12 شخصیت داستانی با تیپ شخصیتی ISTP

1400/06/31 6:09 PM - 2 سال قبل


افراد مشهور با تیپ شخصیتی ISTP در دنیای ادبیات و سینما، از جذاب ترین و مرموزترین شخصیت ها هستند که همواره مخاطبان زیادی را مجذوب خود می کنند. ممکن است حتی بخشی از شخصیت خود را در این کارکاکترها مشاهده کنید و بتوانید با آن ها احساس همذات پنداری کنید.

با تست و تایپ در ادامه مطلب همراه باشید تا به بررسی تعدادی از قوی ترین ISTP ها در دنیای سینما و داستان ها بپردازیم.

اگر هنوز در نوع تیپ شخصیتی خود شک دارید، ما به شما انجام تست MBTI را برای شناخت بیشتر خودتان پیشنهاد می کنیم.

1. ایلیا کوریاکین در فیلم مردی از آنکل

ایلیا کوریاکین عملگرا و سختگیر است. او بهترین شریک برای ناپلئون سولو، همکار برونگرا و عیاش خود است. او به عنوان مامور مخفی دارای مدرک دکترای تخصصی، از مهارت های خود در تجزیه و تحلیل و مبارزه برای کار با طیف گسترده ای از سلاح ها و مواد منفجره استفاده می کند.

کوریاکین به سرعت فکر می کند، موقعیت های پیچیده را عمیقا تجزیه و تحلیل می کند و در شرایط حساس، می تواند احساس خود را نادیده بگیرد. او از بسیاری از اختلافات عاشقانه که شریکش درگیر آن می شود اجتناب می کند.

2. ناتاشا رومانوف (بیوه سیاه) در دنیای سینمایی مارول

بیوه سیاه محافظه گر، سریع و مستقل است. او شباهت بسیاری به کلیشه های موجود درباره ISTP ها دارد. او اغلب احساسات خود را نادیده می‌گیرد و با منطق تصمیم گیری می کند. البته اگر پای دوستان و عزیزانش در میان نباشد!

رومانوف به عنوان جاسوس سابق روس و عضو فعلی انتقام جویان، از توانایی های تاکتیکی خود برای شکست قوی ترین دشمنان و مخالفان استفاده می کند.

او مانند دیگر ISTP ها روی وظایف و کار خود تمرکز کرده است و می داند چگونه در اوضاع بحرانی و هرج و مرج به خوبی فکر کند و بهترین تصمیم ممکن را بگیرد.

3. دکتر آلن گرانت در فیلم های پارک ژوراسیک

دکتر آلن گرانت، یک دیرینه شناس است. او از اولین افرادی بود که به تور پارک ژوراسیک دعوت شد. هر ISTP می تواند با رفتار خونسرد، تحلیلی، شوخ طبعانه و طعنه آمیز او ارتباط برقرار کند.

گرانت مانند بسیاری از ISTP های دیگر می خواهد با تفکیک اجسام و مشاهده دقیق آن ها، نحوه کارکردشان را درک کند.

شانس دیدن دایناسورها در زندگی واقعی برای گرانت هیجان انگیز و همچنین وحشتناک است. زیرا برخلاف بسیاری از همکارانش، می تواند حدس بزند این آزمایش چقدر خطرناک است.

4. جنگو در فیلم جنگوی زنجیر گسسته

جانگو فریمن آرام و بی سروصدا کار خود را انجام می دهد که نشان دهنده مهارت بالا و جذابیت شخصیت او است. او حاضر است برای آزادی همسرش برومهیلدا هر کاری انجام دهد، حتی اگر به قیمت جانش تمام شود.

جانگو به کمک جنبه برونگرایی در احساساتش، می تواند بدون این که وحشت زده یا عصبی شود از اسلحه های مختلف استفاده کرده و از خود و همسرش دفاع کند.

همچنین به دلیل تفکر درونگرای خود قادر است در موقعیت های بحرانی، شرایط موجود را از هر نظر تجزیه و تحلیل کند و برای آن ها به دنبال راه حل باشد.

5. پاتریک ورونا در فیلم 10 چیز درباره تو که از آن ها متنفرم

پاتریک ورونا خونسرد و منطقی است. او از حس ماجراجویی و جذابیت ذاتی خود برای نزدیک شدن به کت استنفورد استفاده می کند.

شرایطی که ممکن است باعث آزار دیگران شود، برای پاتریک اهمیت چندانی ندارد. برای مثال، وقتی حال کت در مهمانی بهم می خورد، پاتریک به جای فرار کردن یا مات و مبهوت شدن، همان جا می ماند تا به کت کمک می کند.

او به سادگی با مشکلات پیش رو مقابله می کند و کت را به خانه می رساند. همچنین وقتی بچه های دبیرستان درباره او شایعه پراکنی می کنند، او حتی سعی نمی کند آن ها را رد کند. زیرا می داند این حرف ها، شایعاتی بیش نیستند.

پاتریک ورونا همواره از منطق خود پیروی می کند و از آزادی و تنهایی خود لذت می برد. بسیاری از ISTP ها می توانند به سادگی با شخصیت پاتریک ارتباط برقرار کنند.

6. هری کالاهان در فیلم هری کثیف

هری کالاهان که به نام هری کثیف نیز شناخته می شود، بازرسی است که از بازی با قوانین نفرت دارد. او مانند بسیاری از ISTP ها ممکن است در شرایط خاص و سخت، برای رسیدن به یک هدف والا خط قرمزها و قوانین را زیر پا بگذارد.

درست است که مقامات برتر همواره از روش های غیر متعارف او انتقاد می کنند، اما هری به آن ها اهمیتی نمی دهد. او از قوانین خودش پیروی می کند و افراد مجرم را نیز طبق قوانین خودش شناسایی و مجازات می کند.

می توانیم به خوبی مشاهده کنیم که کالاهان در شرایط بحرانی و سخت، تفکر را به احساسات ترجیح می دهد. لازم به ذکر است توانایی های تیراندازی و مهارت های رزمی او ناشی از جنبه های برونگرا در شخصیت کالاهان هستند.

7. انیس دلمار در فیلم کوهستان بروکبک

انیس دلمار مرموز، پیچیده و محافظه گر است. او نمونه ای کامل از شخصیتی ISTP است که برای ارزش ها و علایق خود تلاش بسیاری می کند.

انیس از لحاظ ظاهری خشن و ساکت است. او به جای پیروی کورکورانه از قلب و احساساتش، همواره مسیری را انتخاب می کند که مطمئن است منطقی و عملی ترین مسیر است و برای او آینده بهتری رقم خواهد زد.

انیس برخلاف ظاهر سرد و خشنش، باطنی آرام و احساساتی دارد. اما او مایل نیست این بعد شکننده از شخصیت خود را به هر فردی نشان دهد.

8. جان ویک

جان ویک با مرموز بودن، دقت و تاکتیک های مبتکرانه خود به خوبی ویژگی های بارز و برجسته ISTP ها را به مخاطبینش نشان می دهد. او به شدت برای حریم خصوصی خود ارزش قائل است و اجازه نمی دهد کسی به افکار، استراتژی ها و ایده های او دست یابد.

او به جای شکایت از اوضاع جاری یا درخواست کمک و حمایت، تنها به هدفش فکر می کند. هدف او تنها از بین بردن کسانی است که سگی را که همسر مرحومش به جای گذاشته بود، کشتند.

ویک غیرقابل توقف است و برای رسیدن به اهدافش تلاش فراوانی می کند. او در سکوت می تواند قوی ترین محافظان و بد ذات ترین قاتلان را از بین ببرد.

جان ویک معمولا با گلوله ای در سینه یا سر افراد، به زندگی آن ها پایان می دهد. ویک به طور کلی در همه مجموعه فیلم ها، جان حدود 80 نفر را گرفته است. البته این میزان تقریبی است.

9. جین اسمیت در فیلم آقا و خانم اسمیت

جین اسمیت منطقی، عملگرا و باهوش است. او احساسات خود را به سادگی ابراز نمی کند و حتی گاهی آن ها را به کل نادیده می گیرد، زیرا سعی می کند بر دنیای اطراف خود متمرکز باشد تا بتواند ماموریت هایش را با موفقیت به پایان برساند.

جین مانند بسیاری از ISTP ها می تواند هرج و مرج و اوضاع آشفته اطراف خود را به خوبی کنترل و مدیریت کند. او با این ویژگی، می تواند از جزئیات و ماجراهای احساسی که ممکن است مانع کارش شوند دور شود و بر وظایف خود تمرکز کند.

جین نمونه خوبی از رفتار بداهه و سازگاری بیشتر ISTP ها با تغییرات ناگهانی است. او نمونه بارز یک زن قوی و قهرمان است.

به کمک تست قهرمان درون می توانید شخصیت خود را هر چه بهتر بشناسید و برای بهتر شدن تلاش کنید.

10. راننده در فیلم رانندگی

در این فیلم، راننده آرام، رازآلود و علاقمند به اکشن و هیجان است. او به خوبی تصویری از کلیشه های گفته شده از ISTP ها را به مخاطب نشان می دهد. راننده عاشق آدرنالین است و از چرخ زدن میان وسایل نقلیه و بهبود توانایی های بدلکاری خود بسیار لذت می برد.

هنگامی که خطری او را تهدید می کند، چهره ای خونسرد دارد و می تواند به راحتی تمرکز کند و پس از بررسی شرایط موجود تصمیم درستی بگیرد.

او به محیط خود دقت می کند و می تواند حرکات دشمنان خود را پیش بینی کند و براساس آن ها مسیر درست را محاسبه کرده و در آن براند. این ویژگی در بیشتر ISTP ها وجود دارد.

راننده ممکن است رازآلود به نظر برسد و فکر کنید هیچگاه نمی توانید او را به خوبی بشناسید، اما مطمئن باشید او می تواند به سادگی کنترل تمام اوضاع و موقعیت ها را در دست گیرد.

11. سایتاما در انیمه یک مرد مشت

سایتاما، مشتاق چالش است و از زندگی یکنواخت و بدون هیجان خسته می شود. در حالی که مخالفان سایتاما از قدرت و مهارت او انتقاد می کنند، به تحسین او نیز می پردازند.

او تمام موهای خود را از دست می دهد اما قدرتی بی سابقه به دست می آورد و نسبت به همه چیز بی تفاوت است. هیچ یک از دشمنانش نمی توانند با او مقابله کنند.

او مانند دیگر ISTP ها، از آدم های وراج و پر سروصدا متنفر است و کسانی را دوست دارد که کم و گزیده سخن می گویند. شاید بتوان گفت او به توییتر علاقه دارد!

او شخصیتی مستقل و ماهر دارد و به همین دلیل افرادی با تیپ شخصیتی ISTP می توانند به راحتی با او همذات پنداری کنند.

12. جیسون بورن در مجموعه فیلم های هویت بورن

ISTP ها دارای توانایی منحصر به فردی هستند که به واسطه آن می توانند دنیای اطراف خود را دقیقا همان طور که هست، به تصویر بکشند و همه چیز را دقیقا همان طور که هستند و با جزئیات کامل و خاص به یاد داشته باشند.

این توانایی در جیسون بورن نیز وجود دارد. او مانند دیگر ISTP ها می تواند با تغییرات ناگهانی سازگار شود و برای روبرو شدن با مشکلات ناگهانی و خطرات پیش آمده علاوه بر حفظ خونسردی خود، سرسخت باشد و به راه خود ادامه دهد.

توانایی ذاتی بورن برای تمرکز روی زمان حال، مهارت استراتژیک و تاکتیکی و همچنین توجه به تهدیدها در محیط اطراف، همگی نشان دهنده تفکر قوی درون گرا و احساسات برونگرا در او هستند.

ISTP ها با ذات جسور او در کارها، جستجوگر حقیقت و رفتار آرام و خونسرد او به سادگی ارتباط برقرار خواهند کرد.


لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ISTP

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی INTJ

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی INTP

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ISTJ 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی INFP 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی INFJ 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ISFJ 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ISFP 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ENFP 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ENTJ 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ESTJ 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ESFP 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ESFJ

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ENTP 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ENFJ

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ESTP


mbti (ام بی تی آی) شخصیت شناسی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.