به عنوان تیپ شخصیتی اینیاگرام 4 و INFP چطور موفق شوید

1403/04/28 4:48 PM - یک ماه قبل


فردی که تیپ شخصیتی INFP و تیپ 4 اینیاگرام دارد، یک ایده آلیست هدفمند است. این شخصیت ها در زندگی این ماموریت را دارند که خودشان، جهان و روابط تعاملی این دو را درک کنند. آن ها دنبال این هستند که دانش خود را عمق ببخشند و در تحقق بخشیدن به رویاها و آرزوهای خود موثرتر و کارآمدتر باشند.

تیپ چهاری های اینیاگرام دارای شخصیت INFP، به معنای کلمه فردگرا هستند. آن ها خودمحور و منزوی نیستند، بلکه به جای آن می خواهند ببینند که همه (از جمله خودشان) به عنوان یک انسان به پتانسیل کامل خود رسیده اند.

این افراد تنها زمانی شادی و رضایت را در زندگی پیدا می کنند که خود واقعی شان باشند. یعنی اینکه حوزه خاص و منحصر به فردی را پیدا کنند که اغناکننده خواسته هایشان باشد و اجازه دهد در پیشرفت جامعه سهیم باشند.

بنابراین به عنوان یک تیپ چهاری INFP برای موفقیت به چه چیزی نیاز دارید؟ با آنکه جواب این پاسخ برای هر فرد متفاوت با دیگری است، اما توجه به 5 رویکردی که بهره وری بالایی را به همراه دارند، در زندگی به این شخصیت ها کمک خواهد کرد لذت ماندگاری را تجربه کنند و احساس بیشتری نسبت به موفقیت در زندگی داشته باشند. برای آگاهی از این رویکردها تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. قبل از شروع اگر هنوز از تیپ شخصیتی خود مطلع نیستید، می توانید در تست اینیاگرام یا تست MBTI تست و تایپ شرکت کنید و گزارش کامل آن را نیز دریافت کنید.

5 رویکرد موردنظر به شرح زیر هستند.

1. تمرکز خود را محدود کنید

تیپ های شخصیتی 4 اینیاگرام INFP، در حالت عادی رویاهای بزرگی برای خود دارند و بیشتر از هر فرد دیگری استانداردهای بالایی برای خود تعیین می کنند و سعی می کنند به این اهداف بزرگ برسند. اما گاهی این رویای بزرگ با موفقیت های حقیقی در دنیای واقعی تداخل دارد.

با محدودکردن توجه و هدف خود می توانید محدوده احتمال هایتان را وسعت ببخشید. یعنی به جای اینکه با زمان مشکل داشته باشید (روزانه برای انجام کارهایی که دوست دارم کامل شوند، وقت کافی وجود ندارد!)، می توانید زمان را تحت کنترل بگیرید.

توجه خود را بر اهداف کوچک نگه دارید تا قابل دستیابی باشند و زمانی که کارهای بیشتری را به انجام برسانید، نگران نخواهید بود که در آینده دوست دارید چه چیزی را انجام دهید. اعتماد به نفس شما به توانمندی هایتان افزایش پیدا خواهد کرد و هرگونه اضطرابی که ممکن است نسبت به پیشرفت خود احساس کنید، از بین خواهد برد.

شما باید یاد بگیرید که به جای همزمان پیش بردن چندین کار، وظایفتان را به ترتیب انجام دهید. به عبارت دیگر اهداف یا پروژه هایتان را پشت سر هم مرتب کنید و سعی کنید تا زمانی که آخرین کاری که شروع کرده اید تمام نشده است، درگیر چیز جدیدی نشوید.

گاهی چنین چیزی ممکن است یک رویکرد آهسته آزاردهنده به نظر برسد. اما مدتی به آن پایبند باشید تا کشف کنید که چطور به خوبی جواب می دهد. زمانی که فرصتی برای توقف داشتید، بیاندیشید و به عقب نگاه کنید و شگفت زده خواهید شد چه مسیری را طی کرده اید و چقدر برای رسیدن به آنجا فقط مقدار متوسطی زمان گذاشته اید.

افراد با تیپ 4 اینیاگرام را با مقاله 18 نشانه که ممکن است شما تیپ 4 اینیاگرام باشید، بهتر خواهید شناخت.

2. خودتان را با خودتان مقایسه کنید

انسان ها با یکدیگر فرق دارند. آن ها مهارت ها و قابلیت های متفاوت، علایق گوناگون و انگیزه های مختلف دارند. به همین دلیل است که منطقی نیست از دیگران به عنوان معیاری برای مقایسه با خود استفاده کنید، یعنی موفقیت های خود را دست کم بشمارید و اهمیت سایرین را خیلی بزرگ بدانید.

برای تیپ چهاری های اینیاگرام INFP، بیش از حد غلو نکردن در اهمیت سایرین مشکل است. این شخصیت ها اکثر خودشان را به شکل غیرمنصفانه ای با سایرین مقایسه می کنند، به طریقی که احساس می کنند موفقیت هایشان آنقدر اهمیت ندارد.

آن ها تمرکز خود را بر ایده آل گراییشان و نیاز به صداقت و رفتار خالصانه با سایرین می گذارند که باعث خواهد شد احساس کنند به اندازه کافی برای تحقق بخشیدن به رویاهایشان یا ابزار کامل و صادقانه خود، کاری انجام نداده اند.

این دامی است که باید از وجودش آگاه باشید و از آن فرار کنید. خوب است که از سایرین الهام بگیرید یا الگوی شما باشند، اگر موفقیت های آن ها در زمینه ای است که برایتان جذابیت دارد. اما آن ها را نباید تحت هیچ شرایطی با خود مقایسه کنید.

 به یاد داشته باشید که به عنوان تیپ شخصیتی INFP و چهار اینیاگرام، انگیزه شما توسعه فردی تا جای ممکن است. یعنی می خواهید بهترین خود تا جای ممکن باشید و بیشترین تاثیر ممکن را طبق استانداردهای عالی که با دقت انتخاب کرده اید، به جا بگذارید.

زمانی که خودتان را به شکل غیرمنصفانه یا حتی منصفانه با سایرین مقایسه می کنید، از تعهدی که به تعالی شخصی خود دارید پرت می شوید. اما اگر تمرکز خود را بر اساس استانداردهای فردیتان برای پیشرفت خود بگذارید، هرگز سردرگم نخواهید بود.

هر پیشرفت کوچکی که می کنید، باید آن را به عنوان یک موفقیت جشن بگیرید. چون شما را تشویق خواهد کرد به مسیر خود ادامه دهید و برای چیزی بهتر همچنان تلاش کنید. با این رویکرد یاد خواهید گرفت که از تمام موفقیت های خود تا حد زیادی لذت ببرید که اگر فعال و درگیر بمانید و همیشه آماه باشید اهداف خود را تعقیب کنید، روزانه مشوق شما خواهد بود.

شخصیت های INFP را با مقاله زیر بهتر می شناسید

3. برای در میان گذاشتن بینش های خود راهی خلاقانه پیدا کنید

شخصیت های 4 اینیاگرام دارای تیپ INFP، از یادگیری استقبال نمی کنند چون دانش را به خاطر خود دانش دوست دارند. جستجوی آن ها برای درک خود چیزی است که انگیزه بخششان در مسیر زندگی است و آن ها باور دارند زمانی که بیشتر و بهتر خود را درک کنند، آمادگی بهتری برای تاثیرگذاری مثبت بر زندگی سایرین و به طور کلی جهان دارند.

آن ها می خواهند به این دلیل یاد بگیرند که عقیده دارند نیروبخششان خواهد بود، نه به عنوان فرد بلکه به عنوان دوست، عضو خانواده و کسانی که در جامعه خود نقش دارند و در آن سهیم هستند. با وجود طبیعت درونگرایی که این شخصیت ها دارند، نمی خواهند آنچه را که یاد گرفته اند پیش خود نگه دارند.

اگر شما چنین تیپ شخصیتی دارید، احتمالا از نویسندگی، نقاشی، مجسمه سازی، موسیقی، ساخت کلیپ های یوتیوب یا هر نوع شکل ارتباطی دیگر که اجازه دهد خود و دیدگاه های سنجیده خود را با افرادی در میان بگذارید که بتوانند از بینش شما نفع ببرند، لذت زیادی می برید. به عنوان تیپ شخصیتی INFP احتمالا از سخنرانی در جمع لذت نمی برید. اما یک شکل ارتباطی هنری شخصی تر کاملا مناسب سلیقه شما است.

4. از نگاه به عقب دست بکشید

تیپ چهاری های اینیاگرام دارای شخصیت INFP به دفعات زمان زیادی را به گذشته نگاه می کنند. آن ها بارها و بارها به ناامیدی های گذشته خود برخواهند گشت یا به دفعات بابت فرصت هایی که از دست داده اند، افسوس می خورند. آن ها حسی نوستالژیک نیز نسبت به گذشته دارند و با غرور به موفقیت های قبلی خود نگه می کنند و تلاش های فعلی خود را کافی نمی دانند.

این الگو ریشه در انتظارهای بالایی دارد که این شخصیت ها برای خود تعیین می کنند. آن ها نمی خواهند کسی را مایوس کنند و نمی خواهند خودشان را نیز ناامید کنند. این افراد دائما در حال بررسی رفتارهای خود هستند تا ببینند می توانستند کار بیشتری انجام دهند یا نه و زمانی که نتیجه می گیرند که می توانستند، متوجه می شوند دوست دارند به گذشته برگردند تا بتوانند اشتباهات خود را اصلاح کنند یا تصمیم های متفاوتی بگیرند.

خیلی راحت می توان متوجه شدید چنین رفتاری با بهره وری مغایرت دارد. اما الزاما نباید اینطور باشد. بلکه می تواند نیروبخش شما باشد، اگر از آن به عنوان منبعی برای الهام بخشی و کسب انگیزه برای اعمال و واکنش های امروز خود استفاده کنید.

شما نمی توانید گذشته را تغییر دهید، اما می توانید آینده و حال پویاتری را خلق کنید. ناامیدی ها و شکست های گذشته خود را با دقت بررسی کنید و متوجه شوید چه اشتباهی رخ داده است و هدفی برای خود ترسیم کنید که از این به بعد طور دیگری عمل کنید. ناامیدی های شما نیروبخش شما خواهند بود، اگر به آن ها به چشم فرصتی برای یادگیری نگاه کنید که اگر به آن فکر کنید، تنها رویکرد واقعا منطقی است.

زمانی که حس نوستالژیک و علاقه خود را به گذشته را مهار کردید و آن را به سمت یادگیری و پیشرفت در زمان حال سوق دادید، احساس خواهید کرد که بسیار بیشتر از گذشته بر زندگی خود و آینده تان کنترل دارید.

به عنوان یک آقای دارای تیپ INFP، حتما مقاله بررسی مردان با تیپ شخصیتی INFP: یکی از نادرترین تیپ های شخصیتی را مطالعه کنید.

5. در لحظه و برای حال زندگی کنید

تیپ چهاری های اینیاگرام دارای شخصیت INFP زمانی که بابت اینکه به اندازه کافی خوب نیستند، دیگر خود را مورد قضاوت قرار ندهند، بهترین خود خواهند بود. یعنی افرادی که رفتار غیرقضاوتی در پیش گرفته اند، چون در حالت عادی بیش از حد نگران درک خود یا اینکه واقعا چه کسی هستند، نیستند. با آنکه این افراد همچنان در جستجوی درک بیشتر خود و کسب اطلاعات بیشتر درباره حقیقت و واقعیتند، اما راهی برای این پیدا کرده اند که از جایگاه فعلی خود راضی باشند.

آن ها می پذیرند که خرد جمع شونده بوده و فرایند کسب آن هرگز پایانی ندارد. این موضوع به آن ها آرامش می دهد و می دانند که تا جایی که می توانند دارند تلاش می کنند و تا جایی که توانسته اند (فعلا)، در زندگی جلو آمده اند.

بسیاری اوقات، تیپ چهاری های اینیاگرام دارای شخصیت INFP انرژی با ارزش ذهنی و عاطفی خود را صرف نگرانی بابت اندیشه دیگران درباره خود می کنند. آن ها به خود اجازه می دهند که فکر اینکه درک نمی شوند، سایرین دیدگاه اشتباهی نسبت به آن ها دارند یا به نوعی با این افراد با بی انصافی رفتار می کنند، آزارشان دهد. شخصیت های دارای تیپ 4 اینیاگرام INFP از این ذهنیت عبور کرده اند و می دانند نظر سایرین تنها زمانی آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد که خود اجازه دهند.

شادترین و موفق ترین این شخصیت ها آن هایی هستند که خوشبینند، انگیزه درونی دارند و تحت تاثیر نظر سایرین قرار نمی گیرند. آن ها رویایی واحد درباره این دارند که می خواهند زندگی شان چطور پیش برود، اما دوست دارند که اجازه دهند فرایند پیشرفت توسعه فردیشان با سرعت طبیعی خود پیش برود. آن ها یاد گرفته اند که در حال زندگی کنند به جای نگرانی درباره آینده و نهایت تلاش خود را کنند تا از هر لحظه جدید لذت ببرند، بدون اینکه بیش از حد به آینده ای که نیامده است بیاندیشند.

اگر تیپ 4 اینیاگرام هستید، مقاله سازگاری تیپ 4 اینیاگرام با سایر تیپ های آن را برای شناخت مقاله خود بخوانید.


mbti (ام بی تی آی) شخصیت شناسی توسعه فردی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.