12 شخصیت داستانی با تیپ شخصیتی INTJ

1400/06/17 7:10 PM - 2 سال قبل


وقتی صحبت از شخصیت ‌های INTJ در داستان ‌ها و فیلم ‌ها می‌ شود، بسیاری از مردم به یاد شخصیت ‌های منفی و باهوش می ‌افتند. درست است که بعضی اوقات شخصیت ‌های داستانی شرور و جذاب، INTJ هستند اما قهرمانان و شخصیت ‌های مثبتی نیز وجود دارند که تیپ شخصیتی INTJ دارند.

با تست و تایپ همراه باشید تا دوازده مورد از جذاب ترین شخصیت های INTJ در دنیای سینما و ادبیات را بهتر بشناسیم.

1. بروس وین (بتمن)

بروس وین، مثال بارزی از مصمم بودن و تمرکز بر یک هدف واحد یک INTJ است. او تمام زندگی خود را به نمادی تبدیل می کند و برای نجات شهر خود از خلافکاران همواره تلاش می کند.

او همواره سعی می کند بهره وری خود را افزایش دهد و از اتلاف وقت به شدت متنفر است. او ترجیح می دهد بر برنامه ها و استراتژی های خود تمرکز کند و از شرکت در رویدادهای اجتماعی فراری است.

مهارت بالای او در رهبری و ساماندهی، باعث می شود او بتواند به پلیس گاتهام کمک کند تا در مسیر درست بماند و بتواند خلافکاران را به دام بیندازد.

بروس وین مانند بسیاری از INTJها، حاضر به زیرپا گذاشتن ارزش ها و اعتقادات خود برای خوشحال کردن دیگران نیست. او همواره کاری را انجام می دهد که به نظر خودش درست است و به مشکلات و موانع موقت توجه نمی کند تا با آنچه که درست تر است، هماهنگ باشد.

2. آنتونیو سالیری در فیلم «آمادئوس»

آنتونیو همیشه هدف خاص و منحصر به فردی داشت. او می خواست یک آهنگساز بزرگ شود و برای رسیدن به هدف و رویای خود تمام تلاشش را می کرد. این فیلم به خوبی رقابت جنون آمیز آنتونیو و موتزارت را به تصویر می کشد.

کارهای سالیری، استراتژیک و طبق اصول است. سالیری مانند بسیاری از INTJ ها از معمولی بودن می ترسد اما در دوران پایانی زندگی خود معمولی بودن خود را قبول می کند. او در پایان فیلم می گوید: «من برای همه آدم های معمولی دنیا صحبت می کنم. من قهرمان آن ها هستم و از همه آن ها معمولی ترم. من حامی تمام معمولی های دنیا هستم.»

شما هم می‌توانید با انجام تست قهرمان درون به شخصیت اصلی درونی خودتان پی ببرید.

3. لیزبت سالاندر در فیلم «دختری با خالکوبی اژدها»

لیزبت سالندر یکی از شخصیت های محبوب در دنیای سینما است. او درونگرا، باهوش و به طرز غیرقابل باوری اصول گرا است. لیزبت همواره در حال جنگیدن با ناملایمات زندگی است که این ویژگی او بسیار تحسین برانگیز است.

لیزبت سالندر نمونه کاملی از یک زن INTJ است. درست است که او در زندگی به دفعات آسیب دیده است ولی هیچوقت ضعف نشان نداد و با استراتژی های بلند مدت به راه خود ادامه داد.

او برای کشف حقایق شگفت انگیز در مورد مردم، مکان های مخفی زیادی را جستجو می کند. وقتی به او حمله می شود، بدون فکر کاری انجام نمی دهد و مهاجم ها را با سیاست خود درگیر می کند.

لیزبت به عنوان یک INTJ احساسات خود را به آسانی بروز نمی دهد. لیزبت به عدالت اعتقاد دارد و با مردان زن ستیز که از آن ها سوء استفاده می کنند مبارزه می کند. مانند هر INTJ دیگر ممکن است از بیرون سرد و خشک به نظر برسد در صورتی که درونش چنین نیست.

4. اندر ویگین در فیم «بازی اندر»

شخصیت های داستانی هرگز کاملا مطابق با تیپ های شخصیتی مایرز بریگز نیستند زیرا نویسنده می تواند به آن ها ویژگی های فراوانی دهد و آن ها را به شکل دلخواه خود خلق کند. بنابراین ممکن است شخصیت های داستانی زیادی ببینید که چندین ویژگی از تیپ های شخصیتی مختلف دارند.

اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم اندر ترکیبی از INTJ و INFJ است. اما فعلا روی بخش INTJ او تمرکز می کنیم. اندر زمان زیادی صرف تجزیه و تحلیل ارزش ها، اخلاق و تجربیات احساسی دشمنان خود می کند.

او استراتژیک و طبق اصول عمل می کند و همه زندگی خود را در راستای هدف بلند مدتش تنظیم می کند. بینش خاص و توانایی خارق العاده او در پیش بینی خطرات و مشکلات احتمالی آینده به او کمک می کند همیشه یک قدم جلوتر از دیگران باشد.

او می تواند مفاهیم پیچیده را که اغلب باعث گیج شدن و سردگمی دیگران می شود، به سادگی بفهمد. ارزش های او پیش از این که ریشه در جامعه داشته باشند، از درون او نشأت می گیرند. اندر طبق ارزش هایش پیش می رود حتی اگر موقعیتش را به خطر بیندازند.

5. گیل در «در جستجوی نمو»

در برنامه ریزی های فرار از آکواریوم دندان پزشکی، هیچ چیز نمی تواند مانعی برای گیل باشد. گیل مانند تمام INTJ ها عاشق آزادی است و برای رسیدن به هدف خود دست به هر کاری می زند.

او نقشه ای عالی برای فرار می کشد و تلاش می کند تا همه ماهی ها را نجات دهد. او ذات رهبری دارد و مسئولیت کارها را بر عهده می گیرد. در ارتباط با دیگران کمی ضعیف است و نمی تواند احساسات آن ها را در نظر بگیرد.

می توان گفت بیشترین نگرانی او، تصویر بزرگ فرار از آکواریوم است و به جزئیات کوچک و مربوط به احساسات که ممکن است مانع رسیدن به این هدف بزرگ شوند، توجه نمی کند.

6. دکتر استرنج

دکتر استفن استرنج، در دنیای سینمایی مارول می تواند به خوبی واقعیت ها را سازماندهی کند و به کمک آن ها به اهداف بزرگ خود برسد. او در علم وسواس دارد و همواره در تلاش است اطلاعات جدید کسب کند.

بخش شهودی شخصیت او، باعث می شود در نهایت جهان عرفانی را بپذیرد و از قدرتی که کسب می کند برای محافظت از دیگران استفاده کند.

مانند تمام INTJ ها، به فضای شخصی خود اهمیت زیادی می دهد. این امر باعث می شود اسراری که ممکن است امنیت جهان را به خطر بیندازند، هیچوقت فاش نشوند. استرنج همچنین به سادگی می تواند فرمان دهد و نظم و استراتژی خاصی برای مقابله با مشکلات ایجاد کند.

7. لولوش لامپروژ در انیمه «کد گیاس»

لولوش بسیار باهوش است و برنامه های پیچیده ای برای از بین بردن رژیم سرکوبگر بریتانیا در ذهن دارد. او دشمنی بسیار قوی برای آن ها تلقی می شود زیرا می داند چگونه با غرور دیگران بازی کند و دست روی نقطه ضعف آن ها بگذارد.

للوش مانند هر شخصیت INTJ، رک، صریح و منطقی است. او بیشتر به رسیدن به اهداف خود اهمیت می دهد تا احساسات دیگران. شفقت و دل رحمی او هیچوقت صراحتا بیان نشده است. او این دل رحمی خود را در قالب اقداماتی که از مردم آسیب دیده ژاپن حمایت و محافظت می کند، نشان می دهد.

8. دارسی در رمان «غرور و تعصب»

آقای دارسی می تواند افراد را با یک نگاه بشناسد و به مکالمات سطحی و روزمره اهمیت نمی دهد. او همواره تلاش می کند برنامه ها و استراتژی هایی برای رسیدن به هدف خود داشته باشد.

دارسی نسبتا منزوی و ساکت است اما هیچ مشکلی با مدیریت مسئولیت در مواقع ضروری ندارد. او به خوبی می داند چگونه مدیریت افراد و کارها را به عهده بگیرد و به مردم انگیزه می دهد تا کارها را به خوبی انجام دهند.

او از مهمانی ها، دورهمی ها و محیط های شلوغ بیزار است و به جای حضور در این مراسم ها، تمایل دارد در افکار خود غرق شود.

9. کلاریس استارلینگ در «سکوت بره ها»

کلاریس بسیار سخت کوش است و تمام زندگی خود را بر پایه اهداف بلند مدتش سازماندهی می کند. او می داند منظور واقعی دیگران را به آسانی تشخیص دهد و انگیزه های عمیق دیگران را حس کند.

کلاریس همچنین به آسانی دیدگاه های مختلف انسان ها را تجزیه و تحلیل می کند تا بتواند حرکت بعدی جنایتکار را حدس بزند. او می داند چگونه از هنیبال لکتر سرنخ هایی بگیرد که به آن ها در حل مشکلات کمک کنند.

مانند بیشتر INTJ ها می تواند به آسانی احساسات خود را کنار بگذارد تا بتواند با تمرکز بیشتری پیش رود. گرچه ممکن است احساساتی شود اما اجازه نمی دهد این احساسات تاثیری در تصمیماتش بگذارند. او هیچ مشکلی با انتقاد و دفاع از حقوق خود ندارد و برای بدست آوردن حقوق خود تلاش می کند.

10. ری در انیمه «ناکجا آباد موعود»

هرگز به نظر نمی رسد که ری، یک کودک است. برخلاف یتیمان دیگر، می دانست برای چه کاری پرورش یافته اند. توانایی او برای دیدن لایه پنهان امور، بی نظیر است و همه اقدامات او محاسبه شده است.

به نظر می رسد ری گوشه گیر، ساکت و شکننده است اما دلیل تمام این ویژگی ها، مخفی کردن طولانی مدت تمام حقایقی که می دانست بود. او به آسانی می تواند فرماندهی و رهبری کند اما در درک احساسات دیگران مشکل دارد.

دیگران همیشه با او مثل یک کودک که چیزی نمی فهمد رفتار می کنند و ری مانند بسیاری از INTJ ها، از طرز رفتار آن ها خسته شده است.

انجام تست شخصیت شناسی MBTI به شما کمک می‌کند تا بیشتر با خودتان آشنا شوید.

11. خان در «پیشتازان فضا به سوی تاریکی»

خان برای رسیدن به اهداف والای خود، بی رحم است و دست به هر کاری می زند. او می داند با افراد مختلف و موقعیت های جدید چطور برخورد کند و مهره های بازی خود را بچیند تا به هدف خود برسد.

برای خان، زندگی مانند یک بازی شطرنج است. او به هیچ وجه تحت تاثیر انتقادات شخصی قرار نمی گیرد و بینشی قوی نسبت به افراد دیگر دارد و می تواند به آسانی از اسرار درونی آن ها باخبر شود.

12. دکتر گرگوری هاوس در «هاوس»

دکتر هاوس به آسانی الگوها را درک می کند و با بصیرت خود متوجه مشکلات مردم می شود. مانند دیگر INTJ ها با استعاره و کنایه صحبت می کند و می تواند مشکلات را بدون نیاز به اطلاعات مفصل، تشخیص دهد.

او فردی کاملا منطقی است که به شواهد تجربی و حقایق اهمیت فراوانی می دهد. هاوس همچنین روش های کارآمد و سریعی برای مقابله با مشکلات، پیدا می کند و کنترل اوضاع را به آسانی به دست می گیرد.

اگر این مقاله برای شما جذاب بود می توانید مقاله افراد مشهور تیپ شخصیتی INTJ را هم مطالعه کنید.


لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ISTP

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی INTJ

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی INTP

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ISTJ 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی INFP 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی INFJ 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ISFJ 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ISFP 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ENFP 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ENTJ 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ESTJ 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ESFP 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ESFJ

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ENTP 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ENFJ

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ESTP



mbti (ام بی تی آی) شخصیت شناسی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.

    (9 ماه قبل)
تورینگ در فیلم بازی تقلید آنائیس در انیمیشن دنیای شگفت انگیز گامبال