بهترین شغل ها در حوزه دیجیتال برای تیپ های شخصیتی ENFP

1403/05/05 5:44 PM - یک ماه قبل


افراد با تیپ شخصیتی ENFP بابت خلاقیت، اشتیاق و مهارت های ارتباطی خود شهرت دارند. آن ها در محیط های پویا و با سرعت بالا موفقیت می شوند، یعنی محیط هایی که بتوانند آزادانه خود را ابراز کنند و با سایرین تعامل داشته باشند. با آنکه این شخصیت ها گاهی ممکن است بی نظم و بدون تمرکز باشند، اما چنین چیزی را با توانایی ذاتی خود برای برقراری ارتباط با سایرین و خلاقانه فکر کردن، جبران می کنند.

اگر فردی با شخصیت ENFP هستید که دنبال شغلی در حوزه دیجیتال می گردید، گزینه های زیادی برای بررسی وجود دارد. در این مقاله به بهترین شغل ها در حوزه رسانه دیجیتال اشاره می کنیم که ممکن است مناسب شخصیت شما باشند. ابتدا بگوییم درآمد شغل هایی که در زیر معرفی می کنیم مربوط به کشورهای غربی به خصوص آمریکا است و در کشور خودمان ممکن است تفاوت داشته باشد. پس همراهمان بمانید. قبل از شروع اگر از تیپ شخصیتی خود مطمئن نیستید، می توانید در تست ام بی تی آی تست و تایپ شرکت کرده و گزارش کامل آن را نیز دریافت کنید.

1. مدیر سوشیال مدیا

به عنوان یک ENFP، استعداد ذاتی در برقراری ارتباط با مردم و ایجاد رابطه دارید. یعنی گزینه ای عالی برای شغل مدیر سوشیال مدیا یا رسانه اجتماعی محسوب می شوید. در این شغل، شما مسئول مدیریت و ایجاد محتوا برای پلتفرم های رسانه اجتماعی مختلف، تعامل با فالوورها و تحیل داده ها برای بهبود استراتژی ها خواهید بود.

  • مهارت های لازم: مهارت های ارتباطی بالا، خلاقیت، توانایی انجام همزمان چندین وظیفه و همکاری با سایرین
  • متوسط حقوق: طبق اداره آمار کار آمریکا میانگین حقوق متخصصان سوشیال مدیا و سایر متخصصان روابط عمومی سالیانه 67440 دلار است.

2. تولیدکننده محتوا

افراد با تیپ شخصیتی ENFP بابت خلاقیت و عشق خود برای خودبیانی شناخته می شوند. شما به عنوان یک تولیدکننده محتوا می توانید از مهارت های خود برای تولید محتوای مبتکرانه و درگیرکننده برای پلتفرم های رسانه اجتماعی استفاده کنید. گزینه های زیادی وجود دارد از نوشتن مقاله و ساخت ویدئو گرفته تا طراحی عکس یا حتی درست کردن پادکست. شما می توانید تصمیم بگیرید با یک شرکت کار کنید یا کسب و کار خود را در این زمینه راه بیاندازید.

  • مهارت های لازم: خلاقیت، مهارت های نوشتاری طراحی قابل توجه، توانایی سازگاری با استایل ها و فرمت های گوناگون
  • متوسط حقوق: به ادعای سایت کاریابی گلس دور (Glassdor)، میانگین حقوق برای تولیدکننده محتوا سالیانه تقریبا 68039 دلار است. گرچه این مقدار تا حد زیادی بستگی به تجربه و موقعیت شما دارد.

این شخصیت ها را با خواندن مقاله زیر بهتر درک کنید:

3. متخصص بازاریابی دیجیتال

به عنوان فردی با تیپ شخصیتی ENFP، توانایی ذاتی برای برقراری ارتباط با مردم و درک نیازهایشان دارید. چنین ویژگی باعث می شود یک متخصص بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ عالی باشید. چون در این شغل باید کمپین های تبلیغاتی ایجاد کنید که مخاطب هدف شما با آن ارتباط برقرار کند. بنابراین شما مسئول توسعه و اجرای استراتژی های بازاریابی دیجیتال، تحلیل داده ها و انجام تغییرات بر اساس نتایج خواهید بود.

  • مهارت های لازم: درک عمیق از پلتفرم های رسانه دیجیتال، خلاقیت، روانشناسی و مهارت های تحلیلی
  • متوسط حقوق: به گفته اداره آمار کار ایالات متحده، متخصصان بازاریابی دیجیتال ماهیانه تقریبا 74680 دلار درآمد دارند. اما این مقدار تا حد زیادی بستگی به تجربه و موقعیت شما دارد.

4. طراح تجربه کاربری (UX)

شخصیت های ENFP بابت قدرت همدلی خود و درک دیدگاه های سایرین شناخته می شوند. چنین ویژگی باعث می شود طراحان UX فوق العاده ای باشند. چون این نقش شامل ایجاد محصولات دیجیتال از نظر ظاهری جذاب و کاربرپسند بر اساس نیازهای مخاطب هدف می شود. شما همکاری نزدیکی با توسعه دهندگان و طراحان خواهید داشت تا از بهترین تجربه کاربری ممکن مطمئن شوید.

  • مهارت های لازم: همدلی، خلاقیت، مهارت های طراحی و بصری قابل توجه، توانایی همکاری با یک تیم
  • متوسط حقوق: به ادعای سایت گلس دور، طراحان تجربه کاری سالیانه به طور میانگین 90677 دلار درآمد دارند، اما مقدار آن بسته به شرکت و موقعیت فرق خواهد کرد.

عملکرد خود در یک تیم را با مطالعه مقاله زیر بهتر بشناسید:

5. مدیر پروژه دیجیتال

افراد با تیپ شخصیتی ENFP، رهبران بالفطره ای هستند که در محیط های پرانرژی موفق می شوند، یعنی در جاهایی که بتوانند از مهارت های ارتباطی خود برای حفظ انسجام تیم استفاده کنند. به عنوان یک مدیر پروژه دیجیتال، شما مسئول نظارت بر توسعه پروژه های دیجیتال، هماهنگی با اعضای تیم و اطمینان از این خواهید بود که پروژه ها سر موقع تحویل داده شوند. این وظیفه شغلی نیازمند مهارت های سازمانی بالا و توانایی مدیریت همزمان چندین وظیفه است.

  • مهارت های لازم: رهبری، برقراری ارتباط، نظم و سازماندهی، انجام همزمان چندین وظیفه
  • متوسط حقوق: به ادعای سایت گلس دور، حقوق یک مدیر پروژه دیجیتال تقریبا بین 71 هزار دلار و 116 هزار دلار است و بستگی به تجربه و موقعیت او دارد.

خصوصیات رهبری خود را با مطالعه مقاله زیر بهتر بشناسید:

سخن نهایی

موارد بالا فقط چند نمونه از حرفه های دیجیتال هستند که ممکن است مناسب شخصیت های ENFP باشند. سایر گزینه هایی که می توانید آن ها را بررسی کنید شامل طراحی وب، ویرایش فیلم یا حتی افتتاح شرکت خودتان در زمینه رسانه دیجیتال است. مهم است حرفه ای را پیدا کنید که اجازه دهد خلاقیت خود را ابراز کرده، با سایرین ارتباط برقرار کنید و در دنیای دیجیتال تاثیرگذار باشید.

اگر مطمئن نیستید کدام مسیر شغلی در این زمینه مناسب شخصیت شما است، از تست های شغلی مختلف استفاده کنید. با پاسخ دادن به چند سوال ساده می توانید اطلاعاتی درباره نقاط قوت کاری خود و علایقتان به دست آورید و نوع شغل هایی که با آن ها همخوانی داشته باشند. به یاد داشته باشید که بهترین شغل برای یک شخصیت ENFP شغلی است که اجازه دهد خود واقعیتان باشید و از مهارت ها و نقاط قوت منحصر به فرد خود استفاده کنید. بنابراین از بررسی گزینه های مختلف تا زمانی که مناسب ترین مورد را انتخاب کنید، نترسید.


mbti (ام بی تی آی) شخصیت شناسی توسعه فردی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.