چطور به عنوان تیپ شخصیتی ESFJ در یک محیط شغلی بدون ساختار طاقت بیاورید

1403/05/09 11:17 PM - 2 ماه قبل


افراد با تیپ شخصیتی ESFJ بیشتر از هر تیپ دیگری در زندگی به نظم و ساختار اهمیت می دهند. آن ها عملکرد عالی در یافتن راهکارهایی کارآمد و موثر برای نظم بخشیدن به کار خود دارند خواه یک پروژه باشد، یک تیم یا وظایف روزانه خودشان. اما تمام محیط های کاری به یک شکل نیستند و گاهی به عنوان چنین تیپ شخصیتی ممکن است در محیط کار بدون ساختار و نظم کار کنید یا زیردست رئیسی آشفته و بی نظم باشید. چطور باید در چنین محیطی موفق باشید وقتی همه چیز خلاف آنچه است که به صورت ذاتی عملکرد عالی در آن دارید؟

در این مقاله می گوییم به عنوان تیپ شخصیتی ESFJ چطور در یک محیط شغلی بدون ساختار طاقت آورید و موفق باشید. پس همراهمان بمانید. قبل از شروع اگر از تیپ شخصیتی خود مطمئن نیستید، می توانید در تست ام بی تی آی تست و تایپ شرکت کرده و گزارش کامل آن را نیز دریافت کنید.

1. یک برنامه روزانه و روتین داشته باشید

ایجاد یک برنامه روزانه و روتین در یک محیط شغلی بدون ساختار فوق العاده مفید است، به خصوص برای آن هایی که مانند تیپ های ESFJ به نظم و ساختار اهمیت می دهند. داشتن یک روتین روزانه احساس کنترل داشتن و آشنابودن را ایجاد کرده که به کاهش استرس و اضطراب کمک می کند. همچنین به شما اجازه برنامه ریزی و اولویت بندی وظایفتان را می دهد تا مطمئن شوید وظایف مهم در دنیای آشفته آن محیط کار بدون نظم، فراموش نمی شوند.

با ایجاد فهرستی از کارهایی که باید انجام دهید شروع کرده و وظایف را بر اساس اولویتشان زمان بندی کنید. مطمئن شوید که برای وظایف یا تغییرات انتظار شده در برنامه خود جای خالی گذاشته اید، اما سعی کنید تا جای ممکن به روتین خود پایبند باشید. به مرور زمان این برنامه روزانه به جزوی از طبیعت شما تبدیل خواهید شد و طی روز احساس بهره وری بیشتری خواهید داشت، بدون توجه به هرگونه تغییر غیرمنتظره و نبود نظم در تیم.

2. با همکاران خود ارتباط برقرار کنید

در یک محیط کار آشفته، ارتباط بیشتر از همیشه اهمیت پیدا می کند. مطمئن شوید که با همکاران خود به دفعات و با صراحت ارتباط برقرار می کنید، به خصوص درباره وظایف و زمان تحویل پروژه ها. انجام آن این اطمینان را به وجود خواهد آورد که همه نظر مشابهی درباره مسائل دارند و جلوی سوءاستفاده یا تاخیر در تحویل پروژه ها را می گیرد.

علاوه بر این، تلاش کنید با همکاران خود رابطه شکل دهید. داشتن یک سیستم حمایتی قدرتمند و دوستان در محیط کار کمک می کند از هرگونه چالش در محیط کار بدون ساختار عبور کرده و بهتر پویایی تیم را درک کنید. به عنوان تیپ شخصیتی ESFJ، عملکرد عالی در رابطه سازی و حفظ آن دارید، بنابراین از این نقطه قوت به نفع خود استفاده کنید.

برای شناخت بهتر روابط خود، مقاله زیر را بخوانید:

3. سعی کنید سازش پذیرتر باشید

به عنوان تیپ ESFJ ممکن است به صورت ذاتی در برابر تغییرات مقاومت کنید. ممکن است تغییرات لحظه آخری یا همکارانی که باعث می شوند شرایطی بدون برنامه پیش آید، به شما استرس دهند. گرچه کلید طاقت آوردن در محیط کار آشفته و بدون نظم، سازش پذیری است. ممکن است نیاز باشد که برای توسعه انعطاف پذیری و روشن فکری خود (در قبول مسائل مختلف) تلاش کنید و تغییر را به جای تهدید، چالش بدانید.

سعی کنید در موقعیت هایی که خطر کمتری دارند سازش پذیری بیشتر خود را تمرین کنید، مانند زمانی که باید برای رفتن به رستوران برای ناهار برنامه بریزید یا انتخاب پروژه جدیدی که باید روی آن کار کنید. به مرور زمان این تمرین کمک می کند سازگارتر باشید و تغییرات بزرگتر و مهمتر را در یک محیط کار بون ساختار، ساده تر بپذیرید و مدیریت کنید.

4. «بله گفتن، و» را بازی کنید

یک تمرین عالی برای افزایش انعطاف پذیری که برای بقا در یک محیط کار بدون نظم باید انجام دهید، بازی «بله گفتن، و» است که در کمدی های فی البداهه رایج است. در این تمرین هر زمان که شما با یک ایده یا تغییر جدید روبرو می شوید، در ابتدا به جای مقاومت در قبال آن با «بله گفتن، و» پاسخ دهید.

مثلا ممکن است به یک تغییر لحظه آخری و موعد تحویل جدید پروژه که ممکن است باعث شود وقت بیشتری برای تکمیل پروژه خود داشته باشید بله بگویید یا ممکن است به ایده خلاقانه همکار خود بله بگویید و ایده پردازی کنید تا حتی آن ایده بهتر شود. این تمرین کمک می کند ذهنیت خود را از مقاومت به همکاری و خلاقیت تغییر دهید.

برای شناخت بیشتر این افراد در مقام رهبری، مقاله زیر را مطالعه کنید:

5. برای نظم بخشیدن به محیط کار راهکارهایی پیدا کنید

با آنکه ممکن است بر ساختار کلی محیط کار خود کنترل نداشته باشید، باز هم می توانید فضای کار شخصی خود را کنترل کنید. خود را با چیزهایی احاطه کنید که الهام بخش و انگیزه بخش شما باشند، مانند تصاویری از عزیزان خود، نقل قول ها یا آثار هنری الهام بخش و انگیزشی. فضای کار خود را منظم و مرتب نگه دارید، چون کمک می کند تمرکز خود را حفظ کرده و استرس کمتری را تجربه کنید.

نظم بخشیدن به محیط ممکن است به معنای پیداکردن راهی برای ساده سازی وظایف و فرایندهایتان نیز باشد. به عنوان تیپ شخصیتی ESFJ، عملکرد عالی در یافتن روش های کارآمد دارید، پس از این نقطه قوت خود برای کمک به بهبود نظم کلی محیط کار خود استفاده کنید. پیشنهادهایی ارائه دهید یا اگر لازم است مسئولیت های بیشتری قبول کنید تا به ایجاد ساختار بیشتر در تیم کمک کنید.

سخن نهایی

حفظ بقا و موفق شدن در یک محیط کار بدون ساختار و آشفته برای فردی با تیپ شخصیتی ESFJ ممکن است خسته کننده باشد، اما به کمک نکاتی که در این مقاله گفتیم به راحتی می توانید خود را با محیط جدید وفق دهید. به عنوان یک عضو تیم منظم، مسئولیت پذیر و مهربان، شما برای هر محیط کاری یک دارایی ارزشمند هستید و هیچ محیط کاری وجود ندارد که ارزشی به آن نتوانید اضافه کنید.

با وجود این، همه محدودیت ها و ترجیحات خاص خود را دارند. اگر محیط آشفته فراتر از طاقت شما است، از بررسی سایر فرصت های شغلی که ممکن است بیشتر با سبک کاری و ترجیحات شما همخوانی داشته باشند، نترسید. شما با شناخت شخصیت خود و نقاط قوت و ضعفی که دارید می توانید بفهمید در چه شغل ها و صنایعی بیشتر موفق خواهید بود. البته معنای صحبت ما این نیست که باید فورا شغلتان را عوض کنید، بلکه درک بهتر ترجیحات شغلی که دارید، شما را به سمت محیط هایی هدایت می کند که می توانید از نقاط قوت خود موثرتر استفاده کنید. شما شایسته موفقیت شغلی هستید، پس اگر لازم است از تغییر هراسی به دل راه ندهید.


mbti (ام بی تی آی) شخصیت شناسی توسعه فردی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.