8 چالشی که شخصیت های ENTJ زمان دورکاری باید حواسشان به آن ها باشد

1403/05/14 11:59 PM - 2 ماه قبل


دورکاری اغلب به نفع کارمندانی است که دنبال انعطاف پذیری و ایجاد تعادل بهتر بین کار و زندگی خود می گردند. اما انتخابی که برای یک تیپ شخصیتی جواب می دهد، ممکن است برای دیگری مفید نباشد. برای تیپ های شخصیتی ENTJ که به دلیل طبیعت قاطع و رهبرگرای خود شهرت دارند، دورکاری به معنای چالش های منحصر به فردی است که بهره وری و رضایت شغلی کلی آن ها را محدود خواهد کرد.

منظور ما این نیست که افراد با تیپ شخصیتی ENTJ در دورکاری موفق نخواهند بود، بلکه این شخصیت ها باید از مشکلات بالقوه آن آگاه باشند و با اتخاذ تدابیر کنشگرایانه بر آن ها غلبه کنند. با توجه به این موضوع در این مقاله به 8 چالشی اشاره می کنیم که این شخصیت ها زمان انتخاب دورکاری باید به آن دقت کنند و اینکه چطور می توانند با موفقیت آن ها را پشت سر بگذارند. پس همراهمان بمانید. قبل از شروع اگر از تیپ شخصیتی خود مطمئن نیستید، می توانید در تست ام بی تی آی تست و تایپ شرکت کرده و گزارش کامل آن را نیز دریافت کنید.

1. تصمیم گیری حتی سریعتر از حالت عادی

شخصیت های ENTJ به واسطه قدرت تصمیم گیری سریع خود و موفق شدن در محیط های کاری با فشار و پویایی بالا، شناخته شده اند. اما در دورکاری سرعت انجام کارها ممکن است آهسته تر باشد و این شخصیت ها احساس بی قراری یا ناراحتی کنند و در نتیجه حتی زمانی که لازم نیست، تصمیم های سریع تری بگیرند. نتیجه آن ممکن است ایجاد تنش و استرس بیشتر در تیم ها باشد و همچنین به صورت بالقوه منجر به گرفتن تصمیم های عجولانه یا غیرعاقلانه شود.

برای غلبه به این چالش از سرعت خود بکاهید و آگاهانه تلاش کنید تا هم تیمی های خود را در فرایند تصمیم گیری دخالت دهید. نتیجه آن نه تنها تصمیم های کامل تر و بهتر است، بلکه کار تیمی و همکاری را پرورش می دهد.

2. داشتن چالش با نبود بازخورد فوری

شخصیت های ENTJ تکیه بالایی به دریافت بازخورد فوری برای ارزیابی عملکرد خود و ایجاد تغییرات سریع دارند. زمان کارکردن در خانه و دورکاری، تاخیر در دریافت بازخورد باعث ایجاد نااطمینانی و خشم می شود و به صورت بالقوه بر انگیزه و کارآیی این افراد اثر می گذارد. برای غلبه به این چالش به شکل زیر عمل کنید:

  • جلسات پیوسته و برنامه ریزی شده با تیم یا مدیر خود برگزار کنید تا از دریافت به موقع بازخورد و اطلاعات جدید مطمئن شوید.
  • از پلتفرم های پیام رسانی و ابزارهای مدیریت پروژه برای پیگیری پیشرفت و دریافت فوری نظرات استفاده کنید.
  • فرهنگ ارائه بازخورد را ترویج دهید و تشویق کنید که در آن اعضای تیم برای دریافت و درخواست مکرر بازخورد احساس راحتی کنند.

3. اعتماد بیش از حد به شهود به جای تحلیل

شخصیت های ENTJ با آنکه ممکن است همیشه چنین چیزی را تحسین نکنند، اما از سرزدن همکاران خود و در نزدیکی آن ها کارکردن، نفع می برند. زمانی که چنین چیزی به واسطه کارکردن از راه دور وجود نداشته باشد، به این معناست که هیچکس نیست از سرعت شما در انجام کارها بکاهد و مطمئن شود قبل از تصمیم گیری به تمام شواهد دقت می کنید. نتیجه آن اعتماد بیش از حد به شهود خود و به صورت بالقوه نادیده گرفتن جزئیات مهم است. با تدابیر زیر به این چالش غلبه کنید:

  • فعالانه از اعضای تیم بخواهید دیدگاه های متفاوت و نظر خود را اعلام کنند، حتی اگر در کنار شما حضور ندارند.
  • برای خویشتن اندیشی و توجه به دیدگاه های مختلف قبل از گرفتن تصمیم های مهم، وقت بگذارید.

4. سختی فاصله گرفتن از کار

تیپ های شخصیتی ENTJ به واسطه ذات جاه طلب، باانگیزه و قاطع خود شهرت دارند. بنابراین ممکن است برایشان حتی زمانی که در اداره نیستند، فکر نکردن به امور کاری سخت باشد. با توجه به اینکه دورکاری مرزهای بین زندگی حرفه ای و شخصی را کمرنگ می کند، ENTJها ممکن است برای فاصله گرفتن از کار و استراحت کردن لازم، با مشکل روبرو شوند. برای غلبه به این چالش به نکات زیر دقت کنید:

  • ساعات کاری محدودی را مشخص کنید تا جلوی فرسودگی و خستگی را بگیرید.
  • محیط کار اختصاصی فراهم کنید که تنها برای کار باشد و از سایر جاهای خانه خود به عنوان یک فضای شخصی استفاده کنید.
  • برای سرگرمی ها و فعالیت ها خارج از کار وقت بگذارید تا مجددا انرژی خود را به دست آورید و استراحت کرده باشید.

5. داشتن چالش با کم شدن شدت تعامل اجتماعی

افراد با تیپ شخصیتی ENTJ از تحریک ذهنی و همکاری با سایرین لذت می برند. اما در دورکاری تعامل های چهره به چهره و فردی محدود است، بنابراین آن ها ممکن است احساس انزوا کنند و دلشان برای جنبه اجتماعی فعالیت در اداره تنگ شود. برای غلبه به این چالش به شکل زیر عمل کنید:

  • برای فعالیت های مجازی تیم سازی و استراحت برای نوشیدن قهوه وقت بگذارید تا احساس ارتباط با همکاران خود را حفظ کنید.
  • به جوامع یا انجمن های آنلاین مرتبط با حوزه فعالیت خود ملحق شوید تا شبکه سازی کنید و درگیر بحث با افراد با ذهنیت مشابه خود شوید.
  • سعی کنید تا به صورت منظم با اعضای تیم خود ارتباط برقرار کنید، حتی اگر فقط برای یک گفتگوی خودمانی باشد.

برای درک روابط این تیپ ها مقاله زیر را بخوانید:

6. تلاش بیشتر اما با هوشمندی کمتر

تیپ های شخصیتی ENTJ در حالت عادی اولین افرادی هستند که متوجه ناکارآمدی در محیط کار می شوند و شرایط را بهبود می بخشند. اما زمان دورکاری ارزیابی کارآمدی سخت تر است. این شخصیت ها ممکن است متوجه شوند که ساعات بیشتری را کار می کنند بدون اینکه الزاما شاهد بهره وری بیشتری باشند. بنابراین به این علت که دلیل آن را متوجه نمی شوند، عصبانی خواهند شد. این چالش را با تدابیر زیر می توانید برطرف کنید:

  • تعیین اهداف و استانداردهای مشخص برای بهره وری و ارزیابی مجدد و منظم آن ها برای اینکه بفهمید چه چیزهایی نیاز به تغییر و بهبود دارند.
  • همکاری با اعضای تیم برای ساده سازی فرایندها و یافتن روش های کارآمدتر برای تکمیل وظایف
  • استفاده از تکنیک های مدیریت زمان مانند روش «پومودورو» یا دسته بندی کردن وظایف برای افزایش تمرکز و بهره وری

7. توجه به سرنخ های اجتماعی

افراد با تیپ ENTJ به طور کلی قدرت درک بالایی دارند و به راحتی می توانند در تعامل های فردی متوجه روحیه و حال طرف مقابل شوند. اما ممکن است امکان چنین چیزی در جلسات مجازی فراهم نباشد، یعنی توجه به سرنخ های غیرشفاهی و زبان بدن ممکن است سخت تر باشد. بر این چالش به کمک نکات زیر غلبه کنید:

  • اگر مطمئن نیستید که همکارتان در یک جلسه مجازی به چیزی واکنش نشان داده است، نظرش را بپرسید یا ابهام خود را بخواهید برطرف کند.
  • تلاش کنید تا در جلسات مجازی توجه بیشتری داشته باشید و فعالانه گوش کنید تا متوجه ظرافت های ارتباطی شوید.
  • زمان برقراری ارتباط مجازی و در جلسات، به لحن و زبان بدن خود دقت کنید تا از ارتباط موثر و واضح مطمئن باشید.

8. رئیس بازی بیش از حد

افراد با تیپ شخصیتی ENTJ رهبران بالفطره ای هستند که عملکردی عالی در تخصیص وظایف و راهنمایی سایرین دارند. گرچه زمان دورکاری که کارهای تیم خود را با انعطاف پذیری بیشتری می توانید پیش ببرید، اما ممکن است اسیر عادت مدیریت خرد یا رئیس بازی شود، یعنی این ذهنیت که «به شیوه من کارها را انجام می دهید وگرنه خداحافظ!». برای غلبه به این چالش به راهکارهای زیر دقت کنید:

  • اعضای تیم را راحت بگذارید که خودمختار باشد و به آن ها اعتماد کنید به شیوه خودشان وظایف را انجام می دهند.
  • بررسی مداوم پیشرفت اعضای تیم را متوقف کنید و به جای آن زمانی که نیاز است، حمایت خود را اعلام کنید.
  • قبل از فرستادن ایمیل یا پیام، آن ها را بررسی کنید.

سخن نهایی

همانطور که از لقب تیپ های شخصیتی ENTJ یعنی «فرمانده» می توان حدس زد، این شخصیت ها در جایگاه های قدرت بهترین عملکرد را دارند، یعنی جایی که بتوانند به شیوه خود کارها را پیش ببرند. رهبری پروژه ها و تیم ها در ذات این افراد است، بنابراین دورکاری و نداشتن کنترل ممکن است برایشان چالش انگیز باشد. در همین حین، شخصیت های ENTJ قدرت بالایی در برقراری ارتباط دارند و فوق العاده قاطع هستند. اگر آن ها بخواهند دورکاری برای تیم و خودشان نتیجه بخش باشد، موفق خواهند شد. فقط باید کمی بیشتر از گذشته تلاش کنند و سازش داشته باشند.


mbti (ام بی تی آی) شخصیت شناسی توسعه فردی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.