24 نشانه که مشخص می کنند تیپ شخصیتی شما ESTP است

1402/05/29 7:09 PM - 8 ماه قبل


تا حالا احساس کرده اید که محتوای زیادی در مورد شخصیت ESTP در اینترنت وجود ندارد؟ زمانی مطالب شخصیت شناسی را بررسی می کنیم، اکثر آن ها توسط افراد شهودی نوشته شده اند و بنابراین طبیعی است تیپ های شهودی بیشتر بررسی شده باشند.

در این مقاله قصد داریم سنت شکنی کنیم و نگاهی به یکی از هیجان انگیزترین تیپ های سیستم مایرز بریگز به اسم ESTP بیاندازیم. لقب این شخصیت ماجراجو یا خطرپذیر است. این تیپ ها عطش ماجراجویی، تازگی و انجام کارهای اکشن دارند. در ادامه 24 نشانه را معرفی می کنیم که نشان می دهند تیپ شخصیتی شما ESTP است. پس تا انتها همراهمان بمانید.

اما قبل از شروع اگر از تیپ شخصیتی خود مطمئن نیستید می توانید در تست ام بی تی آی تست و تایپ شرکت کرده و گزارش کامل آن را نیز دریافت کنید.

1) شما به عنوان یک ESTP فوق العاده واقع گرا هستید

شما نه بدبین هستید نه خوشبین، بلکه ترجیح می دهید به واقعیت زندگی توجه کنید. مواجه شدن با حقایق، نگاه بی طرفانه و حفظ منطق خود، چیزی است که به آن افتخار می کنید. شما ترجیح می دهید تمرکز خود را روی حقایق زندگی تان بگذارید تا این که خود را درگیر شرایط فرضی و خیالی کنید.

2) به عنوان یک ESTP ترس از دست دادن دارید

در بسیاری از مواقع دورهم نشستن و از مسائل روزمره صحبت کردن، گوش کردن به سخنرانی ها یا انجام کارهای اداری و کاغذبازی، شما را شدیدا عصبانی می کند. شما میل بی قراری به تجربه کردن جهان و تمام چیزهایی دارید که پیشکش می کند. شما می خواهید عمل کنید، نه این که حرف بزنید. هر لحظه که در سکون برایتان سپری می شود، مانند وقت تلف کنی است.

3) تمام بهترین رستوران های شهر را می شناسید

شما متخصص تجربه تمام چیزهای جالب در زندگی هستید و از امتحان خوراکی های جدید و رفتن به رستوران های ناشناخته ای که با غذاهای جدید و لذید خود شما را به هیجان می آورند، شگفت زده می شوید. افراد زمانی که دنبال بهترین رستوران های شهر می گردند، از شما سوال می کنند.

نگاهی نیز به مقاله شخصیت ‌های داستانی با تیپ شخصیتی ESTP بیاندازید.

4) از آنجا که ESTP هستید، می توانید انگیزه افراد را حس کنید

حتی به کوچکترین سرنخ های غیرشفاهی فوق العاده آگاه هستید. ممکن است یک تیپ شهودی در سیستم مایرز بریگز نباشید اما با این حال شهود فیزیکی قدرتمندی دارید. شما استعداد خاصی در درک سرنخ های غیرشفاهی و حس احساسات یا افکار سایرین دارید. چنین ویژگی باعث می شود در بسیاری از شرایط یک فروشنده عالی باشید.

5) در لحظه زندگی می کنید

به جای فرضیه سازی در مورد آینده یا سیر در گذشته، استاد زندگی در لحظه هستید. شما می خواهید از هر آن چه زندگی امروز در اختیارتان قرار می دهد استفاده کنید، به جای آن که منتظر چیزی باشید که ممکن است فردا بیاید یا نیاید. زندگی در زمان حال کمک می کند فردی فرصت طلب، آگاه و ماهر در حل مشکلات باشید.

مقاله ویژگی های رهبری تیپ شخصیتی ESTP کمک می کند کنترل امور را بهتر به دست بگیرید.

6) عاشق هدیه دادن هستید

زمانی که برایتان فردی مهم است، هیچ چیزی برایتان لذت بخش تر از این نیست که او را با یک تجربه هیجان انگیز، غافلگیر کنید. به عنوان مثال یک سفر ناگهانی به جزیره کیش، خرید دو بلیط کنسرت در لحظه آخر یا یک دستبند ظریف که روی دستان شریک زندگی تان می درخشد.

7) آن چه را می بینید باور می کنید

برای شما سخت است به نظریه ها و باورها اعتماد کنید، بدون این که پشت آن ها مدرک قابل تایید و اثباتی باشد. هر فردی که سعی کند شما را از نظر احساسی یا با استفاده خرافات و مسائل مشابه فریب دهد، شدیدا ناامید خواهد شد.

8) اعتقاد دارید به عمل کار بر آید، به سخندانی نیست

شما می دانید که تحت تاثیر قرار دادن افراد چقدر ساده است و این که به آن ها چیزهایی بگویید که می خواهند بشنوند. شما به علت مهارت طبیعی که در درک افراد دارید، برایتان تعریف کردن از سایرین یا اجبار کردن آن ها به حس چیزی که می خواهید حس کنند، ساده است.

اما در انتها ترجیح می دهید عشق خود را با اعمالتان نشان دهید. دوست دارید به شکل عملی و واقعی به افراد کمک کنید تا نشان دهید برایتان مهم هستند.

به کمک مقاله سازگاری تیپ شخصیتی ESTP با دیگر شخصیت های MBTI خود را بهتر بشناسید.

9) حافظه بصری فوق العاده قوی دارید

شما جهان اطراف خود را با نگاه فوق العاده دقیق به جزئیات تجربه می کنید و یکی از هوشیارترین و ناظرترین تیپ های شخصیتی MBTI هستید. به همین علت، می توانید بیشتر از سایر تیپ ها، چیزهای مختلف را با جزئیات دقیق به یاد آورید.

10) می خواهید مردم خودشان باشند

شما مردم را همانطور که واقعا هستند، می پذیرید و از چیزهایی که سایر تیپ ها ممکن است ناراحت شوند، خجالت نمی کشید. شما همان دوستی هستید که اگر فردی حالش به هم خورد به دست او یک لیوان آب می دهید یا متوجه خودستایی می شوید که بسیاری از دیگر افراد خود را پشت آن مخفی می کنند.

گاهی زیر ظاهر قاطع و ترسناکتان، فردی است که صبر زیادی برای مردم دارد. شما فقط می خواهید سایرین پیش شما خود واقعی شان باشند.

11) منصف بودن یکی از ارزش های محوری شما است

هیچ چیز بیشتر از بی عدالتی یا به اشتباه از کسی طرفداری کردن، شما را عصبانی نمی کند. شما باور دارید که همه باید فرصت مشابهی داشته باشند و از سلسله مراتب ها یا افرادی که بخواهند بدون این که خودشان شایستگی داشته باشند، از موقعیتشان سوء استفاده کنند نفرت دارید.

12) اغلب نقش وکیل مدافع شیطان را بازی می کنید

شا متوجه منطق ظریف بسیاری از دیدگاه های متفاوت می شوید و از تعمیم دادن به کل و استدلال اشتباه، نفرت دارید. شما مشکلی ندارید که در یک بحث از خود دفاع کرده و به طرف مقابل خود مغلطه منطقی او را ثابت کنید.

13) تشنه آزادی و استقلال هستید

میل شدیدی به ماجراجویی در جهان و مواجه شدن با چالش ها و کشف های جدید دارید. شما به این جمله «تئودور روزولت» که یک ESTP واقعی بود، اعتقاد دارید که «با شجاعت کامل و فراوان با زندگی روبرو شوید...اجازه دهید ما خطر از پا افتادن از خستگی را به جان بخریم به جای از درون زنگ زدن»

مقاله فهرست افراد مشهور با تیپ شخصیتی ESTP را حتما بخوانید.

14) وسواس کنترل اوضاع دارید

با آن که در ظاهر ممکن است سخت نگیرید و موافق با انجام هرچیزی باشید اما در درون باید تمام تصمیم های خود را با توجه به حقایق و منطق فراوان بگیرید. زمانی که به چیزی فکر می کنید، از طریق یک سری فیلتر داده ها را عبور می دهید و هر فیلتر اطلاعات را بیشتر و بیشتر فیلتر می کند تا زمانی که بهترین مسیر پیش رو را درک کنید.

15) سرسخت هستید

با آن که سازگار و آسان گیر به نظر می رسید اما همچنین بسیار سمج و سرسخت هستید. اگر واقعا به چیزی اعتقاد داشته باشید، برای آن جان می دهید. جنگیدن برای نشان دادن حقیقت اعتقادهایتان، در بحث با سایرین یا انتخاب هایتان در زندگی که از نظر افرادی که می شناسید «بیش از حد ریسکی» هستند، مشخص است.

16) از ریسک کردن لذت می برید

شما می دانید برای رسیدن به چیزهای عالی همیشه باید ریسک کرد. به غلبه بر ترس ها، رقابت کردن و انتخاب جاده ای که به خوشبختی ختم شود به جای جاده ای که انتهای آن تنها امن است، اعتقاد دارید.

17) زمانی که فوق العاده استرس دارید، آشفته می شوید

در زندگی روزمره و طبیعی، شما فردی هستید که ترجیح می دهید آرامش و منطقی بودن خود را حفظ کنید. اما زمانی که استرستان مداوم یا شدید است، ناگهان آشفته می شوید و چیزهای مختلف را به اشتباه درک می کنید.

همسرتان دیر به خانه می آید و فقط فکر می کنید او در حال خیانت است. ابر تیره ای را بالای خانه خود می بینید و فکر می کنید خدا شما را بابت گناهان گذشته تان می خواهد مجازات کند. تیپ شناسان اسم این پدیده را «تحت تسلط» کارکرد پست بودن می نامند.

چون شما در زندگی طبیعی خود فردی کاملا واقع گرا هستید، زمانی که استرس مزمن ذهنتان را در بر می گیرد و آشفته تان می کند، ناگهان در شهود اغلب استفاده نشده خود گم می شوید. در چنین مواقعی، شهودتان به عنوان یک پیشگوی تاریک نمایان می شود و می گوید تمام زندگی شما را بلا فرا خواهد گرفت. 

18) از محدود بودن به واسطه تعهدها نفرت دارید

ترجیح می دهید در لحظه تصمیم بگیرید به جای آن که از قبل برای چیزی آماده باشید. چه اتفاقی می افتد اگر دوست نداشته باشید هفته بعد به آن رستوران خاص بروید؟ چه اتفاقی می افتد اگر دوست نداشته باشید 5 سال بعد آن مسیر شغلی را تعقیب کنید؟ چه اتفاقی می افتد اگر ازدواج کنید و اوضاع خوب پیش نرود؟

شما ترجیح می دهید در زندگی یک رویکرد «صبر کن و ببین» داشته باشید تا از تصمیم های خود پشیمان نشوید.

19) گذشته تان می تواند نابودتان کند

سعی می کنید زیاد به اشتباهات خود در گذشته فکر نکنید اما زمانی که استرس دارید، اغلب اسیر فکر به اشتباهات گذشته یا افرادی می شوید که زمانی سال ها پیش به شما آسیب زده اند. ممکن است احساس کنید به علت اتفاق هایی که خیلی وقت پیش رخ داده است، هرگز به چیزی که می خواهید نخواهید رسید یا چیزهایی را که دوست دارید، نخواهید داشت.

برای شما سخت است تصور کنید که زندگی تان پس از تجربه متوالی چندین ناامیدی، تغییر خواهد کرد.

20) به تنوع علاقه دارید

مهارت بالایی در انجام همزمان چند وظیفه دارید و به خوبی می توانید بین انجام وظایف مختلف جابجا شوید و چندین پروژه متفاوت را همزمان پیش ببرید. در حقیقت زندگی را ترجیح می دهید که در آن بتوانید همزمان چندین فعالیت و پروژه متفاوت را تجربه کنید. در یک زمان کار کردن روی یک چیز مشخص، انگیزه را از شما می گیرد.

21) از شوخ طبعی برای آرام کردن شرایط استفاده می کنید

زمانی که اطرافیانتان احساس آشفتگی یا اضطراب می کنند، اغلب از شوخ طبعی خود و جوک گفتن برای آرام کردن شرایط استفاده می کنید. ذات جذاب و باحال شما اغلب در موقعیت های گیج کننده مفید عمل می کند. شما از شوخ طبعی به عنوان راهی برای آرام کردن سایرین و همبستگی با آن ها استفاده می کنید.

22) بر هنر مبارزه و تاکتیک تسلط دارید

تقریبا در هر سناریوی بحرانی می توانید به راه حل های سریع و کاربردی برسید. دست به عمل زدن و تاثیرگذاشتن روی سایرین که اقدام کنند، جزو مهارت هایتان است. به همین علت، در زمان بسیار کوتاهی کارهای زیادی انجام می دهید.

رفتار شبیه به فرمانده اما با این حال دوستانه تان، اغلب کمک می کند افراد بدون این که حس کنند به آن ها زور می گویید و می خواهید نقش رئیس را بازی کنید، با شما همراه شوند.

23) اعتقاد دارید هر اتفاقی که رخ دهد، می توانید مدیریت کنید

اگر تحت استرس شدیدی نباشید، اعتقاد دارید که با هر مشکل زندگی می توانید روبرو شوید. شما ترجیح می دهید خطر کنید و اتفاقی را رقم بزنید، به جای این که مدت زیادی نگران جزئیات باشید.

به توانایی خود در مدیریت کارآمد هر چالشی که سر راهتان قرار می گیرد، ایمان دارید. با آن که ممکن است از پیشاپیش برنامه ریزی نفرت داشته باشید اما همچنین از خودجوش عمل کردن، زمانی که فرصت آن پیش می آید، لذت می برید.

24) تلاش می کنید فردی مطمئن باشید و خود را کنترل کنید

هیچ چیزی بیشتر از ضعیف و بی دست و پا بودن به نفس شما لطمه نمی زند. در خود جذابیت، میل به اجتماعی بودن و انرژی ذاتی دارید که باعث می شود شجاع به نظر برسید. انرژی و شایستگی درونی شما الهام بخش بسیاری از افراد است.

نگاهی نیز به دو مقاله 15 فیلم سینمایی مورد علاقه ESTP ها و عملکرد تیمی شخصیت ESTP در تیم سازی بیاندازید.


mbti (ام بی تی آی) شخصیت شناسی توسعه فردی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.