سرباز سابق ارتش امریکا و یکی از شخصیت های اصلی است. همسرش (اسکار آیزاک) قبلا در سفری به منطقه X مراجعه کرده است اما پس از بازگشت، دیگر آدم سابق نیست.

ENFP ها با توانایی های ادراکی و شهودی خود می توانند موضوعات ناگفته و پنهان و همچنین پیچیدگی های موجود را مشاهده کنند. آن ها با مشاهده این فیلم سینمایی از یادگیری در مورد شخصیت لنا و ازدواجش و تلاش او برای کشف منطقه X لذت خواهند برد.

10. فیلم ورود

فیلم سینمایی ورود (Arrival) که ظاهرا در مورد ورود بیگانگان به سیاره زمین است، به گذشته قهرمان داستان می پردازد که بعدا مشخص می شود که در حقیقت آینده او است! جزئیات زیاد داستان بسیار تحسین برانگیز هستند که البته شاید کمی برای ENFP ها خسته کننده باشند.

به نظر می رسد شخصیت اصلی با بازی امی آدامز، هیچ رابطه معناداری در زندگی اش ندارد بنابراین گاهی ممکن است کسل کننده باشد. او تمایل شدیدی به کشف بیگانگان و فضایی ها دارد. همچنین با افراد دیگر چندان ارتباط برقرار نمی کند و تمام انرژی اش را روی موجودات فرازمینی و کشف آن ها می گذارد.

می توان گفت شاید داستان فیلم از نظر علمی کمی برای ENFP ها و همچنین دیگر تیپ های شخیتی مبهم باشد. تکرار جریانات و به نوعی گره های تمام نشدنی این داستان احتمالا برای ENFP ها چندان جذاب نباشد.

11. فیلم سینمایی سنت شکن

فیلم Divergent محصول سال 2014 نیز در ژانر علمی تخیلی و اکشن با نقش آفرینی شایلن وودلی، تئو جیمز، مایلز تلر و دیگر ستاره ها است. همچنین بازی زیبای کیت وینسلیت ENFP ها را از ابتدای فیلم به خود جذب می کند.

بئاتریس یا تریس با بازی شایلن وودلی در جامعه ای زندگی می کند که همه در یکی از پنج دسته قرار دارند به جز خودش. او با دیگران تفاوت های بسیاری دارد. تنها این موضوع در داستان نیز می تواند تمام ENFP ها را مجذوب کند.

تفاوت فاحش تریس با جامعه شکافی در خانواده اش ایجاد می کند. او باید در Dauntless به دنبال خانواده جدیدی بگردد. ENFP ها از این پیشرفت شخصیتی لذت می برند زیرا به ارتباطات انسانی و عاطفی علاقه دارند.

تریس با فور (تئو جیمز)، مربی خود تنها براساس سازگاری عاطفی وارد رابطه ای می شود که بعدها به چیزی بسیار بزرگتر و جاه طلبانه تر تبدیل خواهد شد. ENFP ها به طور ذاتی از این موضوع در داستان فیلم نیز خوششان می آید.

دیگر فیلم های سینمایی که ممکن است بسیاری از ENFP ها از آن ها لذت ببرند شامل lady bird محصول سال 2017، تایتانیک سال 1997، فیلم سینمایی کمدی و درام The Grand Budapest Hotel محصول سال 2014، Empire Records محصول سال 1995 و همچنین زنان کوچک محصول سال 2019 می شوند.

فیلم سینمایی لیدی برد در مورد یک دختر 17 ساله است که در دبیرستان ساکرامنتوی کالیفرنیا درس می خواند. کریستین در طول فیلم رابطه پیچیده ای با مادرش دارد و همچنین داستان هایی میان او و بهترین دوستش رخ می دهند و فیلم بر همین اساس پیش می رود.

شخصیت اصلی این فیلم ایده آلیست، کنجکاو و پرانرژی است؛ تمام ویژگی های یک فرد با تیپ شخصیتی ENFP. او شخصیتی قوی با حس شوخ طبعی زیادی دارد که باعث می شود اکثر ENFP ها با او ارتباط برقرار کنند.

آن ها می توانند خود را به جای او قرار دهند و در شخصیت های جالب و داستان زیبای فیلم غوطه ور شوند.

اگر این مطلب را دوست داشتید، از مقاله «14 شخصیت داستانی با تیپ شخصیتی ENFP» نیز بسیار لذت خواهید برد. توصیه می کنیم آن را مطالعه کنید.


mbti (ام بی تی آی) شخصیت شناسی توسعه فردی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.