شخصیت ‌های داستانی با تیپ شخصیتی ESFP

1400/07/23 9:29 PM - 2 سال قبل


در این مطلب با چند شخصیت ESFP بسیار سرگرم کننده در دنیای سینما و ادبیات آشنا می‌شویم. افراد با تیپ شخصیتی ESFP برونگرا، حسی، احساسی و ملاحظه کننده هستند و در جامعه MBTI با نام بازیگر یا سرگرم کننده نیز شناخته می شوند.

آن ها بسیار با انگیزه، اجتماعی، خلاق و خونگرم هستند و از حضور میان مردم لذت می برند. با تست و تایپ در ادامه مطلب همراه باشید تا این شخصیت های شگفت انگیز را بهتر بشناسیم.

اگر هنوز از تیپ شخصیتی خود مطمئن نیستید، پیشنهاد می کنیم تست شخصیت شناسی مایرز بریگز را انجام دهید. بدین ترتیب می توانید خود را بهتر بشناسید و در راه ارتقای شخصیت خود تلاش کنید.

شخصیت های ESFP به دلیل کارکرد برونگرایی خود و تمایل به جستجوی چیزهای جدید و وقت گذراندن با دیگران، در جامعه MBTI با نام سرگرم کننده شناخته می شوند.

این افراد معمولا هنرمند هستند و برای جستجو و کنکاش در شخصیت دیگران اشتیاق دارند. این امر همچنین باعث می شود آن ها برونگراترین برونگرایان در میان 16 تیپ شخصیتی مایرز بریگز باشند.

این افراد ممکن است از همه دیگر شخصیت ها مثبت نگرتر و اجتماعی تر باشند، ممکن است از اطرافیان خود بیشتر درخواست کمک یا همکاری کنند یا به آن ها اطلاعات مورد نیازشان را ارائه دهند.

همچنین عقیده اکثریت این است که شخصیت های ESFP باورهای عمیقی دارند. این امر به دلیل کارکرد احساسات درونگرای آن ها است. کارکرد حسی برونگرای آن ها نیز باعث ماجراجویی این افراد می شود و نمی گذارد روزهای آن ها تکراری باشند.

1.جینا رینک در فیلم سینمایی رفتن از 13 به 30

جنا رینک، شخصیت اصلی فیلم سینمایی کمدی و رمانتیک رفتن از 13 به 30، معمولا بسیار شاداب و سرزنده است و مردم تمایل دارند با او بیشتر ارتباط برقرار کنند.

جنا اغلب از شغل و شیوه زندگی خود لذت می برد و همزمان با کاوش و ماجراجویی در زندگیش، به دلیل اتفاقاتی آرزو می کند بزرگ شود و سپس همه محیط اطرافش طی یک شب تغییر می کند.

او بسیار احساساتی و حساس به نظر می رسد، زیرا دارای احساسات درونگرا است. جنا می تواند احساسات و خلق و خوی افراد را تشخیص دهد. او با بهترین دوست دوران کودکی اش ارتباط برقرار می کند که این امر نشان دهنده احساسات عمیق و واقعی او است.

جنا همچنین نسبتا خلاق است و از انجام دادن کارها و حل کردن مسائل لذت می برد که ممکن است در نحوه برخورد او با شغلش و احساسات و سرگرمی های او در زندگیش نمود پیدا کند.

2. جنا مارونی در سریال راک 30

جنا مارونی، نماد و مظهر واقعی یک هنرمند خودشیفته است که به هیچ کس و هیچ چیز جز خودش اهمیت نمی دهد. جدای از این موضوع، بسیاری از ویژگی های رایج افراد ESFP را به خوبی نشان می دهد.

جنا همیشه دوست دارد آواز بخواند. وقتی او را از خوانندگی بازمی دارند، به شدت اذیت می شود. با این حال از آنجا که همیشه به دنبال توجه دیگران بوده، کارکرد احساس درونگرا در او بسیار واضح است و مادرش او را مجبور به این کار می کند.

او تمام لحظاتی که دوستش لیز بعد از اجراهایش با او بدرفتاری می کرد، به خاطر دارد. جنا می تواند یک شخصیت ESFP غیرطبیعی محسوب شود و چون به کوچکترین انتقادی حساسیت نشان می دهد، به دنبال جلب توجه است. او کاملا وابسته به توجه دیگران است و دوست دارد مردم همیشه درباره او صحبت کنند.

3. جینی ویزلی در مجموعه داستان های هری پاتر

جینی ویزلی بسیار شجاع است و دوست دارد در صورت امکان به کاوش اطراف بپردازد. او همچنین از این که برادران و دوستانش رهایش کنند، بسیار آزرده خاطر می شود.

جینی می تواند یک ESFP را به بهترین شکل ممکن نشان دهد، زیرا همیشه مهم ترین ویژگی آن ها یعنی حس برونگرا را به خواننده داستان نشان می دهد.

او ممکن است بسیاری از اوقات توانایی ها و مهارت های خود را در درک یا برقراری ارتباط سریع با دیگران دست کم بگیرد. او ممکن است در اجتماع، کمی خجالتی و عجیب باشد. مخصوصا هنگامی که در کنار هری که از قضا به او علاقه دارد است.

سرانجام وقتی ویژگی های حسی برونگرایش شروع به توسعه و پیشرفت می کنند، موفق می شود بر این ویژگی خود غلبه کند. او همچنین بیشتر از نقاط قوت و مهارت هایش آگاهی پیدا می کند و متوجه می شود که شخصیتی والاتر از دخترکی خجالتی دارد که تلاش می کند هری را به خود علاقمند کند.

جینی مانند بسیاری از ESFP ها در مدرسه محبوب می شود و می تواند بدون هیچ مشکلی با هر فردی حتی هری صحبت کند. او همچنین نسبت به امور رویکردی بسیار عملی و مشتاقانه دارد و بیشتر اوقات بسیار جسور و کنجکاو است.

هنگامی که جینی بزرگتر می شود، بخش عملگرای شخصیتش بیشتر بروز پیدا می کند. او همیشه می خواهد در همه چیز حضور داشته باشد، مانند حضور در جنگ ها یا جنگیدن با قوم ققنوس.

جینی هیچوقت عقب نشینی نمی کند و از خود قدرت و شجاعت نشان می دهد، مخصوصا وقتی برادرانش او را ترک می کنند تا بتوانند کاری که می خواهند انجام دهند.

4. ثور از دنیای سینمایی مارول

ثور یکی دیگر از شخصیت های تخیلی ESFP است. او تقریبا نسبت به همه چیزهای اطراف خود، رویکردی خشن و تهاجمی دارد. ثور همچنین گاهی امکانات و دیدگاه های جدید را به راحتی می پذیرد و سعی دارد بهترین کار ممکن را انجام دهد.

بسیاری از افراد ممکن است ثور را فردی ایده آل گرا بدانند که بیش از حد به محافظت و نجات مردم علاقه دارد و او را قهرمان بزرگی تلقی نکنند.

انجام تست شخصیت شناسی بسیار قدرتمند نئو به شما پیشنهاد می شود. این تست به خودشناسی کمک فراوانی می کند و ابعاد مختلف شخصیتتان را مورد مطالعه قرار می دهد.

در حقیقت ثور شخصیت جذاب و شگفت انگیزی دارد و بسیاری از افراد ESFP به راحتی با او ارتباط برقرار می کنند. او همچنین نیاز به توجه و دوست داشته شدن را دائما نشان می دهد.

5. استرلینگ آرچر در انیمیشن سریالی آرچر

استرلینگ آرچر بیشتر به زمان حال اهمیت می دهد، از برنامه ریزی برای آینده دوری می کند و از گذشته نیز پشیمان نیست. آرچر مهارت خاصی در دیدن امکانات موجود دارد که به دلیل کارکرد حسی برونگرای او است.

آرچر به سمت چیزهایی کشیده می شود که به نظر او منطقی هستند و احساس خوبی در او به وجود می آورند. به دلیل کارکرد احساس درونگرا، او براساس تجربه خود چیزها را درک می کند و برای اعتقادات، ارزش ها و احساسات اهمیت زیادی قائل است.

آرچر مانند دیگر ESFP ها به مردم و اجتماع علاقه دارد و به نظر می رسد نیازمند توجه دائمی اطرافیانش است. در حالی که ممکن است این ویژگی او را خودخواه جلوه دهد اما آرچر واقعا و عمیقا به انسان های نزدیک زندگی خود اهمیت می دهد.

او همچنین معمولا از پرسیدن سوال های مرتبط با دیدگاه دیگران یا نگاه به اطراف از دیدگاهی دیگر اجتناب می کند، زیرا به عنوان یک ESFP کارکرد شهودی ضعیفی دارد و کسب اطلاعات اضافی و بیش از حد در اولویت او نیست. او تنها آنچه را که وجود دارد می بیند و در نظر می گیرد.

6. گاستون در انیمیشن و فیلم سینمایی دیو و دلبر

گاستون به خوبی خودخواهی و خودخواهی یک خودشیفته واقعی را نشان می دهد. او از این لحاظ کمی به جنا مارونی شباهت دارد و ممکن است در بسیاری از ESFP ها که در ناخودآگاه خود احساس ناامنی می کنند، شایع باشد.

بسیاری از افراد ناسالم تیپ شخصیتی ESFP با کوچکترین انتقادی به هم می ریزند و دچار مشکل می شوند. به همین دلیل است که برخی از آن ها مدام در حال جلب توجه دیگران هستند تا حواس خود را از این واقعیت که مشکلات و نقص هایی دارند، پرت کنند.

گاستون همیشه درباره خودش صحبت می کند و معتقد است باید به تمام خواسته های خود فارغ از خوبی یا بدی آن ها، دست یابد. می توان گفت او جنبه تاریک و ناسالم یک ESFP را به تصویر می کشد.

7. ماوی در انیمیشن سینمایی موآنا

ماوی در انیمیشن موآنا به گاستون شباهت زیادی دارد. درست است که چندان خودشیفته نیست اما به توجه زیادی نیاز دارد.

او به معنای واقعی کلمه پس از هر کاری که انجام می دهد خود را تمجید می کند. اگر دیگران به تشویق و تمجید ماوی نپردازند، حس می کند به او توهین شده است.

ماوی همچنین مستقل و شجاع است. درست است که به تشویق و تشکر مردم علاقه دارد، اما قصد واقعی او کمک به آن ها است. ماوی مانند دیگر ESFP ها پرجنب و جوش و سرگرم کننده است.

اگرچه او رویکردی بسیار واقعی و آزمایش شده نسبت به مسائل دارد، اما می داند چگونه از چیزهای ظریف و کوچک زندگی لذت ببرد.

اگر از این مطلب لذت می برید، مطلب «افراد مشهور با تیپ شخصیتی ESFP» نیز برای شما جذاب خواهد بود.

دیگر افراد با تیپ شخصیتی ESFP

  • دادلی دورسلی در مجموعه داستان های هری پاتر
  • الکسی ورونسکی در آناکارنینا
  • دیزی بیوکنن در داستان گتسبی بزرگ
  • رو در مجموعه فیلم های بازی های گرسنگی
  • لیدیا برنت در داستان غرور و تعصب
  • جیمی لنیستر در سریال بازی تاج و تخت
  • پرگرین توک در ارباب حلقه ها
  • تس در فیلم سینمایی 27 دست لباس
  • فین کالینز در سریال 100 نفر
  • اکتاویا بلیک در سریال 100 نفر
  • ویل در فیلم سینمایی درباره یک پسر
  • فین آدمیزاد در انیمیشن سریالی وقت ماجراجویی
  • مرد جادویی در انیمیشن سریالی وقت ماجراجویی
  • جزمین در داستان علاءالدین
  • دیو در فیلم سینمایی دوباره شروع کن
  • پنی در سریال تئوری بیگ بنگ
  • فرد در انیمیشن 6 ابر قهرمان
  • لیندا بلچر در انیمیشن سریالی برگری باب
  • فردی مرکوری در فیلم سینمایی بوهمین راپسودی
  • بوجک هورسمن در انیمیشن سریالی بوجک هورسمن
  • سینتیا در سریال موزارت در جنگل
  • موشو در انیمیشن سینمایی مولان
  • کاهن اعظم ایمهوتپ در فیلم سینمایی مومیایی
  • پورتوس در فیلم سینمایی سه تفنگدار


لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ISTP

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی INTJ

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی INTP

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ISTJ 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی INFP 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی INFJ 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ISFJ 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ISFP 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ENFP 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ENTJ 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ESTJ 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ESFP 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ESFJ

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ENTP 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ENFJ

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ESTP


mbti (ام بی تی آی) شخصیت شناسی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.