12 شخصیت داستانی با تیپ شخصیتی ISTJ

1400/07/02 6:49 PM - 2 سال قبل


اگر به شناخت افرادی که تیپ شخصیتی ISTJ دارند، علاقه دارید و می خواهید بدانید در سناریوها و شرایط مختلف چه واکنشی از خود نشان خواهند داد، خواندن این مقاله به شما کمک می کند. شما می توانید با انجام تست شخصیت شناسی MBTI به نوع شخصیت خود پی ببرید.

خواندن داستان و رمان یا تماشای برنامه های تلویزیونی که شخصیتی ISTJ در آن ها ایفای نقش می کند نیز به شما کمک می کند بیشتر با شخصیت جذاب افراد تیپ ISTJ آشنا شوید. با تست و تایپ همراه باشید تا با تعدادی از این شخصیت ها بیشتر آشنا شویم.

اگر هنوز اطلاعات چندانی درباره شخصیت شناسی و خودشناسی ندارید، خواندن مقاله «چطور شخصیت شناسی کنیم» برای شما مفید واقع خواهد شد.

1. تورین اوکنشیلد در مجموعه سینمایی هابیت

تورین جدی، متمرکز و حامی دیگران است. شخصیت او همزمان بهترین و بدترین ویژگی هایی را که یک ISTJ می تواند داشته باشد را به تصویر می کشد. او هیچگاه از هدف خود چشم پوشی نمی کند و طوری برنامه ریزی می کند که بتواند به این اهداف برسد.

او وفادار، وظیفه شناس و قاطع است و در عین حال ممکن است دیگران را بر اساس تجربه های ناخوشایند گذشته اش، قضاوت کند. برای مثال، از آنجایی که او تجربه های منفی زیادی در ارتباط با جن ها داشته است، فکر می کند همه آن ها با او مخالف هستند و هرگز اشتباهات گذشته خود را جبران نخواهند کرد.

2. اوکویه در فیلم سینمایی پلنگ سیاه

درست است که اوکویه، شخصیت اصلی نیست اما واضح است که بسیار وفادار است و به واسطه باورهایش درباره درست و غلط، تصمیم گیری می کند.

اوکویه جنگجویی بسیار تلاشگر است که به سنت های مردمش اهمیت فراوانی می دهد. او و همراهانش برای محافظت و حمایت از مردم، تمام تلاش خود را می کنند. حتی اگر به قیمت جانشان تمام شود.

اوکویه به عنوان فردی منطقی و متفکر، بیشتر تصمیماتش را براساس معیارهای غیرشخصی می گیرد. او به جای پیروی کورکورانه از قوانین بی پایه و اساس، به آنچه درست تر است عمل می کند.

3. مارک دارسی در سری فیلم های خاطرات بریجت جونز

مارک دارسی محافظه گر و باوقار است. او براساس اصول و ارزش های خود عمل می کند و روح مهربان، عاشق و وفادار خود را زیر ظاهر جدی و خشکش پنهان می کند.

او نیز مانند بسیاری از IXTJ ها، اعتقادات و ارزش هایی دارد که راهنمای او در طول زندگی هستند. شاید مارک به اندازه دنیل کلیور جسور نباشد اما مانند دیگر ISTJ ها صادق، وفادار و اصیل است و این ویژگی ها هستند که به موفقیت او کمک می کنند.

ممکن است چندان واضح نباشد اما انتخاب های شغلی مارک نشان می دهند ذات او احساسی ادراکی است. او مدافع حقوق بشر است و همواره برای حق افراد مظلوم و آسیب دیده مبارزه می کند.

4. باگیرا در انیمیشن کتاب جنگل

باگیرا عاقل و حمایتگر است. ممکن است چندان خونگرم و مهربان نباشد اما همیشه مراقب بچه آدمی است که در جنگل رها شده بود. باگیرا همواره سرسخت و متمرکز است و همیشه از موگلی در برابر خطرات احتمالی محافظت می کند.

باگیرا اگر مطمئن باشد کاری برای موگلی بهتر است، ممکن است حتی اعتقاداتش را زیر پا بگذارد و احساسات موگلی را اولویت خود قرار دهد.

5. هوپ ون دین یا زنبورک در فیلم سینمایی مرد مورچه ای

هوپ، دختر هنک پیم، امیدوار است بتواند راه پدرش را دنبال کند و از اختراعات پدرش در برابر افراد شرور با اهداف بد، محافظت کند. او مانند بسیاری از ISTJ ها ظاهری جدی اما قلبی رئوف و مهربان دارد.

هوپ به احساس مسئولیت و شایستگی افراد بها می دهد. خط قرمز او ناکارآمدی و بی مسئولیتی افراد است. افراد نزدیک هوپ ممکن است روح حامی و مهربان او را زیر چهره سرد و خشکش ببینند.

این درصورتی است که شیوه بیان احساساتش شاید برای برخی افراد عجیب به نظر برسد و به همین دلیل ارتباط با او برای آن ها سخت باشد.

6. آرتور در فیلم سینمایی تلقین

آرتور، همکار و دست راست دومینیک کاب است. او مهارت بالایی در نفوذ به مغز و رویاهای افراد دارد. آرتور نه تنها محققی بسیار عالی است بلکه می توان به او اعتماد کرد و می تواند به خوبی و با جزئیات کامل برنامه ریزی کند.

ممکن است برخی شخصیت های این فیلم تحت تاثیر کنجکاوی و انگیزه های خود شوند، اما آرتور می تواند به سادگی روی هدف و کار خود تمرکز کند. او همچنین بسیار منظم است و همیشه از قرار داشتن همه چیز در زمان و مکان مناسب اطمینان حاصل می کند.

شخصیت آرتور در فیلم سینمایی تلقین به مخاطب دلیل نیاز جهان به ISTJ ها را نشان می دهد. اغلب ISTJ ها افرادی هستند که سریع تر از دیگران متوجه جزئیات، خطاها و خطرات می شوند.

درست است بسیاری از ISTJ ها بسیار جدی و قانونمند هستند اما در عین حال از خیالپردازی، جستجو و تحقیق درباره مبحث مورد علاقه خود لذت می برند. آرتور نیز به عنوان یک ISTJ مجذوب خواب ها و رویاها است و از کسب اطلاعات در این باره خسته نمی شود.

7. کارل فردریکسون در انیمیشن سینمایی بالا

کارل فردریکسون ممکن است در ابتدای فیلم کمی خشک، بد اخلاق و تنها به نظر برسد، اما در طول فیلم متوجه می شویم قلب رئوفی دارد و به همسر خود بسیار علاقه مند و وفادار است.

او روحی مهربان دارد و حاضر است تمام زندگی خود را فدای همسرش کند و این بخش از شخصیت خود را زیر چهره خشن و عجیب و غریبش پنهان کرده است. او و همسرش، الی، که تیپ شخصیتی ENFP دارد از خیالپردازی با یکدیگر لذت می بردند.

کارل چندان صبور نیست اما به انجام کار درست اهمیت بسیاری می دهد حتی اگر باعث عصبانیت و خستگی او شود. کارل مانند سایر ISTJ ها ظاهری خشک و قانون مدار دارد اما به خیالپردازی با همسرش علاقه دارد و حتی پس از مرگ او به دنبال برآورده کردن آرزوهایش می رود.

8. ماریلا کاتبرت در مجموعه آنه در گرین گیبلز

ماریلا همانند دیگر ISTJ ها سخت کوش بوده و از حرف های بی معنی بیزار است. او ممکن است در نگاه اول بیش از حد جدی و سخت گیر به نظر بیاید اما پس از شناخت او، مهربانی پنهانش را خواهید دید.

او به دیگران اهمیت زیادی می دهد و همواره در تلاش برای کمک به آن ها است. ماریلا کاتبرت همچنین بسیار خوش قول بوده و به ارزش های اخلاقی پایبند است و می تواند رفتارهای عجیب و غریب دیگران را تحمل کند.

ماریلا به کمک آنه به این نتیجه می رسد که روشنفکرتر از تصور همیشگی خود است. به همین علت بسیاری از موقعیت های روزمره برای او خنده دار به نظر می رسند.

9. کاپیتان جان میلر در سریال نجات سرباز رایان

کاپیتان جان میلر متعهد و مسئولیت پذیر است. سه برادر سرباز جیمز فرانسیس رایان اخیرا در نبرد کشته شده بودند و کاپیتان جان میلر وظیفه نجات او را داشت.

او حتی در بدترین و ترسناک ترین موقعیت ها، می توانست روی کار خود تمرکز کند و با حرکات تاکتیکی از آلمانی ها عبور کند. با وجود این که جان میلر یک زندگی آرام در پنسیلوانیا به عنوان یک معلم موسیقی را ترجیح می داد، جان خود را برای عمل به وظایف و ماموریت خود به خطر انداخت.

میلر مانند بسیاری از ISTJ ها بسیار متعهد و عملگرا است. هنگامی که زیردستانش وظایف خود را زیر سوال می برند، از نصیحت کردن و سخنرانی های فلسفی و طولانی خودداری می کند و برای انگیزه بخشی به آن ها از تجربیات زندگی خود می گوید. جان میلر همچنین به آن ها اجازه می دهد سوالات خود را با او در میان بگذارند.

10. اتزاک استرن در فیلم سینمایی فهرست شیندلر

اتزاک استرن شخصیتی بسیار قوی دارد و حتی در وحشتناک ترین و غیر انسانی ترین شرایط، غرور و شخصیت خود را زیر پا نمی گذارد. او که یک حسابدار یهودی است می تواند بی سر و صدا بر اخلاق شیندلر تاثیرات مثبت بگذارد و بدین وسیله جان 1100 یهودی در جنگ جهانی اول را نجات دهد.

برخی فکر می کنند به دلیل این که استرن به مردم کمک می کند، شخصیتی احساساتی دارد اما این چنین نیست. افراد منطقی و احساسی به اندازه یکدیگر قادر به ایثار و مهربانی هستند. در حقیقت مهربانی به منطقی یا احساسی بودن افراد مرتبط نمی شود.

استرن در طول مطالعات و تحقیقات خود موفق به کشف راهی می شود تا به واسطه آن به یهودیان در کارخانه شیندلر مشغول به کار شوند. او به این ترتیب توانست مانع مرگ آن ها شود.

او حسابداری با وجدان و متعهد است و همه جزئیات و ریسک های احتمالی را در نظر می گیرد. همچنین ذات جدی و متعادلش به او برای محافظت از دیگران کمک شایانی می کند. 

11. تنیا آیدا در انیمه آکادمی قهرمان من

تنیا آیدا مانند بسیاری از ISTJ ها مسئولیت پذیر و وظیفه شناس است. برادر بزرگتر تنیا الگوی او است به همین علت او تمام تلاشش را می کند تا پیشرفت کند.

او تابع قوانین است اما وقتی پای حفاظت از عزیزانش در میان باشد حاضر است تمامی قوانین موجود را زیر پا بگذارد. او دوست و برادری متعهد است که به واسطه نظم، انضباط و سخت کوشی اش، به نماد قدرت در کلاس تبدیل می شود.

توجه تنیا به جزئیات به او در تشخیص خطر و ریسک ها کمک می کند. همچنین ذات عملگرای تنیا، به او در پیدا کردن راه حل مشکلات سخت کمک می کند. وفاداری، توجه به جزئیات و تلاشگری تنیا، از او یک شخصیت ISTJ قوی می سازد.

12. هری پاتر در مجموعه کتاب های هری پاتر

هری فروتن، شجاع و وفادار است و تمام تلاش خود را برای محافظت از دوستان خود و برقراری عدالت در دنیای جادوگران می کند. او مانند بسیاری از ISTJ ها، خط قرمزهای اخلاقی خاصی دارد که بر اساس آن ها عمل می کند.

او به عدالت، انصاف و وفاداری اهمیت فراوانی می دهد و در مواقع خطر و سختی از افراد ضعیف تر و دوستان خود حمایت می کند. هری مانند هر ISTJ دیگر، به سرعت راه حل های منطقی ارائه می دهد.

او همچنین نحوه تقویت مهارت جادوگری را به دیگران می آموزد. اگرچه او از لقب «منتخب» رضایت چندانی ندارد، اما همیشه مسئولیت پذیر است و تمام وظایفش را به خوبی انجام می دهد.

اگر این مقاله برایتان جذاب بود، به شما مطلب «فهرست افراد مشهور با تیپ شخصیتی ISTJ» را نیز پیشنهاد می کنیم.



لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ISTP

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی INTJ

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی INTP

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ISTJ 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی INFP 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی INFJ 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ISFJ 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ISFP 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ENFP 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ENTJ 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ESTJ 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ESFP 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ESFJ

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ENTP 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ENFJ

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ESTP


mbti (ام بی تی آی) شخصیت شناسی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.