بهترین شغل ها برای تیپ های شخصیتی ISFP که استرس را دوست ندارند

1403/07/21 2:45 PM - 9 روز قبل


با آنکه بعضی از تیپ های شخصیتی در محیط های با استرس بالا موفق می شوند، سایرین از اینکه هر روز مجبور به حضور در چنین محیط کاری هستند، تنفر دارند. تیپ شخصیتی ISFP یکی از آن تیپ ها است. هرگونه موقعیت استرس آفرین یا با تنش فراوان باعث می شود به عنوان چنین تیپ شخصیتی بخواهید از آنجا فاصله بگیرید.

شما ممکن است نسبت به احساسات اطرافیان خود بسیار حساس شوید و احساس کنید که بار دنیا بر دوشتان سنگینی می کند. چنین احساسی لازمه یک حرفه شغلی رضایت بخش و موفق نیست. خوشبختانه شغل های زیادی با درآمد خوب و محیط کاری نسبتا آرام وجود دارند.

در این مقاله به شغل هایی اشاره می کنیم که در آن ها استرس کمی را تجربه می کنید و انتخاب خوبی برای شخصیت های ISFP هستند که دوست ندارند سلامت روان خود را فدای کسب درآمد کنند. پس همراهمان بمانید. قبل از شروع اگر از تیپ شخصیتی خود مطمئن نیستید، می توانید در تست ام بی تی آی تست و تایپ شرکت کرده و گزارش کامل آن را نیز دریافت کنید.

1. اقتصاددان محیط زیست

اقتصاددادن محیط زیست مشکلات محیط زیستی را بررسی می کند و نتیجه می گیرد چه سیاست های اقتصادی باید گرفته شوند که به مهار یا جلوگیری این مشکلات کمک کنند. چنین افرادی در حوزه هایی مانند کارایی انرژی، کنترل آلودگی آب یا توسعه ماندگار کار می کنند و در آن ها مسئولیت تحلیل ترندها و داده ها را برای رسیدن به راه حل ها دارند.

تیپ های شخصیتی ISFP در نقش هایی موفق می شوند که بتوانند تاثیر مثبتی از خود به جا بگذارند و در جهت یک هدف والاتر کار کنند. بنابراین اگر برایتان مسائل محیط زیستی اهمیت دارند، این شغل می تواند برای شما عالی باشد.

این شغل اکثرا وظیفه ای است که پشت صحنه انجام می دهید، بنابراین می توانید سر خود را پایین بندازید و کارتان را انجام دهید. بدون اینکه مجبور شوید در جلسات بیش از حد زیاد و بزرگ گروهی شرکت کنید، در جمع حرف بزنید یا در شرایط استرس زای دیگر قرار بگیرید.

برای انتخاب بهتر شغل خود مقاله زیر را نیز بخوانید:

2. مهندس انرژی خورشیدی

حرفه دیگر در حوزه محیط زیست، مهندسی انرژی خورشیدی است. به عنوان چنین مهندسی سیستم هایی را طراحی می کنید و توسعه می دهید که انرژی خورشید را برای تامین برق ساختمان ها، خانه ها و محیط های صنعتی مهار کنند. این حرفه اغلب شامل تحقیق و توسعه، مدیریت پروژه و نظارت بر ساخت و ساز سیستم های برق خورشیدی می شود.

تیپ های شخصیتی ISFP که دوست دارند با دستان خود کار کنند (اکثر این شخصیت ها)، مشکلات فنی را برطرف کنند و نتیجه ملموس تلاش های خود را ببینند، از این شغل رضایت بالایی خواهند داشت. میانگین حقوق این شغل در آمریکا 100 هزار دلار است و استرس بسیار کمی را در آن تجربه می کنید.

برای تشخیص بهتر تیپ خود از تیپ INFP، مقاله زیر را بخوانید:

3. مدلینگ

بدون تردید مدلینگ شغل مناسب همه نیست. اما اگر از نظر بدنی جذابیت و تناسب بدنی بالایی دارید، این شغل فوق العاده برای شما می تواند جذاب باشد. همچنین شغلی است که در آن استرس کمی را تجربه می کنید، چون عملا خبری از موعد فوری تحویل پروژه ها یا انجام کارهای سنگین و پراسترس نیست.

مهم است اشاره کنیم برای موفق بودن به عنوان یک مدل، به چیزی بیشتر از یک ظاهر خوب نیاز است. شما باید صبور باشید، همکاری کنید و بتوانید در یک تیم کار کنید که تمام این ویژگی ها در بین افراد با تیپ شخصیتی ISFP مشترک است. این شغل به شما اجازه می دهد خلاق باشید و خودتان را بدون اینکه مجبور به برخورد با اختلاف ها و استرس باشید، ابراز کنید.

برای شناخت بهتر روابط خود، مقاله زیر را بخوانید:

4. معلم خصوصی

تیپ های شخصیتی ISFP اغلب یک رابطه عاشقانه یا همراه با تنفر با معلمی دارند. از یک سو می خواهید تفاوتی را رقم بزنید و جذب ایده کمک به سایرین برای یادگیری و رشد می شوید. از طرف دیگر برایتان محیط های درس سنتی آشفته کننده و خسته کننده است.

فعالیت به عنوان معلم خصوصی به شما اجازه می دهد به طور کامل از علاقه خود برای معلمی استفاده کنید، بدون اینکه با گروه بزرگی از دانش آموزان برخورد داشته باشید یا مجبور به پیروی از برنامه های درسی خشک باشید. شما می توانید برای هر دانش آموز رویکرد متفاوتی را در پیش بگیرید و در محیطی آرام تر مانند خانه خود، خانه آن ها یا یک کتابخانه ساکت کار کنید.

عملکرد این تیپ ها در تیم را به کمک مقاله زیر بفهمید:

5. گلفروش

بسیاری از افراد با تیپ ISFP به طبیعت علاقه دارند و از استفاده از دستان خود برای ایجاد چیزی زیبا لذت می برند. فعالیت به عنوان یک گلفروش به شما اجازه انجام چنین کاری را می دهد، بدون اینکه استرس زیاد اداره کسب و کار خود یا مدیریت سایرین را داشته باشید.

گلفروشان معمولا در تیم های کوچک یا مستقل می کنند و برنامه زمانی منعطفی دارند تا این شغل برای شخصیت های ISFP که برای استقلال و خلاقیت در کار ارزش قائل می شوند، ایده آل باشد. این شغل روشی عالی برای تعامل با مشتریان در یک محیط با فشار کم است که در آن بتوانید تمرکز خود را بر تزئینات زیبا و لذت بخشی به زندگی سایرین بگذارید.

سخن نهایی

حرفه های متعدی وجود دارد که برای شخصیت های ISFP عالی هستند که نمی خواهند با استرس بیش از حد سر و کار داشته باشند. شغل هایی که در بالا توضیح دادیم تعادلی از خلاقیت، استقلال و محیط های کاری با استرس پایین را فراهم می کنند که به این شخصیت ها اجازه می دهد موفق شوند و از حرفه خود احساس رضایت کنند.

فراموش نکنید شما باید شغلی را پیدا کنید که همسو با نقاط قوت و ارزش هایتان باشد، بنابراین از امتحان گزینه های مختلف و پیدا کردن بهترین انتخاب نترسید. استرس ممکن است عاملی باشد که شخصیت های ISFP با توجه به آن شغل خود را انتخاب کنند، اما اگر شغلی شما را مضطرب می کند، همیشه جایگزین هایی برای آن وجود دارند.


mbti (ام بی تی آی) شخصیت شناسی توسعه فردی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.