15 فیلم سینمایی مورد علاقه ISFP ها

1401/02/21 6:59 PM - یک سال قبل


ISFP ها یکی از 16 نوع شخصیت در شاخص مایرز بریگز یا MBTI و افرادی آرام، خونگرم، راز نگهدار و صبور هستند. ISFP مخفف چهار کلمه درون‌گرا، حسی، احساسی و ادراکی است.

این افراد که با نام هنرمند نیز در جامعه MBTI شناخته می شوند، با 8.8 درصد جمعیت سومین تیپ شخصیتی رایج در میان مردم جهان هستند.

این میزان در جمعیت بانوان 9.9 درصد و در آقایان 7.6 درصد است. افراد با تیپ شخصیتی ISFP ماجراجو و متفکری خلاق هستند و از فیلم هایی که مانند دیگر آثار سینمایی، معمولی و عامه پسند نباشند، لذت می برند.

آن ها اهمیت فراوانی برای آرامش و اتحاد قائل هستند و احساس همدلی بسیار قوی دارند. البته که ISFP شخصیتی ماجراجو و غیرقابل پیش بینی دارد، اما درون‌گرا است و برای کسب انرژی به تنهایی نیاز دارد.

افراد با تیپ شخصیتی ISFP احتمالا فیلم هایی را ترجیح می دهند که داستان سرایی بی ‌همتا و خلاقانه ای داشته باشند و بتوانند مخاطب را هیجان زده کرده و او را پای فیلم میخکوب کنند.

با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا به بررسی 15 مورد از بهترین فیلم های سینمایی مورد علاقه افراد با تیپ شخصیتی ISFP در ژانرهای مختلف بپردازیم.

اگر هنوز از تیپ شخصیتی خود اطلاع ندارید، حتما نسبت به انجام تست MBTI یا تست شخصیتی مایرز بریگز اقدام کنید.

1. فیلم تقدیم به همه پسرانی که عاشقشان بودم

فیلم سینمایی To All The Boys I've Loved Before، محصولی عاشقانه، کمدی و درام از سال 2018 میلادی با بازی بازیگرانی چون لانا کاندر، جنا پریش، نوحا سنتینو و به کارگردانی سوزان جانسون است.

اگرچه بیشتر این داستان بر پایه دروغ و فریب است، اما یک ISFP از ماجرای پیچیده و نحوه برخورد هر شخصیت با موقعیت های مختلف لذت می برد. این فیلم به روابط متفاوت بین خواهر، پدر و دختران و همچنین روابط عاشقانه می پردازد.

بدون شک افراد با تیپ شخصیتی ISFP از ماهیت پیچیده فیلمنامه و روابطی که در طول فیلم شکل می گیرند، خوششان خواهد آمد.

2. اوکجا

فیلم سینمایی ماجراجویی، اکشن و علمی تخیلی Okja محصول سال 2017 با نقش آفرینی بازیگرانی چون جیک جیلنهال، تیلدا سوینتن، پل دینو و به کارگردانی بونگ جون هو است.

این فیلم داستان دختر جوانی را روایت می کند که بهترین دوستش که موجودی عظیم الجثه به نام اوکجا است، در معرض خطر آدمربایی قرار دارد. او جان خود را به خطر می اندازد تا مانع شود یک شرکت چند ملیتی دوست خوبش را برباید.

گرچه در طول فیلم لحظات سخت و وحشتناکی وجود دارد اما افراد با تیپ شخصیتی ISFP از پیوندی که بین اوکجا و میجا شکل می گیرد و همچنین تفسیر نویسندگان فیلم در ارتباط با حرص و آز شرکت داخل فیلم لذت می برند.

3. فیلم جورش کن

فیلم سینمایی Set It Up، اثری کمدی رمانتیک از سال 2018 میلادی با بازی زوئی دویچ، گلن پاول و به کارگردانی کلیر اسکانلون است.

ISFP ها از رویکردی که این فیلم نسبت به ژانر کمدی رمانتیک دارد، خوششان خواهد آمد. دو شخصیت اصلی این فیلم به نام چارلی و هارپر، تصمیم می گیرند تا رئیس هایشان را برای رابطه با یکدیگر آشنا کنند تا از وظیفه های زیاد کاریشان، کمی فاصله بگیرند.

چارلی و هارپر در این مسیر به تدریج تغییر می کنند و بهتر می شوند و در عین حال عشقی شیرین را می یابند و به رئیس هایشان نیز کمک می کنند.

4. فیلم تصنیف باستر اسکراگز

فیلم سینمایی The Ballad Of Buster Scruggs، اثری در ژانر وسترن و درام در سال 2018 با بازی جیمز فرانکو، زوئی کازان، لیام نیسون و به کارگردانی برادران کوئن است. این فیلم شامل شش داستان مختلف وسترن است که شخصیت هایش به یکدیگر ربط دارند. این داستان های صمیمانه و طنزآمیز به اخلاق و فناپذیری بشریت می پردازند.

افراد ISFP از رویکر منحصر به فردی که تصنیف باستر اسکراگز در پیش گرفته است و معانی عمیق و مبهم مرتبط با هر داستان را می پسندند. البته این فیلم لحظات خشونت بار دارد اما چندان برای ISFP ها آزاردهنده نخواهد بود. زیرا خشونت و مرگ با چنین داستان هایی عجین شده است و در ژانر وسترن رواج دارد.

5. انیمیشن سینمایی ویلوبی ها

انیمیشن The Willoughbys، اثری کمدی از سال 2020 میلادی به کارگردانی کریس پرن و ساخت شبکه نتفلیکس است.

ویلوبی ها حس ماجراجویی را در بینندگانش زنده می کند و علاوه بر سرگرم نگه داشتنشان، تحلیل های عمیق و شگفت انگیزی را از مسائل خانوادگی انجام می دهد.

پس از این که بچه های ویلوبی، از والدین بداخلاق و خشنشان خلاص می شوند، می فهمند در صورت نداشتن پدر و مادر از یکدیگر جدا خواهند شد و باید به سرپرستی گرفته شوند. پس به اجبار به دنبال آن ها می گردند.

ISFP ها به علت ذات ماجراجویشان از این مسیر عاطفی و فیزیکی که ویلوبی ها طی می کنند، لذت می برد. سبک منحصر به فرد و خلاقانه انیمیشن نیز برای آن ها جذاب خواهد بود.

اگر شما ISFP نیستید و می خواهید با آن ها بیشتر آشنا شوید، توصیه می کنیم مطلب مربوط به تیپ شخصیتی ISFP را بخوانید.

6. فیلم هیچ

فیلم سینمایی Hitch محصول سال 2005، یک اثر رمانتیک کمدی با بازی ویل اسمیت، اوا مندس، کوین جیمز، آمبر والتا و کارگردانی اندی تننت است. هیچ و سارا هر دو نشان دهنده ویژگی های شخصیتی ENTJ ها هستند. آن ها دقیقا مطابق با چیزهایی هستند که در مطلب تیپ شخصیتی ENTJ نوشته شده است.

البته آن ها از لحاظ شغلی به ISFP ها نیز شباهت دارند، از کار مستقل در بخش هایی که باید به جزئیات توجه شود، لذت می برند. آن ها همچنین دوست دارند برای عزیزانشان تغییراتی فوری شکل دهند، به آن ها کمک کنند و شغلشان باید در این راستا باشد.

این دو فرد دوست دارند افراد و منابع را به شکل موثری سازماندهی کنند تا بتوانند به اهداف بلند مدت خودشان دست یابند. هیچ حرفه خود را کاملا بدین صورت شکل داده است و از سازماندهی افراد برای کمک به او به منظور رسیدنش به اهداف استفاده می کند.

او و سارا موفقیت در حرفه خود را به رابطه شان با یکدیگر ترجیح می دهند که اشتباهی بسیار بزرگ است. به طور کلی می توان گفت که تماشای هیچ برای ISFP ها یک تجربه عالی خواهد بود.

7. فیلم برنامه ریز عروسی

فیلم سینمایی The Wedding Planner، اثری کمدی رمانتیک محصول سال 2001 میلادی با بازی ستارگانی چون جنیفر لوپز، متیو مک کانهی، جاستین چیمبرز و به کارگردانی آدام شنکمن است.

جنیفر لوپز به خوبی نقش قهرمانی دلسوز را در این فیلم ایفا می کند. ISFP ها از شخصیت او در برنامه ریز عروسی خوششان خواهد آمد. زیرا بسیار وظیفه شناس است و هنگام برنامه ریزی برای عروسی های رویایی مردم، هر مشکلی را که ممکن است ایجاد شود، پیش بینی می کند.

او نمی خواهد عاشق یکی از مشتریانش شود اما با توجه به ژانر کمدی رمانتیک فیلم بینندگان چنین انتظاری ندارند. ISFP ها می خواهند ببینند مری چگونه مشکلات خود را حل می کند و مجذوب این فیلم سینمایی می شوند.

8. فیلم دبیرستان موزیکال 3

فیلم سینمایی High School Musical 3، اثری با ژانر خانوادگی، کمدی، درام و موزیکال ساخت سال 2008 میلادی با نقش آفرینی بازیگرانی چون زک افرون، ونسا هاجنز، اشلی تیزدیل و به کارگردانی کنی اورتگا است.

این تنها فیلم از سه گانه دبیرستان موزیکال بود که در سینما اکران شد. ویژگی های شخصیتی و اهداف زندگی کاراکترها در این فیلم سینمایی به نمایش گذاشته می شود. تروی و گابریلا در آستانه فارغ التحصیلی از دبیرستان هستند و باید تصمیمات مهمی را اتخاذ کنند.

می توان گابریلا را ISFP تلقی کرد. او به دیگران اهمیت می دهد اما همیشه می خواهد آزادی عمل داشته باشد و بتواند خودش کارهای دلخواهش را انجام دهد. همچنین شناختن او سخت است. وجود این شخصیت فیلم دبیرستان موزیکال 3 را برای ISFP ها جذاب تر می کند.

9. فیلم رامونا و بیزوس

فیلم سینمایی Ramona And Beezus، اثری در ژانر خانوادگی و کمدی از سال 2010 میلادی با بازی ستارگانی چون سلنا گومز، جوئی کینگ، هاچ دنو و به کارگردانی الیزابت آلن روزنبام است.

رامونا و بیزوس داستان یک دانش آموز سر به هوا، خیال پرداز و پر جنب و جوش را بوایت می کند که با رفتارهایش خواهر بزرگس بیزوس را آزار می دهد. وقتی پدر این دو خواهر از کار بیکار می شود، آن ها به اجبار با یکدیگر بیشتر آشنا شده و می خواهند به خانواده خود کمک کنند.

داستان جالب این فیلم سینمایی با بازی خواننده معروف مورد توجه بسیاری از افراد با تیپ شخصیتی ISFP قرار خواهد گرفت.

10. فیلم کریسمس با کرنک ها

فیلم سینمایی Christmas With The Kranks، یک اثر در ژانر کمدی و خانوادگی محصول سال 2004 با بازی تیم آلن، جیمی لی کرتیس، دن اکروید و به کارگردانی جو روث است.

خانواده کرنک ها بسیاری از ویژگی های اخلاقی بارز ISFP ها را به نمایش می گذارد و به همین دلیل، این افراد از تماشای آن لذت می برند. این فیلم داستان خانواده ای را روایت می کند که دخترشان قصد دارد برای کاری انسان دوستانه به کشور پرو برود و تاریخ سفرش چند روز پیش از کریمس است.

بنابراین سفر برنامه هایشان برای کریسمس به هم می خورد و تمام اتفاقات در دقیقه نود رخ می دهد.

پیشنهاد می کنیم برای اطلاعات بیشتر در مورد افراد مشهور و بازیگران با تیپ شخصیتی ISFP، مطلب بسیار جالب «فهرست افراد مشهور با تیپ شخصیتی ISFP» را بخوانید.

11. فیلم تنها عاشقان زنده ماندند

فیلم سینمایی Only Lovers Left Alive، محصول مشترک بریتانیا و آلمان در سال 2013 میلادی با بازی تام هیدلستون، تیلدا سوئینتن، میا واشیکوفسکا و به کارگردانی جیم جارموش است.

ISFP ها از داستان سرایی فانتزی و مبتکرانه این فیلم لذت خواهند برد. این فیلم بسیار متفاوت است و با دیگر فیلم ها و سریال هایی که در رابطه با خون آشام ها ساخته شده، فرق دارد.

تنها عاشقان زنده ماندند داستان دو خون آشام متاهل را بیان می کند که در یک دوراهی قرار می گیرند و سعی دارند با جایگاه خود در تمدن مدرن کنار بیایند. ISFP ها عاشق رنگ های به کار رفته در صحنه های فیلم خواهند شد و از تماشای آن لذت می برند.

12. فیلم هزارتوی پن

فیلم سینمایی Pan’s Labyrinth، محصولی اسپانیایی در ژانر فانتزی و درام ساخت سال 2006 میلادی با بازی ایوانا باکرو، سرژی لوپس، ماریبل وردو و به کارگردانی گی‌یرمو دل تورو است. ISFP ها از احساسات جاری در این فیلم لذت می برند البته تا زمانی که در تعادل باشند. این فیلم جذاب به خوبی نشان می دهد که داستان های افسانه ای چگونه هستند.

هزارتوی پن داستان دختر جوانی را روایت می کند که در زندگی گذشته اش، شاهزاده دنیای اموات بوده و یک امتیاز دارد. او با استفاده از این امتیاز می تواند به دل تورو اجازه دهد استعدادش را کشف کند، البته به روشی غیرمتعارف.

هزارتوی پن فیلمی بسیار پرشور است که می تواند احساس ماجراجویی و شگفتی را در مردم و به خصوص در افراد با تیپ شخصیتی ISFP برانگیزد. 

13. فیلم اسکات پیلگریم در برابر دنیا

فیلم سینمایی Scott Pilgrim Vs. The World، محصولی در ژانر اکشن، فانتزی، کمدی و عاشقانه از سال 2010 میلادی با بازی مایکل سرا، مری الیزابت وینستد، کریس ایوانز و به کارگردانی ادگار رایت است.

ISFP ها ویژگی های مشترکی با اسکات پیلگریم دارند. آن ها مانند اسکات حساس، ادراکی و خلاق هستد. این افراد همچنین در روابط عاشقانه، شریکی وفادار به شمار می آیند و از حمایت عاطفی طرف مقابل لذت می برند. به همین دلیل سازگاری برایشان اهمیت بسیار بالایی دارد.

اسکات پیلگریم در برابر دنیا، داستان مردی را روایت می کند که دست به هر کاری می زند تا در کنار دختری که به نظرش گزینه ای عالی است، باشد. این داستان به تنهایی برای افراد با تیپ شخصیتی ISFP جذاب خواهد بود.

همچنین ISFP ها عاشق چالش هستند، زیرا حس موفقیت را به دنبال دارد و آن ها از آن لذت می برند. پس چنین فیلمی می تواند نظرشان را به خود جلب کند.

14. فیلم مردی که دن کیشوت را کشت

فیلم سینمایی The Man Who Killed Don Quixote، اثری در ژانر ماجراجویی، کمدی و فانتزی ساخت سال 2018 میلادی با بازی آدام درایور، جاناتان پرایس، اولگا کوریلنکو و به کارگردانی تری گیلیام است.

این فیلم گزینه ای عالی برای ISFP ها است، زیرا بخش کاوشکر و ماجراجوی شخصیت آن ها را درگیر می کند. مردی که دن کیشوت را کشت، به شکل جذابی خطوط بین واقعیت و خیالات را محو خواهد کرد. به طوری که جهش های زمانی نیز انگار بخشی از واقعیت کنونی هستند.

ISFP ها بی شک از تماشای این فیلم و داستان جالب و جسورانه اش ارتباط برقرار خواهند کرد و از تماشایش لذت می برند.

15. فیلم نیمه شب در پاریس

فیلم سینمایی Midnight In Paris، فیلمی در ژانر عاشقانه، کمدی و فانتزی محصول سال 2011 با نقش آفرینی ستارگانی چون آدرین برودی، اوون ویلسون، ریچل مک آدامز، ماریون کوتیار، تام هیدلستون و به کارگردانی وودی آلن است.

نیمه شب در پاریس داستان لذت بخش و زیبایی دارد. ISFP ها از حس باورپذیری موجود در فیلم های فانتزی لذت می برند. این فیلم داستان فیلمنامه نویسی خلاق اما نه چندان موفق را روایت می کند که در زمان سفر می کند تا با برخی از بزرگترین نویسنده های تمام دوران آشنا شود و از آن ها کمک گیرد.

اگر این مطلب را دوست داشتید، از مقاله «شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ISFP» نیز بسیار لذت خواهید برد. توصیه می کنیم آن را مطالعه کنید.


mbti (ام بی تی آی) شخصیت شناسی توسعه فردی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.