12 شخصیت داستانی با تیپ شخصیتی INFJ

1400/06/29 8:39 PM - 2 سال قبل


دیدن تیپ شخصیتی خود در کتاب ها، فیلم ها و سریال ها بسیار لذت بخش است. دیدن آن ها حتی می تواند به شما در شناخت بیشتر خودتان و ویژگی های اخلاقی پنهانی که دارید کمک کند.

با تست و تایپ در ادامه مطلب همراه باشید تا به بررسی 12 شخصیت با تیپ INFJ بپردازیم. اگر هنوز تیپ شخصیتی خود را نمی دانید، ما به شما انجام تست MBTI را برای شناخت بیشتر خودتان پیشنهاد می کنیم.

1. ریموس لوپین در سری داستان های هری پاتر

لوپین برای اطرافیان خود اهمیت زیادی قائل است. او برای تدریس، روش های سنتی را نادیده می گیرد و ترجیح می دهد این کار را با روش خودش انجام دهد. او قادر است چیزهایی در ارتباط با دیگران ببیند و درک کند که حتی خودشان نیز نمی دانند.

او دانش آموزانش را راهنمایی کرده و بدون سخت گیری یا زورگویی به آن ها کمک می کند به توانایی های خود بها دهند و آن ها را هر چه بیشتر تقویت کنند. او همچنین به آن ها کمک می کند ارزش خود را درک کنند و عزت نفس داشته باشند.

ریموس لوپین می تواند به سادگی احساسات دیگران را بفهمد، در عین حال گاهی خودش را ترجیح می دهد و تلاش می کند از خود دفاع کند. او برای حمایت از دانش آموزانش حاضر است حتی موقعیت خود را فدا کند.

بینش و دید خاص او نسبت به مردم، خونگرمی و توجه او به دیگران، یک شخصیت INFJ خاص را به تصویر می کشد.

2. آتیکوس فینچ در رمان کشتن مرغ مقلد

آتیکوس فینچ، به دلیل اعتقادش به ارزش انسان ها صرف نظر از ملیت، رنگ پوست و زیبایی ظاهری آن ها تبدیل به الگویی کامل برای فرزندانش می شود. فینچ همچنین با ذات و طبیعت انسان آشنایی کامل دارد.

فینچ معتقد است باید برای درک هر انسان در هر سنی که باشد، تلاش کرد. INFJ ها با این ویژگی او نیز ارتباط برقرار خواهند کرد. او همچنین به جای توجه به جزئیات، روی کلیات و هدف نهایی تمرکز می کند.

او تمام تلاش خود را برای ساخت دنیایی بهتر می کند، حتی اگر بداند در دوران زندگی خود نمی تواند برابری حقوق انسان ها را ببیند یا تجربه کند. INFJ هایی که مانند فینچ به بلوغ عاطفی رسیده اند، با اراده بالا و شخصیت آرام و متمرکز او به خوبی ارتباط برقرار می کنند.

3. السا در انیمیشن یخ زده

ما در ابتدا نمی توانستیم السا را در تیپ مشخصی قرار دهیم. زیرا در اولین فیلم که در سال 2013 منتشر شد، شخصیت او ضربه خورده و شکننده بود و برای محافظت از خواهرش، از او دوری می جست.

پس از اکران انیمیشن یخ زده 2، شخصیت واقعی او آشکار شد و به این پی بردیم که السا یک INFJ است. السا بعد از این که به آرامشی نسبی در زندگی خود دست می یابد، متوجه می شود هدف هایی بزرگ تر از ملکه بودن، شام های خانوادگی و سنت های حاکم در آرندل دارد.

او به خانواده و دوستان خود اهمیت زیادی می دهد و مسئولیت هایش را جدی می گیرد. السا همچنین مشتاق کشف وقایع و حقایق ناشناخته است. او می خواهد با نحوه عملکرد جهان هستی آشنا شود و سوال های زیادی در سر دارد.

او تلاش می کند با کنار هم گذاشتن سرنخ هایی که دارد، دنیای اطراف خود را بهتر بشناسد و به مفاهیم عمیق پی ببرد. بسیاری از INFJ ها، مانند السا از خوشحالی و رضایت اطرافیان خود لذت می برند و به درک مفاهیم پیچیده علاقه دارند، به همین دلیل می توانند به خوبی با السا همذات پنداری کنند.

4. راس الغول در فیلم بتمن آغاز می کند

اگر INFJ هستید، این که با این شخصیت ارتباط برقرار نکنید و حس همذات پنداری نداشته باشید طبیعی است. زیرا به هر حال راس الغول شخصیتی شرور است. او دیدگاه متفاوت و غیر معمولی نسبت به جهان و نحوه بهتر شدن آن دارد.

متاسفانه او معتقد است که برای رسیدن به یک هدف والا می تواند هر کاری لازم باشد انجام دهد. حتی اگر اشتباه باشد و باعث به خطر افتادن جان مردم بیگناه شود. راس الغول می داند چگونه در انسان ها انگیزه ایجاد کند و کاری کند دیگران به او اعتماد کنند.

او شخصیتی خاص و استثنایی است که روی هدف های بزرگ و نهایی تمرکز می کند و به واسطه دیدگاه متفاوتش نسبت به انسان ها، شخصیت شروری به شمار می آید.

به کمک تست قهرمان درون می توانید شخصیت خود را بهتر بشناسید و برای هر چه بهتر شدن خود تلاش کنید.

5. پی پاتل در رمان زندگی پی

پی پاتل به درک معنای عمیق مفاهیم جهان اطراف خود، از موضوعات دینی گرفته تا جانور شناسی، علاقه دارد. ذهن او پر از سوالات مختلف است و سعی دارد با پاسخ به این سوالات، افکار آشفته اش را متحد کند.

پی پاتل مانند بسیاری از INFJ ها می تواند به آسانی حس اطرافیان خود را درک کند و با آن ها همذات پنداری کند. او همچنین می تواند به خوبی دیدگاه ها و افکار دیگران را بشناسد.

به همین دلیل به سادگی عاشق ادیان مختلف می شود یا به موضوعات مختلفی توجه می کند. قدرت، زیبایی، شگفتی ها، دیدگاه های متنوع و انواع دین ها، همه موضوعاتی هستند که پی پاتل را مجذوب خود می کنند.

پی پاتل به کمک علاقه اش به شگفتی ها و جانور شناسی و اطلاعات بالا در این زمینه ها، موفق می شود به مدت 227 روز در اقیانوس آرام زنده بماند. بسیاری از INFJ ها به سادگی با شخصیت او ارتباط برقرار می کنند.

6. سم وینچستر در سریال سوپرنچرال

سم وینچستر ایده آل گرا و باهوش است. برادرش، دین، دیدگاه متفاوت و توانایی خاص سم را در زمینه برقراری ارتباطات تحسین می کند. وجدان این شکارچی قدرتمند باعث می شود حتی پس از کشتن شیاطین و موجودات بد احساس گناه و پشیمانی کند.

سم اغلب تمایلات روشن بینانه ای از خود نشان می دهد و می تواند رویداد های آینده را پیش بینی کند. از آن جایی که عملکرد غالب در شخصیت INFJ ها شهود درونگرایانه است، این توانایی در پیش بینی آینده و مشکلات احتمالی، ممکن است در بسیاری از افراد مشهور با تیپ شخصیتی INFJ وجود داشته باشد.

سم معمولا مهربان، آرام و حمایتگر است. او به خوبی شخصیت یک INFJ را که با جنبه های تاریک و روشن شخصیتی خود درگیر است، به تصویر می کشد.

7. نورمن در انیمه ناکجا آباد موعود

نورمن خوش قلب و عاقل است. او استراتژی های پیچیده و گسترده ای دارد که باعث گیج شدن دوستان و اطرافیان خود می شود.

نورمن در بازی هایی مانند گرگم به هوا، شکست ناپذیر است، نه به این دلیل که بسیار سریع است، بلکه چون از الگوهای رفتاری مردم باخبر است و می تواند استراتژی های هوشمندانه ای را برای مقابله با حریفان خود بسازد.

او تمام تصمیماتش را بر اساس منفعت گروهی و تاثیر آن عمل روی افراد گروه می گیرد و حاضر است زندگی خود را برای نجات دوستانش به خطر اندازد. او دائما رفتار و ظاهر خود را تغییر می دهد تا هیچ کس متوجه درد و رنج پنهانش نشود.

8. بانو گالادریل در ارباب حلقه ها

گالاردیل توانایی های حسی زیادی دارد که باعث تمایز او از دیگران می شود. او می تواند به لایه های درونی و پنهان دیگران نگاه کند و انگیزه ها، احساسات و توانایی های منحصر به فرد آن ها را تخمین زند.

او از این قدرت خارق العاده برای دلداری و راهنمایی مردم برای رسیدن به اهداف بلند مدتشان بهره می برد. بانو گالادریل مدافع قاطع نیروهای خوب و نور است. او اعتقاد دارد عشق هیچ حد و مرزی ندارد.

هنگامی که دیگران برای اعتماد به فرودو تلاش می کنند، او به فرودو اعتماد کامل دارد و نسبت به تمام موجودات سرزمین میانه مهربان و دلسوز است.

9. پلوتارک هونزبی در فیلم بازی های گرسنگی

پلوتارک هونزبی جذابیت خاصی دارد. او مانند دیگر INFJ ها از دیدگاه متفاوت و بلند مدتی برخوردار است. او همچنین از دانش خود در رابطه با احساسات برای فریب دادن رئیس جمهور اسنو و استقبال از مقامات کنگره استفاده می کند.

اما در نهایت پلوتارک به همه آن ها خیانت کرده و همراه کنتیس اوردین برای آزادی مبارزه می کند. برنامه ها و استراتژی های بلند مدت او پیچیده و شگفت انگیز هستند.

پلوتارک می تواند دیگران را به خوبی بشناسد و بفهمد چه چیزی به آن ها انگیزه می دهد و چه چیزی باعث توقف آن ها از تلاش می شود. او می داند در چه زمانی از چه کلماتی استفاده کند تا دیگران را تحت تاثیر قرار دهد.

10. کول سیر در حس ششم

به نظر می رسد کول حتی بدون نیروهای ماواء طبیعی خود می تواند مردم را بشناسد. او احساسات آن ها را می فهمد و به سادگی می تواند نحوه مقابله و برخورد دیگران با موقعیت های مختلف زندگی را پیش بینی کند.

دیگران به دلیل توانایی های عجیب کول، او را «عجیب و غریب» می دانند. دیگر INFJ ها نمی توانند مانند کول به دیدن مردگان بروند، اما می توانند احساسات آن ها را به خوبی درک کنند و با کول ارتباط برقرار کنند.

INFJ ها در دوران کودکی حس می کنند به جایی که در آن زندگی می کنند، تعلق ندارند. حس می کنند  هیچ کس واقعا آن ها را درک نمی کند و به احساسات آن ها اهمیت نمی دهد. کول نیز چنین ویژگی هایی دارد.

کول با دیگران احساس همدلی می کند و نگران احساسات آن ها است. این ویژگی های او باعث می شوند واسطه خوبی میان دنیای مردگان و زنده ها باشد.

11. لوئیز بنکس در فیلم سینمایی ورود

لوئیز بنکس به مفهوم کلی و درک کامل هدف و مقصد نهایی یک عمل، اهمیت فراوانی می دهد. او مانند دیگر INFJ ها می داند نگاه کردن به مسائل و مشکلات از دیدگاه های متفاوت چقدر اهمیت دارد.

او برای رسیدن به نتیجه نهایی عجله نمی کند و سعی می کند بدون این که دیگران آسیب ببینند و پس از بررسی تمامی جوانب، نتیجه گیری کند.

او شخصیتی ملایم و فهمیده دارد و حتی می تواند همدلی خود را به موجودات فضایی که ارتباط برقرار کردن با آن ها دشوار است نیز نشان دهد. او برای پیامد اعمال و چشم انداز آینده اهمیت زیادی قائل است.

اگر شخصیت شما INFJ است، حتما این فیلم زیبا و تاثیرگذار را تماشا کنید. زیرا می توانید به سادگی با شخصیت لوئیز بنکس ارتباط برقرار کنید.

12. لورن وارن در سری فیلم های احضار

در حقیقت، لورن وارن یک شخصیت واقعی بود و خود را فردی با بصیرت می دانست که در کلیسای کاتولیک روم به عنوان یک شیطان شناس فعالیت می کرد.

اولویت اصلی لورن در سری فیلم های «احضار»، کمک به مردم و درک نیازها و مشکلات عاطفی و روحی آن ها است. به نظر می رسد او به خوبی می داند چه کلماتی به کار ببرد تا مردم ترغیب شوند مشکلات خود را با او در میان بگذارند.

او سعی نمی کند برای مسائل بدیهی دلیل پیدا کند و به دنیای اطراف خود نگاه عمیقی دارد و همیشه در حال تحقیق و بررسی است. او همچنین از غرایز و حس های خود پیروی می کند، حتی اگر هیچ مدرک ملموسی مبنی بر تملک اهریمنی یا قدرت فراطبیعی در جایی وجود نداشته باشد.

درست است که لورن سعی می کند از داده های علمی و عینی استفاده کند اما می داند دنیای ماورایی، همیشه از قوانین و مسیرهای علمی پیروی نمی کند.

او مانند بسیاری از INFJ ها می تواند به سادگی از حس های پنهان و مشکلات مردم و همچنین نحوه پایان دادن به جنایات باخبر شود.



لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ISTP

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی INTJ

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی INTP

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ISTJ 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی INFP 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی INFJ 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ISFJ 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ISFP 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ENFP 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ENTJ 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ESTJ 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ESFP 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ESFJ

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ENTP 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ENFJ

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ESTP


mbti (ام بی تی آی) شخصیت شناسی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.