12 شخصیت داستانی با تیپ شخصیتی INFP

1400/06/22 6:12 PM - 2 سال قبل


شخصیت INFP بسیار تو دار و آرمانگرا است. پیش از این شما را با افراد مشهور تیپ شخصیتی INFP آشنا کرده بودیم در اینجا می خواهیم به برخی از جذاب ترین شخصیت های داستانی تیپ شخصیتی INFP بپردازیم. آن ها ایده آل گرا و خیال پرداز هستند و از به واقعیت پیوستن ایده ها و آرمان هایشان بسیار لذت می برند. در ادامه مطلب با تست و تایپ و انجام تست MBTI همراه باشید تا با 12 شخصیت شگفت انگیز INFP آشنا شویم.

1. فرن آرابل در کتاب تار شارلوت

فرن آرابل ایده آل گرا و حمایتگر است. او حامی و دوستدار ضعیفان است و حاظر است برای آن ها فداکاری کند. تخیل و اشتیاق فرن در طول کتاب آشکار است. او تنها فردی است که می تواند حیوانات مزرعه را به خوبی درک کند.

هنگامی که فرن به مادرش می گوید: «شارلوت بهترین قصه های دنیا را تعریف می کند.»، مادرش را غافلگیر می کند. افرادی که تیپ شخصیتی INFP دارند می توانند به خوبی با ویژگی هایی مانند خیال پردازی و قوه تخیل قوی فرن، ارتباط برقرار کنند.

2. فرودو بگینز در ارباب حلقه ها

فرودو بگینز، نمادی از وفاداری و پایبندی INFP ها به ارزش ها و اصول اخلاقی است. او در مواجهه با سخت ترین مشکلات نیز می تواند با وسوسه ها مقابله کند تا کاری را که فکر می کند بهتر است، انجام دهد.

قلب پاک فرودو، باعث می شود توجه گندالف به او جلب شود. قلب پاک فرودو، او را از دیگر افرادی که می توانستند از حلقه نگهداری کنند، متمایز می کند.

بی شک INFP ها به آسانی می توانند با روحیه مهربان و وفاداری و عشق او به دوستانش، ارتباط برقرار کنند.

با انجام تست مدل ذهنی شما نیز به زوایای مخفی شخصیت خود پی می‌ برید.

3. نل کرین در تسخیرشدگی خانه هیل

افرادی که تیپ شخصیتی INFP دارند، به خوبی با احساسات قوی و حس کنجکاوی نل، همذات پنداری می کنند. او برخلاف خواهر و برادر هایش، به حس کنجکاوی خود غلبه نمی کند.

او به دنبال راهی می رود که قلب و حسش می گوید و تلاش می کند احساسات عمیق و پر معنای خود را با دیگران بازگو کند. او به دلیل درونگرا بودن خود، همواره در حال معنا کردن و توضیح دادن احساسات خود است. زیرا هیچ کس به خوبی نمی تواند احساسات او را درک کند.

قدرت بینش و جنبه شهودی شخصیت نل، باعث می شود بتواند حقایقی در مورد خانه هیل کشف کند که خواهر و برادرهایش از آن ها بی خبر هستند.

4. آنه شرلی در آنه در گرین گیبلز

من به شخصه اعتقاد دارم که آنه، ENFP است اما بسیاری از INFP ها نیز می توانند با او ارتباط برقرار کنند. زیرا هر دو تیپ شخصیتی INFP و ENFP ترجیحات ذهنی کاملا یکسان با اولویت های متفاوت دارند.

آنه با تخیلاتش زندگی می کند و از ساختن داستان های خیالی در ذهنش لذت می برد. او ارزش ها و اصول اخلاقی خاصی دارد و هیچ کس نمی تواند مانع رسیدن او به هدفش شود.

هیچ کس نمی تواند قوه تخیل او را از بین ببرد یا او را از آنچه که می خواهد منصرف کند. این ویژگی ها در آنه، باعث می شود افراد تایپ های ENFP و INFP بتوانند با او به راحتی ارتباط برقرار کنند و آنه را یکی از جذاب ترین و خیال انگیز ترین شخصیت های داستانی بدانند.

5. بل در دیو و دلبر

بل کنجکاو، خیال پرداز و ماجراجو است. در حقیقت، شخصی فداکارتر و دلسوزتر از بل وجود نداشت که بتواند به دیو کمک کند تا به زندگی بازگردد. از رفتار بل با گاستون می توان به این پی برد که او به شخصیت و باطن اهمیت زیادی می دهد و ظاهر افراد برایش اهمیت چندانی ندارد.

علاقه او به کتاب خواندن نیز، یکی از ویژگی هایی است که بسیاری از INFP ها با آن ارتباط برقرار می کنند.

6. تاماکی آماجیکی در انیمه آکادمی قهرمان من

تاماکی خجالتی، درونگرا و متفکر است. او به خوبی یک شخصیت INFP دارای اضطراب اجتماعی را به تصویر می کشد.

ممکن است با توجه به حس او هنگام اضطراب یا پس از تحقیر شدن، فکر کنید تاماکی فردی ترسو است. در صورتی که یکی از قدرتمند ترین و شجاع ترین شاگردان دبیرستان یو ای است. توانایی ها و مهارت های از بسیاری از قهرمانان حرفه ای، برتر است.

تاماکی مانند بسیاری از INFP ها، استعداد و توانایی های خود را دست کم می گیرد و اغلب حس می کند دنیای پیرامونش، او را تحت فشار قرار داده و دستپاچه می کند.

7. لوسی پونسی در سرگذشت نارنیا

لوسی پونسی بخشنده، شجاع و کنجکاو است. او به خوبی ویژگی های شخصیتی یک INFP سالم را به تصویر می کشد. لوسی بیشتر از بقیه خواهر و برادرهایش با جادو و توانایی های ماورایی ارتباط برقرار می کند.

شخصیت های INFP، تخیل قوی، بصیرت بالا و ارادت عمیقی به دیگران دارند و لوسی به خوبی این ویژگی ها را به تصویر می کشد. همچنین کنجاوی دائمی و همدلی او با دیگران، باعث می شود که هر فردی با تیپ شخصیتی INFP با لوسی احساس همذات پنداری کند.

8. رومئو مونتاگو در رومئو و ژولیت

بسیاری اعتقاد دارند تایپ شخصیتی رومئو، ENFP است در حالی که برخی دیگر می گویند او یک INFP است. به هر حال رومئو، به دنبال احساس و قلب خود می رود و برای ارزش های اخلاقی خود اهمیت فراوانی قائل است.

رومئو به انتظارات اجتماعی و قوانین بی اساس، اهمیت نمی دهد و به خاطر آن ها حاضر نیست از رویاهایش دست بکشد. از طرز صحبت کردن او، به خوبی می توان به جنبه شهودی شخصیتش پی برد. رومئو از استعاره و کنایه در صحبت هایش استفاده می کند.

او افسار زندگی خود را به دست رویاها و تخیلات خود داده است و به حرف دیگران درباره آرزوهایش اهمیت نمی دهد. من معتقد هستم که تیپ شخصیتی ویلیام شکسپیر، INFP بود. به همین دلیل است که می توانیم رد پای ویژگی های بارز شخصیتی او را، در تمام داستان ها و نمایشنامه هایش مشاهده کنیم.

9. کرولاین جونز در انیمیشن کرولاین

کرولاین جونز، کمی پیچیده است و او را به راحتی نمی توان تایپ بندی کرد. زیرا کرولاین در انیمیشن مانند یک INFP رفتار می کند. این درحالی است که روحیات او در کتاب به یک INTP شباهت دارد.

در هر صورت کرولاین مانند بسیاری از INFP ها، ماجراجو، بازیگوش و کنجکاو است. او معمولا به نظرات دیگران اهمیت چندانی نمی دهد و بیشتر اوقات غرق ایده ها و افکار خود در مورد دنیای پیرامونش است.

مانند بسیاری از INFP ها، تحت تاثیر قرار دادن یا متقاعد کردن او آسان نیست زیرا کرولاین شخصیت مستقلی دارد و می تواند به تنهایی تصمیم گیری کند. میل شدید او به تخیلات غیرعادی و شگفت انگیز، یکی دیگر از ویژگی های کرولاین است که بیشتر INFP ها با آن ارتباط برقرار می کنند.

10. شازده کوچولو

افرادی که تیپ شخصیتی INFP دارند، با شخصیت دلسوز و شگفت انگیز شازده کوچولو، ارتباط برقرار می کنند. این شخصیت بسیار محبوب، برخلاف بزرگسالان حاضر در این داستان به جزئیات سطحی و اتفاقات بیهوده و پوچ گذشته اهمیت می دهد.

او بسیار احساساتی است و به هیچ وجه نمی تواند گل رزی که در سیاره خود رها کرده بود را فراموش کند. او مانند دیگر INFP ها تمایل دارد زندگی خود را طبق چیزهایی که واقعا اهمیت دارند پیش ببرد، نه بر اساس ارزش ها و انتظارات جامعه.

شازده کوچولو به دیگران اهمیت زیادی می دهد و سرانجام، افرادی که راه خود را گم کرده اند را راهنمایی می کند و راه درست را به آن ها نشان می دهد.

انجام تست دیسک به شما یک گزار ش کامل از آنچه می خواهید درباره رفتار و شخصیت خود بدانید ارائه می دهد.

11. ویل بایرز در سریال چیزهای عجیب

ویل بایرز حساس، مسئولیت پذیر و دلسوز است. او به عنوان یکی از شخصیت های مهم سریال، به دوستان خود بسیار وفادار است و همواره تلاش می کند تا درد و ناامیدی خود را پنهان کند.

ویل مانند بسیاری از INFP ها با تخیل و نگاه خلاق خود به دنیا نگاه می کند. در حقیقت ویل هنگامی که مردم نتوانند اهمیت خیال پردازی و تفکر خلاق را درک کنند، نا امید می شود.

افراد تیپ شخصیتی INFP به خوبی با شخصیت مهربان، خلاق و با بصیرت ویل ارتباط برقرار می کنند. ویل بعضی اوقات حس می کند دیگران منظورش را به خوبی متوجه نمی شوند. این یکی دیگر از ویژگی هایی است که INFP ها، آن را به خوبی درک خواهند کرد.

12. جین ایر در رمان جین ایر

جامعه MBTI، اختلاف نظرهای بسیاری در تیپ شخصیتی جین ایر دارند. او ممکن است چیزی میان تیپ شخصیتی INFP و INFJ باشد. در هر صورت، INFP ها به خوبی با شخصیت جین ارتباط برقرار کرده و با او همذات پنداری می کنند.

جین باهوش است و به ارزش های اخلاقی خاصی پایبند است. او همواره مقابل سختی های زندگی ایستادگی می کند و سعی می کند به هیچ وجه خلاف ارزش هایش رفتار نکند و همواره صادق باشد.

جین مانند بسیاری از INFP ها به دنبال درک و کشف معانی عمیق و پنهانی موجود در اشیاء و جهان پیرامون خود است. هوش بالای او باعث می شود در جامعه ای که هیچکس ارزشی برای زنان قائل نمی شود بدرخشد و مطرح شود.

افرادی که تیپ شخصیتی INFP دارند به راحتی با میل بی پایان جین به دوستی و برقراری ارتباط سالم با دیگران و شخصیت آزاده و مستقل او ارتباط برقرار می کنند.


لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ISTP

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی INTJ

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی INTP

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ISTJ 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی INFP 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی INFJ 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ISFJ 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ISFP 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ENFP 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ENTJ 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ESTJ 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ESFP 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ESFJ

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ENTP 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ENFJ

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ESTP


mbti (ام بی تی آی) شخصیت شناسی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.