12 شخصیت داستانی با تیپ شخصیتی INTP

1400/06/26 10:38 PM - 2 سال قبل


تیپ شخصیتی INTP بسیار کنجکاو و تحلیلگر است. همان طور که قبلاً توضیح دادیم افراد مشهور با تیپ شخصیتی INTP و سایر افراد با این شخصیت مستقل هستند. آن ها اغلب در دنیای سینما و ادبیات همیشه به عنوان دانشمندان دیوانه شناخته می شوند. با این حال، مسائل بیشتر و مهم تری از کلیشه ها، در مورد این درونگرایان مبتکر وجود دارد که بهتر است بدانید.

با تست و تایپ در ادامه مطلب همراه باشید تا با 12 شخصیت داستانی INTP آشنا شویم و آن ها را بهتر بشناسیم. برخی از این شخصیت ها نمونه کامل و بارز یک فرد با تیپ شخصیتی INTP هستند، در حالی که تعدادی دیگر تنها شخصیت هایی هستند که افراد INTP با آن ها همزاد پنداری می کنند. اگر تیپ شخصیتی خودتون رو نمی دونید می تونید تست MBTI رو بدید و تیپ خودتون رو بیشتر بشناسید.

1. مگ موری در فیلم چین خوردگی در زمان

مگ موری، سرکش و در عین حال به طرز عجیبی باهوش است. مانند بسیاری از INTP ها، هوش او دست کم گرفته می شود زیرا ظاهر باهوشی ندارد.

با این که مگ در مدرسه عملکرد ضعیفی دارد و بیشتر اوقات با شخصیت های قدرتمندتر درگیر است اما وقتی رفاه خانواده به او بستگی دارد، هوش و خردش نمایان می شود.

توجه و احترام به افراد قدرتمند جامعه، برای بیشتر INTP ها دشوار است، زیرا آن ها برای خود استانداردهای خاصی تعیین می کنند و به استانداردها و عرف جامعه توجه چندانی ندارند.

این ویژگی در مگ نیز دیده می شود و یکی از دلایلی است که دیگران و حتی گاهی خودش، او را دست کم می گیرند.

بسیاری از INTP ها به ویژه کسانی که فردی را از دست داده اند، با مشکلات زندگی مگ موری، احساس همذات پنداری می کنند.

2. نئو در ماتریکس

توماس اندرسون که بعدها با نام نئو نیز شناخته می شود، یک برنامه نویس کامپیوتر است که علاقه دارد طرز کار و عملکرد همه چیزها را بداند. او همچنین احساس می کند که چیزهای فراوانی در این دنیا وجود دارند که نمی توان تنها با یک بار زندگی تجربه کرد.

نئو مانند بسیاری از INTP ها از میان قرص قرمز و آبی، قرص قرمز را انتخاب می کند. قرص قرمز، نماد یک انتخاب خطرناک اما آگاهی بخش است و قرص آبی یک انتخاب راحت و امن را نشان می‌دهد.

هر فردی با تیپ شخصیتی INTP می تواند به خوبی با ذهن مبتکر و خلاق، کنجکاوی و اشتیاق بیش از حد برای درک حقیقت نئو، ارتباط برقرار کند.

3. وینستون اسمیت در فیلم 1984

وینستون اسمیت سرکش و کنجکاو است و با خطرات زیادی مبارزه می کند تا حقیقت پنهان در ماجرای «برادر بزرگ» را آشکار کند. او به طور مداوم اقتدار و قدرت حزب را به چالش می کشد، حتی اگر به قیمت جانش تمام شود.

هر فردی با تیپ شخصیتی INTP با ذات سرکش، ذهن تحلیلگر و جویای حقیقت های پنهان وینستون اسمیت ارتباط برقرار خواهد کرد. همچنین اشتیاق او برای آزادی و استقلال، یکی از ویژگی هایی است که می تواند اولویت هر INTP باشد.

4. رانپو ادوگاوا در انیمه و مانگای سگ های ولگرد بانگو

رانپو ادوگاوا یکی از اعضای آژانس کارگاهان مسلح است و یکی از بهترین کاراگاهان این آژانس تلقی می شود. ادوگاوا که به طور شگفت انگیزی باهوش است، می تواند به کمک قدرت استنباط و درک بالای خود، جنایات را خیلی سریع تر از دیگران حل کند.

ادوگاوا می تواند در مدت کوتاهی، به یک نظریه برسد و پس از آن به دنبال حقایق و شواهدی برود که به اثبات نظریه او کمک می کنند. او ابتدا یک سوال مطرح کرده و با دیدگاه جدیدی به موضوع نگاه می کند و نظریه های خود را شکل می دهد.

با وجود این که ویژگی های رانپو باعث می شوند یک نابغه در زمینه استدلال قیاسی باشد، هنوز در تلاش برای فهمیدن این است که باید به کدام ایستگاه مترو برود و سوار کدام خط شود.

کنجکاوی، شوخ طبعی و توانایی خارق العاده او در دیدن حقایق دنیای پیچیده اطراف، ادوگاوا را به یکی از قدرتمندترین و بهترین INTP ها در دنیای انیمه تبدیل می کند.

5. بیتی لاتیر در مجموعه فیلم بازی های گرسنگی

بیتی لاتیر، آرام و ساکت اما بسیار باهوش است و از ابتدای فیلم دست کم گرفته می شود. هیچ کس فکر نمی کرد که فردی از ناحیه 3 بتواند به میدان راه پیدا کند اما لاتیر نشان داد که ذهن یک INTP چقد می تواند هنگام بحران ها و مشکلات قدرتمند باشد.

دانش و اطلاعات گسترده او در حوزه برق و الکترونیک و همچنین توانایی منحصر به فردش در برنامه ریزی و شکل دادن استراتژی ها، از بیتی لاتیر رقیبی قدرتمند ساخته اند. او به کمک عقل و بینش خود، حتی در پیچیده ترین موقعیت ها شکست ناپذیر است.

اگر می خواهید بدانید جزو کدان دسته از تیپ های شخصیتی هستید، انجام تست MBTI را به شما پیشنهاد می کنیم.

6. ویولت بودلر در مجموعه حوادث ناگوار

در مورد تیپ شخصیتی ویولت بودلر، اختلاف نظرهای فراوانی وجود دارد. بسیاری از مردم عقیده دارند که او یک INTP است، در صورتی که برخی دیگر روی این باور پافشاری می‌کنند که شخصیت او ISTP است.

در هر صورت افرادی که تیپ شخصیتی INTP دارند می توانند به سادگی با ویولت بودلر ارتباط گیرند و با او همذات پنداری کنند. ویولت در زمینه تفکر خلاق و حل مشکلات پیچیده تبحر خاصی دارد.

او می تواند به کمک ساده ترین ابزار و امکانات، اختراع هایی شگفت انگیز کند. همچنین قوه تخیل بسیار قوی ویولت، قدرتی است که می تواند از او و خانوده اش در برابر کنت اولاف، عموی نفرت انگیز ویولت، محفاظت کند.

7. آلیس کینگزلی در ماجراهای آلیس در سرزمین عجایب

آلیس، سرکش و کنجکاو است و قوانین و سنت های زمان خود را  زیر سوال می برد. او همواره سوال هایی مانند «چه کسی تعیین می کند چه کاری مناسب و قانونی است؟» مطرح می کند.

او همچنین می گوید «چه می شد اگر همه ما تعیین می کردیم که گذاشتن یک ماهی روی سر به عنوان کلاه، مناسب است؟ آن موقع حاضر بودید به این قانون عمل کنید؟»

به طور کلی، INTP ها با زیر سوال بردن تمام قوانین و عرف های جامعه ارتباط برقرار می کنند. آن ها همچنین با دیگر ویژگی های بارز آلیس مانند حس استقلال، کنجکاوی و میل به یادگیری حقایق جهان به سادگی ارتباط برقرار می کنند.

8. الیوت آلدرسون در سریال آقای ربات

الیوت آلدرسون باهوش و با بصیرت است. او کنجکاوی یک INTP را به بهترین شکل ممکن نشان می دهد. الیوت مانند بسیاری از درونگراها به کسب اطلاعات درباره همه چیز علاقه دارد.  

الیوت یک هکر ماهر و با استعداد است و می تواند به سرعت رمز عبور رایانه های دیگران را حدس بزند و چارچوب های پایه و اساسی برنامه های رایانه ای و سیستم های امنیتی را فاش کند.

او به دلیل حسی بودن خود، همچنین قادر است به سرعت بین اطلاعات جدید و داده های پیشین، ارتباط برقرار کند و مسائل پیچیده را بهتر از هر شخص دیگری حل کند.

9. بروس بنر (هالک) از دنیای سینمایی مارول

بروس بنر در مورد علوم کنجکاو است و شخصیتی پرسشگر دارد. او می تواند نماد خوبی برای جنبه آنالیزگر افراد INTP باشد. بروس نظریه های پیچیده ای در ذهن خود دارد و سعی می کند ایده ها و برنامه های خود را پیش از ارائه، تکمیل کند.

این ویژگی او بعضی اوقات باعث نا امیدی همکارش، تونی استارک می شود. تونی که تیپ شخصیتی ENTP دارد تمایل دارد در سریع ترین زمان ممکن، کارها را انجام دهد و آزمایش کند. او شخصیت بسیار کنجکاو و عجولی دارد تا حدی که این کنجکاوی ممکن است برایش دردسر ساز شود.

با این حال، تونی و بروس در اغلب اوقات تفاهم دارند و می توانند یکدیگر را درک کنند. هوشمندی، کنجکاوی و علاقه به کسب علم و دانش بروس بنر، ویژگی هایی هستند که هر INTP می تواند به راحتی با آن ارتباط برقرار کند.

10. عابد نادر در مجموعه تلویزیونی اجتماع

عابد نادر خلاق، باهوش و کمی عجیب و غریب است. او به خوبی قدرت تخیل و تفکر سریع یک INTP را به تصویر می کشد و می تواند چیزهایی که در ارتباط با فرهنگ مردم از فیلم ها و سریال آموخته را در موقعیت های واقعی به کار ببرد.

او همچنین می تواند به کمک قدرت تفکر و ویژگی شهودی خود رفتار و عکس العمل دیگران را پیش بینی کند. او زندگی مستقل و انعطاف پذیر را به یک زندگی کاملا برنامه ریزی شده و ربات گونه ترجیح می دهد.

عابد نادر به سادگی از کارهای روزمره خسته می شود و به همین علت ممکن است کارها را لحظه آخر و در دقیقه آخر انجام دهد.

11. ال لاولیت در انیمه دفترچه مرگ

ال لاولیت بسار باهوش است و بیشتر اوقات دست کم گرفته می شود. او نمایانگر ذات مبتکر و گاهی بی نظم یک INTP است. مردم اغلب به دلیل ظاهر به هم ریخته و نامرتب ال، او را قضاوت می کنند.

توانایی تحلیل و قدرت استنباط ال بسیار قوی است. او مانند بسیاری از INTP ها شوخ طبعی هوشمندانه و خاصی دارد. ال می تواند به سادگی اتفاق های مختلف را مانند تکه های پازل کنار یکدیگر قرار دهد.

بسیاری از INTP ها با ویژگی های شخصیتی ال از جمله اشتیاق او برای درک و حل اسرار و حقایق، به خوبی همذات پنداری می کنند.

12. آرتور ویزلی در مجموعه داستان ها و فیلم های هری پاتر

آرتور ویزلی به خوبی جنبه حمایتگر و دلسوز یک INTP را به بیننده نشان می دهد و شخصیت محبوبی است. بسیاری از INTP ها در دنیای سینما و ادبیات سرد و خشک هستند. در حقیقت چنین نیست و در دنیای واقعی افراد زیادی با تیپ شخصیتی INTP وجود دارند که مهربان و خونگرم هستند و به عزیزان خود اهمیت زیادی می دهند.

آرتور ویزلی بسیار کنجکاو و خلاق است و مانند بسیاری از INTP ها به کسب علم و دانش علاقه بسیاری دارد. او جاه طلب نیست و سال ها است که شغلی در سطح پایین را انجام می‌دهد.

آرتور به یک زندگی ساده و شیرین با سایر اعضای خانواده خود راضی است. او همچنین نگران امنیت آن ها است. بسیاری از INTP ها با آرتور همذات پنداری می کنند.



لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ISTP

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی INTJ

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی INTP

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ISTJ 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی INFP 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی INFJ 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ISFJ 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ISFP 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ENFP 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ENTJ 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ESTJ 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ESFP 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ESFJ

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ENTP 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ENFJ

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ESTP


mbti (ام بی تی آی) شخصیت شناسی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.