چه چیزی هر تیپ شخصیتی اینیاگرام را خشمگین می کند

1403/04/23 10:51 PM - یک ماه قبل


آیا تا حالا به صورت غیرمنتظره از دست کسی عصبانی شدید به علت حرفی که گفته، کاری که کرده یا نکرده است؟ تا حالا چنین تجربه ای را با فرد دیگری داشته اید؟ در این مقاله می خواهیم بگوییم چه چیزهایی خشم هر تیپ شخصیتی اینیاگرام را به شکلی شعله ور می کند که خودش حواسش به آن نیست. ما نگاهی به چیزهایی می اندازیم که هرکدام از ما را ممکن است خشمگین کند، چون عمیقا باعث ناراحتی و عصبانیت ما می شوند. پس همراهمان بمانید. قبل از شروع اگر هنوز از تیپ شخصیتی خود مطلع نیستید، می توانید در تست اینیاگرام تست و تایپ شرکت کنید و گزارش کامل آن را نیز دریافت کنید.

تیپ یک اینیاگرام – کمال گرا

افراد با تیپ یک اینیاگرام دنیا را سیاه و سفید، به شکل درست و نادرست می بینند و زمانی که چیزی مابین این درستی و نادرستی قرار می گیرد، خشم آن ها ممکن است شعله ور شود. فردی با تیپ یک را تصور کنید که دیگری را می بیند که با بی دقتی آشغال های خود را کنار یک سطل زباله خالی، رها می کند. از نظر این افراد، این کار نه تنها انداختن آشغال در فضای عمومی است، بلکه یک سقوط اخلاقی به شمار می رود.

اگر می خواهید یک تیپ یکی را عصبانی کنید، مسئولیت نپذیرید. به همین سادگی. سایر افراد را مقصر مشکلات خود بدانید، بهانه بیاورید و کارها را با تنبلی پیش ببرید. اما جدا از شوخی، لطفا این کار را نکنید. افراد با تیپ یک به اندازه کافی سخت تلاش می کنند تا از چنین چیزهای بی اهمیتی دوری کرده و با آن برخورد کنند. مهمترین چیز از نظر این شخصیت ها این است که اگر اشتباه می کنید، آن را قبول کنید. این افراد اگر مسئولیت شخصی اعمال خود را قبول کنید، می توانند فوق العاده بخشنده باشند. برای جلوگیری از خشمگین کردن این تیپ ها از موارد زیر خودداری کنید:

  • قوانین را سرسری نشمارید.
  • بی مسئولیت نباشید یا دیر نکنید.
  • وسایل آن ها را به هم نریزید.
  • با بی انصافی از آن ها انتقاد نکنید.
  • فریبکار یا غیرصادق نباشید.

برای بررسی عادت کمالگرایی این شخصیت ها، مقاله 10 نشانه که افراد با تیپ یک اینیاگرام اسیر کمال گرایی سمی می شوند را مطالعه کنید.

تیپ دو اینیاگرام – کمک کننده

افراد با تیپ دو اینیاگرام معنای کامل بخشندگی، اعطاکردن و حمایت کردن هستند و همان دوست نزدیک و صمیمی اند که همیشه می خواستید داشته باشید. چه چیزی آن ها را عصبانی می کند؟ یک تیپ دویی را تصور کنید که یک مهمانی غافلگیری ترتیب می دهد، اما متوجه می شود که کسی از زحمات او تشکر نمی کند. هیچ کس قدردان زحمات آن ها نیست، در واقع، افراد به سختی اهمیت این افراد را یادآوری می کنند.

افراد با تیپ دو اینیاگرام شخصیت هایی هستند که قبل از آنکه خودتان بدانید نیاز دارید، می خواهند بدانند چه چیزی می خواهید. آن ها را باید مانند راداری بدانیم که احساسات سایرین را رصد می کنند و همیشه در حال بررسی خواسته های اطرافیان خود هستند.

اگر می خواهید واقعا این افراد را عصبانی کنید، کافی است تظاهر کنید که متوجه تمام چیزهایی که آن ها متوجه می شوند و تلاش هایی که می کنند، نمی شوید. کافی است انتظار رفتارهایشان را داشته باشید، بدون اینکه بخواهید تشکر کنید یا به آن ها بگویید که کارشان برایتان اهمیت داشته است.

اما امیدواریم شما چنین فردی نباشید و لطفا چنین رفتاری از خود نشان ندهید. تیپ دویی ها شایسته آن نیستند. تشکر خود را فقط ابراز کنید، حالشان را بپرسید، این فرصت را به آن ها بدهید خود را ابراز کنند و خودتان فقط حرف نزنید و حرف هایتان درباره فقط خودتان نباشد. اگر کاری انجام داده اند که برای شما نفع خاصی داشته است، جزئیاتش را با آن ها مطرح کنید. روز آن ها را خواهد ساخت!

پنج چیزی که افراد با تیپ 2 اینیاگرام را عصبانی خواهد کرد عبارتند از:

  • بی توجهی به تلاش ها و توجهشان
  • قدردانی نکردن از آن ها بابت زحماتشان
  • سرسری شماردن تلاش هایشان
  • رد درخواستشان برای کمک
  • دائما بخشیدن و هرگز در قبال آن کمک دریافت نکردن یا مورد حمایت واقع نشدن

برای شناخت بهتر این شخصیت ها، مقاله بهترین حرفه‌ها و شغل‌ها برای تیپ 2 اینیاگرام را بخوانید.

تیپ سه اینیاگرام – موفقیت طلب

از نظر افراد با تیپ سه اینیاگرام که به اسم موفقیت طلب شناخته می شوند، پروژه ای که به عقب افتاده است تنها تاخیر ندارد، بلکه توهین مستقیم به خودارزشی آن ها است. این شخصیت ها همیشه با سخت کوشی پروژه ها را پیش می برند تا تلاش کنند موفقیت بزرگ بعدی خود را رقم بزنند. زمانی که چیزی سرعت آن ها را کم می کند یا افراد نهایت تلاش خود را نشان نمی دهند، این شخصیت ها عصبانی می شوند.

بنابراین چه چیزی خشم این افراد را تحریک می کند؟ زمانی که مردم آهسته عمل می کنند یا همه چیز را به عقب می اندازند و زمانی که نتوانند با سرعت مشابه با جاه طلبی این شخصیت ها حرکت کنند. حتی چه زمانی اوضاع بدتر می شود؟ زمانی که مردم مسئولیت رفتار خود را قول نکنند، بلکه فقط ناراحت باشند، شکایت کنند و سایرین را مقصر بدانند به جای اینکه برای رفع شرایط بد خود تلاش کنند.

پنج چیزی که افراد با تیپ 3 اینیاگرام را عصبانی خواهد کرد عبارتند از:

  • اینکه جلوی اهدافشان را بگیرید.
  • قاطع نباشید یا اهداف مشخصی نداشته باشید.
  • ناکارآمدی
  • ناراحت بودن، غر زدن، شکایت کردن و انعطاف پذیر نبودن
  • شکست های شخصی خودشان

این تیپ را با مقاله 21 نشانه که تیپ 3 اینیاگرام هستید: شخصیت موفقیت طلب، بهتر بشناسید.

تیپ چهار اینیاگرام – فردگرا

افراد با تیپ چهار اینیاگرام احساسات عمیقی دارند و تاییدنکردن این موضوع باعث خواهد شد عمیقا احساس انزوا کنند. اگر فردی با تیپ 4 اینیاگرام سفره دل خود را درباره احساساتش پیش کسی باز کند و طرف مقابل توجهی به آن نشان ندهد یا بی احساس باشد، این موقع است که آن ها عمیقا احساس خشم یا آشفتگی احساسی می کنند. به خصوص چون تیپ چهاری ها این چیزها را با هر کسی در میان نمی گذارند.

تیپ چهاری ها فقط می خواهند آنطور که واقعا هستند دیده شوند. آن ها اصیل و صادق بودن، ارتباط و فرصتی برای ابراز هویت واقعی خود را می خواهند. با این حال اغلب به جای ارتباط های صادقانه، آن ها متوجه می شوند که جهان مملو از تصاویر و سطحی نگر بودن است. اگر می خواهید چنین شخصیت هایی را عصبانی کنید، سطحی، ناصادق یا فریبکار باشید. چیزهایی که بیشتر از همه به این شخصیت ها خشم می دهند شامل بی معنایی و این می شود که احساس کنند دیده یا شنیده نمی شوند.

پنج چیزی که افراد با تیپ 5 اینیاگرام را عصبانی خواهد کرد عبارتند از:

  • نادیده گرفتن یا ردکردن احساساتشان
  • نادیده گرفتن خلاقیتشان
  • باعث شوید که احساس کنند عادی هستند.
  • صادق نبودن
  • سطحی بودن و بی معنایی

این تیپ ها را با مطالعه مقاله 18 نشانه که ممکن است شما تیپ 4 اینیاگرام باشید، بهتر خواهید شناخت.

تیپ پنج اینیاگرام - بازرس

افراد با تیپ پنج اینیاگرام برای فضای شخصی خود ارزش قائل می شوند و اگر ناگهان مزاحم آن ها شوید یا در کارشان وقفه ایجاد کنید، یقینا اثر منفی خواهد گذاشت. مثلا یک تیپ پنجی را تصور کنید که عمیقا مشغول تحقیق است، اما با خواسته های جزئی و بی اهمیت دائما مزاحم او شوید. یا بدتر از آن، مشاهدات آن ها را بی ارزش بدانید یا رد کنید. خدای من! انجام این کارها یکی از راه هایی است که باعث خواهد شد تیپ پنجی های در حالت عادی تودار و ساکت، خشمگین شوند.

از نظر این شخصیت ها هوش و اطلاعاتی که جمع آوری می کنند بخشی از هویتشان است. آن ها می خواهند دنیای اطراف خود را درک کنند و این درک را با سایرین در میان بگذارند. اینکه آن ها را خودخواه بدانید یا بینششان را نادیده بگیرید، باعث ضربه به عزت نفس آن ها خواهد شد.

همچنین تیپ پنجی ها باید اجازه داشته باشند هر از چند گاهی (یا به دفعات) تنها باشند. اگر می خواهید چنین شخصیتی را عصبانی کنید، هرگز اجازه ندهید خلوت خود را داشته باشد. حتی بهتر از آن، دائما دنبالش کنید و بدون وقفه از او سوال بپرسید. از سوی دیگر اگر برای سلامت این شخصیت ها ارزش قائل می شوید، مزاحمشان نشوید، در کارشان وقفه نیندازید یا وقتشان را بیش از حد شلوغ نکنید.

پنج چیزی که افراد با تیپ 5 اینیاگرام را عصبانی خواهد کرد عبارتند از:

  • زیر سوال بردن هوش و بینششان
  • بی توجهی نشان دادن به اطلاعاتی که ارائه می دهند.
  • خواسته های غیرضروری زمانی که در خلوت خود هستند.
  • احساسات فوق العاده زیاد یا خواسته های اجتماعی بیش از حد
  • اینکه زمانی که تنها هستند، مزاحمشان شوید.

تیپ 6 اینیاگرام - وفادار

از بین بردن اعتماد، حس امنیت افراد با تیپ 6 اینیاگرام را از بین خواهد بود. این شخصیت ها ترجیح می دهند با حقیقت زشت افراد مواجه شوند اما جذب دروغ های جذاب آن ها نشوند. این افراد دنبال صداقت می گردند، نه کسی که حرف های خوشگل بزند و صادق نباشد. اما اینکه ناگهان متوجه شوند که فریب خورده اند، قطعا باعث خواهد شد که عصبانی شوند.

افراد با تیپ 6 اینیاگرام در زندگی دنبال اعتمادپذیری، قطعیت و امنیت می گردند. افرادی که مخفی کار، فریبکار هستند یا در جایی ممکن است صداقت از خود نشان ندهند، باعث از بین رفتن حس اعتماد آن ها خواهند شد که برای این تیپ ها بسیار مهم است. از طرفی این شخصیت ها متنفرند که به نگرانی ها یا پیشنهادهایی که با دقت درباره آن فکر کرده اند، بخندید یا آن ها را رد کنید.

بله، تیپ ششی ها ممکن است در زندگی شخصیت هایی مضطرب باشند، اما همچنین عملکرد عالی در مشکل یابی و ارائه پیشنهاد برای آماده بودن در برابر شرایط اضطراری دارند.

پنج چیزی که افراد با تیپ 6 اینیاگرام را عصبانی خواهد کرد عبارتند از:

  • وفادارنبودن یا خیانت
  • بی ثباتی در رفتار و اعمال
  • فریب دادن آن ها یا اعمال زور برای کنترلشان
  • نادیده گرفتن هشدارها یا توصیه هایشان
  • ایجاد محیط های بی ثبات یا غیرقابل پیش بینی

تیپ هفت اینیاگرام - خوشگذران

محدودیت یا اسیربودن به افراد با تیپ هفت اینیاگرام آسیب می زند، شخصیت هایی که برایشان آزادی بیش از هر چیزی اهمیت دارد. تیپ هفتی را تصور کنید که اسیر یک کار روزمره بدون تنوع شده است. این تکرار و روزمرگی باعث خواهد شد تمرکز نداشته باشد، اگر نگوییم فورا دست به آشوب نزند.

به طور کلی، درباره تیپ هفتی ها باید اجازه دهید که رها باشند. درست است همه ما محدودیت ها، مرزها، مسئولیت ها و قوانین خاصی داریم، اما این شخصیت ها باید چنین چیزهای را آگاهانه و با دقت انتخاب کنند، نه اینکه اجبار به پیروی از آن ها داشته باشند. مدیریت خرد این افراد را فراری خواهد داد!

همچنین اگر می خواهید با این افراد در صلح و آرامش باشید، میل آن ها به شوخ بودن یا ماجراجویی را کور نکنید. از آن ها انتقاد نکنید که مانند شما جدی باشند. از نظر تیپ هفتی ها، زندگی ماجراجویی است و اگر این چنین نیست، چرا باید به خود زحمت بدهند؟ این شخصیت ها اگر نتوانند از خودشان یا رها بودنشان لذت ببرند، فردی فوق العاده ناراحت یا حتی تلخ خواهند بود.

پنج چیزی که افراد با تیپ 7 اینیاگرام را عصبانی خواهد کرد عبارتند از:

  • محدودکردن آزادی که دارند.
  • اجبار به پیروی از تکرار یا روزمرگی
  • محروم کردن آن ها از فرصت هایی برای سرگرم بودن و ماجراجویی
  • اینکه به آن ها بگویید نمی توانند کاری را انجام دهند.
  • حوصله شان سر برود.

تیپ هشت اینیاگرام – چالش گر

افراد با تیپ هشت اینیاگرام از فریبکاری، مخفی کاری یا قصد و نیت مخفی نفرت دارند. اگر چنین شخصیت هایی احساس کنند که با آن ها بازی شده است یا به آن ها دروغ گرفته اید، در حد انفجار خشمگین می شوند. همان فردی باشید که می گویید و نقاب بر چهره نداشته باشید. افرادی که در جاهای مختلف شخصیت های متفاوت دارند، باعث عصبانیت و خشم تیپ هشتی خواهند شد.

لقب این افراد چالشگر است و آن ها ارزش زیادی برای عدالت قائل می شوند و اغلب محافظان کسانی هستند که نمی توانند از خود دفاع کنند. این شخصیت ها به افرادی که از باورهای خود دفاع می کنند احترام می گذارند و انتظار دارند سایرین نیز در سطح خودشان صداقت و درستی داشته باشند. در دنیای این افراد، جایی برای قاطع نبودن یا امن بازی کردن نیست. از نظر این افراد اگر جزوی از یک راه حل نیستید، بخشی از یک مشکل محسوب می شوید.

پنج چیزی که افراد با تیپ 8 اینیاگرام را عصبانی خواهد کرد عبارتند از:

  • برخورد با فریبکاری و صداقت نداشتن
  • بودن در کنار افرادی که شجاعت ندارند از حق خود دفاع کنند.
  • افرادی که وقت تلف کنند یا نتوانند سر اصل مطلب بروند.
  • مواجه شدن با بی عدالتی یا رفتار غیرمنصفانه
  • تحت مدیریت خرد یا کنترل قرار گرفتن

برای شناخت بهتر این تیپ، مقاله سازگاری تیپ 8 اینیاگرام با سایر تیپ های آن را مطالعه کنید.

تیپ 9 اینیاگرام – صلح طلب

آشفته شدن آرامش درون یا بیرون، افراد با تیپ 9 اینیاگرام را به یک آتش فشان خفته تبدیل خواهد کرد. یکی از بدترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که چنین افرادی را مجبور کنید در یک بحث شدید شرکت کنند.

اضطراب و دردی که این افراد از اختلاف ها و دعوا حس می کنند باعث می شود منزوی شوند و فاصله بگیرند یا به شکل عجیبی منفجر شوند. این شخصیت ها زندگی آرام و باثبات می خواهند و دوست ندارند مجبور به اظهار عقاید یا افکاری شوند که ممکن است آرامش را به هم بزنند یا روابط آن ها را دچار مشکل کنند. این شخصیت ها باید طبق اصول خود و در وقت خود با این شرایط برخورد کنند.

در همین حین این افراد همیشه گول نمی خورند یا اجازه نمی دهند سایرین برایشان مرز مشخص کنند. آن ها دوست دارند کنترل زندگی خود را در دست داشته باشند و نمی خواهند دیگران آن ها را برای انجام کاری تحت کنترل یا فشار قرار دهند. افراد زورگو، مدیران با رویکرد مدیریت خرد و افراد غیرملاحظه نگر تمام محرک هایی هستند که این شخصیت ها را خشمگین می کنند.

پنج چیزی که افراد با تیپ 9 اینیاگرام را عصبانی خواهد کرد عبارتند از:

  • اجبار به شرکت در یک نزاع یا برخورد
  • آشفته شدن آرامش و صلحشان
  • تحت کنترل قرار گرفتن یا مورد زورگویی واقع شدن برای انجام کاری خلاف خواسته شان
  • افرای که به نیاز آن ها برای تنهایی و مرزهایشان احترام نمی گذارند.
  • بله گفتن به چیزهایی که واقعا نمی خواهند به آن بله بگویند.


شخصیت شناسی توسعه فردی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.