7 توصیه به تیپ های شخصیتی ISTP که در یک محیط شغلی دارای نظم و ساختار گیر کرده اند

1403/05/10 9:38 PM - 2 ماه قبل


افراد با تیپ شخصیتی ISTP مجموعه ویژگی های شخصیتی منحصر به فردی دارند که باعث می شود گزینه ای مناسب برای محیط های شغلی خاصی باشند. قدرت تفکر تحلیلی و میل آن ها به حل مشکلات عملا باعث می شود انتخابی ارزشمند برای بسیاری از شغل ها باشند. از آن ها اغلب به عنوان سازگارترین و همه کاره ترین تیپ های شخصیتی یاد می شود.

در همین حین، بعضی از محیط های شغلی خاص به ویژه آن هایی که فوق العاده قانون مدار و دارای نظم و ساختار هستند، این شخصیت ها را با چالش هایی مواجه می کنند. این تیپ زمانی که استقلال و خودمختاری داشته باشد، موفق می شود و در محیط های کاری خشک احساس خفگی و محدودیت می کند.

اگر تیپ شخصیتی شما ISTP است و در یک محیط کار دارای نظم و قانون زیاد فعالیت می کنید، در این مقاله می گوییم چطور می توانید در چنین محیط هایی به موفقیت برسید. پس همراهمان بمانید. قبل از شروع اگر از تیپ شخصیتی خود مطمئن نیستید، می توانید در تست ام بی تی آی تست و تایپ شرکت کرده و گزارش کامل آن را نیز دریافت کنید.

1. تفکر خود درباره ارزش نظم و ساختار را تغییر دهید

با آنکه از نظر شما ممکن است بسیاری از قوانین و مقررات محدودکننده باشد، مهم است که بدانید نظم و ساختار مزایایی هم دارد. وجود آن چارچوب مشخصی برای وظایف و مسئولیت های شما تعریف می کند و اجازه به ثبات و کارآمدی می دهد و این اطمینان شکل می گیرد که همه اتفاق نظر دارند. شما ممکن است نظم و قانون را دوست نداشته باشید، اما وجود آن در خدمت هدفی است. به آن به چشم ابزاری بنگرید که کمک می کند به اهداف خود برسید و در کارتان موفق باشید، به جای آنکه مانعی برای آزادی شما باشد.

2. نیازهای خود را انتقال دهید

تیپ های شخصیتی ISTP دوست دارند فضای خلوت خود را داشته باشند و افکار و احساساتشان را بیان نکنند. اما در یک محیط کار دارای نظم و ساختار مهم است که با همکاران و مافوقان خود ارتباط برقرار کنید و بگویید برای آنکه بهترین عملکرد را داشته باشید، به چه چیزهایی نیاز دارید. این نیاز ممکن است شامل استقلال بیشتر برای انجام کارهایتان باشد یا کمی انعطاف پذیری در قوانین. نیازهای خود را جسورانه و آشکار بیان کنید و برای پیداکردن سازش هایی تلاش کنید که برای شما و سازمان مفید باشند.

3. تمرکز خود را بر حل مشکلات بگذارید

به عنوان تیپ شخصیتی ISTP، به صورت ذاتی تمایل دارید که مشکلات را به صورت عملی و مستقیم رفع کنید. از این نقطه قوتتان به نفع خود برای فعالیت بهینه در یک محیط شغلی دارای نظم استفاده کنید. زمانی که با یک قانون یا مقررات روبرو می شوید که از نظرتان محدودکننده یا غیرضروری است، به این فکر کنید که چطور می توانید همچنان با وجود آن به اهداف خود برسید. اگر بتوانید روش هایی کارآمدتر و موثرتر برای انجام کارها پیدا کنید، آن را به مافوقان خود اطلاع دهید و مزایای کاربردی اش را بگویید.

4. راه هایی برای مقابله با روتین و روزمرگی پیدا کنید

با آنکه داشتن نظم و روتین ممکن است برای بعضی از جنبه های خاص کار شما لازم باشد، ببینید که چطور می توانید به آن تنوع ببخشید و روزمرگی را از بین ببرید. مثلا در محیط کار خود تغییری ایجاد کنید، وظایف متفاوتی انجام دهید یا به روشی خلاقانه مشکلات را رفع کنید. با ترکیب چیزهای مختلف و به چالش کشیدن خودتان می توانید با احساس بی حوصلگی یا رکودی که ممکن است در یک محیط کار دارای نظم شکل گیرد، مبارزه کنید.

خود را با پس از خواندن مقاله زیر بهتر بشناسید:

5. زمانی که نیاز است استراحت کنید

تیپ های شخصیتی ISTP اغلب این میل شدید را دارند که کارها را به صورت موثر و به تنهایی انجام دهند. اما نتیجه آن اگر بین استراحت و مراقبت از خود و زندگی حرفه ای خود تعادل ایجاد نکنید، فرسودگی شغلی است. در یک محیط کار دارای ساختار به سادگی ممکن است اسیر پیروی از قوانین و تحویل به موقع پروژه ها شوید، بدون آنکه حواستان به خودتان باشد. پس حتما به نیازهای بدن و ذهن خود توجه کنید و زمانی که لازم است، برای کسب انرژی مجدد و به دست آوردن دوباره تمرکز استراحت کنید.

6. دنبال همکارانی با ذهنیت و افکار مشابه باشید

با آنکه ممکن است در محیط کار خود تنها تیپ شخصیتی ISTP باشید، باز هم مفید است دنبال همکارانی بگردید که تیپ شخصیتی یا ترجیحات و سبک های کاری مشابه با شما دارند. آن ها ممکن است پیشنهاد یا اطلاعاتی درباره این داشته باشند که در چنین محیط کاری چطور موفق شوید و می توانند همچنین کمک کنند از تجربه ها و نقاط قوت یکدیگر درس بگیرید.

7. از نقاط قوت خود در تیم استفاده کنید

محیط های کاری دارای ساختار اغلب شامل فعالیت های تیمی می شوند که ممکن است برای تیپ های شخصیتی ISTP زیاد خوشایند نباشد. به عنوان چنین تیپ شخصیتی ممکن است عملکرد عالی در حل مساله و دست به عمل زدن داشته باشید، بنابراین برای انجام وظایفی که به این مهارت ها نیاز دارند داوطلب شوید. انجام آن همچنین کمک می کند روابط محکم تری با همکاران خود شکل دهید و راه هایی برای همکاری موثرتر با یکدیگر پیدا کنید.

سخن نهایی

با آنکه ممکن است فعالیت در یک محیط کار دارای قانون و نظم گزینه ایده آلی برای تیپ شخصیتی ISTP نباشد، یکی از نقاط قوت شما سازگاری است! شما تمام مهارت های لازم را دارید که نه تنها در چنین محیط هایی طاقت بیاورید، بلکه موفق شوید. فقط باید بدانید که چطور به قوانین و مرزهای چنین محیطی احترام بگذارید و در همان حین بتوانید از قدرت بی همتای سازش پذیری و حل مساله خود استفاده کنید. فراموش نکنید که داشتن تیپ شخصیتی ISTP به این معنا است که مجموعه مهارت های متفاوتی دارید که در بسیاری از حوزه ها ارزش بالایی دارند، فقط باید محیط شغلی مناسبی را پیدا کنید تا پتانسیل خود را کاملا نشان دهید.


mbti (ام بی تی آی) شخصیت شناسی توسعه فردی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.