10 شغلی که تیپ شخصیتی INTJ باید از آن ها دوری کند

1403/02/03 10:21 PM - 10 روز قبل


افراد تیپ شخصیتی ENTJ که در سیستم مایرز بریگز با لقب فرمانده شناخته می شوند، رهبران بالفطره ای هستند که از چالش ها استقبال می کنند و توانایی برنامه ریزی استراتژیک بالایی دارند. این شخصیت ها میل به سازماندهی و نظم دارند، مستقیما با مشکلات برای رفع آن ها برخورد می کنند و اغلب در بسیاری از محیط های کار، سکان کشتی را به سمت موفقیت در دست می گیرند. طبیعت جاه طلب این افراد و توانایی دیدن تصویر بزرگتر ماجرا، باعث می شود که در محیط کار نیروی قدرتمندی باشند.

در این مقاله 10 شغلی را بررسی می کنیم که تیپ شخصیتی INTJ باید از آن ها دوری کند، پس همراهمان بمانید. اما قبل از شروع اگر از تیپ شخصیتی خود مطمئن نیستید، می توانید در تست MBTI تست و تایپ شرکت کرده و گزارش کامل آن را نیز دریافت کنید.

1. کارمند وارد کردن داده ها

شغل هایی که شامل انجام وظایف تکراری باشند و جای کمی برای نوآوری یا رهبری داشته باشند، شخصیت ENTJ را کلافه می کند. موقعیت های شغلی وارد کردن داده ها که فرد در آن باید دائما اطلاعات را وارد کند و کمتر به به تفکر انتقادی یا تصمیم گیری نیاز دارند، خلاقیت و جدیت شخصیت ENTJ را خشک خواهند کرد. شرکت ها برای اینکه این شغل را جذاب تر کنند، باید در آن عناصر مدیریت پروژه یا فرصت هایی برای بهینه سازی جریان کار را لحاظ کنند.

توصیه می کنیم مقاله عملکرد تیمی شخصیت ENTJ در تیم سازی را نیز بخوانید.

2. پرستار مراقبت طولانی مدت

با آنکه شخصیت های ENTJ می توانند عملکردی درخشان در نقش های رهبری داشته باشند، ماهیت شغل پرستار مراقبت طولانی مدت که همراه با انجام کارهای تکراری و رسیدگی به خواسته های عاطفی است، ممکن است با نقاط قوت این شخصیت ها همخوانی نداشته باشد. ENTJها اغلب ترجیح می دهند درگیر برنامه ریزی استراتژیک شوند تا مراقبت مستقیم و مهربانانه که برای این شغل ها نیاز است. یک تغییر مناسب در چنین وظایفی می تواند تغییر وظایف به سمت نقش های اجرایی باشد که نیاز به تفکر استراتژیک تر و مراقبت غیرمستقیم تر از بیمار دارند. 

برای شناخت قدرت رهبری این افراد، مقاله ویژگی های رهبری تیپ شخصیتی ENTJ  را مطالعه کنید.

3. کارگر خط مونتاژ کارخانه

فعالیت به عنوان کارگر خط مونتاژ کارخانه که وظیفه ای تکراری و فوق العاده ساختارمند است، استقلال فرد و برخورد استراتژیک با چالش ها را محدود می کند. کار در چنین محیطی برای ENTJها به علت نبود فرصتی برای رهبری و ناتوانی در تحت تاثیر قرار دادن گسترده تر این سیستم، ممکن است آزاردهنده باشد. برای آنکه شخصیت ENTJ بیشتر درگیر این شغل شود، باید آن را به نحوی تغییر داد که شامل مسئولیت های نظارتی یا دخالت در ابتکارات بهبود فرایند شود.

4. مسئول پذیرش

با آنکه ENTJها تسلط خوبی روی مهارت های ارتباط فردی دارند، شغل مسئول پذیرش که تمرکز آن روی خوشامدگویی به مراجعان و مدیریت وظایف اجرایی ساده است، ممکن است برای آن ها به اندازه کافی هیجان انگیز نباشد. ENTJها احتمالا دنبال چالش های پیچیده تر و فرصت هایی برای رقم زدن تغییر باشند. این شغل زمانی برای این افراد مناسب تر خواهد بود که شامل وظایف هماهنگی پروژه یا مدیریت اداره شود که به برنامه ریزی استراتژیک و تصمیم گیری نیاز دارند.

مقاله سازگاری تیپ شخصیتی ENTJ با دیگر شخصیت های MBTI  کمک می کند روابط خود را بهتر شکل دهید.

5. بازاریاب تلفنی

شخصیت های ENTJ ممکن است با شغل بازاریابی تلفنی مشکل داشته باشند. دائما تلاش برای معرفی محصول و فروش آن، انگیزه این تیپ های شخصیتی را از بین می برد که از نوآوری و برقراری ارتباط موثر استقبال می کنند. برای اینکه این شغل بیشتر سازگار با این شخصیت ها باشد، باید شامل عناصری از استراتژی فروش یا رهبری تیم شود.

6. جذب سرمایه غیرانتفاعی

با آنکه تیپ های ENTJ قدرت متقاعدسازی دیگران را دارند، فعالیت در مجموعه های متمرکز بر جذب سرمایه غیر انتفاعی برای آن ها ممکن است چالش برانگیز باشد، چون این شغل ها اغلب روند آهسته ای دارند و احساس محور هستند. سرعت چنین کارهایی ممکن است ENTJها را بی قرار کند و صبرشان تمام شود و شغل هایی را ترجیح دهند که کنترل استراتژیک روی آن ها دارند و کسب نتایج فوری تر است. شغلی که شامل برنامه ریزی و اجرای استراتژی های جذب سرمایه باشد تا درخواست روزانه پول، ممکن است برای این افراد مناسب تر باشد.

7. کارمند کتابخانه

طبیعت آرام و منظم کار کارمند کتابخانه که تمرکز آن روی نظم بخشیدن و دسته بندی کتاب ها است، بدون آنکه جای زیادی برای رهبری وجود داشته باشد، احتمالا حوصله ENTJ را سر می برد و می خواهد در یک محیط پویاتر کار کند. وظیفه ای که شامل مسئولیت های مدیریتی یا توسعه برنامه های افزایش دسترسی به جامعه باشد، برای این شخصیت درگیرکننده تر است.

8. معلم دبیرستان

با آنکه ENTJها می توانند معلمان خوبی باشند، مدیریت روزانه یک کلاس درس دبیرستان که به صبر و سازگاری بالایی نیاز دارد، ممکن است مناسب آن ها نباشد. این شخصیت ممکن است وظایفی را ترجیح دهند که به آن ها اجازه دهد برنامه و سیاست درسی را تعریف کنند. نقش مناسب تر برای این افراد ممکن است مدیریت آموزشی یا مشاور برای اصلاح آموزشی باشد.

9. بازرس کنترل کیفیت

شغل های کنترل کیفیتی که تمرکز آن ها روی حفظ استانداردها است تا توسعه استراتژی هایی برای پیشرفت، ممکن است شخصیت ENTJ را عصبانی کند. این افراد بیشتر مناسب شغل هایی هستند که به آن ها اجازه دهد سیستم های جدید را اختراع کنند و به کار بگیرند. شغلی که تا حدی شامل مدیریت سیستم کیفیت یا بهینه سازی فرایند باشد، بیشتر با نقاط قوت شخصیت ENTJ همخوانی دارد.

برای شناخت بهتر خود این دو مقاله را مطالعه کنید:

10. کارمند بانک

کارمندان بانک باید با نظم و دقت تراکنش های مالی را انجام دهند و قدرت تصمیم گیری محدودی دارند. چنین وظایف شغلی از نظر ENTJها ممکن است محدودکننده باشد و آن تفکر استراتژیک و فرصت هایی که برای رهبری دوست دارند، در خود نداشته باشد. یک موقعیت شغلی مناسب تر برای این افراد ممکن است شامل تحلیل مالی یا برنامه ریزی استراتژیک در حوزه بانکداری باشد.

سخن نهایی

با آنکه شغل های خاصی وجود دارند که ممکن است برای تیپ های جاه طلب و استراتژیک ENTJ مناسب نباشند، دنیایی از فرصت ها وجود دارد که این افراد با استفاده از آن ها می توانند بدرخشند. شخصیت های ENTJ باید تمرکز خود را بر پیدا کردن وظایفی بگذارند که به آن ها اجازه دهد قدرت رهبری خود و ذهنیت استراتژیکشان را به کار بگیرند.

این افراد برای شناسایی شغل هایی که بتوانند از این نقاط قوت خود استفاده کنند، باید دنبال وظایفی باشند که به آن ها اجازه دهد استقلال داشته باشند، با چالش ها برخورد کنند و فرصتی برای تحت تاثیر قرار دادن سایرین داشته باشند. این شخصیت ها زمانی که در جایگاه شغلی مناسب و صحیحی قرار بگیرند، این پتانسیل را دارند که تاثیر قابل توجهی بگذارند و موفقیت را رقم بزنند. به عنوان فرماندهان سیستم مایرز بریگز، به یاد داشته باشید که توانایی شما برای رهبری و نوآوری بزرگترین دارایی است که در اختیار دارید، پس دنبال شغل هایی بگردید که بتوانید این استعدادهای خود را شکوفا کنید.


mbti (ام بی تی آی) شخصیت شناسی توسعه فردی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.