14 فیلم سینمایی مورد علاقه ENTJ ها

1401/01/10 3:02 AM - 2 سال قبل


ENTJ ها، یکی از 16 نوع شخصیت در شاخص مایرز بریگز یا MBTI، افرادی پرانرژی، مسئولیت پذیر، مستقل و دارای روحیه رهبری هستند. ENTJ مخفف چهار کلمه برونگرا، شهودی، منطقی و قضاوتی است.

این افراد که با نام های فرمانده و استراتژیست نیز در جامعه MBTI شناخته می شوند، با 1.8 درصد جمعیت دومین تیپ شخصیتی کمیاب در جهان هستند.

این میزان در جمعیت بانوان 0.9 درصد و در آقایان 2.7 درصد است. آن ها از جمله افرادی به شمار می آیند که درباره فیلم و سریال هایی که تماشا می کنند، بسیار سخت گیر هستند. ENTJ ها از فیلم و سریال های خاصی خوششان می آید.

آن ها به طور ذاتی رهبر و خواستار احترام و عزت هستند. از طریق رهبری کارآمد است که اعتماد به نفس می گیرند و می توانند به تمام مشکلات پیش رویشان غلبه کنند.

ENTJ ها بالاترین میزان عزت نفس را میان دیگر تیپ های شخصیتی دارند. آن ها با اعتماد به نفس هستند و احساس خوبی نسبت به خود و رویکردهای خود دارند. بنابراین تعجبی ندارد اگر بخواهند فیلم هایی تماشا کنند که مانند خودشان می درخشند.

آن ها علاوه بر قدرت رهبری عالی، می توانند سازماندهی خوبی داشته باشند و بهترین تصمیم های ممکن را بگیرند. ENTJ ها به کارایی نیز اهمیت زیادی می دهند.

با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا به بررسی 14 مورد از بهترین فیلم های سینمایی مورد علاقه افراد با تیپ شخصیتی ENTJ در ژانرهای مختلف بپردازیم.

اگر هنوز از تیپ شخصیتی خود اطلاع ندارید، حتما نسبت به انجام تست MBTI یا تست شخصیتی مایرز بریگز اقدام کنید.

1. فیلم سینمایی مرز سه گانه

فیلم سینمایی Triple Frontier محصول سال 2019، یک اثر اکشن به کارگردانی جی سی چاندور با بازی جذاب بن افلک و اسکار آیزاک است.

این اثر یکی از معدود فیلم های سینمایی پر از بازیگران شناخته شده است که داستان زیبا و شخصیت پردازی خوبی دارد. افراد با تیپ شخصیتی ENTJ شیفته ایده اولیه و نویسندگی این فیلم سینمایی خواهند شد و مانند بسیاری از دیگر تماشاچیان، از پایان بندی آن نیز بی نهایت لذت می برند.

2. فیلم سینمایی راهزن ها

فیلم سینمایی The Highwaymen یا راهزن ها محصول سال 2019، یک فیلم جنایی، درام و معمایی با بازی کوین کاستنر، وودی هرلسون، کیم دیکنز و کارگردانی جان لی هنکاک است.

این فیلم براساس داستانی واقعی ساخته شده است و داستان دو افسر پلیس بازنشسته به نام های فرنک و مینی را بازگو می کند. آن ها می خواهند خلافکاران مشهور، بانی و کلاید را بیابند و اتفاقاتی برای آن ها رخ می دهد.

آن ها می دانند که برای از بین بردن شرورترین انسان ها نیز چه کاری باید انجام دهند و به چه چیزی نیاز دارند. ENTJ ها بی شک تدبیر قهرمانان فیلم را در مواجهه با شرارت ها تحسین خواهند کرد.

3. فیلم سینمایی پولار

فیلم سینمایی Polar محصول سال 2019، یک فیلم جنایی، اکشن و هیجان انگیز با بازی مدس میکلسون، روبی او فی، کاترین ویینک و کارگردانی یوناس اوکرلند است.

چه کسی از یک داستان خوب در مورد یک قاتل که با وجود دشمنان خود و آزارهایی که می بیند، بر مشکلاتش غلبه می کند، خوشش نمی آید؟ دشمنانی که خدمات او را بدیهی می دانند و می خواهند با شلیک گلوله او را به بازنشستگی زودتر از موعد بفرستند.

ENTJ ها می دانند که کسب و کار یک تجارت است و نباید آن را امری بی ارزش دانست. اما در عین حال به این امر آگاه هستند که برای رسیدن به اهدافشان در دنیای این فیلم سینمایی باید بی رحم باشند تا بتوانند از خود محافظت کنند.

به همین دلیل بسیاری از افراد با تیپ شخصیتی ENTJ از فیلم سینمایی پولار لذت می برند و با آن ارتباط برقرار می کنند.

اگر شما ENTJ نیستید و می خواهید با آن ها بیشتر آشنا شوید، توصیه می کنیم مطلب مربوط به تیپ شخصیتی ENTJ را بخوانید.

4. فیلم سینمایی 6 زیرزمینی

فیلم سینمایی 6 Underground محصول سال 2019 میلادی، یک فیلم آمریکایی در ژانر کمدی، اکشن و ماجراجویی با بازی رایان رینولدز، دیو فرانکو، پیمان معادی و به کارگردانی مایکل بی است.

این فیلم سینمایی پر از صحنه های اکشنی است که نفس بیننده ها را بند می آورد. همچنین چهره هایی آشنا و بازیگران خوبی دارد. حضور پیمان معادی در این فیلم برای ایرانیان خوشایند بوده و یکی از دلایل محبوبیت 6 زیرزمینی بین مردم ما است.

ENTJ ها شخصیت پردازی قوی این فیلم سینمایی را دوست خواهند داشت. طرح جسورانه فیلم از ابتدا تا انتها توجه افراد با این تیپ شخصیتی را به خود جلب می کند.

5. فیلم سینمایی بانکدار مبارز

فیلم سینمایی The Resistance Banker محصول سال 2018 میلادی از کشور هلند در ژانر درام و جنگی با بازی جیکوب دروینگ، بری آتسما و کارگردانی یورام لورسن است.

فیلم های سینمایی درباره جنگ جهانی دوم کاملا قابل پیش بینی هستند. بسیاری از آن ها وقایع و توطئه های تکراری همیشگی را بازگو می کنند، بدون این که حتی سعی در ساخت یک فیلم سینمایی خاص و منحصر به فرد را داشته باشند.

فیلم سینمایی بانکدار مبارز چنین نیست و دسیسه های جدیدی را به رویدادهایی اضافه می کند که تاکنون تنها مورخان از آن ها باخبر بوده اند. ENTJ ها از این فیلم سینمایی لذت خواهند برد، زیرا نمای زیبایی از رهبری موفق را نشان می دهد.

در مواقع شکست، برخی از مردان و زنان راه هایی را برای اصلاح اشتباهات موجود در کشورشان می یابند که برای ENTJ ها بسیار جذاب است.

6. فیلم سینمایی جنگ ستارگان 4: امیدی تازه

فیلم سینمایی Star Wars Episode IV: A New Hope یک قسمت از مجموعه پرطرفدار جنگ ستارگان محصول سال 1977 میلادی در ژانر اکشن، ماجراجویی و فانتزی با بازی ستارگانی چون هریسون فورد، کری فیشر، مارک همیل و کارگردانی جورج لوکاس است.

ENTJ ها هنگامی که شرایط ایجاب کند، افرادی انقلابی هستند. وقتی آن ها موقعیت یا نظام بدی را مشاهده کنند، دوست دارند آن وضعیت را بدون توجه به هزینه، تا جای ممکن اصلاح کنند.

در این فیلم سینمایی آزادی خواهانی را مشاهده می کنیم که در حال مبارزه با امپراطوری دیکتاتوری فضایی هستند. در این حین معاون امپراطور پرنسس لیا را اسیر می کند. لیا موفق می شود دو روبات را به همراه یک پیام به صورت مخفیانه به سیاره تاتویین بفرستد.

لوک این دو ربات را می بیند و همراه با اوبی وان کنوبی و خلبانی شیاد با نام هان سولو به نجات لیا می شتابد. ENTJ ها بدون شک از تماشای چنین فیلم سینمایی جالبی لذت می برند.

7. فیلم سینمایی مریخی

فیلم سینمایی The Martian، یک فیلم آمریکایی در ژانر علمی تخیلی با بازی مت دیمون، سباستین استن، جسیکا چستین و به کارگردانی ریدلی اسکات است که در سال 2015 ساخته شد.

ENTJ ها اغلب به عنوان افرادی بااراده شناخته می شوند. این اراده گاهی ممکن است باعث عصبانیت دیگران شوند. آن ها همیشه نقشه ای در سر دارند که می خواهند اجرایش کنند و معمولا درباره آن با دیگران مشورت نمی کنند.

مارک واتنی که نماد تیپ شخصیتی ENTJ در فیلم سینمایی مریخی است، در مریخ فرو رفته است و چاره ای جز حل مشکلات بدون هیچ کمکی ندارد. او خودش غذایش را تهیه می کند، ارتباط برقرار می کند و حتی موفق می شود به تنهایی سر خود را گرم کند.

8. فیلم سینمایی بیگانه

فیلم سینمایی Alien محصول سال 1979 میلادی، فیلمی ترسناک، علمی تخیلی و اکشن به کارگردانی ریدلی اسکات و نویسندگی دان اوبانون است که اولین فیلم از این مجموعه به شمار می آید.

ENTJ ها از دیدن حماقت ها بدشان می آید. آن ها توقع دارند که دیگران با داشتن ظرفیت و اراده قوی برای برنامه ریزی دیگر کارهایشان اشتباه نباشد و در مسیر مثبت قدم بگذارند.

ریپلی سیگورنی نیز در تمام فیلم های سینمایی این مجموعه چنین رویکرد و طرز تفکری را دارد. به‌ویژه زمانی که اعضای خدمه ناتوانی خود را نشان می‌دهند، با ربات‌های مخرب پاسخ می‌دهند، یا وضعیت را بی اهمیت می پندارند، ریپلی بارها و بارها به شیوه‌ای شگفت انگیز و معجزه آسا مشکلات را حل می کند.

این فیلم ریدلی اسکات و فیلم بعدی اثر جیمز کامرون که در سال 1986 عرضه شد، دو اثر برجسته برای طرفداران فیلم های علمی و تخیلی هستند که سینماگران بسیاری آن ها را تحسین کرده اند.

پیشنهاد می کنیم برای اطلاعات بیشتر در مورد افراد مشهور و بازیگران با تیپ شخصیتی ENTJ، مطلب بسیار جالب «فهرست افراد مشهور با تیپ شخصیتی ENTJ» را بخوانید.

9. فیلم سینمایی اکس ماکینا

فیلم سینمایی Ex Machina، یک فیلم جذاب محصول سال 2014 در ژانر درام، معمای، علمی تخیلی و روان شناسی با بازی اسکار آیزاک، دامنل گلسون، آلیسیا ویکاندر و کارگردانی الکس گارلند است.

ENTJ هایی که فیلم سینمایی اکس ماکینا را مشاهده می کنند با ناتان که شخصیتی بسیار مبتکر و خلاق دارد، همذات پنداری می کنند. او در زمینه تکنولوژی بسیار موفق بوده و دقت زیادی را در نوآوری های خودش نشان داده است.

ناتان، کلب را به شرکت در یک مسابقه سفر یک هفته ای دعوت می کند. او از این اتفاق بسیار خوشحال است و این ملاقات را یک افتخار بزرگ می داند. کلب پس از رسیدن به ویلای ناتان می فهمد که برای انجام آزمایشی در زمینه هوش مصنوعی به آنجا دعوت شده است.

کلب در طول کارش می گوید: «اگر همه چیز کاملا توضیح داده شود و هر سوال و پاسخی برنامه ریزی شده (همانطور که یک ENTJ به صورت ذاتی به آن علاقه دارد) باشد، معنای زندگی چیست؟»

10. فیلم سینمایی هیچ

فیلم سینمایی Hitch محصول سال 2005، یک اثر رمانتیک کمدی با بازی ویل اسمیت، اوا مندس، کوین جیمز، امبر والتا و کارگردانی اندی تننت است.

هیچ و سارا هر دو ویژگی های شخصیتی ENTJ ها را نشان می دهند. آن ها دقیقا مطابق با خصوصیاتی هستند که در مطلب تیپ شخصیتی ENTJ نوشته ایم.

این دو فرد دوست دارند افراد و منابع را به شکل موثری سازماندهی کنند تا بتوانند به اهداف بلند مدت خودشان دست یابند. هیچ حرفه خود را کاملا به این صورت شکل داده است و از سازماندهی افراد برای کمک به او در رسیدن به اهدافش استفاده می کند.

او و سارا موفقیت در حرفه خود را به رابطه شان با یکدیگر ترجیح می دهند که اشتباهی بسیار بزرگ است. پایان این فیلم سینمایی بی شک مطابق با سلیقه ENTJ ها خواهد بود.

11. فیلم سینمایی ایمیل داری

فیلم سینمایی You've Got Mail محصول سال 1998 امریکا در ژانر کمدی رمانتیک با بازی مگ رایان، تام هنکس، گرگ کینر و به کارگردانی نورا افرون است.

در این فیلم زنی تلاش می کند کسب و کار کوچک خود را نجات دهد. همچنین تجارت خانوادگی یک مرد رو به نابودی می رود. حضور این دو شخصیت برای ENTJ هایی که ذهنی تجاری دارند، کافی است تا این اثر برایشان جذاب باشد.

چیزهای زیاد دیگری در این فیلم وجود دارد که یک ENTJ را خشنود می کند. جو و کاتلین با استفاده از بهترین روشی که در دهه 90 میلادی وجود دارد یعنی چت کردن در AOL، کنترل زندگی عاشقانه خود را در دست می گیرند. نوستالژی این فیلم یکی از دلایل علاقه ENTJ ها به آن است.  

12. فیلم سینمایی چگونه مردی را در 10 روز از دست دهیم

فیلم سینمایی How To Lose A Guy In 10 Days محصول سال 2003 در ژانر کمدی رمانتیک با بازی کیت هادسون، متیو مک کانهی، کاترین هان و به کارگردانی دونالد پتری است.

می توانیم ردپای تیپ شخصیتی ENTJ را اندی و بن مشاهده کنیم. آن ها ویژگی های خوب یکدیگر را به نمایش می گذارند، اما انگیزه های پنهانی نیز دارند.

ENTJ ها گاهی فراموش می کنند که کارهایشان چه تاثیری روی طرف مقابلشان در یک رابطه می گذارد. این موضوع برای بن و اندی نیز اتفاق می افتد. آن ها اهداف تجاری خود را مهم تر از عشق نوپایشان به یکدیگر می دانند تا زمانی که هر دو با واقعیت روبرو می شوند.

13. فیلم سینمایی زندگی آنطور که می شناسیمش

فیلم سینمایی Life As We Know It، یک فیلم کمدی و درام محصول سال 2010 با بازی جاش لوکاس، جاش دوهامل، کاترین هیگل و به کارگردانی گرگ برلانتی است.

برای برخی مردم بسیار سخت است که غم و اندوه مرگ زوجی جوان را پشت سر بگذارند. اما مسر و هالی می توانند با این قضیه کنار بیایند تا بتوانند زندگی خوبی را برای نوزاد آن زوج بسازند.

آن ها هر دو باید تربیت فرزند را بر شغل پرمشغله خود و همچنین خواسته هایشان ترجیح دهند. فردی با تیپ شخصیتی ENTJ می تواند با شخصیت های اصلی و همچنین مسیر شغلی آن ها ارتباط برقرار کند.

14. فیلم سینمایی خواستگاری

فیلم سینمایی The Proposal محصول سال 2009، یک فیلم کمدی رمانتیک با بازی رایان رینولدز، ساندرا بولاک، بتی وایت و کارگردانی آن فلچر است.

فردی مانند ENTJ ها که به کار اهمیت فراوانی می دهد، از این فیلم سینمایی لذت می برد. کار دلیلی است که اندرو پکستون در جایی بسیار دور از خانواده اش یعنی آلاسکا زندگی می کند.

کار تنها دلیلی است که مارگارت تیت صبح ها از تخت خوابش بیرون می آید. در این فیلم یک رئیس که بسیار تحت فشار قرار دارد، دستیار جوانش را مجبور می کند با او ازدواج کند تا وضعیت ویزایش درست شود.

این فیلم با ماجراهای جالبی که شخصیت هایش درگیر آن می شوند، بسیاری از ENTJ ها را به خود جذب می کند.

اگر این مطلب را دوست داشتید، از مقاله «21 شخصیت داستانی با تیپ شخصیتی ENTJ» نیز بسیار لذت خواهید برد. توصیه می کنیم آن را مطالعه کنید.


mbti (ام بی تی آی) شخصیت شناسی سامانه مدیریت استعداد نوتریکا خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.