بهترین حرفه ‌ها و شغل‌ ها برای تیپ 9 اینیاگرام

1401/06/05 10:51 PM - یک سال قبل


فردی با تیپ 9 اینیاگرام در حرفه هایی موفق خواهد بود که نوید پایداری و ثبات را به او دهند. صلح جویان دوست دارند مشغول به انجام کاری شوند که بتوانند با آن به سایرین کمک کنند. بنابراین آن ها بیشتر از همه به سمت حرفه هایی می روند که بتوانند به چنین هدفی برسند.

تیپ نهی ها با حل مشکلات احساس قدرت می کنند و به همین دلیل به سمت حرفه هایی می روند که بتوانند به سایرین در مقابله با تنش ها کمک کرده و میل باطنی خود به ایجاد صلح و هارمونی را برآورده کنند.

گرچه این افراد در محیط های شغلی با تغییرات سریع به خوبی موفق نخواهند بود، چون احساس می کنند ارتباط عمیقی نمی توانند با سایرین شکل دهند. به همین علت برای آن ها مهم است در محیط های آرام شغلی قرار بگیرند.

تا انتها همراه ما بمانید تا با بهترین و بدترین مشاغل برای این تیپ شخصیتی اینیاگرام بیشتر آشنا شوید. پیش از خواندن این مطلب می توانید با شرکت در تست اینیاگرام تست و تایپ، از تیپ اینیاگرام خود مطلع شوید و گزارش کامل آن را نیز دریافت کنید.

ویژگی های شخصیتی

بسیاری از نقاط قوت افراد با تیپ نه اینیاگرام ریشه در میل آن ها به برقراری صلح و حفظ آن دارد. آن ها در محیط کار مهارت ها و ویژگی های شخصیتی زیر را نشان می دهند:

آرام و سازگار

تیپ نهی ها حضوری آرامش بخش دارند و می توانند با شرایط گوناگون خود را وفق دهند.

حامی

این تیپ شخصیتی در حمایت افراد اطراف خود و اطمینان بخشیدن به آن ها بسیار خوب عمل می کند.

میانجی

تیپ نهی ها می توانند برای حل مشکلات بین دیگران میانجی شوند و صلح را برگردانند.

دارای ذهن باز

این تیپ شخصیتی به علت میل خود به حفظ صلح، ذهن باز و استقبال کننده ای دارد. بنابراین قضاوت نمی کند و از دیدگاه های مختلف به ماجرا می نگرد.

فرهنگ سازمانی

چه فرهنگ های سازمانی بیشتر از همه مناسب تیپ نه اینیاگرام هستند؟ صلح جویان فرهنگ سازمانی رسمی، پذیرا و باز و همه در ارتباط با یکدیگر را ترجیح می دهند. برای تیپ نهی ها فوق العاده مهم است مشغول به انجام حرفه هایی شوند که بتوانند روزانه به سایرین کمک کنند.

این تمایل باعث خواهد شد بسیاری از تیپ نهی ها دنبال شغل های مدیریتی و رهبری باشند، چون از نظر قدرت در مقام بالایی قرار دارند و می توانند تفاوت ها را رقم بزنند. تیپ نه اینیاگرام در فرهنگ سازمانی که افراد در آن ارتباط خوبی با یکدیگر و مافوقشان ندارند، عملکرد خوبی از خود نشان نمی دهند.

برای آن ها مهم است که احساس کنند در محیط کارشان شنیده و دیده می شوند، چون به آن ها اجازه می دهد پذیرفته شدن از سوی سایرین را احساس کنند. محیط کاری که افراد برای رسیدن به جایگاه های بالاتر سایرین را کنار بزنند و همه چیز سریع رخ دهد، مناسب تیپ نه اینیاگرام نیست.

چون آن ها در چنین محیط هایی حس متعلق بودن را ندارند و نمی توانند با پتانسیل کامل خود به سایرین کمک کنند. تیپ نه اینیاگرام به واسطه میل به ایجاد صلح و گردهم آوردن افراد در کنار یکدیگر انگیزه پیدا می کند. بنابراین اگر شرایط شغلی به نحوی باشد که او نتواند ذات و میل باطنی خود را نشان دهد، آن شغل برایش رضایت بخش نخواهد بود.

کار تیمی

افراد با تیپ 9 اینیاگرام در کارهای تیمی و فردی چطور هستند؟ تیپ نهی ها ترجیح می دهند در محیط کار خود در کنار سایر افراد کار کنند و تنها کار کردن برای آن ها یک چالش خواهد بود. آن ها دوست دارند با همکاران خود همکاری کنند و محیطی راه حل گرا را ایجاد کنند. چون نه تنها تا جای ممکن قادر به کمک به سایرین خواهند بود، بلکه می توانند با ترس خود از تنها بودن مقابله کنند.

صلح جویان به علت قابلیت خود در نگاه به شرایط از همه جوانب مشهور هستند، ویژگی که حتی می تواند برای آن ها مشکلات شخصی به وجود آورد. اما این ویژگی به آن ها اجازه می دهد خلاق باشند و با همکاران خود در محیط کار در مورد راه حل ها فکر کنند.

افراد با تیپ 9 اینیاگرام در بررسی تمام دیدگاه ها مهارت بالایی دارند. این موضوع می تواند باعث شود به سختی بتوانند تصمیم های شخصی بگیرند اما در همان حین می توانند میانجی گران عالی برای سایرین باشند که به آن ها صلح را هدیه می دهند.

به تنهایی کار کردن می تواند برای تیپ نهی ها سخت باشد، چون ارتباطی با تیم رهبری و مافوق خود ندارند. یکی از بزرگترین ترس های این تیپ شخصیتی تنها بودن و ناتوانی برای شرکت در کار تیمی است و داشتن روابط نزدیک با رهبران اجازه می دهد این ترس خود را مدیریت کنند.

گرچه، فوق العاده برای تیپ نهی ها مهم است که این محیط ها عاری از نزاع و کشمکش باشند. به همین دلیل آن ها نهایت تلاش خود را می کنند که در تیم ها و به طور کلی محیط های کاری با ذهن باز، آرامش بخش و راه حل جو قرار گیرند.

سبک مدیریتی

کدام سبک های مدیریتی برای تیپ نهی ها بهتر است و چطور سایرین را مدیریت می کنند؟

مدیریت یک تیپ نه

صلح جویان جذب حرفه هایی می شوند که در آن ها خط ارتباطی فوق العاده بازی بین خودشان و مافوقشان برقرار باشد. آن ها همچنین دوست دارند در جایگاه های مدیریتی باشند، چون در جایگاه بالای قدرت قرار می گیرند و می توانند به افراد نیازمند کمک کنند.

تیپ نهی ها را می توان به بدنی تشبیه کرد که قلب، سر، پیکر و بینش آن ها در محیط کار در خدمشان است. افراد با تیپ 9 اینیاگرام اگر زیر دست مافوقی قرار بگیرند که برای شنیدن و دیدن آن چه آن ها پیشنهاد می کنند وقت کافی نگذارد، می توانند به فردی با رفتار پرخاشگری منفعل تبدیل شوند یا کاملا احساسات خود را خفه کنند.

آن ها ممکن است تصمیم به دوری از محیط هایی بگیرند که در آن جا احساس می کنند بین آن ها و همکاران یا رئیسشان ارتباطی وجود ندارد.

مدیر تیپ نهی

افراد با تیپ نه اینیاگرام مدیران عالی در حرفه هایی خواهند بود که در آن ها ثبات و پایداری جاری است و حس آرامشی را داشته باشند که تیپ نهی ها از خود نشان می دهند.

یکی از بزرگترین ویژگی ها و خواسته های آن ها که باعث می شود از سایرین متمایز باشند، نیاز همیشگی آن ها برای کمک به سایرین است. آن ها را می توان گروهی از افرادی دانست که از شما حمایت می کنند و برای کمک به فرد دیگر هر کاری را که بتوانند، انجام می دهند.

بهترین مشاغل برای افراد با تیپ 9 اینیاگرام

تیپ میانجی در حرفه های بسیار زیادی موفق خواهد شد. تعدادی از آن ها را در زیر معرفی می کنیم:

مربی مدیتیشن و یوگا

چون شخصیت های تیپ 9 معمولا در ذهن و بدن خود آرامش و هماهنگی را حس می کنند، می توانند به سایرین نیز از طریق تمرین های مدیتیشن و یوگا کمک کنند به چنین صلح درونی برسند.

مددکار اجتماعی

تیپ شخصیتی 9 اینیاگرام چون ذات آرامشبخش و شفادهنده ای دارند، می توانند با دیگران ارتباط برقرار کرده و به شکل خاص خود به سایرین کمک کنند با مشکلاتشان کنار آیند. بنابراین آن ها مددکاران اجتماعی بسیار خوبی خواهند شد.

مدیر منابع انسانی

تیپ نهی ها به واسطه خواسته خود برای حفظ صلح و نگهداشتن نظم معروف هستند. مدیران منابع انسانی باید بتوانند با ایجاد کمترین آشفتگی ممکن در شرکت خود، این نظم و صلح را حفظ کنند.

مبلغ مذهبی

شخصیت های با تیپ 9 اینیاگرام می توانند افرادی عرفانی باشند که به مذهب علاقه دارند و می خواهند به سایرین نیز کمک کنند جواب سوال های مذهبی و کنجکاوی های دینی خود را بگیرند.

مشاور

تیپ نهی ها برای سایرین بسیار اهمیت قائل می شوند و در ایجاد ثبات داخلی بسیار مهارت دارند. بنابراین مشاورانی فوق العاده خواهند بود که به مشتریان خود کمک می کنند به آرامش مشابهی برسند.

سایر شغل های عالی برای این تیپ شخصیتی عبارت هستند از:

  • کتابدار
  • درمانگر
  • دامپزشک
  • ویراستار
  • روانشناس
  • دیپلمات

بدترین مشاغل برای افراد با تیپ نه اینیاگرام

بعضی از شغل ها برای برخی افراد در مقایسه با سایرین بهتر هستند. در ادامه به مشاغلی اشاره می کنیم که افراد با تیپ شخصیتی 9 اینیاگرام بهتر است از آن ها خودداری کنند.

کارمند بیمارستان

از دست دادن بزرگترین ترس شخصیت های با تیپ 9 است. آن ها نمی خواهند ارتباط خود را با افراد اطراف خود از دست بدهند و احساس ترک شدن کنند. بدون تردید کارمندان بیمارستان شغل سختی دارند که اغلب شامل ساعات کاری غیرمنظم می شود، یعنی کمتر می توانند با دوستان و اعضای خانواده خود وقت بگذرانند.

به همین شکل، آن ها ممکن است با بیمارانی که می آیند و می روند یا بدتر جان خود را از دست می دهند، رابطه ای را شکل دهند. شخصیت تیپ 9 زمانی که همیشه در معرض چنین مسائلی است، واقعا تحت تاثیر روحی شدیدی قرار می گیرند.

سیاستمدار

شخصیت های تیپ 9 اینیاگرام تمام تلاش خود را می کنند تا از کشمکش ها خودداری کنند و از موقیت هایی که باید با موارد منفی روبرو شوند، گریزان هستند. بنابراین سیاستمداران عالی نخواهند شد که باید از مشکلات اجتماعی آگاه باشند، با آن ها برخورد کنند و راه حل ارائه دهند.

کارمند غسالخانه

چون تیپ نهی ها خیلی خوب نمی توانند با از دست دادن فردی کنار بیایند، بنابراین شاید برای آن ها در مقایسه با سایرین سخت تر باشد که با افرادی که عزیزان خود را از دست دادند همدردی کنند. آن ها به شیوه ای با از دست دادن افراد کنار می آیند که برای کارمندان غسالخانه ایده آل نیست.

سایر شغل های نامناسب برای این تیپ شخصیتی عبارت هستند از:

  • وکیل حقوقی
  • کارهای نظامی
  • نماینده فروش
  • معامله گر سهام
  • دستیار اجرایی

تیپ 9 اینیاگرام چطور می تواند در زندگی شغلی خود پیشرفت کند؟

شخصیت های تیپ 9 فرصت های شغلی متعددی برای بررسی دارند. گرچه همیشه جا برای رشد وجود دارد و این افراد اگر می خواهند بهترین باشند، باید در زمینه های زیر بهتر عمل کنند:

  • شخصیت های تیپ 9 تا حدی به حفظ صلح علاقه دارند که خودداری آن ها از کشمکش می تواند به مشکل تبدیل شود. با این حال آن ها بعضی اوقات باید با مشکلات خود روبرو شوند. اما این موضوع از شخصیت های تیپ 9 انرژی زیادی را می گیرد، چون آن ها بخش زیادی از انرژی خود را صرف عکس آن (خودداری از اصطکاک) می کنند.  
  • شخصیت های تیپ 9 در مقایسه با سایرین زمان مواجه شدن با مشکلات، سختی بیشتری دارند. بنابراین آن ها از هر چیزی که تاثیر منفی رویشان بگذارد، خودداری می کنند. این موضوع می تواند منجر به انزوا و فاصله گرفتن از افراد شود. این تیپ شخصیتی باید متوجه شود که به عنوان یک انسان او نیز خشم، اضطراب و احساسات منفی دیگری دارد که باید با آن ها برخورد کند. چون این احساسات و واکنش های ناگهانی چه بخواهند آن را نادیده بگیرند یا نگیرند، روی روان و همچنین بدن آن ها تاثیر خواهند گذاشت.
  • شخصیت تیپ 9 اینیاگرام می توانند شدیدا سرگردان و از نظر روانی آشفته شوند و خودشان را رها کنند. بنابراین آن ها در مقایسه با سایر تیپ های اینیاگرام بیشتر ممکن است شخصیت های چندگانه را تجربه کنند که معمولا با اختلال های شخصیتی اسکیزوئید و وابسته همراه است.

سخن نهایی

اگر شخصیت شما مطابق با تیپ 9 اینیاگرام است، برای انتخاب مسیر شغلی مناسب خود به نکته ها و پیشنهادهای بالا توجه کنید. توصیه می کنیم حواستان به نقاط ضعفتان باشد و نقاط قوتتان را تقویت کنید تا بتوانید موفقیت را لمس کنید.

رسیدن به موفقیت برای شما که در صلح با خودتان است و از نظر ذهنی و بدنی آرامش را حس می کنید، در مقایسه با سایر تیپ های شخصیتی ساده تر است.

توصیه می کنیم به عنوان تیپ نهی، برای شناخت بهتر روابط خود، مطلب سازگاری تیپ 9 اینیاگرام با سایر تیپ های آن ما را نیز مطالعه کنید.


mbti (ام بی تی آی) شخصیت شناسی توسعه فردی شرح شغل مدیریت استعداد مدیریت مسیر شغلی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.