12 شخصیت داستانی با تیپ شخصیتی ISFJ

1400/07/06 5:33 PM - 2 سال قبل


همان طور که در مطلب «فهرست افراد مشهور با تیپ شخصیتی ISFJ» گفتیم، تیپ شخصیتی ISFJ نسبتا رایج است و 13 درصد از جمعیت مردم را تشکیل می دهد. آن ها که با نام مدافع نیز شناخته می شوند، بسیار وفادار، مهربان، مسئولیت پذیر، منظم و خونگرم هستند.

توجه کنید افرادی که در این لیست اسم می بریم ممکن است به نظر شما ISFJ نباشند. اما به یاد داشته باشید تشخیص دقیق تیپ شخصیتی افراد به خصوص اگر یک شخصیت داستانی باشند، چندان آسان نیست.

با تست و تایپ همراه باشید تا با این شخصیت های جذاب داستانی بیشتر آشنا شویم. اگر هنوز از تیپ شخصیتی خود خبر ندارید پیشنهاد می کنیم تست MBTI را انجام دهید.

1. سالی در انیمیشن کابوس پیش از کریسمس

سالی یکی از محبوب ترین شخصیت ها در انیمیشن کابوس پیش از کریسمس است. اگر این انیمیشن را تماشا کرده باشید، از بعضی ویژگی های سالی آگاه هستید.

در این انیمیشن، سالی سعی می کند جک، پادشاه کدو تنبل را متقاعد کند که به اندازه کافی خوب است. به نظر می آید تیپ شخصیتی جک ENTP است.

سالی فکر می کند جک مجبور نیست بفهمد معنای کریسمس چیست زیرا در ذات او درک و علاقه به هالووین وجود دارد. اما جک کنجکاو است و به محض این که ایده ای به ذهنش برسد، دوست دارد به دنبال آن برود.

سالی از کنجکاوی جک باخبر است و می داند او احساس خستگی و بی حوصلگی می کند. بنابراین سعی می کند با انجام کارهایی کوچک، حمایت خود از جک را به او نشان دهد.

سالی مانند دیگر ISTJ ها همیشه به دیگران کمک می کند و به این کار علاقه دارد. برای مثال وقتی جک در برج خود می ماند و در افکارش غرق می شود، سالی برای او یک سبد غذا می برد.

این در حالی است که جک هیچ کس را به برج راه نمی دهد و از دیدن دیگران خودداری می کند اما با دیدن هدیه سالی، با لبخند آن را می پذیرد.

او همچنین به دوخت لباس بابانوئل کمک می کند. در طول این انیمیشن می توانیم کمک ها و حمایت های ظریف و زیبای سالی را ببینیم. در حقیقت بیشتر ISTJ ها از این ویژگی برخوردار هستند و از حمایت و مراقبت از دیگران لذت می برند.

فداکاری و شفقت، حمایتگری و همدلی سالی، از ویژگی های برجسته او هستند و بسیاری از ISTJ ها می توانند با او احساس همذات پنداری کنند. سالی همچنین ذهن بسیار خلاقی دارد که به این ویژگی او توجه چندانی نمی شود.

حس سنجش درونگرای شخصیت سالی که در کارکرد Si وجود دارد، باعث شکل گیری تصورات و معانی اشیا و پدیده ها در او می شود. سالی پیش از این که جک بابانوئل شود، تصویرهایی می دید و می دانست چه اتفاقی خواهد افتاد.

در انیمیشن می بینیم سالی یک گل مرده را از بوته ای بر می دارد و آن گل به یک درخت کریسمس با تزئینات زیبا می شود. این موضوع سالی را شگفت زده می کند. اما طولی نمی کشد که درخت کریسمس آتش می گیرد و سالی می فهمد کریسمس جک پایان لذت بخشی نخواهد داشت.

سالی می خواست این ماجرا را برای جک تعریف کند اما جک به او توجهی نمی کند و به حرف هایش گوش نمی دهد و در نهایت تلاش های جک برای بابانوئل شدن بی نتیجه می ماند.

2. مگ مارچ در زنان کوچک

مگ مارچ، بزرگترین دختر این خانواده است و همواره سعی می کند بین خواهرهایش آرامش و تعادل برقرار کند. او هر وقت بتواند به مادرش کمک می کند و سعی دارد از آداب و رسوم پیروی کند.

مگ نقش پررنگی روی حفظ روابط و صمیمیت خانواده دارد. وقتی امی نمی تواند با خواهرهای خود کنار بیاید و کتاب دست نویس جو را می سوزاند، این مگ است که میانجی گری می کند تا رابطه آن ها را درست کند.

مگ بسیار باهوش و کمی نیز بازیگوش است. او جشن ها و مهمانی ها را دوست دارد، اما هیچگاه از حد خود فراتر نمی رود. وقتی خواهرش جو، در تلاش است استقلال و قدرت خود را به دیگران ثابت کند، مگ آرامش خود را با فکر ازدواج جو، حفظ می کند.

مگ و جو گرچه اهداف متفاوتی دارند اما هر دو خواسته ها و رویاهایی دارند که برای رسیدن به آن ها تلاش فراوانی می کنند. مگ نمونه کامل یک ISFJ با ملاحظه، حساس و نجیب است.

3. راجرز در انیمیشن سریالی محله آقای راجرز

آقای راجرز دوست و معلمی مهربان است. او خوش برخورد، عملگرا بوده و به پوشیدن ژاکت بافتنی علاقه دارد. او را می‌توانیم نمونه خوبی از یک ISFJ کامل و بی نقص بدانیم.

در بیشتر قسمت های این سریال به نحوه رفتار او با دیگران، چگونگی روبرو شدن با احساسات مختلف و صمیمیت با تعدادی از افراد پرداخته می شود. درست است که این برنامه مخصوص کودکان ساخته شده است اما بزرگترها نیز می توانند چیزهای جدیدی از آن بیاموزند.

کارکرد Fe و ترجیح احساسات برونگرا در شخصیت آقای راجرز نقش پررنگی دارد. او مانند بسیاری از ISFJ ها، دنیایی بهتر برای همه انسان ها می خواهد، وفادار و قابل اتکا است و از کمک کردن به دیگران سیر نمی شود.

4. پم در سریال آفیس (اداره)

پم بیزلی، یکی از محبوب ترین شخصیت ها در سریال آفیس است. او آرام، ساکت و گاهی بازیگوش است. پم همچنین بیشتر اوقات با رفتارهای عجیب و غریب رئیسش مایکل مشکلی ندارد اما اگر مایکل پا از حد فراتر بگذارد به او تذکر می دهد.

پم همواره در تلاش است اطرافیان خود را بهتر درک کرده و نیازهای آن ها را برآورده کند. او مانند بسیاری از ISFJ ها معمولا در مورد احساسات خود صحبت نمی کند، اما در نهایت به این نتیجه می رسد که باید خواسته و احساسات خود را مستقیما به دیگران بگوید.

مدت زیادی طول می کشد تا پم، ارزش واقعی خود را درک کند و این چیزی است که بسیاری از درونگراها از جمله ISFJ ها با آن سروکار دارند. فداکاری های بیش از حد پم، به خوبی این احساسش را آشکار می کنند.

5. مارتا کابرررا در فیلم سینمایی چاقوکشی

شخصیت مارتا کابررا نشان دهنده یک ISFJ مودب و همیشه موافق است. او به دیگران و خواسته های آن ها اهمیت زیادی می دهد و بسیار وظیفه شناس است.

او از مهارت پرستاری خود برای نگهداری از هارلان ترومبلی استفاده می کند. وقتی هارلان به قتل می رسد، مارتا به عنوان یک مظنون شناخته می شود. کارآگاهان این پرونده به دلیل قدرت تشخیص دروغ او، مارتا را با خود در حل این مساله همراه کردند.

6. رتسوکو در انیمه سریالی آگرتسوکو

رتسوکو یک پاندای قرمز است که در یک دفتر حسابداری کار می کند. او با وجود این که بسیار وظیفه شناس است، هرگز نمی تواند رئیسش را خشنود و راضی کند.

او یک زندگی معمولی با مشکلات خاص خود دارد که او را آزار می دهند. او با خواندن موسیقی، تمام عصبانیت و فشارهای عصبی خود را تخلیه می کند. مانند بسیاری از ISFJ ها، نمی توانیم از ظاهر رتسوکو متوجه غم و رنج او شویم.

7. جکوب کوالسکی در مجموعه جانوران شگفت انگیز

مهمترین مسئله برای جکوب، داشتن یک شیرینی فروشی و اداره آن است. او کم حرف است و شهرت فراوان یا ثروت نمی خواهد. در حقیقت، تنها دو کاپ کیک برای خوشحال کردن او کافی هستند.

ماجراهایی که در طول این مجموعه برای جکوب رخ می دهند، باعث تغییر دیدگاه او به زندگی می شوند. او دائما در موقعیت هایی ناشناخته قرار می گیرد که نمی داند باید چه کاری انجام دهد.

او یک دوست بسیار فداکار و مهربان است و با وجود دانش اندک خود، همیشه به نیوت کمک می کند. همه به دوست خوبی شبیه به جکوب نیاز دارند.

برای اطلاعات بیشتر از سازگاری ISFJ ها با دیگر تیپ های شخصیتی، بهتر است مطلب «سازگاری تیپ شخصیتی ISFJ با دیگر شخصیت های MBTI» را مطالعه کنید.

8. اسمه و کارلایل کالن در سریال گرگ و میش

اسمه و کارلایل کالن، هر دو دلسوز و با درک هستند و خانواده خود را مقدم بر همه چیز می دانند. خون آشام ها موافقت می کنند با یک انسان به نام بلا زندگی کنند تنها به این دلیل که پسرشان ادوارد به او علاقه دارد.

ما در طول سریال شاهد مراقبت ها و از خود گذشتگی های کارلایل هستیم. برای مثال هنگامی که نیاز و خواسته خود یعنی خون را برای نجات مردم و درمان بیمارانش، کنار می گذارد.

درست است که او یک خون آشام است اما همواره برای نجات مردم تلاش می کند و از معدود خون آشام هایی است که رژیم غذایی خود را تغییر داده و به گیاه خواری روی می آورد.

اسمه نیز قدرت درک و صراحت شوهرش را دارد و برای کمک به خانواده اش قدم هایی بر می دارد. او سعی دارد با شنیدن حرف های خانواده اش، از آن ها حمایت کند. او مهربان و آرام است و یکی از شخصیت های محبوب این سریال به شمار می رود.

9. سیندرلا

سیندرلا که همواره مورد آزار و اذیت مادرخوانده و خواهرهای ناتنی اش قرار می گیرد، تقریبا تمام روز را به نظافت و آشپزی می گذراند. او آزادی عمل ندارد و هر روزش تکراری می گذرد. او در شرایط سختی زندگی می کند اما هیچ گاه امید خود را برای داشتن یک زندگی بهتر از دست نمی دهد.

امید، خیال پردازی و مهربانی بی پایان او با همه موجودات، از او یک شخصیت ISFJ بسیار لطیف می سازند.

10. نارسیسا مالفوی در مجموعه هری پاتر

نارسیسا مالفوی، مادر دراکو در مجموعه هری پاتر است. شاید نقش او در فیلم ها و داستان ها کمرنگ به نظر برسد اما نمی توان تاثیر او بر روند داستان را نادیده گرفت.

او برای محافظت از پسرش، از یک جادوی قوی استفاده می کند و مانند بسیاری از شخصیت های ISFJ، به خانواده، ارزش ها و سنت ها و حریم خصوصی اهمیت می دهد.

11. استیو راجرز (کاپیتان آمریکا) از دنیای سینمایی مارول

بی شک استیو راجرز یا همان کاپیتان آمریکا، یکی از محبوب ترین قهرمانان دنیای مارول است. او تمام ویژگی های یک ISFJ کامل را دارد. او می تواند حق و باطل را به آسانی از یکدیگر تشخیص دهد و مانند بسیاری از ISFJ ها، تمایل دارد در محیط های قانون مند کار کند.

او به ارتش ایالات متحده می پیوندد، از دستورات اطاعت می کند و زندگی بسیاری از انسان ها را نجات می دهد. پس از دوره طولانی انجماد او، سریعا با قوانین آشنا می شود و از آن ها پیروی می کند.

بسیاری از ISFJ ها، به راحتی با استیو همذات پنداری می کنند. او حامی مردم است و هنگامی که یک قانون به نفع مردم نباشد یا به آن ها آسیب رساند، از آن پیروی نمی کند.

12. الینور در انیمیشن شجاع

ISFJ ها معمولا به عنوان مادر دیگر تیپ های شخصیتی شناخته می شوند زیرا بسیار مهربان و حامی هستند. ملکه الینور، مادر مریدا، نمونه ای از یک مادر نگران، دوست داشتنی و مسئولیت پذیر است.

او مانند بسیاری از دیگر ISFJ ها، هر کاری می کند تا دیگران را راضی به انجام کار درست تر و بهتر کند. در انیمیشن شجاع می توانیم ببینیم الینور، همواره در حال نصیحت و راهنمایی مریدا است اما ذات سرکش مریدان نمی تواند نگرانی او را بپذیرد.

مریدا که یک ESTP است، تلاش می کند دیدگاه مادرش را به زندگی تغییر دهد که باعث می شود او به یک خرس تبدیل شود. پس از تبدیل الینور به خرس، او کم کم می تواند به دخترش نزدیک تر شود و او را درک کند.


لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ISTP

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی INTJ

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی INTP

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ISTJ 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی INFP 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی INFJ 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ISFJ 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ISFP 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ENFP 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ENTJ 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ESTJ 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ESFP 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ESFJ

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ENTP 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ENFJ

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ESTP


mbti (ام بی تی آی) شخصیت شناسی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.