15 فیلم سینمایی مورد علاقه ENTP ها

1400/12/19 5:45 PM - 2 سال قبل


ENTP ها به عنوان یکی از 16 نوع شخصیت در شاخص مایرز بریگز یا MBTI، افرادی پرانرژی، خلاق، بااعتماد به نفس و قوی هستند. ENTP مخفف چهار کلمه برونگرا، شهودی، منطقی و ادراکی است.

افراد تیپ شخصیتی ENTP را با نام های مناظره گر، مجادله گر و خودساخته نیز در جامعه MBTI می شناسند و با 3.2 درصد جمعیت پنجمین تیپ شخصیتی کمیاب در جهان هستند.

این میزان در جمعیت بانوان 2.4 درصد و در آقایان 4 درصد است. آن ها افرادی بسیار خلاق به شمار می آیند و ترجیح می دهند به جای تماشای فیلم ها در سینما، با آرامش در خانه بنشینند و حین مرور اینترنت و شبکه های مجازی، فیلم خود را تماشا کنند.

ENTP ها همچنین روشنفکر هستند و فکری باز دارند. شخصیت برونگرای آن ها ممکن است باعث علاقه زیادشان نسبت به فیلم های اکشن شود. علاوه بر این فیلم های در ژانر فانتزی توجهشان را جلب خواهند کرد.

با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا به بررسی 15 مورد از بهترین فیلم های سینمایی مورد علاقه افراد با تیپ شخصیتی ENTP در ژانرهای مختلف بپردازیم.

اگر هنوز از تیپ شخصیتی خود اطلاع ندارید، حتما نسبت به انجام تست MBTI یا تست شخصیتی مایرز بریگز اقدام کنید.

1. فیلم سینمایی استخراج

فیلم سینمایی Extraction محصول سال 2020 فیلم موفقی با بازی کریس همسورث در ژانر اکشن و ماجراجویی است. قهرمان این فیلم به خوبی به تصویر کشیده شده و می تواند حتی شرورترین شخصیت های منفی را متوقف کرده و تمام حواس ها را به خود معطوف کند.

افرادی که به بازی کریس همسورث در فیلم های دنیای سینمایی مارول و به خصوص Thor علاقه داشتند، از دیدن بازی شگفت انگیز او در فیلم سینمایی استخراج حیرت زده می شوند. ENTP ها با جلوه های بصری بی نظیر و صحنه های مبارزه ای که این فیلم به نمایش می گذارد، در جای خود میخکوب خواهند شد.

2. فیلم سینمایی مرز سه گانه

فیلم سینمایی Triple Frontier محصول سال 2019 چیزهای زیادی برای ارائه دارد. قهرمانان شگفت انگیزی که می دانند چگونه کارشان را انجام دهند، چگونه به حریفشان ضربه بزنند و همچنین نقشه ای منحصر به فرد داشته باشند.

پایان غیرمنتظره این فیلم نه تنها ENTP ها، بلکه تمام تماشاچیان را متعجب و حیرت زده می کند. به طور کلی ENTP هایی که حس ماجراجویی قوی در خود دارند و همچنین به فیلم های سینمایی پرستاره علاقه نشان می دهند، از تماشای مرز سه گانه لذت خواهند برد.

3. انیمیشن سینمایی کربن جهش یافته: تسلیم شده

انیمیشن سینمایی Altered Carbon: Resleeved یک مجموعه بی نظیر علمی تخیلی است که نتفلیکس آن را در سال 2020 تولید کرد. این فیلم برای آن دسته از ENTP های بسیار خلاق، گزینه خوبی خواهد بود.

در این فیلم سینمایی می توانیم تمام حس های عجیب مربوط به آینده و تکنولوژی های جدید را در قالب یک انیمیشن بسیار با کیفیت مشاهده کنیم. ENTP هایی که قبلا به نسخه سریالی این داستان معتادشده بودند، بی شک از دیدن چنین فیلمی لذت خواهند برد.

4. فیلم سینمایی آهنگر و شیطان

در فیلم سینمایی Errementari: The Blacksmith And The Devil محصول سال 2017، شاهد داستانی متفاوت هستیم که معمولا در فیلم های رایج این روزها دیده نمی شود.

این فیلم ترسناک و فانتزی، می تواند هیجان زیادی را به بینندگانش ببخشد. گاهی میزان هیجان آن بسیار بالا و گاهی سرعتی کم دارد تا مدام مخاطب را درگیر خود نگه دارد. ENTP ها از نبوغ و خلاقیت نویسندگی و کارگردانی فیلم سینمایی آهنگر و شیطان لذت می برند.

اگر شما ENTP نیستید و می خواهید با آن ها بیشتر آشنا شوید، توصیه می کنیم مطلب مربوط به تیپ شخصیتی ENTP را بخوانید.

5. فیلم سینمایی دفترچه مرگ

فیلم سینمایی بسیار جالب Death Note محصول سال 2017 را می توان یک فیلم روانشناختی و تریلر دانست. این فیلم از انیمه و مانگایی به همین نام الهام گرفته شده و یکی از بهترین ها در دهه اخیر است.

دفترچه مرگ داستان بسیار جالب و جدیدی دارد و در آن روی انجام کارهای بد به دلایل اخلاقی یا غیراخلاقی و درست یا غلط بودن آن تاکید دارد.

به نظر می رسد شخصیت اصلی فیلم بسیار شرور و بدذات است. او در گذشته هدف و نیت خوبی داشت اما پس از مدتی شرایط باعث شد بهتر از جنایتکارانی که می کشد، نباشد. ENTP ها از داستان جدید و جذاب Death note و همچنین عناصر خلاقانه موجود در آن لذت می برند.

6. فیلم سینمایی آواتار

فیلم سینمایی بسیار محبوب و معروف Avatar محصول سال 2009 میلادی، یک اثر جاه طلبانه و خیره کننده از لحاظ بصری به کارگردانی جیمز کامرون در ژانر فانتزی، علمی تخیلی و حماسی است.

داستان این فیلم در مورد سربازی جوان است که مسئولیت انجام ماموریتی را برای استخراج منابع از سیاره ای بیگانه دارد. اما هرچه زمان بیشتری را با بومیان آنجا سپری می کند، به آن ها نزدیک تر می شود.

در حقیقت داستان هایی با مضمون آموختن درس های مهم به افراد بیگانه ای که به سرزمینی حمله می کنند، فراوان هستند. اما ENTP ها از چنین درس هایی لذت می برند و سعی دارند در موقعیت های جدید ذهنی باز داشته باشند.

7. انیمیشن سینمایی چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم

انیمیشن محبوب و معروف How To Train Your Dragon محصول سال 2010 از دریمورک، درباره پسری در روستای واکینگ ها است که برخلاف دیگران نمی تواند به شکار اژدها بپردازد.

به همین دلیل همه فکر می کنند او ترسو و بزدل است. او روشی جدید را درپیش می گیرد و با یک اژدها دوست می شود و نحوه همزیستی و همکاری با او را می آموزد.

ENTP ها عاشق یافتن راه حل های جدید برای مشکلات هستند که این انیمیشن تمرکز زیادی روی همین موضوع دارد. قهرمان جوان انیمیشن پس از گذشت چندین سال که تنها به مبارزه با اژدهایان فکر می کرد، اکنون روش جدید را امتحان می کند و با درک بیشتری به آن ها نزدیک می شود.

پیشنهاد می کنیم برای اطلاعات بیشتر در مورد افراد مشهور و بازیگران با تیپ شخصیتی ENTP، مطلب بسیار جالب «فهرست افراد مشهور با تیپ شخصیتی ENTP» را بخوانید.

8. فیلم سینمایی مرد ارتشی سوئیسی

فیلم سینمایی Swiss Army Man محصول سال 2016، یک اثر امریکایی در ژانر کمدی، درام و فانتزی با بازی دنیل ردکلیف محبوب است. پال دانو نیز در این فیلم نقش آفرینی می کند. او نقش مردی را دارد که در جزیره ای متروک گیر افتاده و با یک جسد دوست می شود.

آن ها با یکدیگر به دنبال راهی برای نجات و فرار از آن جزیره پیدا می کنند. ENTP ها از تماشای رویکردهای نامتعارف به موقعیت های گوناگون لذت می برند و دوست دارند در برخورد با مشکلات مدبر باشند.

چنین چیزی در فیلم سینمایی مرد ارتشی سوئیسی مطرح می شود و نشان می دهد که یک جسد می تواند برخلاف تصور عوام مردم کارهای بسیار زیادی را انجام دهد.

9. فیلم سینمایی بیب

فیلم سینمایی Babe یک اثر کمدی، خانوادگی و فانتزی محصول سال 1995 میلادی است. این فیلم جذاب و خانواده پسند روایت خوک یک کشاورز مهربان را بیان می کند.

او به عنوان بخشی از جامعه حیوانات مزرعه شناخته می شود و رفتار دوستانه اش تغییراتی را در روند عادی نگهداری از گوسفندان ایجاد می کند. کشاورز تصمیم می گیرد او را به جای سگ گله برای محافظت از گوسفندان آموزش دهد.

به دلیل داستان نامتعارف و ایده جدید این فیلم، بسیاری از ENTP ها از بیب لذت می برند. آن ها دوست ندارند طبق نظرات منفی و مخالف مردم عمل کنند و ترجیح می دهند راه خود را هرچند نامتعارف بیابند.

10. انیمیشن سینمایی کابوس قبل از کریسمس

انیمیشن سینمایی The Nightmare Before Christmas محصول سال 1993 والت دیزنی به کارگردانی هنری سلیک است.

این فیلم داستان جک اسکلینگتون، مشهورترین عضو شهر هالووین است. او از جشن گرفتن های متعدد برای مناسبت های تکراری در هر سال خسته شده و تصمیم می گیرد سنت شکنی کند و برای اولین بار رهبری شهرش را در کریسمس بر عهده بگیرد.

تمایل جک به عدم پیروی از سنت ها چیزی است که ENTP ها به راحتی با آن ارتباط برقرار می کنند. آن ها دوست ندارند با عقاید کهنه و سنت های قدیمی محدود شوند و می خواهند مسیرهای غیرعادی را طی کنند.

رویکرد مبتکرانه و جدید جک به کریسمس نیز یکی دیگر از چیزهایی است که ENTP ها را به خود مجذوب می کند.

11. فیلم سینمایی تلقین

فیلم سینمایی Inception، شاهکاری از کریستوفر نولان محصول سال 2010 در ژانر اکشن، علمی تخیلی و ماجراجویی است. ENTP ها به چالش ها علاقه دارند. آن ها با مشکلی انرژی می گیرند که هوششان را بسنجد و مغزشان را به چالش بکشد.

آن ها همچنین تمام عمرشان را مشغول یادگیری هستند و دوست دارند دانش خود را در مورد هر موضوعی که توجهشان را جلب کند، افزایش دهند. فیلم اکشن بلندپروازانه Inception حرف های زیادی برای گفتن دارد و می تواند ENTP ها را هیجان زده کند.

بینندگان با دنیای دزدانی آشنا می شوند که وارد رویاهای دیگران می شوند. آن ها در مورد مفهوم تلقین و سرآغاز رویاها چیزهای جدیدی را می آموزند و می بینند که شخصیت ها چگونه حین سفر به حل مشکلات خود می پردازند.

12. فیلم سینمایی لبه فردا

فیلم سینمایی The Edge Of Tomorrow محصول سال 2014 با بازی تام کروز و امیلی بلانت در ژانر علمی تخیلی است.

ENTP ها هنگام مواجهه با مشکل دوست دارند از هر زاویه ای به آن نگاه کنند تا بتوانند راه حلی را بیابند. آن ها کسانی نیستند که یک روش را دو بار امتحان کنند، در عوض به دنبال راه های غیرمتعارف برای یافتن راه حل هستند.

داستان The Edge of Tomorrow بیشتر در مورد مقابله با مشکلات و دیدن آن ها از زاویه ای دیگر است. تام کروز در این فیلم نقش سربازی را بازی می کند که در طول تهاجم بیگانگان در یک دوره زمانی گیر افتاده است.

با هر بار تکرار این دوره باید راه حلی جدید را برای شکست دشمنان و پایان دادن به جنگ بیابد. داستان این فیلم دقیقا مطابق سلیقه ENTP ها است.

13. فیلم سینمایی مرد آهنی

فیلم سینمایی Iron man محصول سال 2008 از دنیای سینمایی مارول، اثری جذاب در ژانر اکشن و ابرقهرمانی است و رابرت داونی جونیور در آن نقش آفرینی می کند.

او در این فیلم نقش تونی استارک یا همان مرد آهنی، محبوب ترین کاراکتر مارول را بازی می کند. او که بسیار پولدار است، به مشکلاتی بر می خورد و راه های جدید و خودخواهانه ای را دنبال می کند تا به مقام قهرمانی دست می یابد.

بازی زیبای رابرت داونی جونیور بیشتر جذابیت فیلم را به دوش می کشد. ENTP ها به احتمال زیاد از ماجرای این فیلم لذت می برند و می توانند به خوبی با شخصیت های آن ارتباط برقرار کنند.

آن ها قدرت خوبی در برقراری ارتباط با دیگر مردم دارند و همچنین مانند تونی استارک شوخ طبع هستند. در فیلم سینمایی مرد آهنی علاوه بر صحنه های بی نظیر اکشن و ابرقهرمانانه طنز زیادی وجود دارد.

14. فیلم سینمایی نقطه شکست

فیلم سینمایی Point Break محصول سال 1991 با بازی زیبای کیانو ریوز، اثری در ژانر اکشن و جنایی است. شاید این فیلم را به دلیل قدیمی بودن آن دست کم بگیرید اما ماجرای هیجان انگیز آن می تواند هر مخاطبی را میخکوب کند.

کیانو ریوز در این فیلم نقش مامور اف بی آی را دارد که به صورت مخفی در جامعه گشت می زند تا باند دزدهای بانک را گیر بیندازد. این شخصیت با خود اکشن و هیجان می آورد و باعث بالا رفتن آدرنالین در بینندگان می شود.

ENTP ها به احتمال زیاد می توانند با این فیلم ارتباط برقرار کنند، زیرا آن ها عاشق کاوش هستند و می توانند اشتیاق شدیدی نیز برای امتحان کردن چیزهای جدید از خود نشان دهند.

15. فیلم سینمایی برتری بورن

فیلم سینمایی The Bourne Supremacy محصول سال 2004 با بازی مت دیمون در ژانر اکشن، رازآلود و هیجان انگیز است. این فیلم دومین اثر از مجموعه جیسون بورن محسوب می شود.

مت دیمون در برتری بورن، نقش قاتلی حرفه ای را بازی می کند که سعی دارد پس از این که حافظه اش را از دست داد، زندگی اش را از سر گیرد. وقتی او را به اشتباه متهم به قتل می کنند، از مخفیگاه خود خارج می شود و ماجراهایی برایش پیش می آید.

این مجموعه فیلم سینمایی به دلیل صحنه های مبارزه تن به تن خشن خود شناخته می شود. بورن از هر چیزی که در اختیار دارد برای مبارزه استفاده می کند.

ENTP ها یکی از تیپ های شخصیتی باهوش هستند بنابراین به احتمال زیاد از این که بورن می تواند با یک روزنامه مرد احمقی را شکست دهد، لذت خواهند برد.

اگر این مطلب را دوست داشتید، از مقاله «12 شخصیت داستانی با تیپ شخصیتی ENTP» نیز بسیار لذت خواهید برد. توصیه می کنیم آن را مطالعه کنید.


mbti (ام بی تی آی) توسعه فردی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.