بررسی دلایلی که هر تیپ اینیاگرام چرا ممکن است بخواهد یک کارآفرین شود

1401/08/28 8:49 AM - یک سال قبل


اگر در تست اینیاگرام شرکت کرده اید و تیپ شخصیتی خود را شناخته اید، شاید در این فکر باشید که کارآفرینی حرفه مناسبی برای شما است یا نه. به هرحال شاید شما تیپ ششی هستید که امنیت و تشکیلات را ترجیح می دهد یا تیپ یکی که همیشه به عنوان کارمندی مسئول و سخت کوش شناخته شده است.

جنبه های مختلفی از کارآفرینی وجود دارد که برای هر تیپ اینیاگرام جذاب هستند. درست همانطور که هر مسیر شغلی مزایای متفاوتی دارد، هر تیپ شخصیتی نیز به دلایل گوناگون جذب کارآفرینی می شود یا از آن دوری می کند.

چه تیپ دویی مردم گرا باشید یا تیپ هفتی که همیشه آماده ماجراجویی است، کارآفرین شدن می تواند انتخاب مناسبی برایتان باشد. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا بررسی کنیم چرا هر تیپ اینیاگرام علاقه دارد یک کارآفرین باشد.

قبل از شروع می توانید با شرکت در تست اینیاگرام تست و تایپ، از تیپ اینیاگرام خود مطلع شوید و گزارش کامل آن را نیز دریافت کنید.

10 مزیت کارآفرین بودن

کارآفرینی مسیر ساده ای نیست و چالش های متعددی می تواند داشته باشد. اما همچنین می تواند یکی از مثمرثمرترین تصمیم های شغلی برای تمام افراد با هر شخصیتی باشد.

به طور کلی یک تیپ اینیاگرام در مقایسه با دیگری کارآفرین بهتری نیست و هیچ تیپی معمولا در مقایسه با تیپ دیگر، کارآفرینی را در اولویت قرار نمی دهد. بلکه، شما می توانید انتظار داشته باشید که هر تیپ شخصیتی، رویکردها و مزایای متفاوتی را در این حوزه پیدا می کند.

با این حال، بسیاری از مزایای کارآفرین بودن را می توان به نوعی جهانی دانست. بعضی از آن ها عبارت هستند از:

  • خودتان زمان کارتان را انتخاب می کنید.
  • خودتان تصمیم های مربوط به کسب و کارتان را می گیرید.
  • درآمد بالقوه نامحدود
  • ایجاد تعادل بین زندگی و کار
  • رشد و توسعه مداوم
  • ایجاد حرفه ای که با ارزش هایتان همسو است.
  • شبکه سازی مفید
  • توانایی کار از هر جا و مکانی
  • انتخاب این که با چه کسی کار کنید.
  • تجربه های غیرمنتظره و هیجان انگیز

بدون تردید تعدادی از این مزایا بسته به تیپ شخصیتی اینیاگرامی شما، بیشتر از سایرین برایتان جذاب هستند. به عنوان مثال اگر به تنها بودن علاقه زیادی دارید، مانند تیپ پنجی ها، ممکن است برایتان شبکه سازی مزیت نباشد اما توانایی ایجاد تعادل بین کار و زندگی جذابیت دارد.

اینیاگرام می تواند به شما کمک کند انگیزه های درونی خود را شناسایی کنید و مورد بررسی قرار دهید. همچنین می تواند کمک کند درک کنید چطور در دوران رشد و استرس نسبت به مسائل واکنش نشان دهید.

چرا کارآفرینی برای تیپ یک اینیاگرام جذاب است؟

تیپ یکی ها در جستجوی صداقت و تعادل هستند و انگیزه بهبود جهان اطراف خود را دارند. زمانی که بحث کارآفرینی به میان می آید، تیپ یکی ها تمایل به شروع کسب و کاری در حوزه هایی دارند که بتوانند مهارت های حل مساله خود را به کار بگیرند.

به عنوان مثال این کسب و کار می تواند برنامه ریزی مالی یا طراحی داخلی باشد. آن ها همچنین دوست دارند به طریقی از اهداف اجتماعی پشتیبانی کنند. کارآفرینی برای افراد با تیپ یک اینیاگرام به دلیل میل آن ها به اصلاح، بهبود و کیفیت بخشی مهم است.

در اداره یک کسب و کار هیچوقت هیچ چیز نمی تواند کامل باشد، همه چیز باید بهبود بخشیده شود و این موضوع انگیزه بسیاری از کارآفرینان تیپ یکی است.

تیپ یکی ها به این تفکر علاقه دارند که آیا در حال بهبود یک کار یا به پایان رساندن آن هستند. آن ها احتمالا کسب و کارهایی را انتخاب می کنند که نتایج قابل توجهی را نشان دهد و از ابزارهایی استفاده می کنند که به آن ها در سنجش موفقیت کمک کند.

تیپ یکی ها برای کار با کیفیت تلاش می کنند و معمولا افراد منظمی هستند. آن ها صادق و حساس هستند و از قوانین واضح و منطقی برای انجام کارها استفاده می کنند.

چرا کارآفرینی برای تیپ دو اینیاگرام جذاب است؟

تیپ دویی ها دنبال برقراری ارتباط و عشق هستند. آن ها جذب مردم می شوند و دوست دارند کار آن ها حول کمک به سایرین باشد. برای تیپ دویی ها مهم است اسیر شغل هایی نشوند که آن ها را از نظر احساسی و همدلی نشان دادن خسته کند.

نقش های خدمتگرا ممکن است مناسب نیاز تیپ دویی ها به خدمت گذاری باشد. بنابراین کارآفرینی به این دلیل می توان برای آن ها جذاب باشد که اجازه دهد تصمیم های خودشان را بگیرند و حرفه ای را انتخاب کنند که همسو با اهداف آن ها برای ایجاد تفاوت با برقراری روابط قوی است.

افراد با تیپ دو اینیاگرام زمان اداره کسب و کار خود، عملکرد خوبی در نقش های انگیزه بخش و حمایت گر دارند. انتخاب های شغلی برای آن ها می تواند شروع کسب و کار آموزشی خودشان یا در مقام یک درمانگر باشد.

کار به عنوان یک بلاگر یا اداره یک کسب و کار دستیار شخصی نیز می تواند برای آن ها جذاب باشد، چون اجازه می دهد به سایرین در حل یک مشکل کمک کنند.

تیپ دویی ها زمانی که با استفاده از مهارت های منطقی خود حمایت و تشویق را برای سایرین فراهم می کنند، می خواهند دوست داشته شوند و موفق باشند. با این حال، آن ها باید مراقب باشند، چون میل آن ها به راضی نگه داشتن سایرین اگر مرزکشی ها مشخص نباشد، می تواند جلوی رشد کسب و کار را بگیرد.

چرا کارآفرینی برای تیپ سه اینیاگرام جذاب است؟

افراد با تیپ سه اینیاگرام رویاپردازان و عمل کنندگانی هستند که برای دستیابی به اهداف خود انگیزه پیدا می کنند. آن ها دنبال تحسین و ایجاد این اطمینان هستند که همیشه به سمت جلو پیشرفتی وجود دارد. آن ها جاه طلب هستند و می توانند اغلب یک تاثیر ماندگار به جا بگذارند.

با توجه به این مسائل نباید جای تعجب داشته باشد که کارآفرینی برای این تیپ شخصیتی جذاب است، چون وجودیت و ذات آن ها را به خود جلب می کند. در حقیقت، یکی از تیپ های اینیاگرام که اکثرا به جایگاه های مدیر عاملی می رسد، تیپ سه است.

اداره یک کسب و کار نیازمند انگیزه و استقامت است. کارآفرینی به این دلیل برای افراد با تیپ سه جذاب است چون عاشق توسعه و جامعه عمل پوشاندن به یک رویا هستند. جاه طلبی آن ها مانند ندارد و برایشان شکست خوردن یک گزینه نیست.

این افراد چون نتیجه گرا هستند، عملکرد خوبی در تعیین اهداف و نظم بخشی تلاش های خود برای رسیدن به آن ها دارند. با این حال، آن ها سریعا می توانند دچار فرسودگی شغلی و بیش از حد کار کردن شوند، بنابراین کارآفرینان تیپ سه باید تمرکز خود را روی ایجاد تعادل در زندگی و کار بگذارند.

چرا کارآفرینی برای تیپ چهار اینیاگرام جذاب است؟

انگیزه افراد با تیپ چهار اینیاگرام ابراز خودشان و نشان دادن شخصیت فردگرا و متفاوتشان است. بنابراین آن ها در محیط هایی موفق می شوند که بتوانند با جنبه خلاق خود ارتباط برقرار کنند و به آن ها اجازه خود بیانی دهد. به همین دلیل شغل های رایج کارمندی (از 9 صبح تا 5 بعدازظهر) آن ها را از نظر ذهنی و احساسی خسته می کند.

تیپ چهاری ها به عنوان کارآفرین می توانند ایده های متفاوتی را ابراز کنند، منطقی باشند و سایرین را برای رشد کردن به چالش بکشند. با آن که نداشتن ثبات برای شروع یک کسب و کار ممکن است برای سایرین دلهره آور باشد اما افراد با تیپ چهار اینیاگرام با آغوش باز از این چالش استقبال می کنند، اگر معنای آن فرار از خفگی خلاقیتشان زمان انجام یک کار اداری رایج باشد.

کارآفرینی از دید بسیاری از تیپ چهاری ها روشی است که توسط آن می توانند خالصانه و به شکل زیبایی در جهان سهیم باشند. مالکیت یک کسب و کار ظرفیت فوق العاده ای برای تبدیل کارهای روزمره و خسته کننده به چیزی زیبا و بی همتا دارد، یعنی همان چیزی که چهاری ها مایل به آن هستند.

تیپ چهاری ها به عنوان کارآفرین باید مراقب باشند که زیاد درگیر مقایسه با سایرین نشوند. این عادت می تواند فلج کننده باشد و باعث شود آن ها عقب بنشینند و برایشان حفظ انرژی حرکت به جلو سخت شود.

چرا کارآفرینی برای تیپ پنج اینیاگرام جذاب است؟

افراد با تیپ پنج اینیاگرام به صورت ذاتی باهوش و کنجکاو هستند. آن ها تلاش می کنند در حوزه خود استاد شوند و دنبال نگاه واضح به مسائل و درک موضوعات پیچیده هستند. به همین علت، آن ها تمایل به تنها بودن دارند و می خواهند در حرفه خود متخصص شوند.

کارآفرینی از این نظر برای تیپ پنجی ها جذاب است که به آن ها اجازه می دهد مستقل از سایرین باشند و با راه حل ها و ایده های نوآورانه خود به سایرین کمک کنند.

آن ها به عنوان یک کارآفرین می توانند انتخاب کنند چقدر با سایرین وقت بگذارنند و چه مدت زمان را می توانند تنها باشند. آن ها احتمالا به سمت کسب و کارهایی خواهند رفت که بتوانند کارها را به صورت مستقل انجام دهند، مانند محققان، تحلیل گران یا طراحان فریلنسر.

با آن که آن ها اغلب عمیقا می توانند به سایرین توجه نشان دهند اما حرفه شان می تواند به اندازه کافی برخوردهای اجتماعی را در خود داشته باشد. چون افراد با تیپ پنج اینیاگرام باید مدتی را برای پردازش تصمیم ها و به دست آوردن مجدد انرژی خود، در تنهایی بگذرانند.

چرا کارآفرینی برای تیپ شش اینیاگرام جذاب است؟

افراد با تیپ شش اینیاگرام بسیار درک کننده و باهوش هستند اما همچنین نگرانی هایی دارند. آن ها به دنبال حمایت و راهنمایی سایرین هستند و ترجیح می دهند اگر اشتباهی رخ داد، برنامه ای برای آن در نظر بگیرند.

تیپ ششی های اینیاگرام افرادی مسئول، قابل اعتماد و سخت کوش هستند. موضوعی که می تواند برای شروع یک کسب و کار در دل یک تیپ ششی ترس بیاندازد، ریسک کردن است. برای این تیپ آن دسته از ایده های راه اندازی کسب و کار می تواند جذاب باشد که با فراهم سازی ثبات و امنیت برای یک سازمان فردی به ایجاد تاثیری مثبت کمک کنند.

همچنین سایر حرفه ها مانند نویسندگی، هنرمند بودن یا مربیان شخصی به تیپ ششی ها اجازه می دهد از نقاط قوت خود در زمینه مشارکت و حل مشکل استفاده کنند، بدون این که ریسک بزرگی برای مایوس کردن سایرین کنند.

تیپ ششی ها پشتیبانان وفاداری هستند که انگیزه آن ها نیاز به امنیت و ساختار است. اگر یک تیپ ششی برنامه جامعی برای راه اندازی کسب و کار داشته باشد، ممکن است مسیر کارآفرینی را به کارمندی معمولی ترجیح دهد.

چرا کارآفرینی برای تیپ هفت اینیاگرام جذاب است؟

مانند افراد با تیپ سه، رسیدن به جایگاه های مدیر عاملی در مقایسه با سایر تیپ های اینیاگرام برای تیپ هفتی ها نیز مرسوم است. آن ها دنبال آزادی و ماجراجویی می گردند و دوست دارند تصمیم های خود را بگیرند و بدون محدودیت زندگی کنند.

آن ها همچنین رویاپردازانی مشتاق هستد که هیجان خود را با سایرین سهیم نمی شوند. تیپ هفتی ها به عنوان یک کارآفرین دوست دارند رئیس باشند. آن ها به حرفه ای نیاز دارند که بتوانند عطش خود به زندگی را سیراب کنند، تنوع داشته باشند و منطقی باشند.

تیپ هفتی های اینیاگرام می توانند الهام بخش باشند و در جذب سایرین برای پیوستن به رویایشان عملکرد عالی دارند. چون تیپ هفتی بسیار خودجوش و ناگهانی عمل می کنند، باید مراقب باشند تا در دام «سندروم شی براق» نیافتند. یعنی می توانند در دام ایده راه اندازی یک کسب و کار بیافتند و سپس اگر حس کنند هیجان ندارد و خسته کننده است، آن را رها کنند.

چالش تیپ هفتی ها یادگیری نحوه عبور از لحظات خسته کننده در کسب و کار است، به جای آن که دنبال بهترین چیز یا تجربه بعدی باشند. بعضی از کسب و کارهایی که به تنهایی اداره می شوند مانند عکاسی، مربیان سبک زندگی، روزنامه نگار، بلاگرهای عاشق سفر یا صاحبان رستوران/ کافه می تواند برای تیپ هفتی ها جذاب باشد.

چرا کارآفرینی برای تیپ هشت اینیاگرام جذاب است؟

افراد با تیپ هشت اینیاگرام از فرصت رهبری و کمک به رشد چیزی، استفاده می کنند. آن ها به عنوان شخصیت چالش گر عاشق قبول مسئولیت هستند و این که ببینند تا چه حد می توانند پیش بروند.

به همین علت، کارآفرینی می تواند یک حرفه به ویژه جذاب برای بسیاری از تیپ هشتی ها باشد. آن ها می خواهند از تاثیر و نفوذ خود استفاده کنند و اتفاق های مهمی را رقم بزنند.

ایده وجود چندین مدیر و ناظر که آن ها را خفه و کنترل کند، برایشان خوشایند نیست. اگر یک تیپ هشتی حس کند که در یک جایگاه تکراری یا بدون قدرت گیر کرده است، برایش فرقی با اعدام ندارد.

تیپ هشتی ها از آزادی و استقلال برای گرفتن تصمیم های کسب و کار خود به عنوان کارآفرین، لذت می برند. آن ها می توانند دائما برای خود و کسب و کارشان چالش و هدف تعیین کرده و سپس آزادانه برای رسیدن به آن اهداف کار و تلاش کنند.

چون رهبری در ذات افراد با تیپ هشت اینیاگرام قرار دارد، پتانسیل آن ها برای هدایت و رهبری فوق العاده است. با این حال، آن ها باید به یاد داشته باشند که زمان تصمیم گیری عجله نکنند تا بیش از حد هیجانی یا احساسی تصمیم نگیرند.

چرا کارآفرینی برای تیپ نه اینیاگرام جذاب است؟

افراد با تیپ نه اینیاگرام دنبال آرامش ذهن و هارمونی هستند. تیپ نهی ها می خواهند طبق شروط خود زندگی کنند ولی در ذات آن ها سازش و توافق و مقابله نکردن وجود دارد.

آن ها به صورت ذاتی از دیدگاه های مختلف به ماجرا می نگرند تا برایشان این امکان وجود آید که رهبران فوق العاده ای باشند. تیپ نهی ها به عنوان یک کارفرما می توانند روی قدرت سیاسی خود تکیه کنند.

با آن که بعضی از شرکت ها ممکن است در محیط کار مشکلاتی داشته باشند اما تیپ نهی های سالم می توانند محیط های هماهنگی را به وجود آورند.

آن ها از هر نوع نزاع و برخورد، تنش و منفی گرایی تنفر دارند. از طرفی خوشبین و مشتاق هستند و دوست دارند خوبی های هر فردی را ببینند. این تیپ شخصیتی به عنوان کارآفرین درک کننده، صبور، صادق و حامی است.

این ویژگی ها به آن ها می تواند کمک کند روابط موفقی را با مشتریان و اعضای تیم شکل دهند. تیپ نهی ها باید حواسشان باشد که می توانند منفعل باشند که این موضوع ممکن است رشد کسب و کارشان را محدود کند، مگر آن که کنشگرا بودن را تمرین کنند.

انجام این کار به آن ها کمک خواهد کرد بهره ور باشند، اهداف جدیدی را وضع کنند و سر موعد کارها و پروژه ها را تحویل دهند. بعضی از کسب و کارهایی که ممکن است برای تیپ نه اینیاگرام جذاب باشند عبارت هستند از ویراستار، مربی و درمانگر.

هر حرفه ای که به آن ها اجازه دهد با کمک به حل مشکلات، جمع کردن گروه ها در کنار یکدیگر و فراهم سازی حمایت در خدمت سایرین باشند، برایشان جذاب خواهد بود.

سخن نهایی

کارآفرینی به دلایل گوناگون حرفه ای جذاب برای هر تیپ اینیاگرام است. مالکیت یک کسب و کار مناسب همه نیست اما می تواند در بین شخصیت های مختلف جایگاه خود را داشته باشد، اگر آن ها یاد بگیرند که از مهارت های خود استفاده کنند، در تعقیب اهدافشان باشند و ریسک کنند.

آگاهی از تیپ شخصیتی تان می تواند به شما کمک کند نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنید. اگر یک برنامه کاری کمتر ساختارمند و انعطاف پذیر را دوست دارید، ممکن است رویکرد خود را تغییر دهید تا بهتر متناسب با مهارت هایتان باشد.

یا ممکن است متوجه شوید که بیشتر درونگرا هستید، بنابراین شاید بتوانید تلاش خود را روی کار کردن در خانه بگذارید تا بودن در یک محیط اداری شلوغ.

تیپ اینیاگرام شما هر چیزی که می خواهد باشد، درک کنید که کارآفرینی می تواند حرفه مناسب شما نیز باشد! شخصیت شما عامل محدودکننده برای تعقیب رویاهایتان، ایجاد یک کسب و کار و فراهم سازی ارزش برای سایرین نیست.

هر تیپ اینیاگرام باید بپرسد که چطور می توانم از انگیزه و مجموعه مهارت های خود برای ایجاد کاری معنابخش استفاده کنم که به سایرین در حل یک مشکل کمک کند.

توانایی شما در پاسخ به این سوال باعث خودآگاهی بیشتر می شود و خدمت به سایرین کلید تعقیب رویاهای کارآفرینی تان است.


شخصیت شناسی توسعه فردی مدیریت عملکرد مدیریت استعداد مدیریت مسیر شغلی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.