15 فیلم مورد علاقه INTP ها

1401/02/07 1:25 AM - 2 سال قبل


INTP ها به عنوان یکی از 16 نوع شخصیت در شاخص مایرز بریگز یا MBTI، افرادی آرام، تحلیلگر و علاقمند به رشد هستند. INTP مخفف چهار کلمه درونگرا، شهودی، منطقی و ادراکی است.

این افراد که با نام های متفکر و منطق دان نیز در جامعه MBTI شناخته می شوند، با 3.3 درصد جمعیت ششمین تیپ شخصیتی کمیاب در جهان هستند.

این میزان در جمعیت بانوان 1.7 درصد و در آقایان 4.8 درصد است. آن ها دوست دارند خودجوش و انعطاف پذیر باشند و تا حد ممکن از برنامه ریزی و سازماندهی اجتناب می کنند.

تمایل INTP ها به درک جهان، ممکن است باعث علاقه شان به فیلم های علمی تخیلی و مربوط به فضا شود. آن ها همچنین فعال و دقیق هستند. از طرفی وسواس INTP ها نسبت به سیستم ها و پیچیدگی های موجود در آن ممکن است آن ها را خرخوان جلوه دهد.

به دلایلی که گفتیم، INTP ها معمولا از فیلم های علمی و تخیلی و همچنین سیستمی مانند MBTI لذت می برند. شاید آن ها افرادی آرام و ساکت باشند اما همیشه در حال یادگیری هستند.

افراد با تیپ شخصیتی INTP کنجکاو هستند و دوست دارند نحوه عملکرد چیزها را بدانند و همچنین بفهمند که چگونه می توان مشکلات را با روشی منطقی حل کرد.

آن ها علاوه بر فیلم های علمی و تخیلی، از فیلم های سینمایی با داستان سر راست و جذاب که در آن ها شخصیت اصلی سعی دارد از موقعیت های دشوار جان سالم به در برد، خوششان می آید.

INTP ها افرادی احساساتی نیستند و از فیلم های سینمایی که مهارت های تحلیلیشان را تقویت کند، لذت می برند؛ نه فیلم های محرک احساسات. همچنین می توان گفت افرادی نیستند که برای درام ارزش خاصی قائل شوند.

با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا به بررسی 15 مورد از بهترین فیلم های سینمایی مورد علاقه افراد با تیپ شخصیتی INTP در ژانرهای مختلف بپردازیم.

اگر هنوز از تیپ شخصیتی خود اطلاع ندارید، حتما نسبت به انجام تست MBTI یا تست شخصیتی مایرز بریگز اقدام کنید.

1. فیلم روح ما در شب

INTP ها دوست دارند همه چیز ساکت  و آرام باشد. فیلم عاشقانه Our Souls at Night یکی از فیلم‌های نتفلیکس بوده که توجه کمتری به آن شده است.

روح ما در شب محصول سال 2017 میلادی با بازی رابرت ردفورد، جین فوندا و بروس درن و کارگردانی ریتش باترا، اثری رمانتیک و عاشقانه است.

جنبه آرام و همچنین هوش به کار برده شده در این فیلم برای INTP ها بسیار جذاب خواهد بود. ردفورد و فوندا از تمام درایت خود برای بازی در این فیلم زیبا استفاده کرده اند.

2. فیلم ال کامینو

El Camino نه تنها یک فیلم دوست داشتنی برای INTP ها است، بلکه تمام طرفداران سریال بریکینگ بد عاشق آن می‌شوند. این فیلم وسترن، درام و جنایی ساخت سال 2019 با بازی جذاب آرون پاول و برایان کرنستون و به کارگردانی وینس گیلیگان است.

ال کامینو تقریبا شبیه به یک پازل است. شخصیت ها در اطراف صفحه شطرنج مانور می دهند و بر اساس منطق و عقلشان تصمیم می گیرند که رویای بسیاری از INTP ها است.

3. فیلم روما

فیلم Roma محصولی درام از آلفونسو کوارون در ژانر درام و تولید سال 2018 میلادی بوده که یکی از فیلم های سینمایی بی نظیر در رابطه با همدلی است.

INTP ها تنها به منطقشان معروف نیستند و احساس همدلی بسیار قوی دارند. آن ها می توانند با بهترین فیلسوف ها هم سخن شوند و همچنین انگیزه های واقعی افراد را به شیوه ای متفکرانه تر نشان می دهند.

4. فیلم دم ببر

Tigertail شباهت هایی به روما دارد، زیرا دیدگاه سازنده را در موضوع همدلی با افراد حقیقی نشان می دهد. این فیلم همچنین ترکیبی عالی از یک روایت منطقی و تصمیمات عاطفی است. INTP ها از چنین فیلم هایی نهایت لذت را می برند.

دم ببر که محصول سال 2020 و در ژانر درام است، مانند دیگر کارهای آلن یانگ، جلوه های بصری خیره کننده ای دارد که بینندگان را میخکوب می کند.

اگر شما INTP نیستید و می خواهید با آن ها بیشتر آشنا شوید، توصیه می کنیم مطلب مربوط به تیپ شخصیتی INTP را بخوانید.

5. مستند خراب کردن خانه

مستند Knock Down The House محصول سال 2019 میلادی است. این اثر داستان واقعی مردمی را روایت می کند که در طول انتخابات کنگره امریکا و سال 2018 در کمپین های انتخاباتی سیاسی مختلف درگیر بودند.

یکی از ژانرهایی که INTP ها معمولا به آن علاقه دارند، مستند است. بی شک این مستند یکی از کارهای جذاب برای INTP ها خواهد بود، زیرا روشی بسیار خوب را برای بیان حقایق در پیش می گیرد.

Knock Down The House شاید بهترین مستندی باشد که نتفلیکس منتشر کرده است. داستان الکساندریا اوکازیو کورتز و دیگر نمایندگان سیاسی تازه کار، برای ایده آل گرایی افراد با تیپ شخصیتی INTP بسیار جالب خواهد بود.

6. مجموعه فیلم های سینمایی ماتریکس

فیلم های سینمایی Matrix در ژانر اکشن و علمی تخیلی با بازی جذاب کیانو ریوز و لارنس فیشبرن و همچنین کارگردانی واچوفسکی ها، به پیچیدگی و اکشن لذت بخش معروف هستند.

در این فیلم های سینمایی به ایده بسیار بزرگی پرداخته می شود، یک ماتریکس یا برنامه ای کامپیوتری که جای تجربه زندگی عادی انسان ها را پر کرده است. این مفهوم در سال 1999 مخاطبان زیادی را مجذوب خود ساخت.

به تصویر کشیدن زیبای این مفهوم و همچنین صحنه های اکشن افسانه ای با بازی کیانو ریوز جوان باعث شد که فیلم های سینمایی بعدی از این مجموعه نیز ساخته شوند.

INTP ها دوست دارند تصویر بزرگتر مسائل را ببینند، اما از دیدن جزئیات نیز لذت می برند. به همین دلیل این مجموعه فیلم های سینمایی نیز برایشان جذاب است.

7. فیلم بازی های جنگی

فیلم WarGames محصولی در ژانر مهیج و علمی تخیلی به کارگردانی جان بدهام و ساخت سال 1983 است. برنامه نویسان با تکیه بر ترکیبی از منطق، خلاقیت و تفکر درباره سیستم های مختلف ویژگی های INTP ها را به نمایش می گذارند.

یکی از اولین و جذاب ترین کدنویسی های دنیای سینما، شخصیت دیوید در War games بوده که متیو برودریک آن را به خوبی ایفا کرده است.

این فیلم کلاسیک دهه 80 توانایی خاصی برای نمایش اکشن و ماجراجویی دارد، بدون این که آرامش را از بیننده بگیرد. بازی های جنگی داستان زمانی است که دیوید به کمک هک به نرم افزار نظامی امریکا راه پیدا می کند.

پیشنهاد می کنیم برای اطلاعات بیشتر در مورد افراد مشهور و بازیگران با تیپ شخصیتی INTP، مطلب بسیار جالب «فهرست افراد مشهور با تیپ شخصیتی INTP» را بخوانید.

8. فیلم ماجراجویی بسیار عالی بیل و تد

فیلم Bill & Ted's Excellent Adventure محصولی در ژانر کمدی و علمی تخیلی ساخت سال 1989 میلادی با بازی کیانو ریوز، الکس وینتر، جورج کارلین و به کارگردانی استیون هرک است.

بیل پرستون با بازی الکس وینتر و تئودور لوگان با بازی جذاب کیانو ریوز دو نوجوان تنبل هستند که می خواهند در زمان سفر کنند و دنیا را نجات دهند. هر کسی می تواند از این فیلم جالب لذت ببرد اما اغلب INTP ها ممکن است بیشتر جذب داستان ماجراجویی این دو نوجوان شوند.

9. فیلم استاکر

فیلم Stalker، یک اثر هنری در ژانر درام و علمی تخیلی ساخت سال 1979 روسیه و به کارگردانی آندری تارکوفسکی است. دوبله این فیلم، منطقه نام دارد.

این فیلم داستان منطقه اسرارآمیزی را پس از یک فاجعه روایت می کند. فیلم استاکر بیش از سه ساعت است و در سایت گوجه فرنگی های گندیده امتیاز 100 درصد را دارد که شگفت انگیز است.

استاکر را می توان در زمره انسان گراترین فیلم های سینمایی موجود قرار داد. INTP ها و بسیاری از افراد با تیپ های شخصیتی مختلف از این فیلم با داستانی جالب و سورئال لذت خواهند برد.

10. مجموعه فیلم های سینمایی نابودگر

فیلم های سینمایی Terminator در ژانر اکشن و علمی تخیلی و به کارگردانی جیمز کامرون هستند. ستاره هایی مانند آرنولد شوارتزنگر، مایکل بین و لیندا همیلتون در این مجموعه فیلم نقش آفرینی می کنند.

تمام فیلم های سینمایی که اثری از سفر در زمان در آن ها دیده می شود، پارادوکس ها و مسائل غیرمنطقی این پدیده را نیز به نمایش می گذارند.

این مجموعه داستان یک قاتل سایبورگ (آرنولد شوارتزنگر) یا ربات انسان نما را به تصویر می کشد. او از سال 2029 به سال 1984 فرستاده شده است تا مادر مردی را به قتل برساند که در آینده سایبورگ ها را شکست خواهد داد.

به همین دلیل انسان ها جنگجویی را به نام کال ریس می فرستند تا از این زن محافظت کند. INTP ها بی شک از دنبال کردن این مجموعه فیلم پیچیده و سرگرم کننده لذت خواهند برد.

11. فیلم اگر خیابان بیل می توانست حرف بزند

فیلم If Beale Street Could Talk اثری رمانتیک ساخت سال 2018 با بازی کیکی لین، استفن جیمز و رجینا کینگ و کارگردانی بری جنکینز است.

داستان این فیلم در مورد زوجی سیاه پوست و جوان در دهه 1970 است که با نژادپرستی ها و سیستم عدالت کیفری نیویورک مقابله می کنند. کیکی لین و استفن جیمز نقش زوج تیش و فونی را به زیبایی بازی می کنند.

پس از این که فونی به دروغ متهم به تعرض به زنی سفیدپوست می شود، تیش تلاش می کند تا او را از این سیستم نژادپرست برهاند. INTP ها از تفکر خارج از چارچوب برای رسیدن به آزادی که درIf Beale Street Could Talk است، لذت می برند.

12. فیلم نخستین انسان

فیلم First Man محصولی در ژانر درام، حماسی و زندگی نامه ای با بازی رایان گاسلینگ، کلر فوی و به کارگردانی دیمین شزل در سال 2018 است.

رایان گاسلینگ در این فیلم نقش فضانورد معروف، نیل آرمسترانگ را بازی می کند که جوانی مشتاق و پر تلاش است تا اولین کسی باشد که روی ماه قدم می گذارد. او سرانجام در ماموریت آپولو 11 سال 1969 به این آرزو می رسد.

INTP ها از کاراکترهای جذاب و داستان زیبای فیلم نخستین انسان خوششان خواهد آمد و با او ارتباط برقرار می کنند.

13. فیلم مهر هفتم

فیلم The Seventh Seal، فیلمی سوئدی محصول سال 1957 به کارگردانی اینگمار برگمان است که ژانر فانتزی و تاریخی دارد.

این درام کلاسیک قرون وسطایی ویژگی های انتزاعی و فلسفی درباره زندگی، مرگ و مکاشفات شخصی را به تصویر می کشد. مکس فون سیدو شوالیه ای است که در قرون وسطی و جهانی ویران شده با طاعون سیاه و جنگ های صلیبی زندگی می کند.

شخصیت ناامید او، آنتونیوس بلاک، با مظهر مرگ که برای گرفتن جانش آمده است، شطرنج بازی می کند و داستان هایی را از زندگی اش به اشتراک می گذارد.

فیلم مهر هفتم، اثری قابل تامل است. INTP ها از مفاهیم نظری و سوالات جذابی که در این فیلم ارائه شده اند، بی نهایت لذت می برند.

14. فیلم بازی تقلید

فیلم The Imitation Game محصولی در ژانر درام و تاریخی با بازی بندیکت کامبربچ، کیرا نایتلی، متیو گود و به کارگردانی مورتن تیلدام است.

می توان گفت که INTP ها شیفته علم هستند و از کارهای آلن تورینگ، ریاضیدان و دانشمند کامپیوتر بریتانیایی ذهنشان درگیر می شود و لذت خواهند برد.

تورینگ که پدر علم کامپیوتر نظری و هوش مصنوعی است، طی جنگ جهانی دوم برای دولت بریتانیا به عنوان رمزگشا کار می کرد. تورینگ در این مسیر با مشکلات و مسائلی روبرو می شود که در دوره خود، غیرقانونی بودند.

15. فیلم کشتن مرغ مقلد

فیلم To Kill A Mockingbird، فیلمی با ژانر درام حقوقی با بازی فرانک اورتون، گریگوری پک، جان مگنا و به کارگردانی رابرت مالیگن است.

این اثر اقتباسی از رمان زیبای هارپر لی است که برنده جوایز زیادی شد. داستان کشتن مرغ مقلد در دهه 1930 آلاباما رخ می دهد و داستان یک وکیل مدافع سفیدپوست را روایت می کند. او تصمیم می گیرد از مردی سیاه پوست دفاع کند که به دروغ متهم به تجاوز به دختری سفیدپوست شده است.

گریگوری پک تمام هنرش را برای بازی در نقش این وکیل به کار می گیرد. فیلم کشتن مرغ مقلد رویه دادگاه، درام خانوادگی و نژادپرستی ها را به خوبی به تصویر می کشد، مسائلی که INTP ها را به وجد می آورند.

اگر این مطلب را دوست داشتید، از مقاله «12 شخصیت داستانی با تیپ شخصیتی INTP» نیز بسیار لذت خواهید برد. توصیه می کنیم آن را مطالعه کنید.


mbti (ام بی تی آی) شخصیت شناسی توسعه فردی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.