15 فیلم سینمایی موردعلاقه INTJ ها

1400/12/16 11:28 PM - 2 سال قبل


INTJ ها یکی از 16 نوع شخصیت در شاخص مایرز بریگز یا MBTI، افرادی قاطع، کنجکاو، مستقل و قانون مدار هستند. INTJ مخفف چهار کلمه درون گرا، شهودی، منطقی و قضاوتی است.

این افراد را که با نام های معمار، مغز متفکر و استراتژیست نیز در جامعه MBTI می شناسند، با تنها 2.1 درصد جمعیت یکی از کمیاب ترین تیپ های شخصیتی، به خصوص در بانوان، هستند.

این میزان در جمعیت بانوان 0.9 درصد و در آقایان 3.3 درصد است. افراد دارای تیپ شخصیتی INTJ علاقه خاصی به یادگیری دارند. با توجه به ویژگی ها و علایق مختلفشان می توان گفت آن ها یا از یک فیلم سینمایی خوششان می آید یا از آن متنفر هستند.

بیشتر فیلم های سینمایی که می توانند توجه INTJ ها را به خود جلب کنند، فیلم های پیچیده هستند که بتوانند ساعت ها مغزشان را به چالش بکشند. آن ها گاهی به فیلم های کمدی و طنز نیز علاقه نشان می دهند.

فیلم های سینمایی در ژانر اکشن اغلب به دلیل فقدان داستان پیچیده، چندان برای INTJ جذاب نخواهد بود. البته فیلم هایی در این ژانر وجود دارند که این افراد به آن ها علاقه داشته باشند که در این مطلب نیز به چند مورد از آن ها می پردازیم.

با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا به بررسی 15 مورد از فیلم های سینمایی مورد علاقه افراد با تیپ شخصیتی INTJ در ژانر اکشن، کمدی و علمی تخیلی بپردازیم.

اگر هنوز از تیپ شخصیتی خود اطلاع ندارید، حتما نسبت به انجام تست MBTI یا تست شخصیتی مایرز بریگز اقدام کنید.

1. فیلم سینمایی گزارش اقلیت

این که در فیلم سینمایی Minority report محصول سال 2002، کالین فارل در یک رقابت تام کروز را تعقیب می کند، به اندازه کافی برای INTJ ها جذاب و جالب است. با این حال این فیلم می تواند با ژانر و موضوع خاص خود ذهن هر فرد با تیپ شخصیتی INTJ را درگیر کند.

در فیلم گزارش اقلیت، مقامات مجرمان آینده را از قبل پیش بینی کرده و زندانی می کنند. این سیستم پیچیده معمولا تنها در مانگاها یا انیمه های ژاپنی وجود دارد. استیون اسپیلبرگ با پیچ و خم ها و ماجراهای فراوان می تواند مخاطب را محو خود کند.

2. فیلم سینمایی اولتیماتوم بورن

فیلم سینمایی اولتیماتوم بورن یا اتمام حجت بورن (The Bourne Ultimatum) محصول سال 2007 یکی از بهترین کارها از لحاظ جسارت و شدت هیجان در بین چهارگانه بورن است.

دیگر فیلم های این مجموعه یعنی The Bourne Identity محصول سال 2002، The Bourne Supremacy محصول سال 2004 و The Bourne Legacy محصول سال 2012 نیز ارزش دیدن را دارند.

در این فیلم سینمایی هوشمندانه و جالب جیسون بورن طبق معمول در حال فرار است. می توان گفت بسیاری از INTJ ها از اولتیماتوم بورن خوششان می آید.

3. فیلم سینمایی تلقین

فیلم سینمایی Inception محصول شگفت انگیز سال 2010 میلادی از کریستوفر نولان است. با توجه به فیلم هایی که تا کنون ساخته است، به نظر می رسد او INTJ باشد. می توان گفت تقریبا تمام فیلم های سینمایی کریستوفر نولان طبق سلیقه INTJ ها و شامل معماهای پچیده و شخصیت های باهوش است.

Inception نیز یکی از همین فیلم ها به شمار می آید. این فیلم علمی تخیلی با چاشنی خشونت و صحنه های اکشن درست مانند فیلم سینمایی Minority report، یکی از بهترین فیلم های اکشنی است که INTJ ها به تماشای مجدد آن علاقه دارند.

اگر شما INTJ نیستید و می خواهید با آن ها بیشتر آشنا شوید، توصیه می کنیم مطلب مربوط به تیپ شخصیتی INTJ را بخوانید.

4. مجموعه فیلم های سینمایی ماتریکس

به لطف فیلم سینمایی The Matrix، موقعیت کیانو ریوز به عنوان برگزیده (نئو) در فیلم های اکشن تثبیت شده است. مهارت خواهران واچوفسکی را در ساخت سکانس های اکشن دیدنی و زیبا در محیط سایبرپانک نیز فراموش نکنید.

برای مثال، صحنه حمله به لابی نئو و ترینیتی، احتمالا به عنوان یکی از بهترین و پیچیده‌ترین صحنه‌های اکشن در تاریخ هالیوود ثبت شده است. این سری از فیلم های سینمایی نیز به علت موضوع جالب و تاحدودی پیچیده مورد توجه بسیاری از INTJ ها قرار می گیرد.

5. مجموعه فیلم های سینمایی جان ویک

در فیلم های سینمایی اکشن، دلهره آور و نئو نوآر امریکایی جان ویک می توانیم از بازی زیبای کیانو ریوز در نقش جان ویک و تلاش او برای انتقام از تمام کسانی که به او ضربه زدند، لذت ببریم.

این مجموعه بسیار زیبا با صحنه های اکشن و درگیری های بسیار با اسلحه یکی از بهترین آثاری است که تلاش بدلکاران حرفه ای و همچنین خود کیانو ریوز را به نمایش می گذارد. افراد با تیپ شخصیتی INTJ از این دسته فیلم ها لذت می برند.

6. فیلم سینمایی جاذبه

فیلم سینمایی Gravity محصول سال 2013، داستانی در ژانر علمی تخیلی و حماسی با بازی ساندرا بولاک در نقش فضانوردی است که پس از یک حادثه فاجعه بار در ایستگاه فضایی خود در فضا حرکت می کند. با قطع شدن ارتباطش با ایستگاه روی زمین باید به تنهایی راه خود را به زمین بیابد.

اگرچه شخصیتی که بولاک آن را بازی می کند مطمئنا در وضعیت بسیار وخیمی قرار دارد، اما این یکی از موقعیت هایی است که INTJ ها می توانند شکوفا شوند و خود را نجات دهند. به همین دلیل بسیاری از INTJ ها با او ارتباط برقرار می کنند.

این نوع افراد بهترین تفکر خود را به تنهایی و در محیط های آرام انجام می دهند. مکان های معدودی با سکوتی به وسعت فضا وجود دارند.

7. فیلم سینمایی ورود

فیلم سینمایی Arrival محصول سال 2016 یک فیلم بسیار منحصربه فرد با موضوع تهاجم بیگانگان ساخت دنی ویلنوو است. در این فیلم ایمی آدامز نقش یک زبان شناس را بازی می کند که برای برقراری ارتباط با بیگانگانی که روی زمین فرود آمده اند، آورده شده است.

او با مطالعات و تحقیقات فراوانش، شروع به یادگیری سبک ارتباطی آن ها می کند، زیرا بقیه افراد نگران این هستند که آیا فضایی ها تهدیدی برای حیات انسان ها روی زمین محسوب می شوند یا خیر.

INTJ ها توجه کمتری به داده ها و حقایق دارند و به جایش بیشتر تمرکزشان روی تفسیرهای خودشان است. این یکی از رویکردهای شخصیت لوئیس بنکس (ایمی آدامز) به شمار می آید و به همین دلیل بسیاری از INTJ ها می توانند ارتباط خوبی با موضوع و روند فیلم برقرار کنند.

دیگران اجازه می دهند که ترسشان به آن ها غلبه کند و برایشان تصمیم بگیرد اما تمایل شدید لوئیس به یادگیری می تواند جهان را نجات دهد.

پیشنهاد می کنیم برای اطلاعات بیشتر در مورد افراد مشهور و بازیگران با تیپ شخصیتی INTJ، مطلب بسیار جالب «فهرست افراد مشهور با تیپ شخصیتی INTJ» را بخوانید.

8. فیلم سینمایی لبه فردا

فیلم سینمایی Edge Of Tomorrow محصول سال 2014 میلادی، فیلمی در ژانر علمی تخیلی با بازی امیلی بلانت، تام کروز و به کارگردانی داگ لیمان است.

داستان هایی در رابطه با زمان و پیچیدگی هایش برای INTJ ها بسیار جذاب هستند. این افراد دوست دارند تا جای ممکن طبق برنامه ریزی زندگی کنند. به همین دلیل علاقه خاصی به دانستن درباره آینده دارند تا بتوانند انتظارهای مشخص و برنامه های منظمی داشته باشند و به آن ها عمل کنند.

Edge of tomorrow می تواند تجربه بسیار خوبی برای افراد با این تیپ شخصیتی باشد. در این فیلم تام کروز نقش مردی را دارد که در جریان حمله بیگانگان به زمین کشته شده و پس از آن بیدار می شود و این نبرد را بارها و بارها تکرار می کند.

با هر بار شروع این حلقه زمانی چیزهای بیشتری یاد می گیرد و می داند که برای زنده ماندن باید چه کارهایی را انجام دهد.

9. فیلم سینمایی پیشتازان فضا 2: خشم خان

تفکر منطقی چیزی است که INTJ ها را در زندگی پیش می برد و آن ها را راهنمایی می کند. این افراد به هر موقعیت و مشکلی از این نقطه نظر منطقی می نگرند تا مطمئن شوند که بهترین تصمیم را گرفتند.

این واقعیت که تفکر منطقی بخش عظیمی را از Star Trek: The Wrath of Khan تشکیل می دهد، بسیاری از مخاطبان با تیپ شخصیتی INTJ را خشنود می کند.

قلب داستان و بزرگترین قهرمان تمام فیلم های سینمایی پیشتازان فضا اسپاک است که همیشه با تفکر منطقی و همچنین فداکاری های بزرگش به رهبری دیگران می پردازد.

10. فیلم سینمایی نامحدود

فیلم سینمایی Limitless محصول سال 2011 میلادی در ژانر اکشن، معمایی، هیجان انگیز و علمی تخیلی با بازی بردلی کوپر و کارگردانی نیل برگر است.

INTJ ها بیش از هرچیزی عاشق یادگیری هستند. آن ها تمام طول عمرشان را وقف یادگیری می کنند و همیشه و در تمام اوقات ممکن به یادگیری چیزهای جدید می پردازند. فیلم سینمایی نامحدود ایده ای را به تصویر می کشد که می تواند برای تمام INTJ ها جذاب باشد.

بردلی کوپر در نقش مردی بازی می کند که با مصرف یک داروی آزمایشی می تواند به تمام قدرت مغزش دسترسی داشته باشد و از آن استفاده کند.

این دارو به او اجازه می دهد تا بیش از هر زمان دیگری در تمام زمینه ها، از زبان های مختلف گرفته تا امور مالی و فراتر از آن، اطلاعات و داده بدست آورد و در این موضوعات ماهر شود.

این داروی معجزه آسا عوارض جانبی خاصی دارد اما دیدن و تصور چنین چیزی برای تمام INTJ ها هیجان انگیز خواهد بود.

11. فیلم سینمایی بوک اسمارت

فیلم سینمایی Booksmart محصول سال 2019 در ژانر کمدی به کارگردانی اولیویا وایلد و با بازی کیتلین دیور و بینی فلدشتاین است.

این فیلم اولین کارگردانی اولیویا وایلد است که در آن دو دوست صمیمی بعد از فارغ التحصیلی به فکر جبران تفریح هایی هستند که در سال های دبیرستان انجام ندادند.

آن ها می خواهند از همسن و سال های خود عقب نیافتند و تمام چهار سال را در یک شب جبران کنند که در این مسیر اتفاق هایی برایشان رخ می دهد.

بوک اسمارت طنز جالبی مشابه دیگر فیلم های با ژانر تینیجری و کمدی دارد. به احتمال زیاد INTJ ها از دو شخصیت اصلی داستان خوششان می آید. این دو دوست صمیمی مکالمات جالبی با یکدیگر دارند، چیزی که تمام INTJ ها از روابط دوستی خود انتظار دارند.

12. سه گانه کمدی خماری

تاد فیلیپس پیش از ساخت فیلم های کمیک هیجان انگیز، به خاطر کمدی های پرفروش مخصوص بزرگسالان خود مانند The Hangover شناخته می شد.

داستان قسمت اول این فیلم درباره گروهی از دوستان است که پس از یک مهمانی مجردی در لاس وگاس از خواب بیدار می شوند. اما هیچ خاطره ای از شب گذشته و همچنین دوستشان که در شرف دامادی است، ندارند.

شاید فکر کنید که داستان و ماجراهای احمقانه این دوستان با روحیات INTJ ها در تناقض است اما رمز و رازی که در این فیلم ها وجود دارد، توجه بسیاری از INTJ ها را به خود جلب می کند.

این افراد عاشق حل پازل و کنار یکدیگر چیدن الگوها و نشانه ها هستند و تلاش های شخصیت های The Hangover برای یافتن داماد برایشان جالب خواهد بود.

13. فیلم سینمایی فارگو

فیلم سینمایی Fargo محصولی درام، جنایی و کمدی سیاه از سال 1996 میلادی است. INTJ ها متفکرانی بسیار منطقی هستند. آن ها دوست دارند با نگاه به شرایط کلی تمام احتمالات را در نظر بگیرند و سپس به یک نتیجه عینی برسند.

چنین شخصیت هایی را چندان در فیلم های کمدی نمی‌ بینید اما فارگو یکی از معدود کمدی ها در این زمینه است. فرانسیس مک دورمند در نقش مارج گاندرسون، یک افسر پلیس مهربان و باهوش بوده که در حال بررسی یک سری از قتل ها در جامعه آرام خود است.

اگر چه او با تمام کسانی که ملاقات می کند، رفتاری مهربانانه دارد اما پلیس خوب و وظیفه شناسی است و اجازه نمی دهد رفتار دوستانه او را از دیدن احتمالات در پرونده و یافتن حقیقت منحرف کند.

14. فیلم سینمایی عجیب تر از داستان

فیلم سینمایی Stranger Than Fiction محصول سال 2006 در ژانر کمدی و فانتزی و به کارگردانی مارک فورستر است.

این فیلم یک کمدی خاص و سرگرم کننده محسوب می شود که ویل فرل در آن نقش مردی را بازی می کند که کاملا ناگهانی صدای شخصی ناشناس را می شنود که داستان زندگی و تمام حرکات او را روایت می کند. داستان و ماجرای این فیلم برای بسیاری از INTJ ها جذاب است.

شاید برخی شنیدن روایت زندگی روزمره خود را نگران کننده بدانند اما INTJ ها احتمالا آن را مفید خواهند دانست. آن ها دوست دارند برای همه چیز برنامه ریزی و سازماندهی داشته باشند و از آینده نیز باخبر باشند.

روایتی که تمام زندگی آن ها را توضیح دهد می تواند کارشان را بسیار آسان تر کند. در نتیجه چنین فیلمی برای INTJ ها جذاب خواهد بود.

15. فیلم سینمایی چاقوکشی

فیلم سینمایی Knives Out محصول سال 2019 در ژانر معمایی و کمدی سیاه به کارگردانی ریان جانسون است و بازیگران مطرحی مانند آنا د آرماس، دنیل کریگ و کریس ایوانز نقش آفرینی می کنند.

ریان جانسون یکی از سرگرم کننده ترین و جذاب ترین فیلم های سال 2019 را با این اثر ارائه کرد. دنیل کریگ در Knives out نقش کارآگاه مشهوری را بازی می کند که درباره مرگ نویسنده معمایی در یک مهمانی خانوادگی به تحقیق می پردازد.

INTJ ها احتمالا از یک کمدی با شخصیت های باهوش و همچنین معماهای حل نشده لذت می برند. اگر این مطلب را دوست داشتید، از مقاله «14 شخصیت داستانی با تیپ شخصیتی INTJ» نیز بسیار لذت خواهید برد. توصیه می کنیم آن را مطالعه کنید.


mbti (ام بی تی آی) شخصیت شناسی توسعه فردی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.