استفاده از تست شخصیت شناسی به 8 طریق کمک می کند نیروهای مناسب را استخدام کنید

1403/03/13 10:51 PM - 3 ماه قبل


از تست دیسک گرفته تا تست MBTI، انواع تست های شخصیت شناسی طراحی و درست شده اند. با آنکه رهبران و مدیران شرکت ها اغلب از این آزمون ها برای درک بهتر افراد تیم خود استفاده می کنند اما این تست ها اگر در فرایند استخدام نیز استفاده شوند، اطلاعات مفیدی را فراهم می کنند. در این مقاله بررسی خواهیم کرد که از طریق این تست ها چه اطلاعاتی را می توانید درباره نامزدهای شغلی بفهمید و چه اطلاعاتی را نمی توانید. همچنین چطور آزمون های شخصیت شناسی در پیداکردن استعدادهای شغلی مناسب برای تیم شما می توانند مفید باشند. پس همراهمان بمانید. قبل از شروع می توانید در انواع تست شخصیت شناسی تست و تایپ شرکت کنید و به کمک آن ها خودتان را بهتر بشناسید.

1. مهارت ها و استعداهای طبیعی نامزدهای شغلی

تست های شخصیت شناسی ویژگی هایی شخصیتی فراتر از رزومه فرد را به شما نشان می دهند، مانند فرایند فکری، سبک کاری، عادات سازمانی، نقاط قوت و ضعف بین فردی، مهارت های مدیریت اختلاف، توانایی های حل مساله و موارد متعدد دیگر. این تست ها به شرکت ها کمک می کنند پتانسیل یک فرد را در موقعیت های زندگی واقعی بسنجند و در همان حین خصوصیات سازگار او را که متناسب با فرهنگ شرکتی است، تحلیل کنند.

2. تناسب آن ها با فرهنگ شرکت شما

کارمندان زیادی امروزه شرکت ها را ترک می کنند و یک از دلایل آن این است که احساس می کنند با فرهنگ آن شرکت همخوانی ندارند. بنابراین به کمک نتیجه تست شخصیت شناسی این افراد می توانید آن ها را شناسایی کرده و استخدام نکنید.

3. سبک کاری

بعضی تست ها ممکن است اطلاعاتی درباره شخصیت فرد به ما ندهند، اما سبک کاری او را مشخص کنند. مثلا بعضی از افراد دقت بیشتری دارند و از تحقیقات در کار خود استفاده می کنند، در حالیکه سایرین باید فورا دست به عمل بزنند و خود را آلوده کار کنند. آگاهی زودهنگام از این اطلاعات کمک می کند فرد مناسب را پیدا کرده و از همان ابتدا به شکل موثری با او کار کنید.

4. نقاط ضعف و قوت

تست های شخصیت شناسی کمک می کنند نقاط ضعف و قوت یک نامزد شغلی را بررسی کنید. آگاهی از این اطلاعات و پرسیدن درباره آن ها، بدون استفاده از این تست ها ساده نیست. اکثر افراد واقعا از نقاط قوت خود و مهمتر از همه نقاط ضعفشان آگاه نیستند. حتی اگر آن ها چنین چیزهایی را بدانند، کاملا بعید است که این اطلاعات را در اختیار مسئول استخدام قرار دهند. تست های شخصیت شناسی به نحوی طراحی شده اند که کمک کنند این اطلاعات را بررسی کنید.

5. محیط کار و نقش شغلی ایده آل

هر تست شخصیت شناسی با دیگری متفاوت است. اما زمانی که یک تست خوب را پیدا می کنید، از اطلاعات به دست آمده برای درک چند فاکتور مهم استفاده کنید. مثلا فرد چه نوعی کاری را بهتر از همه انجام می دهد، کار در چه محیطی را ترجیح می دهند (مثلا با انعطاف پذیری بیشتر یا با کنترل بیشتر)، چطور در یک تیم کار می کند و چه چیزی انگیزه بخشش است. همه افراد آنقدر خودآگاهی ندارند که چنین اطلاعاتی را درباره خود بدانند.

6. ذات واقعی یک فرد

تست های شخصیت شناسی کمک می کنند اطلاعات جامعی درباره افراد به دست آورید که از طریق پرسیدن سوال های رایج در جلسه مصاحبه شغلی امکان پذیر نیست. این آزمون ها کمک می کنند چارچوب ذهنی فرد، نقاط قوت، ضعف، ترس ها، انتظارهای او و موارد بیشتر را بررسی کنید. به طور کلی، آزمون های شخصیت شناسی کمک می کنند ذات واقعی یک فرد را بسنجید.

7. مهارت های رهبری

تست های شخصیت شناسی 100درصد قابل اطمینان نیستند، اما کمک می کنند اطلاعات خوبی درباره افراد به دست آورید. مثلا از این آزمون ها می توانید استفاده کنید تا متوجه شوید یک فرد مناسب نقش رهبری است یا خیر. از طرفی یک تست می تواند به شما بگوید یک فرد رفتار منفعلانه دارد یا شدیدا واکنش نشان می دهد. به کمک این تست ها همچنین می توانید بفهمید عملکرد یک فرد در یک تیم چقدر خواهد بود. این اطلاعات کمک می کنند بهترین تصمیم ها را زمان استخدام بگیرید.

8. نحوه واکنش نشان دادن و کارکردن

از تست های شخصیت شناسی باید به عنوان ابزاری برای درک یک فرد استفاده کنید و نحوه واکنش نشان دادن و کارکردن او را متوجه شوید. چطور یک فرد کار می کند و با دیگران تعامل دارد، دو عامل بسیار مهم است که بر پویایی تیم اثر می گذارد. با توجه به این دو موضوع می توانید نامزدهای شغلی را استخدام کنید که متناسب با نیازهای شما باشند.


mbti (ام بی تی آی) شخصیت شناسی توسعه فردی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.