14 فیلم مورد علاقه یا نفرت ESFJ ها

1401/01/22 9:08 PM - 2 سال قبل


ESFJ ها که به عنوان شخصیت مراقب و حمایت گر یا کنسول شناخته می شوند، یکی از 16 تیپ شخصیتی هستند که توسط شاخص نوع مایرز بریگز شناسایی شده اند.

افراد با تیپ شخصیتی ESFJ تمایل دارند که برون ‌گرا، وفادار، سازمان‌ یافته و مهربان باشند. آن ها از تعامل با افراد دیگر نیز انرژی می گیرند.

این تیپ شخصیتی را معمولا به عنوان افراد برون‌ گرا و صمیمانه توصیف می‌ کنند و همواره راهی برای تشویق دیگران به بهترین بودن خود دارند. آن ها اغلب به سختی می‌ توانند چیز بدی را در مورد افرادی که با آن ها در ارتباط هستند، باور کنند.

به گفته روانشناسان تقریبا 9 تا 13 درصد از جمعیت دارای تیپ شخصیتی ESFJ هستند. این افراد ویژگی های زیر را دارند:

  • از کمک به دیگران لذت می برند.
  • نیاز به تایید سایر افراد دارند.
  • آن ها راه هایی را ارائه می دهند که مورد توجه و قدردانی دیگران قرار گیرند.
  • نسبت به نیازها و احساسات دیگران حساس هستند.
  • در پاسخگویی و مراقبتی که مردم نیاز دارند، خوب عمل می‌ کنند.
  • تمایل دارند موردپسند دیگران باشند.
  • از بی مهری یا بی تفاوتی به راحتی آسیب می بینند.

آن ها به طور کلی نظام ارزشی خود را به جای رهنمودهای درونی و اخلاقی، از منابع بیرونی مثل جامعه استخراج می کنند.

‏ESFJ هایی که با ارزش ها و استانداردهای بالا بزرگ شده اند، تمایل دارند تا بزرگسالانی سخاوتمند شوند. برعکس آن هایی که در محیطی با فرهنگ پایینتر بزرگ شده اند، ممکن است در سنین بالا اخلاقیات منحرف داشته و به احتمال زیاد خودمحور باشند.

‏ESFJ ها همچنین تمایل زیادی به اعمال کنترل بر محیط خود دارند. سازماندهی و برنامه ریزی به افراد با این تیپ شخصیتی کمک می کند تا بر دنیای اطراف خود فرمانروایی کنند. ‏ESFJ ها به طور طبیعی برای درک افراد دیگر طراحی شده اند. آن ها ناظر دقیق دیگران بوده و در حمایت نشان دادن برای افراد ماهر هستند.

از آنجایی که این تیپ شخصیتی در کمک به دیگران بسیار خوب است، مردم احساس می کنند به سمت آن ها کشیده می شوند. نقاط ضعف افراد کنسول موارد زیر است:

  • نیازمند به توجه
  • تایید خواهی دیگران
  • نسبت به انتقاد حساس هستند.
  • از تغییر استقبال نمی کنند.
  • بی تحمل
  • وسواس کنترل کردن شرایط و افراد را دارند.

شناسایی شخصیت ESFJ می تواند در درک این که آن شخص به سمت چه شغلی می رود یا چه چیزی را دوست دارد یا دوست ندارد، مفید باشد. فیلم ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا 14 فیلم را معرفی کنیم که این تیپ شخصیتی نسبت به آن‌ ها علاقه نشان خواهد داد یا از آن ها متنفر خواهد بود.

البته ‎اگر هنوز از تیپ شخصیتی خود اطلاع ندارید، حتما نسبت به انجام تست MBTI یا تست شخصیتی مایرز بریگز اقدام کنید.

1. فیلم بانگ شادی

این کمدی بی نظیر با بازی ملکه لطیفه، دالی پارتن، کیکی پالمر و جرمی جردن دقیقا با سلیقه افراد ESFJ جور در می آید.

‏ESFJ ها اغلب آنقدر روی دیگران سرمایه گذاری می کنند که گاهی فراموش می کنند کارهایی را برای زندگی و پیشرفت خودشان انجام دهند. چنین شخصیتی را در وی رز هیل با بازی ملکه لطیفه می بینیم. او به شدت از دو فرزندش محافظت می کند و همیشه بهترین را برای آن ها می خواهد.

فیلم بانگ شادی (Joyful Noise) همچنین بر موسیقی مذهبی به عنوان کاتالیزور اصلی آن برای رشد شخصیت تمرکز دارد. برای ESFJ ها منطقی است که به سمت محیط های معنوی مانند کلیسای مسیحی و گروه انجیل نشان داده شده در فیلم کشیده شوند.

2. فیلم دور از خانه

‏ESFJ ها با شکستن قوانین اصلا کنار نمی آیند، بنابراین فیلم دور از خانه (Sleepover) خارج از سلیقه این افراد است. این کمدی درباره یک دختر نوجوان و دوستانش است که وقتی قرار است با خیال راحت به طبقه بالا رفته و به خواب بروند، مخفیانه از خانه بیرون می روند.

این فیلم یادگاری بزرگ از دوران زنان جوان در دهه 2000 است و در کل داستان خوبی دارد. اما این فیلم یک ESFJ را که دوست دارد به قوانین پایبند باشد، می ترساند.

3. ‏فیلم پلیس بورلی هیلز

آیا می توان کمدی بهتری برای ESFJ غیر از فیلم پلیس بورلی هیلز (Beverly Hills Cop) نام برد؟ خیر.

یکی از اعضای اجتماعی بورلی هیلز که اخیرا طلاق گرفته است، تصمیم دارد به همسر سابق و خودش ثابت کند که می تواند کاری را که می خواهد انجام دهد. او با تبدیل شدن به یک راهنما و مادر برای نیروهای پیشاهنگ دخترانه بورلی هیلز، مسئولیت های خود را به پایان می رساند.

4. فیلم جنگ عروس‌ ها

دشمنی و خشونت مورد تایید افراد با شخصیت ESFJ نیست. به همین دلیل فیلم جنگ عروس ها (Bride Wars) مورد پسند افراد کنسول واقع نخواهد شد.

دو دوست صمیمی دوران کودکی که با هم برنامه‌ های زیادی برای عروسی‌ های خود ترتیب داده‌ اند، در مسابقه‌ ای برای ازدواج قبل از دیگری، به دشمنان قسم خورده تبدیل می‌ شوند.

این اثر یکی از بهترین فیلم‌ ‌های دهه 2000 است اما هیچ ESFJ نمی‌ خواهد دو دوست صمیمی را ببیند که با یکدیگر دشمنی دارند.

5. فیلم تله پدر و مادر

فیلم تله پدر و مادر (The Parent Trap) از دو دهه پیش هنوز طرفدار دارد و یک انتخاب عالی برای یک شخصیت ESFJ عالی محسوب می‌ شود. این نوع شخصیت به دنبال زندگی در هماهنگی است و دوقلوهای آنی و هالی شروع به ایجاد این هماهنگی برای خود و والدینشان می کنند.

6. فیلم دختران بدجنس

همه کارهای لیندزی لوهان در فیلم دختران بدجنس (Mean Girls) برای افراد ESFJ مناسب نیستند. این اثر یکی از معروف ترین فیلم‌ های اوایل دهه 2000 است اما متاسفانه به دلایل مشخص برای افراد ESFJ محبوبیتی ندارد.

مسلما یک فرد مسئولیت پذیر، دلسوز و همدل ساخته نشده است که بنشیند و یک فیلم بلند و کمدی درباره وحشت دختران بدجنس در دبیرستان تماشا کند.

7. فیلم خواهر شلوارهای مسافرتی

آمریکا فررا، الکسیز بلدل، امبر تمبلین، و بلیک لایولی در سال 2005 رمان آن براشرز را زنده کردند. تماشای فیلم خواهر شلوارهای مسافرتی (The Sisterhood of the Traveling Pants) به روحیات یک فرد ESFJ کمک می کند. زیرا در مورد علاقه و ماجراجویی های چند خواهر است.

چهار دوست صمیمی ممکن است در طول تابستان با هم نباشند، اما شلوارهایی که برای یکدیگر می‌ فرستند به طرزی جادویی به همه آن ها می‌ آید. یک فرد ESFJ صمیمیت روابط این فیلم را دوست دارد و احتمالا رمان آن را در کتاب خانه خود دارد.

‎پیشنهاد می کنیم برای اطلاعات بیشتر در مورد افراد مشهور و بازیگران با تیپ شخصیتی ESFJ، مطلب بسیار جالب «فهرست افراد مشهور با تیپ شخصیتی ESFJ» را بخوانید.

8. فیلم کلوپ صبحانه

در حالی که بعضی از فیلم های جان هیوز ممکن است برای ESFJ مناسب باشند، کلوپ صبحانه (The Breakfast Club ) یکی از آن ها نیست. ‏ESFJ ها بیش از حد با تدبیر و باملاحظه هستند و لذت بردن از فیلمی که در آن قوانین شکسته شده و آداب اخلاقی به ندرت وجود دارد، برایشان مشکل است.

9. ‏فیلم روز پرستاری پدر

فیلم کمدی روز پرستاری پدر (Daddy Day Care) خانوادگی خنده های فراوانی را روی لبان افراد ESFJ می آورد.

جف گارلین و ادی مورفی نقش دو مدیر شرکتی را بازی می‌ کنند که اخراج می‌ شوند و تصمیم می‌گیرند یک مهدکودک باز کنند. در این فیلم بالا و پایین هایی وجود دارد اما به پدران چیزهای زیادی در مورد بچه هایشان یاد می دهد.

10. ‏فیلم جشن عروسی بزرگ

رابرت دنیرو و دایان کیتون در این فیلم نقش آفرینی می کنند اما این فیلم برای هر تیپ شخصیتی ساخته نشده است. ‏ESFJ ها دوست دارند که صلح‌جو و حافظ سنت در خانواده‌ های خود باشند. فیلم عروسی بزرگ (The Big Wedding) اختلالات خانوادگی زیادی را به نمایش می‌گذارد.

والدین داماد با وجود آن که طلاق گرفتند اما وانمود می‌ کنند زندگی خوشبختی دارند و این حتی احمقانه ترین اتفاقی نیست که در این فیلم می افتد. مشاهده این فیلم شوک های بسیار زیادی به یک ESFJ وارد می کند و به همین دلیل یکی از نامناسب ترین فیلم ها برای چنین تیپ شخصیتی است.

11. فیلم هری پاتر و زندانی آزکابان

در سومین قسمت از مجموعه هری پاتر، هری در نهایت شروع به شناسایی یک جامعه می‌ کند. زیرا با افراد جدید آشنا می‌ شود که تاریخچه ‌ای را در مورد خانواده ‌اش با او به اشتراک می‌ گذارند. از آنجایی که ESFJ ها برای ثبات و وفاداری ارزش زیادی قائل می شوند، مفهوم خانواده برای آن ها بسیار حیاتی است.

در فیلم هری پاتر و زندانی آزکابان (Harry Potter and the Prisoner of Azkaban) خانواده ارزش بزرگی دارد. زیرا هری با وجود یتیم بودن، خانواده ‌ای پیدا می‌ کند که به معنای واقعی کلمه آماده هستند برای هری پاتر و آرمان او بمیرند.

12. فیلم جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آن ها

‏ESFJ ها می توانند تا حدودی انعطاف ناپذیر باشند، زیرا آن ها عاشق پایبندی به سنت ها هستند‌. نیوت اسکامندر جادوگر در فیلم جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آن ها (Fantastic Beasts And Where To Find Them) می تواند این تیپ شخصیتی را واقعا مضطرب کند. زیرا طبیعی است که او تا حدودی یک فرد قانون شکن باشد.

‏ESFJ ها درگیری و خشونت را دوست ندارند و در دعوا و جدل حریف قدری نیستند. از طرفی این فیلم پر از رویارویی و درگیری است.

13. ‏فیلم اسکات پیلگریم در برابر دنیا

‏ESFJ ها ریسک پذیر بوده و معمولا متعهد به انجام درست وظایف و مسئولیت های خود در برابر شرکایشان و زندگی خود هستند. ‏تمام مدت زمان فیلم اسکات پیلگریم در برابر دنیا (Scott Pilgrim vs the World) برای ESFJ ها واقعا سرگرم کننده خواهد بود.

داستان فیلم برای ESFJ های تنهایی که هنوز روحیه اجتماعی و قدرتمندشان را کشف نکرده اند و در تلاش هستند تا روحیه همکاری مفید برای خود را بشناسند، جذاب است.

14. فیلم مالفیسنت

فیلم مالفیسنت (Maleficent) در درجه اول روی یک شخصیت قدرتمند تمرکز می کند که پتانسیل دارد همزمان یک فرشته نگهبان یا یک سایه شیطانی باشد.

اما تیپ شخصیتی ESFJ ها ممکن است آن را دوست نداشته باشند. مخصوصا وقتی مالفیسنت فانتزی های انتقام جویانه خود را واقعی می کند و به یک نوزاد بی گناه آسیب می رساند. اما شخصیت او بسیار ظریف است.

این فیلم برداشتی از انیمیشن معروف دیزنی در مورد زن ستم دیده است و این که چگونه‌ او به پتانسیل خود برای تبدیل شدن به یک موجود انتقام جو پی می برد.

اگر این مطلب را دوست داشتید، از مطلب «ویژگی های رهبری تیپ شخصیتی ESFJ» نیز بسیار لذت خواهید برد. توصیه می کنیم آن را مطالعه کنید.


mbti (ام بی تی آی) شخصیت شناسی توسعه فردی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.