10 چیزی که به عنوان تیپ شخصیتی INFP هر روز عطش آن را دارید

1403/04/09 10:24 PM - 2 ماه قبل


در بین مسئولیت ها و آشفتگی های زندگی روزمره مان، خیلی ساده ممکن است آنقدر مشغول وظایف خود شویم که سطح انرژی و الهام بخشی ما ته بکشد. بسیاری از ما متوجه می شویم که بدون انرژی و با احساس پوچی در حال ادامه دادن هستیم، بدون اینکه واقعا احساس رضایت کنیم.

مقاله امروز را با امید تغییر تمرکز افراد تهیه کرده ایم، به خصوص برای تیپ های شخصیتی INFP که دنبال معانی عمیق تر و خودآگاهی هستند. با درک اینکه چه چیزی واقعا الهام بخش شما است و چه تجربه هایی باعث می شود همسو با خود درونی تان قرار بگیرید، می توانید کشف کنید چه چیزی روحتان را پر می کند و حس هدفمندی را به زندگی شما بر می گرداند.

در این مقاله به عنوان یک تیپ INFP نگاهی به 10 چیزی می اندازم که شخصیت های مشابه با من برای برانگیختن شور خود به زندگی و بهبود رضایت کلی شان از زندگی به آن ها نیاز دارند. پس همراهم بمانید. قبل از شروع اگر از تیپ شخصیتی خود مطمئن نیستید، می توانید در تست MBTI تست و تایپ شرکت کرده و گزارش کامل آن را نیز دریافت کنید.

1. انجام کارهایی که همسو با ارزش هایتان است

از نظر یک تیپ شخصیتی INFP، صداقت و اصالت همه چیز است. هر روز شما فعالیت هایی را طلب می کنید که منعکس کننده عمیق ترین ارزش های شما باشند. خواه داوطلب شدن برای انجام کاری باشد که به آن اعتقاد دارید یا تصمیم گیری که با اصول اخلاقی شما همخوانی داشته باشد، پایبندی به خودتان اهمیت والایی دارد.

اما شما چه ارزش هایی دارید؟ کمی وقت بگذارید و چیزهایی که برای آن ها زندگی می کنید و جان می دهید، روی کاغذ بنویسید. فکر کنید زمانی که به پایان زندگی خود می رسید، به گذشته خود نگاه کرده و آرزو می کنید ای کاش چه کاری را انجام می داده اید. آرزو می کنید که آن ترفیع شغلی را به دست می آوردید؟ آرزو می کنید که بیشتر به دل طبیعت می رفتید؟ درباره آن فکر کنید! این تمرین کمک می کند متوجه شوید چه چیزی از نظر شخصی واقعا برایتان مهم است.

2. برای خودابرازی و خلاقیت وقت بگذارید

تیپ های شخصیتی INFP زمانی بیشتر از همه احساس رضایت می کنند که برای بیان دنیای درون خود آزاد باشند. شما ممکن است از نوشتن شعر، کشیدن نقاشی یا حتی درست کردن کاردرستی برای یکی از دوستان خود لذت ببرید. گذاشتن وقت برای ابراز خلاقیت خود فقط یک خواسته نیست، بلکه نیازی است که روح شما را به وجد می آورد.

3. یادگیری معنادار

کنجکاوی برای شما به عنوان یک تیپ شخصیتی INFP، نیرویی است که شما را در زندگی به جلو هدایت می کند. شما دنبال تجربه های یادگیری معنادارید، مانند تماشای یک مستند جالب یا مطالعه کتابی درباره موضوعاتی که برایتان شگفت آورند. شما از سکون بیزارید و دائما می خواهید ذهن خود و حس خود از آنچه که احتمال دارد رخ دهد، گسترش دهید.

«لیندا برنز»، روانشناس و نویسنده کتاب «16 تیپ شخصیتی، توصیفاتی برای خوداکتشافی» درباره تیپ های شخصیتی INFP می گوید «زندگی از نظر این شخصیت ها فرایند کشف رمزها است یعنی رمزهای زندگی مانند ارزش ها و باورهای فردی و به طور کلی معانی زندگی. این افراد دوست دارند مردم را بشناسند و درک کنند، یعنی چرا آن ها فلان کارها را انجام می دهند و چه شخصیتی دارند. INFPها می خواهند در یک سطح عمیق ارتباط برقرار کنند، عمیقا لمس شوند و مشکلات را برطرف کنند. بررسی سوال های اخلاقی مانند چه چیزی درست و اشتباه است و جنگ بین شر و خیر، آن ها را به وجد می آورد.»

این افراد را با کمک مقاله زیر بهتر می شناسید:

4. دوستی که با او صادقانه ارتباط برقرار کنند

برای تیپ های شخصیتی INFP، ارتباط های صادقانه مانند اکسیژن است. داشتن دوستی که با او بتوانید بدون هیچگونه نقابی خود واقعی تان را نشان دهید، ارزشمند است. پیدا کردن چنین فردی در دنیایی که گاهی تمرکز افراد بیشتر بر ظاهر است تا اصالت و صداقت سخت است، اما تلاش برای آن ارزش دارد.

5. انجام وظیفه ای که معنادار احساس شود

وظایفی که در خدمت یک هدف والاتر هستند، یک روز خسته کننده را به اوقاتی جادویی تبدیل می کنند. خواه کار روی پروژه ای باشد که به سایرین کمک می کند یا مرتب کردن فضای شخصی تان تا محیطی منظم تر و هماهنگ تر به وجود آورید، وظایف معنادار به شما کمک می کنند ارزش های درونی خود را در دنیای واقعی به نمایش بگذارید.

6. موسیقی

موسیقی زبان روح است، به خصوص برای شخصیت های INFP. در حقیقت در نظرسنجی که سایت psychologyjunkie درباره تیپ های شخصیتی و فعالیت هایشان در اوقات فراغت انجام داده است، گوش دادن به موسیقی یا ساز زدن، یکی از فعالیت های سرگرم کننده برای INFPها است. موسیقی قدرت برانگیختن احساسات، الهام بخشیدن خلاقیت و فراهم سازی محرابی را دارد که در آن احساسات و افکار شما آرام بگیرند.

برای شناخت بهتر روابط خود، مقاله زیر را مطالعه کنید:

7. برای ایده پردازی یا تبادل ایده با دوستان خود وقت بگذارید

ذهن شما مانند گنجینه ای گرانبها از ایده ها است. شما عاشق تخیل پردازی، پیدا کردن ارتباط ها و طوفان ذهنی هستید، خواه به تنهایی یا در حضور دوستانی با ذهنیت مشابه. تبادل ایده و پرورش قدرت تخیل شما باعث می شود احساس سرزندگی و الهام بخشی کنید. شما همیشه می خواهید بدانید که آن بیرون چیز بیشتری برای کشف، خلق، بررسی و تعقیب وجود دارد.

8. آرامش در روابط

اختلاف و نبود توافق و صلح، فوق العاده انرژی تیپ های شخصیتی INFP را می گیرد. شما تشنه آرامش درونی و همچنین بیرونی هستید، در حالیکه اختلاف و انتقاد سخت باعث می شود احساس کنید همه چیز اشتباه است. زمانی که دعوا است، کلمات غیرمهربانانه تبادل می شوند، افراد سر یکدیگر داد می زنند یا انتقادها غیرسازنده اند، برای شما سخت است که درست فکر کنید و از احساسات و افکار واقعی خود آگاه باشید. حفظ آرامش در روابط کمک می کند منطقی و باتمرکز باشید.

9. حس عمیق بودن

افراد با تیپ شخصیتی INFP عطش درونی برای تجربه هایی دارند که روحشان را لمس کند. خواه یک غروب آفتاب زیبا، یک اثر هنری تکان دهنده، یک گفتگوی عمیق باشد، به عنوان چنین شخصیت هایی دنبال لحظاتی می گردید که به شما معانی عمیق تر زندگی را یادآوری کنند. بدون اینکه روز شما چنین لحظاتی را داشته باشد، شب با این احساس به تختخواب می روید که انگار چیزی گم است و کاملا زندگی نکرده اید.

برای درک رابطه این تیپ و شخصیت های INTJ، مقاله رابطه بین تیپ شخصیتی INFP و INTJ را بخوانید.

10. یک داستان فوق العاده

داستان سرایی روشی قدرتمند برای برقراری ارتباط با تجربه انسانی است. شما تشنه جادوی داستانی هستید که به خوبی گفته شده، خواه از طریق کتاب، فیلم یا حتی تخیل خودتان باشد. داستان های فوق العاده شما را وارد دنیاهای دیگر کرده و پناهگاه امنی برای رویاها و احساسات عمیق تر شما فراهم می کنند.


mbti (ام بی تی آی) شخصیت شناسی توسعه فردی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.