برای هر تیپ شخصیتی مایرز بریگز کدام اطلاعات اهمیت دارد؟

1402/06/18 7:09 PM - 7 ماه قبل


آیا تا حالا در مهمانی بوده اید که حوصله تان از حرف های سایرین و موضوعاتی که درباره آن بحث می کنند، سر برود؟ شاید صحبت آن ها در مورد آخرین اخبار سیاسی باشد اما شما ترجیح دهید در آن لحظه درباره چیزی هیجان انگیز صحبت کنید.

شاید هم همه با هیجان در خصوص جدیدترین شایعات مربوط به یک هنرپیشه صحبت کنند اما شما دوست داشته باشید یک یا دو تجربه خود در زندگی را مطرح کنید. در چنین مواقعی، شخصیت ما خودش را نشان می دهد و مشخص می کند چه گفتگوهایی از نظرمان درگیرکننده و جالب هستند.

در این مقاله قصد داریم بررسی کنیم هر تیپ شخصیتی مایرز بریگز به چه اطلاعاتی اهمیت نشان می دهد. نکاتی که در ادامه می گوییم اگر در رابطه هستید و می خواهید بدانید فرد دیگر را چه چیزی به وجد می آورد، فوق العاده مفید هستند. پس تا انتها همراهمان بمانید.

اما قبل از شروع اگر از تیپ شخصیتی خود مطمئن نیستید می توانید در تست MBTI تست و تایپ شرکت کرده و گزارش کامل آن را نیز دریافت کنید.

تیپ شخصیتی ISTJ

به عنوان یک شخصیت ISTJ، فردی عملگرا و با منطق هستید. شما برای اطلاعاتی ارزش قائل می شوید که حقیقی و ملموس باشند، مانند حقایق و دروس زندگی که بتوانید آن ها را در زندگی روزمره خود به کار بگیرید. زمانی که افراد در مورد احتمال ها یا سناریوهای فرضی حرف می زنند، سریعا علاقه خود را از دست می دهید. چون این نظرها ریشه در واقعیت ندارند.

پس ممکن است بتوانید تا چند دقیقه از این گفتگوها لذت ببرید اما در طولانی مدت احساس بی قراری می کنید. چه در حال صحبت درباره داستانی از گذشته خود باشید یا نحوه انجام کارها، از گفتگوهایی لذت می برید که سرشار از نکات مفید یا تجربه های زیسته معنادار باشند.

شما به عنوان یک تیپ تفکری – قضاوتی همچنین برای اطلاعاتی که امکان استفاده از آن ها وجود دارد، ارزش قائل می شوید. اگر یک باغبان باشید، دوست دارید جدیدترین ترفندها و نکات را در مورد پرورش یک گوجه فرنگی بی عیب بدانید.

اگر یک برنامه ریز مالی هستید، ممکن است از بحث درباره استراتژی های مدیریت سرمایه یا اخبار اقتصادی لذت ببرید. اطلاعاتی که برایتان اهمیت دارند، اکثرا متمرکز بر حل مشکل در دنیای واقعی و تصمیم گیری هستند. مطالعه مقاله چه چیزهایی باعث میشود که هر تیپ شخصیتی مایرزبریگز احساس آسیب پذیری کند - قسمت چهارم به شما در خودشناسی کمک خواهد کرد.

تیپ شخصیتی ISFJ

شبیه به شخصیت ISTJ، شما برای اطلاعاتی که ملموس و واقعی باشند، ارزش قائل می شوید. به عنوان شخصیت ISFJ، خود را فردی می دانید که به دنیای حقیقی توجه دارد و برای روش های تست شده و واقعی که ثابت شده اند نتیجه می دهند، احترام قائل می شوید.  

شما دوست دارید حافظ داستان ها و تجربه ها باشید، از بین گفتگوهایی که با اطرافیان خود دارید چیزهایی را انتخاب کنید تا با ترکیب آن ها تصویر بزرگتری از زندگی را ببینید. افراد اغلب برای مشورت پیش شما می آیند، چون می دانند بینشتان بر اساس خرد و تجربه واقعی است نه رویاهای شیرین.

همچنین زمانی که سایرین احساسات خود را با شما در میان می گذارند، لذت می برید. به عنوان یک تیپ قضاوتی – احساسی، به طور ذاتی به داستان هایی که افراد برای گفتن دارند، علاقه دارید. دوست دارید واقعا برای درک عواطف سایرین زمان بگذارید و با آن ها همدردی کنید. بنابراین صحبت در مورد تجربه های عاطفی راهی عالی برای برقراری ارتباط با شما است. برای شناخت بیشتر میتوانید مقاله سازگاری تیپ شخصیتی ISFJ با دیگر شخصیت های MBTI را مطالعه کنید.

تیپ شخصیتی INTJ

به عنوان یک تیپ شخصیت INTJ، فردی کنجکاو و شهودی هستید. برای شما اطلاعاتی ارزشمند است که پیچیده و چالش برانگیز باشند و لایه های متعددی برای کشف داشته باشند. زمانی که گفتگو سطحی یا روزمره می شود، سریعا علاقه خود را از دست می دهید.

در عوض، موضوعاتی را ترجیح می دهید که اجازه دهند عمیقا بینش ها و تئوری ها را بررسی کنید. زمانی که افراد سوال هایی با نگاه به یک تصویر بزرگتر می پرسند، به وجد می آیید؛ سوال هایی که بحث درباره موضوعات عمیقتر را پیش می آورند.

همچنین احترام زیادی برای حقایق و آمار قائل می شوید، گرچه الزاما به خودی خود به آن ها توجه ندارید. برای شما حقایق مانند قطعات یک پازل هستند که به کمک آن ها می توان یک تصویر بزرگتر را شکل داد که به چیزی فراتر از خود داده ها اشاره می کند.

به عنوان یک تیپ قضاوتی – متفکر برای اطلاعاتی هم که قابل استفاده و عملی باشند، ارزش قائل می شوید. هر چیز مفیدی که بتواند کمک کند در زندگی به جلو پیش بروید، توجهتان را شدیدا جلب می کند. خواه یادگیری درباره یک فناوری جدید، بررسی جدیدترین ترندها در دنیای تجارت باشد یا یافتن راه هایی برای استفاده از مهارت ها و استعدادهای خود در بهترین شکل ممکن، همیشه دنبال استراتژی ها و تاکتیک هایی می گردید که به پیشرفتتان کمک کنند.

تیپ شخصیتی INFJ

به عنوان تیپ شخصیت INFJ، فردی با بینش و درک شهودی عمیق هستید. اطلاعاتی برایتان اهمیت دارند که کمک کنند بتوانید بین مفاهیم و تجربه های ظاهرا بی ربط، ارتباط برقرار کنید. دنیا برای شما مملو از لایه های مختلف معنا و نکات ظریف است و وظیفه دارید آن ها را کشف کنید.

بنابراین زمانی که سایرین در مورد موضوعات سطحی صحبت می کنند، برایتان حفظ توجهتان سخت است. به جای آن موضوعاتی را ترجیح می دهید که اجازه دهند دلالت های عمیق تر زندگی را بررسی کرده و الگوها و معانی را برای آینده پیشبینی کنید. معنای این حرف می تواند صحبت در خصوص روانشناسی، روابط، مسائل عرفانی یا هر چیزی باشد که به زندگی معنا و عمق بیشتری می دهد.

شما برای گفتگو در مورد عواطف، احساسات و ارزش های سایرین ارزش قائل می شوید. به عنوان یک تیپ قضاوتی – احساسی، به صورت ذاتی جذب گفتگوهایی می شوید که توسط آن افراد درونی ترین افکار و احساسات خود را بیان کنند.

همچنین از درک انگیزه سایرین در انجام کارهای مختلف و کمک به آن ها برای پیدا کردن راه حل برای هر مشکل عاطفی که درگیر آن شده اند، لذت می برید. کمک به افراد برایتان لذت بخش است و به راحتی با آن ها همدردی می کنید. فقط فراموش نکنید که به نیازهای عاطفی خود نیز توجه کنید.

برای شناخت بهتر چنین شخصیت هایی، مطلب 24 نشانه که مشخص می کنند تیپ شخصیتی شما INFJ است، را بخوانید.

تیپ شخصیتی INTP

به عنوان یک شخصیت INTP، فردی با قدرت تخیل و منطق بالا هستید. با آن که سایرین ممکن است این دو بخش از ذهن را متضاد با یکدیگر بدانند اما شما قدرت ترکیب این دو را می دانید. شما برای اطلاعاتی ارزش قائل می شوید که به ذهنتان اجازه دهند مفاهیم و احتمال های جدید را بررسی کرده و در همین حین به چیزهایی که منطقی هستند، توجه کند.

زمانی که تخیل خود را با علاقه به نحوه عمل چیزهای مختلف ترکیب می کنید، می توانید ایده ها و نوآوری های شگرف آوری خلق کنید. متوجه اطلاعاتی می شوید که به یک تصویر بزرگتر اشاره می کنند و از گفتگوهایی که به ذهنتان اجازه دهند تحلیل کند، سرنخ ها را کنار یکدیگر قرار دهد و نتیجه گیری های منطقی کند، لذت می برید.

همچنین برایتان گفتگوهایی مهم هستند که تخیل شما را به وجد آورند. به عنوان یک تیپ شهودی، به صورت ذاتی جذب چیزهای ناشناخته و مرموز می شوید. از گفتگوهایی که سوال های فرضی بپرسند و قلمروی احتمال ها را بررسی کنند، لذت می برید. تمرکز بر چیزهای روزمره برایتان در حد معطوف کردن انرژی تان به سمت چیزهای کشف نشده و جدید، هیجان انگیز نیست.

تیپ شخصیتی INFP

به عنوان یک شخصیت INFP، فردی عمیق و احساسی هستید. برایتان اطلاعاتی ارزش دارند که کمک کنند خودتان و اطرافیانتان را عمیق تر درک کنید. زندگی برای شما چیزی بیشتر از روزمرگی ها و حقایق روزانه است، چون در لایه های آن چیزی جادویی وجود دارد و وظیفه شماست که آن را پیدا کنید.

اغلب جذب گفتگوهایی می شوید که زیبایی و احساس زندگی را بررسی کنند و زمانی که افراد علایق و چیزهایی را که دوست ندارند یا داستان های مهم گذشته خود را مطرح می کنند، لذت می برید. دنبال اطلاعاتی می گردید که در مورد ارزش ها باشند، یعنی چیزهایی که برای شما یا فرد دیگری در یک سطح عمیق تر و درونی تر، اهمیت دارند.

همچنین از گفتگوهایی که تخیل شما را تحریک کنند، لذت می برید. به عنوان یک تیپ شهودی، به صورت ذاتی جذب مفاهیم و ایده های انتزاعی می شوید، به جای حقایق و روتین های روزمره. زمانی که سایرین پرسش های بزرگی درباره زندگی می پرسند که اجازه می دهد موضوعات جدید و جالبی را بررسی کنید، هیجان زده می شوید.

از تبادل ایده ها، رویاپردازی درباره احتمال ها یا اندیشیدن درباره تمام چیزهایی که در آینده می توانند رخ دهند، لذت می برید. تمام این گفتگوها به تهییج کنجکاوی شما کمک می کنند و الهام بخشتان خواهند بود.

توصیه می کنیم مطلب فهرست افراد مشهور با تیپ شخصیتی INFP را نیز مطالعه کنید.

تیپ شخصیتی ISTP

به عنوان یک تیپ شخصیت ISTP، فردی عملگرا و منطقی هستید. از درک نحوه عمل چیزهای مختلف و گرد هم آوری حجم عظیمی از داده های فنی لذت می برید. اگر عاشق بازی های ویدیویی هستید، احتمالا تمام جزئیات و آمار را درباره آن ها می دانید و هم اینکه چطور بهترین دشمنان را شکست دهید و با دقت مراحل را رد کنید.

اگر یک هنرمند هستید، ممکن است جوانب فنی اثر خود را تحسین کنید، مانند این که نظریه رنگ را درک کنید یا یاد بگیرید چطور از خمیرهای مختلف مجسمه بسازید. اگر مکانیک هستید، می توانید با چشمان بسته یک موتور را باز و بسته کنید.

به هر چیزی علاقه داشته باشید، از یادگیری هرچه اطلاعات ممکن درباره آن و مرتب کردن آن ها در ذهنتان لذت می برید تا بتوانید از این اطلاعات به نفع خود استفاده کنید.

برای شما گفتگوهایی ارزش دارند که تمرکز آن ها روی احتمال ها برای سرگرمی و لذت باشد. معنای این حرف خواه جوک گفتن با سایرین یا بحث درباره جدیدترین فعالیت های سرگرمی باشد، مشتاق هستید با راه های جدید برای لذت از دنیای زیبا و رنگارنگ اطراف خود آشنا شوید.

به عنوان یک تیپ ادراکی – حسی، برای اطلاعات ملموس و واقعی ارزش قائل می شوید که بتوانید با استفاده از آن ها زندگی را سرگرم کننده تر و درگیرکننده تر کنید. شما از تعامل با دنیای فیزیکی لذت می برید، بنابراین صحبت در مورد فعالیت ها، پروژه ها یا نحوه انجام کارها احتمالا توجه تان را جلب خواهد کرد.

تیپ شخصیتی ISFP

به عنوان یک تیپ شخصیت ISFP، فردی احساسی و علاقه مند به کاوش در دنیای فیزیکی هستید. شما به اطلاعاتی توجه نشان می دهید که یک حس زیبایی و معنای شخصی را درونتان بیدار کنند. برایتان زندگی از رنگ و احساس تشکیل شده است و آن را می توان از طریق حواس تحسین کرد. خواه معنای این حرف تماشای یک غروب آفتاب دلپذیر، بوییدن عطر نان تازه از تنور درآمده یا توجه به نت های موسیقی دلخواهتان باشد.

حتی ممکن است متوجه شوید به گفتگوهایی علاقه دارید که مانند تجربه چیزی جدید هستند، مثل امتحان یک غذای جدید یا ماجراجویی در طبیعت. همچنین گفتگوهایی برایتان ارزشمند هستند که اجازه دهند ارزش ها و ترجیحات مهم خود را بررسی کنید. معنای این حرف می تواند صحبت درباره شخصیت محبوب شما در یک برنامه تلویزیونی یا نظرتان درباره عقایدی باشد که برایتان عزیز هستند.

آگاهی از چیزهایی که سایرین دوست دارند و ندارند و به اشتراک گذاری علایق و چیزهای ناپسند خود، برایتان راهی است که توسط آن می توانید ارتباط معناداری با سایرین شکل دهید. به عنوان یک تیپ ادراکی – احساسی از درک احساسات اطرافیان خود و شناخت عمیق آن ها لذت می برید و گفتگوهایی که شامل در میان گذاشتن ارزش ها باشد، به ویژه برایتان هیجان انگیز هستند.

تیپ شخصیتی ESTJ

به عنوان یک شخصیت ESTJ، به خاطر رویکرد عملگرانه و متوجه به حقایق در زندگی شناخته شده هستید. به جای آن که احساسات شما را آشفته کنند، ترجیح می دهید تمرکز خود را روی وقایع بگذارید. برایتان اطلاعاتی ارزشمند است که منظم و کاربردی باشند، مانند داده های مربوط به نحوه عمل چیزهای مختلف یا کارهایی که باید در یک موقعیت خاص انجام داد.

زمان گفتگو با سایرین از مطرح کردن نکات کاربردی، یادآوری داستان هایی از گذشته (که درسی مفید در خود دارند) و ارائه نظر خود درباره این که یک موقعیت را چطور باید مدیریت کرد، لذت می برید. در درون شما این حس وجود دارد که چیزهای مختلف چطور باید باشد و از بیان نظرات خود و شنیدن نظرات سایرین، لذت می برید.

به عنوان یک تیپ قضاوتی – حسی، همچنین از تعامل با افراد درباره فعالیت های خانوادگی و آیین های مختلف لذت می برید. گفتگوهایی در مورد تجربه های مشترک یا وقایع پیش رو می توانند به ویژه برایتان رضایت بخش باشند.

به یاد آوردن چیزی معنادار یا خاطرات خنده دار می تواند حسی از معنا، هدف، ارتباط و انگیزه برای ادامه دهد. همچنین عاشق گفتگوهایی هستید که مربوط به برنامه ریزی یا یافتن راهکار باشد، مانند برنامه ریزی برای یک مهمانی خانوادگی یا درک این که چطور یک مشکل را حل کنید.

تمام این گفتگوها این فرصت را به شما می دهند که از ذهن منطقی و فوق العاده منظم خود استفاده کنید. علاوه بر این، اجازه می دهند احساس کنید با سایرین در ارتباط قرار دارید و بخشی از چیزی بزرگتر از خودتان هستید.

تیپ شخصیتی ESFJ

به عنوان یک تیپ شخصیت ESFJ، فردی خونگرم و عاشق ارتباط هستید. برای اطلاعاتی ارزش قائل می شوید که به برقراری ارتباط با سایرین و تقویت آن، کمک کنند. معنای این حرف می تواند صحبت در مورد ارزش ها و نظرات افراد، بیان داستان های گذشته (به ویژه آن هایی که احساسات قوی را تحریک کنند) یا بحث در مورد دنیای عاطفی یک فرد و پیشنهاد حمایتتان باشد.

شما به خلق تجربه های معنادار برای خود و عزیزانتان ایمان دارید. بنابراین گفتگوهایی در مورد فعالیت ها، آیین و گردهم آیی های خانوادگی احتمالا برایتان رضایت بخش باشند. همچنین گفتگوهایی را تحسین می کنید که تمرکز آن ها روی تجربه ها و دروس واقعی باشد.

به عنوان یک تیپ قضاوتی – احساسی، برای اطلاعات واقع گرایانه و ملموس ارزش قائل می شوید. پیدا کردن نکات عملی و کاربردی، گفتن داستان های خنده دار درباره زندگی در کنار سایرین و شرکت در رویدادهای اجتماعی به ویژه برایتان اهمیت دارد.

چنین اطلاعاتی کمک می کنند زندگی خود را بهینه کرده و در همین حین ارتباطتان را با جامعه و عزیزانتان حفظ کنید.

تیپ شخصیتی ENTJ

به عنوان یک تیپ شخصیت ENTJ، فردی با بینش و جاه طلب هستید. برای شما اطلاعاتی ارزشمند هستند که خلاقیتتان را جرقه بزنند و اجازه دهند استراتژی ها و برنامه های مبتکرانه توسعه دهید. معنای این حرف می تواند بحث درباره جدیدترین اخبار، تبادل ایده در خصوص یک پروژه یا برنامه ریزی برای نحوه رسیدن به یک هدف باشد.

از بزرگ اندیشیدن و کنار زدن مرزها لذت می برید، بنابراین گفتگوهایی که مربوط به رویاپردازی های بزرگ یا طوفان ذهنی باشند یا بحث درباره یک ایده اختلاف برانگیز، الهام بخشتان خواهند بود. همچنین عاشق اطلاعاتی هستید که بینش شما از زندگی را بیشتر کنند و جنبه فلسفی به خود بگیرند.

برای شما گفتگوهایی لذت بخش است که حول بهره وری و رشد فردی باشند. به عنوان یک تیپ قضاوتی – متفکر، اطلاعاتی را تحسین می کنید که بتوانند کمک کنند زندگی خود را بهبود بخشید یا بهینه کنید. فکر درباره استراتژی های مدیریت زمان، یادگیری نکاتی برای حفظ نظم و بحث در خصوص ویژگی های روش های مختلف، احتمالا برایتان هیجان انگیز است.

شما به کمک چنین گفتگوهایی می توانید به توسعه افق های دیدتان ادامه دهید و در دنیای اطراف اثری از خود به جا بگذارید.

ویژگی های این تیپ شخصیتی را در مطلب 24 نشانه که مشخص می کنند تیپ شخصیتی شما ENTJ است – قسمت دوم و قسمت اول آن بخوانید.

تیپ شخصیتی ENFJ

به عنوان یک شخصیت ENFJ، فردی خونگرم و با درک بالا هستید. برای اطلاعاتی ارزش قائل می شوید که کمک کنند جهان عاطفی اطراف خود را درک کنید، مانند گفتگوهایی درباره ارزش ها، باورها و ترجیحات شخصی.

چنین گفتگوهایی این فرصت را به شما می دهند که در سطحی عمیق تر با افراد ارتباط برقرار کنید و روابط معناداری شکل دهید. شما از گفتگوهای واقعی و بی پرده که باعث شوند در تماس با احساسات واقعی فرد دیگری قرار گیرید، لذت می برید. حتی اگر این گفتگوها اندکی ناخوشایند باشند.

همچنین برایتان گفتگوهایی در خصوص جنبه عمیق تر و فلسفی تر زندگی ارزشمند هستند. به عنوان یک تیپ احساسی – شهودی، جذب بررسی ایده ها و احتمال هایی می شوید که درازمدت را در نظر می گیرند.

از طرفی ممکن است از بحث درباره فیلم ها یا کتاب هایی که تخیل شما را بر می انگیزند، غوطه ور شدن در روان انسان و تلاش برای درک نحوه اندیشیدن افراد و عمل آن ها یا بحث در این خصوص که چطور می توانید جوامع و مشکلات امروز دنیا را بهبود بخشید، لذت ببرید. تمام این موضوعات اجازه می دهند با ارزش ها و همچنین درک شهودی تان از خود دنیا، ارتباط برقرار کنید.

تیپ شخصیتی ESTP

به عنوان یک شخصیت ESTP، به خاطر شور و قدرت تصمیم گیری سریع خود شهرت دارید. برای شما اطلاعاتی مهم است که ملموس و قابل استفاده باشند، مانند نکاتی در مورد ساخت یک کاردستی، استراتژی هایی برای جلوتر بودن از سایرین در میدان رقابت یا داستان هایی درباره فرصت ها و فعالیت هایی برای سرگرم شدن در لحظه حال.

شما از گفتگوهایی لذت می برید که درباره بازگشت های باشکوه و دست انداختن های هوشمندانه باشند، چون دوست دارید با زبان بازی کرده و از آن به نفع خود استفاده کنید. بحث های دوستانه نیز برایتان جالب هستند، چون اجازه می دهند از جنبه منطقی شخصیت خود استفاده کرده و مغلطه منطقی یا تناقض ها را شناسایی کنید.

همچنین گفتگوهایی را تحسین می کنید که سایرین را به وجد آورند و باعث شوند آن ها کاری انجام دهند. این گفتگوها می توانند صحبت درباره برگزاری مهمانی، رفتن به سفر بدون برنامه ریزی یا تبادل نظر درباره چیزی جالب در تجربه های اخیر باشد.

به عنوان یک تیپ ادراکی – حسی، عاشق زندگی در لحظه و یادگیری از طریق تجربه هستید. شما از گفتگوهایی انرژی می گیرید که ایده ها یا موضوعات ملموس را در بر گیرند و بتوان فورا آن ها را به کار گرفت. نه تنها چنین گفتگوهایی باعث می شوند احساس سرزندگی و ارتباط با سایرین کنید، بلکه این فرصت را می دهند که با عمل کردن، یاد بگیرید.

تیپ شخصیتی ESFP

به عنوان یک شخصیت ESFP، خونگرم بودن و خودجوش بودن شما زبانزد است. برایتان اطلاعاتی اهمیت دارند که سرگرم کننده باشند و از نظر عاطفی درگیرتان کنند، مانند داستان هایی درباره تجربه های خاطره انگیز یا سرگرم کننده، داستان های کوتاهی در خصوص افراد جالب یا اطلاعاتی که یک فرصت سرگرمی را برای لذت در آن لحظه فراهم کنند.

کسانی را که حین گفتگو بتوانند با جنبه شوخ و مشاهدات هوشمندانه شما کنار آیند و همراه شوند، تحسین می کنید. همچنین مهم است افرادی که با آن ها صحبت می کنید، کاملا خود واقعی شان باشند. حتی اگر همیشه «پسندیده» نباشد اما ترجیح می دهید با افرادی وقت گذرانی کنید که آن چه را می بینند یا حس می کنند، می گویند.

از گفتگوهایی که درباره اظهار ارزش ها و نظرهای شخصی تان باشند نیز لذت می برید. به عنوان یک تیپ ادراکی – احساسی ارزش های درونی دارید که هر جنبه از زندگی تان را تحت تاثیر قرار می دهند. برایتان بسیار هیجان انگیز است که بتوانید نظر خود درباره مشکلات اجتماعی را بیان کرده و در مورد شاخص های سبک های زندگی مختلف، بحث کنید.

همچنین ممکن است جذب بحث در خصوص فرهنگ عامه، مسائل اخلاقی و حتی مذهب شوید، تمام چیزهایی که کمک می کنند احساس ارتباط با ارزش های خود و ارزش های سایر افراد کنید. به کمک چنین گفتگوهایی می توانید معنای عمیق تر زندگی را پیدا کرده و دیدگاه بی همتای خود از جهان اطراف را اظهار کنید.

چنین شخصیت هایی ویژگی هایی دارند که در مطلب 24 نشانه که مشخص می کنند تیپ شخصیتی شما ESFP است، توضیح داده ایم.

تیپ شخصیتی ENTP

به عنوان یک تیپ شخصیت ENTP، تمام چیزهایی که بتوانند در آینده تان وجود داشته باشند، شما را به وجد می آورند. شما به پتانسیل علاقه دارید، بنابراین ایده ها، احتمال ها و نظریه هایی درباره برنامه ها و پروژه های آینده توجهتان را جلب خواهند کرد.

از گفتگوهایی که در خود طوفان ذهنی، تفکر خلاقانه و تبادل ایده داشته باشند، لذت می برید. با استفاده از چنین بحث هایی می توانید عمق تخیل خود را بررسی کنید و به استراتژی های تحول آفرین یا راه حل های هوشمندانه برسید.

همچنین گفتگوهایی را تحسین می کنید که اجازه دهند دیدگاه های مختلف را تحلیل کرده و درباره آن ها بحث کنید. به عنوان یک تیپ تفکری – شهودی، ذهن شما دوست دارد هر موضوعی را تجزیه و تحلیل کرده و آن را از زوایای مختلف بررسی کند.

این نوع بررسی اجازه می دهد با عمق شهود و منطق خود در ارتباط باشید و از آن برای درک عمیق تر جهان اطراف خود استفاده کنید.

ویژگی های مشترک این تیپ مایرز بریگز را در مطلب 24 نشانه که مشخص می کنند تیپ شخصیتی شما ENTP است، گفته ایم.

تیپ شخصیتی ENFP

به عنوان یک شخصیت ENFP، فردی با احساسات عمیق و تخیل بزرگ هستید. برای شما اطلاعاتی اهمیت دارند که احتمال ها را بررسی کنند، رویاهایی از یک آینده دیگر را نشان دهند و به درک شرایط انسانی کمک کنند.

شما عاشق ایده پردازی درباره آینده و اندیشیدن به رویاها و بینش های خلاقانه هستید. داستان گویی، بررسی نمادها و درک موضوعات انتزاعی را دوست دارید تا بتوانید از جهان اطراف خود چیزهای بیشتری بدانید. بیشتر به آن چه که می تواند رخ دهد علاقه دارید تا آن چه است، یعنی بیشتر تحت تاثیر احتمال ها قرار می گیرید تا واقعیت خام.

همچنین گفتگوهایی را که به عمق مسائل اخلاقی و عواطف بپردازند، تحسین می کنید. به عنوان یک تیپ ادراکی – احساسی جذب موضوعاتی درباره ارزش ها و رشد فردی می شوید.

ممکن است متوجه شوید در حال صحبت درباره تجربه های معنادار، کتاب ها یا فیلم هایی با معانی عمیق یا بررسی سفر عاطفی خود هستید. چنین گفتگوهایی اجازه می دهند در ارتباط با ارزش های خود قرار بگیرید، شیوه های مختلف زیستن را بررسی کنید و به بینشی از تجربه انسانی برسید.

مطلب 24 نشانه که مشخص می کنند تیپ شخصیتی شما ENFP است، کمک می کند چنین شخصیت هایی را بهتر درک کنید.


mbti (ام بی تی آی) شخصیت شناسی توسعه فردی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.