21 شخصیت داستانی با تیپ شخصیتی ENTJ

1400/07/10 6:21 PM - 2 سال قبل


در این مطلب به بررسی و معرفی 21 شخصیت داستانی با تیپ شخصیتی ENTJ می ‌پردازیم. افراد با تیپ شخصیتی ENTJ رئیس و رهبر هستند و دقیقا می‌ دانند از زندگی چه می ‌خواهند. آن‌ ها برای رسیدن به هدف خود هر کاری بتوانند انجام می ‌دهند.

در این لیست، مانند لیست 12 شخصیت داستانی با تیپ شخصیتی INTJ، چندین شخصیت شرور وجود دارد. دلیل آن می ‌تواند خودمحوری این دو تیپ باشد. هیچ کس و هیچ چیزی نمی ‌تواند مانع رسیدن آن‌ ها به خواسته ‌هایشان شود.

مدیرانی که تیپ شخصیتی ENTJ دارند، بین مدیران دیگر برجسته و موفق تر هستند. ENTJ ها بلندپرواز، قاطع، جذاب و کاریزماتیک هستند. حتی شروران این لیست، به طرز شگفت انگیزی جذابیت دارند.

دیدن شخصیت های ENTJ زن در داستان ها و سینما، تجربه ای بسیار عالی است. زیرا شخصیت های زن ENTJ اغلب با کلیشه ها و تفکرات جامعه از زنان مطابقت ندارند.

آن ها بسیار منطقی، قاطع، خلاق و در زمینه کاری موفق هستند. ENTJ های زن همچنین بلندپرواز، با سیاست و انگیزه بخش هستند. اگر شما هم مایل هستنید که تیپ شخصیتی خودتون رو بدونید حتما تست MBTI رو انجام بدید.

شاید در برخوردهای اول با آن ها متوجه نشوید، اما بسیار سخاوتمند هستند و برای کمک به دیگران، به خصوص نزدیکان و خانواده خود، هر کاری لازم باشد انجام می دهند.

برای مثال بلر والدروف را در سریال دختر سخن چین در نظر بگیرید. او به دوستان نزدیک خود بسیار وفادار است. اگر به او یا دوستانش ضربه ای وارد کنید، تا جایی که می توانید از او دور شوید زیرا به زودی با ظاهر سرد و خشن او روبرو خواهید شد!

1. توماس شلبی در سریال پیکی بلایندرز

توماس شلبی، مقتدر و با اعتماد به نفس است. رفتار او به طوری است که مردم تمایل پیدا می کنند از او پیروی کنند. او نمونه کامل یک رهبر واقعی است.

توماس که رهبر گانگسترهای بیرمنگهام است، مانند یک پدرسالار بی رحم و منطقی عمل می کند و سخت در حال تلاش برای خانواده خود هر کاری انجام می دهد. او هدفمند، استراتژیک و کاریزماتیک است و از تمام مهارت ها و توانش برای رسیدن به موفقیت استفاده می کند.

2. بلیر والدروف در سریال دختر سخن چین

بلیر بسیار با سیاست و استراتژی عمل می کند و با طرز فکر و عمل مردم آشنا است. به واسطه آشنایی او با مردم و رفتارهایشان، به خوبی می داند چگونه آن ها را فریب دهد و از آن ها برای رسیدن به اهداف و خواسته های خود استفاده کند.

اما این دلیل بر بی احساسی بلیر نمی شود. او تصمیمات خود را بر اساس منطق می گیرد و به احساسات خود چندان بها نمی دهد.

3. هاروی اسپکتر در سریال کت شلواری ها (سوتس)

هاروی اسپکتر در سختی ها، قدرت و خلاقیت پیدا می کند. بزرگترین هدف او این است که بهترین باشد. زمانی که مایک علاقه به درگیر شدن در یک ماجرا ندارد، هاروی وارد می شود.

برای هاروی بی گناه بودن موکلش مهم نیست. او فقط می خواهد در دادگاه پیروز شود. او بلندپرواز، جذاب و استراتژیک است و می تواند از کوچک ترین چیزها در زندگی اش لذت ببرد.

مانند بسیاری از افراد منطقی و ENTJ ها، هاروی در بیان احساسات خود به خصوص ابراز عشق و علاقه ضعف دارد.

4. کروئلا

کروئلا یا همان استلا منطقی است و به اهداف خود اهمیت بسیاری می دهد. استلا در دوران کودکی اش آرزو داشت یک طراح مد و لباس شود. او که اختلال چندشخصیتی داشت، نام چهره بدجنس خود را کروئلا گذاشت که در آینده از آن استفاده کرد.

کروئلا می خواست انتقام مرگ مادرش را بگیرد، به همین دلیل همراه با دوستان خود نقشه ای طراحی و  اجرا کرد. او از کار گروهی و بحث با دو دوست حامی و مهربان خود لذت می برد و به آن ها اعتماد دارد.

5. پاتریک بیتمن در فیلم سینمایی روانی آمریکایی

پاتریک بیتمن یک شخصیت ناسالم ENTJ است. او علاوه بر خودشیفته بودن، کارها را تنها برای رضایت خودش انجام می دهد. به نظر می رسد پاتریک نایب رئیس یکی از شرکت های برتر و معتبر وال استریت است و از پوشیدن کت و شلوارهای لوکس و گران قیمت لذت می برد.

پاتریک بیتمن یک قاتل سریالی است که با دقت بسیار بالا برنامه ریزی می کند و جنایات مورد نظر خود را با سیاست انجام می دهد.

6. فالون کرینگتون در سریال دودمان

فالون کرینگنون با اراده، قاطع و بسیار با اعتماد به نفس است. او همچنین بسیار مستقل عمل می کند و اجازه نمی دهد کسی به او فرمان دهد.

فالون در برنامه ریزی و سیاست مهارت بسیار بالایی دارد و پس از برنامه ریزی آن ها را دقیقا و به بهترین شکل ممکن اجرا می کند. او پویا، تیز و علاقمند به هیجان است و همیشه احساس سوء تفاهم می کند زیرا شخصیت او با دیگر زنان متفاوت است.

7. بین در فیلم سینمایی شوالیه تاریکی برمی خیزد

بین یک شخصیت شرور ENTJ و رهبر قاطع، متجاوز و با سیاست گروه شورشی ها است. بین از صدمه زدن یا حتی کشتن هر کسی که سر راه او قرار گیرد هیچ ترسی ندارد.

او از ابتدای زندگی اش، یعنی زمانی که در زندان پیت به دنیا آمد، از اراده، استقامت و قدرت خود برای تبدیل شدن به قوی ترین فرد زندان استفاده کرد. او برای رسیدن به آن موقعیت، بی وقفه کار می کرد و در وقت آزاد خود کتاب می خواند.

8. میراندا پریستلی در فیلم سینمایی شیطان پرادا می‌پوشد

میراندا یک ENTJ با اراده، بی رحم و قدرتمند است. او به کار خود اعتیاد دارد و رسیدن به بالاترین سطح شغلی را مقدم بر هر چیز دیگری می داند.

او به منظور حفظ موقعیتش روی جلد مجله رانوی، با سیاست و استراتژی خاص خود مردم را فریب می دهد. او برای خودش و تمام اطرافیانش توقعات و استانداردهای بالایی دارد.

9. کریستین گری در سری فیلم پنجاه طیف خاکستری

کریستین گری، یک میلیاردر قدرتمند و موفق است. او به عنوان مدیرعامل هولدینگ گری، بسیار بلندپرواز و قاطع بوده و در برنامه ریزی و اجرای آن ها مهارت خاصی دارد.

کریستین سرسخت، بی رحم و سرد است و با وابستگی احساس دست و پنجه نرم می کند. او نمی دانست از ملاقات با آناستازیا چه احساسی دارد و نمی دانست نام این احساس را چه بگذارد.

10. اسپنسر هاستینگز در مجموعه تلویزیونی دروغگوهای کوچک زیبا

اسپنسر هاستینگز کمی درونگراتر از دیگر ENTJ ها است. او قوی ترین، باهوش ترین و مستقل ترین شخصیت در سریال و یکی از شهودی ترین افراد گروه خود است.

اسپنسر از مهارت های خودش برای اتصال سرنخ های پیشین به سرنخ های جدید استفاده کرده و سپس نتیجه گیری می کند. گرچه همیشه هم نظرات و نتیجه گیری های او درست نیستند. او بسیار آینده نگر است و هنگام تصمیم گیری همیشه اهداف خود را در نظر دارد.

11. سائورون در ارباب حلقه ها

سائورون بر محیط خود مسلط بود و به اوضاع کنترل داشت. او با وجود این که در سرزمین های موردور حکمرانی می کرد اما هدف نهایی اش، حکومت بر سراسر زمین میانه از طریق حلقه ها بود.

میل او به قدرت به قدری زیاد بود که به عنوان چشم سائورون بر موردور فرمانروایی کرد و اورک های بیشتری را در ارتش خود پرورش داد تا بتواند در نبردهای خود بجنگد و پیروز شود.

12. اریکا سینکلر در سریال چیزهای عجیب

اریکا سینکلر باهوش، منطقی و نابغه ریاضی است. گروه از او درخواست کمک می کنند، اما اریکا به آن ها یادآوری می کند که آمریکا بر پایه نظام سرمایه داری استوار است و تنها کاری که او می تواند انجام دهد، تهیه بستنی رایگان است.

اریکا از دوران کودکی، چانه زنی ماهر است و استعدادهای معمول یک ENTJ را دارد. او اعتماد به نفس بسیاری بالایی دارد و همچنین بی پروا عمل می کند.

13. مایک وازوفسکی در انیمیشن کارخانه هیولاها

مایک وازوفسکی بلندپرواز، مسئولیت پذیر و سخت کوش است. مایک و سالی، که یک ISFP است، تیپ های شخصیتی متضاد دارند. مایک روی رسیدن به بیشترین تعداد ترساندن بچه ها تمرکز کرده است در حالی که سالی اصلا به ترساندن بچه ها علاقه ای ندارد.

14. کاترین مرتویل در فیلم سینمایی مقاصد بی‌رحمانه

کاترین مرتویل قدرتمند و مسلط به شرایط است. او تمایل عجیبی برای کنترل همه چیز و همه کس دارد. او از مظلومیت و سادگی مردم سو استفاده می کند و آن ها را فریب می دهد.

او به احساسات افراد توجهی ندارد و در بسیاری از مواقع کاملا خودخواهانه عمل می کند. کاترین همچنین مانند سایر ENTJ ها توانایی منحصر به فردی در طراحی و اجرای نقشه ها و برنامه ریزی ها دارد.

15. لرد ولدمورت در مجموعه هری پاتر

لرد ولدمورت رهبر مرگ خواران و دارک ساید است. ولدمورت به عنوان یک ENTJ ناسالم، بی حوصله، بی رحم و سرسخت است. در حقیقت روش زندگی او بدین شکل است.

درست است که او به افراد گروه و پیوانش اهمیت چندانی نمی داد ولی دقیقا می دانست چگونه آن ها را رهبری، کنترل و راهنمایی کند.

16. ایرن آدلر در سریال شرلوک

ایرن آدلر بلندپرواز، قدرتمند و سرسخت بود. او در قالب یک فرد مشهور، از قدرت و نفوذ خود برای بدست آوردن اطلاعات مربوط به فعالیت های محرمانه و فردی استفاده کرده و آن ها را در گوشی همراه خود ضبط می کرد.

ایرن که با شرلوک همکاری می کرد، از این اطلاعات برای اخاذی بهره می برد. شرلوک که یک شخصیت INTP است می تواند همکار خوب و تکمیل کننده ای برای ایرن باشد.

شرلوک همیشه ایرن را تحسین می کرد. در حقیقت ایرن تنها فرد مورد علاقه شرلوک در کل سریال بود.

17. فرانک آندروود در سریال خانه پوشالی

فرانک آندروود یک ENTJ و همتای برونگرای همسرش کلر است. شخصیت فرانک شباهت بسیار زیادی به کلیشه های ENTJ دارد. او بی رحم، سرسخت و لجباز است و از ریسک کردن، در صورتی که حساب شده باشد، ترسی ندارد.

او به کسب قدرت و کنترل مردم علاقه زیادی دارد. می توان گفت هدف او رسیدن به قدرتی عظیم است و برای رسیدن به آن هر کاری خواهد کرد.

18. وایولت بورگارد در فیلم سینمایی چارلی و کارخانه شکلات سازی

ویولت شجاع، با اراده و با اعتماد به نفس بسیار بالا است. او همیشه به داشته های خود می بالد و درباره خود می گوید: «من رکورد دار جهانی آدامس جویدن هستم، از هیچ چیز نمی ترسم.»

19. تایوین لنیستر در سریال بازی تاج و تخت

تایوین لنیستر یک پدرسالار بسیار قاطع و با سیاست در خانواده خود است. درست است که پادشاه نیست، اما ثروتمندترین مرد میان هفت پادشاهی است که باعث می شود قوی ترین فرد باشد.

هنگامی که نوه او پادشاه است، او کسی است که کنترل اوضاع را در دست دارد. خانواده اش از او و اقتدارش می ترسند. تایوین کسی است که همیشه سرسخت و استوار است و دیگران را مجبور می کند برایش مبارزه کنند و در این راه فدا شوند.

20. اولنا تایرل در سریال بازی تاج و تخت

اولنا تایرل یکی دیگر از شخصیت های بازی تاج و تخت با تیپ شخصیتی ENTJ است. او به عنوان مادرسالار خاندان تایرل، استراتژیک، منطقی و کاریزماتیک است.

اولنا می داند چگونه از جذبه، اراده قوی و نفوذ خود برای بدست آوردن بهترین ها استفاده کند. او از دستاوردهایش به نفع خانواده خود استفاده می کند و می خواهد مارگری ملکه هفت پادشاهی شود.

به همین دلیل ترتیب ازدواج مارگری و نوه تایوین لنیستر را می دهد. اولنا و مارگری کنار یکدیگر در فریب دادن دیگران بهترین هستند.

21. کلاوس مایکلسون در سریال خاطرات یک خون آشام

کلاوس مایکلسون یکی از خون آشام های اصیل در سریال است. او به عنوان بزرگترین خون آشام موجود در دنیا، قدرت بسیار بالایی دارد. این ویژگی باعث اعتماد به نفس فراوان او شود، زیرا می داند که فناناپذیر است.

کلاوس که شخصیت شروری محسوب می شود هیچ گاه از اعمال خود ابراز ندامت و پشیمانی نمی کند. با این حال جذابیت و کاریزمای خاصی دارد و توجه مخاطب را به خود جلب می کند.

آیا با این شخصیت های داستانی ENTJ ارتباط برقرار کرده و حس همذات پنداری می کنید؟ INFP ها و INTP ها دوستان و همراهان مناسبی برای ENTJ ها هستند.

اگر هنوز تیپ شخصیتی خود را نمی دانید، به شما پیشنهاد می کنیم تست MBTI را انجام دهید تا از عمیق ترین لایه های شخصیتی خود آگاه شوید.


لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ISTP

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی INTJ

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی INTP

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ISTJ 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی INFP 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی INFJ 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ISFJ 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ISFP 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ENFP 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ENTJ 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ESTJ 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ESFP 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ESFJ

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ENTP 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ENFJ

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ESTP


mbti (ام بی تی آی) شخصیت شناسی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.