مهارت های نرمی که در سال 2024 بیشتر از همه برای شخصیت های INTP مهم است

1403/05/07 9:21 PM - 2 ماه قبل


شما به عنوان تیپ شخصیتی INTP ممکن است متوجه شوید که در محیط کار برای مهارت های فنی و توانمندی های تفکر منطقی شما ارزش فوق العاده زیادی قائل می شوند. گرچه برای اینکه واقعا به پتانسیل کامل خود برسید و مراحل موفقیت را پشت سر بگذرانید، مهم است که مجموعه مهارت های نرم تاثیرگذاری را توسعه داده و نشان دهید. واقعیت این است که در دنیای کار امروزی، هوش مصنوعی و اتوماسیون جای بسیاری از مهارت های فنی را که انسان ها زمانی انجام می دادند، گرفته اند.

به عبارت دیگر مهارت های نرم که امکان جایگزینی آن ها توسط ماشین ها وجود ندارد، روز به روز برای موفقیت شغلی اهمیت بیشتری پیدا می کنند. شرکت مشاوره گارتنر مدت زیادی است بر اهمیت این مهارت ها تاکید کرده است و از کارفرمایان خواسته که در تصمیم های استخدام و ترفیع شغلی خود به آن ها توجه کنند. این موضوع به ویژه برای تیپ های شخصیتی INTP مهم است که بیشتر دوست دارند توجه خود را بر قابلیت های فنی خود بگذارند و ممکن است ارزش مهارت های نرم را نادیده بگیرند.

در این مقاله به این موضوع بیشتر خواهیم پرداخت، پس همراهمان بمانید. قبل از شروع اگر از تیپ شخصیتی خود مطمئن نیستید، می توانید در تست ام بی تی آی تست و تایپ شرکت کرده و گزارش کامل آن را نیز دریافت کنید.

چرا مهارت های نرم برای تیپ های شخصیتی INTP اهمیت دارند

به عنوان چنین شخصیتی به واسطه مهارت های حل مساله، تفکر تحلیلی و توانایی خود برای کارکردن به صورت مستقل، شناخته می شوید. اما مانند تمام تیپ های شخصیتی نقاط ضعفی دارید که ممکن است باعث شود در ایجاد ارتباط و همکاری با سایرین چالش داشته باشید، چیزهایی که برای بسیاری از وظایف شغلی ضروری هستند.

توسعه مهارت های نرم شما کمک می کند این شکاف را بپوشانید و به یک کارمند توانمندتر و کامل تر تبدیل شوید. علاوه بر این، همانطور که فناوری به پیشرفت خود ادامه می دهد و طبیعت کارکردن را تغییر می دهد، کارفرمایان دنبال کارمندانی می گردند که بتوانند سازگار باشند و مهارت های جدید را سریعا یاد بگیرند. مهارت های نرم مانند سازش پذیری، انعطاف پذیری و خلاقیت فوق العاده در این بازار کار همیشه در حال تغییر، ارزش بسیار زیادی دارند و به آن ها بسیار توجه می شود.

کدام مهارت های نرم بیشتر از همه برای شخصیت های INTP مهم هستند؟

با آنکه هر فرد منحصر به فرد است و در زمینه خاصی مهارت و تسلط خود را نشان می دهد، اما به خصوص برای INTPها مهم است بعضی از مهارت های نرم را بیشتر توسعه دهند. از جمله:

1. برقراری ارتباط

به عنوان تیپ شخصیتی INTP ممکن است بیشتر دوست داشته باشید به صورت کتبی تا شفاهی، ارتباط برقرار کنید و ممکن است افکار خود را به شکلی غیرخطی یا پیچیده ابراز کنید. یادگیری برقراری ارتباط مستقیم تر، واضح تر و موجزتر به شما کمک می کند بهتر ایده های خود را انتقال دهید و به صورت موثر با سایرین همکاری کنید. منظور این نیست که ایده های فوق العاده خود را ساده تر بیان کنید، بلکه به روشی آن ها به سایرین توضیح داده و انتقال دهید که بتوانند آن ها را درک کنند و درگیرشان شوند.

این شخصیت ها را با مطالعه مقاله زیر بهتر بشناسید

2. همدلی

به عنوان تیپ شخصیتی INTP رویکرد شما در دنیا نگاه به محیط با استفاده از منطقتان است. اینطور نیست که شما در درک احساسات سایرین و همدلی با آن ها مشکل داشته باشید، بلکه بیشتر این است که همدلی جزو اولویت های پایینتر شما در زندگی قرار دارد. اما اینکه بتوانید خود را جای دیگری بگذارید، برای ایجاد روابط محکم و همکاری موثر مهم است. همدلی مشخص شده که مولفه گم شده در محیط کار است و برخورداری از این ویژگی باعث می شود که یک رهبر موثرتر باشید.  

3. کار تیمی

به عنوان یک درون گرا و متفکر عمیق و مستقل، ممکن است به صورت ذاتی در محیط های تیمی و کارهای گروهی موفق ظاهر نشوید. اما یادگیری اینکه چطور با سایرین به صورت موثر کار کنید و مهارت ها و دیدگاه های منحصر به فرد خود را لحاظ کنید، باعث می شود همه به نتایج بهتری دست پیدا کنند. مردم از شما چیزهای زیادی باید یاد بگیرند و در میان گذاشتن این دانش با اعضای تیم شما باعث خواهد شد شما را بیشتر تحسین کنند و بیشتر از گذشته به مشارکت های شما احترام بگذارند. در نتیجه برای فرصت های رهبری در آینده، گزینه بهتری دیده می شوید.

4. سازش پذیری

سازش پذیری در محیط کار امروز بسیار ارزشمند است و شما می توانید عملکرد قابل توجهی در این زمینه داشته باشید. با توجه به کنجکاوی و عشق ذاتی شما به یادگیری، ممکن است فکر کنید که مشکلی در این زمینه ندارید. اما بین سازگار بودن روی کاغذ و اینکه واقعا چنین کیفیتی را از خود نشان دهید، تفاوت وجود دارد.

برای تیپ های شخصیتی INTP ممکن است مفید باشد که تمرین کنند از دایره امن خود بیرون آیند و از چالش های جدید استقبال کنند. مثلا برای انجام پروژه ای داوطلب شوید که خارج از تخصص شما است یا ارائه دادن، رهبری یک تیم یا مدیریت یک رویداد شبکه سازی.

برای تشخیص بهتر تیپ خود، مقاله زیر را بخوانید

5. مدیریت زمان

به عنوان تیپ شخصیتی INTP ممکن است متوجه شده باشید که علایق زیادی دارید و پروژه ها و ایده های متعددی توجه شما را جلب می کنند. بنابراین ممکن است برایتان چالش برانگیز باشد که تمرکز خود را حفظ کرده و به صورت موثر وقتتان را مدیریت کنید. شما کارها را به شیوه خودتان انجام دهید که ممکن است همیشه در راستای انتظارهای تیم شما نباشد. یادگیری اولویت بندی و مدیریت زمان به شما کمک می کند بهره وری بیشتری داشته باشید و مطمئن شوید که به تعهدهای خود پایبند خواهید بود و کارها را در موعد مشخص تحویل می دهید.

سخن نهایی

توسعه مهارت های نرمی که توضیح دادیم، به تیپ های شخصیتی INTP کمک می کند به کارمندی با قدرت رقابت بیشتر و کامل تر تبدیل شوند. همچنین فرصت های جدیدی را برای قبول وظایف رهبری در اختیار آن ها می گذارد، چون کارفرمایان روز به روز بیشتر دنبال افرادی می گردند که بتوانند تخصص فنی و مجموعه مهارت های قدرتمندی داشته باشند. هرگز ارزش این مهارت ها را در توسعه شغلی خود نادیده نگیرید و دائما تلاش کنید از طریق تمرین و خویشتن اندیشی، آن ها را بهبود بخشید.


mbti (ام بی تی آی) شخصیت شناسی توسعه فردی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.