چطور جلسه کاری خود را با توجه به هر تیپ اینیاگرام شروع کنید

1403/07/26 6:48 PM - 4 روز قبل


اخیرا در بسیاری از محیط های کار شرکت در تست اینیاگرام رایج شده است، چون جهان کسب و کار فهمیده یادگیری اینیاگرام برای هدف نهایی آن ها خوب است. این سیستم شخصیت شناسی منحصر به فرد و پیچیده، برای درک بهترین (و بدترین) محیط های کاری برای هر فرد، سبک ارتباطی ترجیحی آن ها، مدیریت بهتر تیم ها، مهارت های رهبری که افراد متفاوت برخوردارند و حتی نوع بازخوردی که هر فرد ممکن است به آن واکنش نشان دهد، روشی در اختیار ما قرار داده است.

اما تنها این نیست. اینیاگرام می تواند در اختیار شما برای تقریبا هر موضوعی در محیط کار نقشه راهی قرار دهد، از جمله بهترین راه برای شروع یک جلسه تا هر تیپ اینیاگرام حاضر، آماده و درگیر باشد. در این مقاله این موضوع را بررسی خواهیم کرد، پس همراهمان بمانید. قبل از شروع اگر هنوز از تیپ شخصیتی خود مطلع نیستید، می توانید در تست اینیاگرام تست و تایپ شرکت کنید و گزارش کامل آن را نیز دریافت کنید.      

تیپ یک اینیاگرام: منظم و کارآمد باشید!

افراد با تیپ یک اینیاگرام به صورت خودکار متوجه می شوند چه چیزی بهبود خواهد یافت، پس مطمئن شوید زمان آماده شدن برای جلسه، به اصول پایه اشاره کنید. مطمئن شوید که دستور جلسه کاملی ایجاد کرده و جلسه را به موقع شروع می کنید. کمال گرایان سیستم اینیاگرام دنبال کارآمدی هستند، بنابراین متوجه خواهند شد که شما آماده به جلسه آمده اید یا نه.

تیپ یکی ها همچنین زمانی که نوع مسئولیت خود و کاری را که باید انجام دهید مشخص کنید، قدردان شما خواهند بود. بنابراین پس از جلسه درخواست یک نقشه عمل کنید. این شخصیت ها می خواهند کارها را به درستی انجام دهند، بنابراین به آن ها کمک کنید انتظارها را درک کنند.

برای انتخاب بهتر شغل با توجه به شخصیت خود، مقاله زیر را بخوانید:

تیپ دو اینیاگرام: در سطح انسانی ارتباط برقرار کنید

در شروع جلسه برای برقراری ارتباط انسانی با افراد با تیپ دو اینیاگرام، چند دقیقه وقت بگذارید. درباره خانواده، سرگرمی یا آخر هفته آن ها سوال کنید. از دیدگاه این شخصیت ها دنیا را روابط شکل می دهند، بنابراین حتما قبل از اعلام محتوای جلسه، کمی وقت برای تقویت ارتباط خود با آن ها صرف کنید.

از نظر بعضی از تیپ های اینیاگرام این گفتگوهای دوستانه ممکن است وقت تلف کنی باشد. اما بسیاری از تیپ دویی ها اعتراف خواهند کرد تا زمانی که ارتباط انسانی با همکاران خود شکل نداده اند، حمایت خود را به بهترین شکل پیشنهاد نمی دهند.

این تیپ ها را در حالت ناسالم شخصیتی خود به کمک مقاله زیر بشناسید:

تیپ سه اینیاگرام: اهداف را اعلام کنید

برای افراد با تیپ سه اینیاگرام حاضر در تیم خود، اهداف را در ابتدای جلسه اعلام کنید و بگویید برنده شدن و موفقیت به چه شکل است. موفقیت و دستاورد اولین و مهم ترین چیزی است که در ذهن این افراد می چرخد. بنابراین با ترسیم اینکه چطور می توانند موفق شوند، به زبان آن ها حرف بزنید.

این شخصیت های عمل گرا که به تصویر بیرونی خود زیاد دقت می کنند، همچنین قدردان شما خواهند بود زمانی که گفتارتان واضح، رک و منطقی باشد. آن ها برنامه شلوغی دارند، پس مطمئن شوید که وقتشان را هدر نمی دهید.

برای شناخت بهتر خود، مقاله زیر را مطالعه کنید:

تیپ چهار اینیاگرام: اجازه دهید حرف بزنند

درک احساسات و نظرات گفته نشده در یک موقعیت خاص، قدرت برتر افراد با تیپ چهار اینیاگرام است. این شخصیت ها استعداد فهمیدن مشکلات پیچیده ای را دارند که سایر ما ممکن است متوجه آن ها نشویم. این درک ممکن است شبیه به فهمیدن وقفه های ناخوشایند یا مشکلاتی باشد که راه حل آن ها مشخص نیست. اما به این شخصیت ها به اندازه کافی وقت برای مشاهده، در میان گذاشتن نگرانی های خود و مطرح کردن مشکلات را در ابتدای جلسات بدهید. تمام تیم از دانستن مشکلات نفع می برند.

تیپ پنج اینیاگرام: بدون غافل گیری!

قبل از شروع جلسه به این شخصیت ها بگویید چه اطلاعاتی را می خواهید بررسی کنید و انتظارهای شما از شرکت کنندگان در جلسات چیست تا بدین شکل مطمئن شوید غافل گیر نمی شوند. افراد با تیپ پنج اینیاگرام احساس آشفتگی زیادی دارند، بنابراین با کمک به این افراد برای آماده شدن از آن ها حمایت کنید.

به وضوح اطلاعات مربوط به جلسه را بگویید. مثلا چه کسانی در آن شرکت خواهند کرد، چقدر طول خواهد کشید و به چه موضوعاتی رسیدگی خواهید کرد. از طرفی پس از شروع جلسه سعی نکنید ابتدا تیپ پنجی ها را برای تعامل و صحبت تحت فشار قرار دهید. آن ها گاهی به وقت نیاز دارند که گرم شوند.

برای درک بهتر خود در زمان عصبانیت، مقاله زیر را مطالعه کنید:

تیپ شش اینیاگرام: ریسک ها را بگویید

با آنکه دوست ندارید درباره مسائل منفی صحبت کنید، حتما از گفتن مسائل و مشکلات بالقوه به این تیپ خودداری نکنید. افراد با تیپ شش اینیاگرام در ذهن خود بررسی می کنند چه اتفاقی ممکن است رخ دهد یا پروژه را چه چیزی تهدید می کند. بنابراین قبل از شروع جلسه با توضیح شفاف آن مشکلات به آن ها کمک کنید راحت باشند.

اگر دستور جلسه شامل بخشی به اسم «بدترین سناریوی ممکن» است، همکار تیپ ششی شما قدردانتان خواهد بود. همچنین مطمئن شوید که نگرانی های آن ها را نادیده نگیرید یا به آن ها نگویید هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت. این شخصیت ها استعداد شناسایی مشکلات را قبل از وقوع آن ها دارند، بنابراین با دقت به نگرانی هایشان گوش کنید.

برای شناخت بهتر خود، مقاله زیر را بخوانید:

تیپ هفت اینیاگرام: انرژی را بالا نگه دارید

با آنکه ممکن است کار شاقی به نظر برسد که هم به ریسک ها اشاره کنید و در همان حین انرژی جلسه را بالا نگه دارید، اما توجه افراد به چیزهای گوناگون است. بنابراین باید سعی کنید به شکلی حرف بزنید که همه بتوانند گوش کنند.

افراد با تیپ هفت اینیاگرام استعداد خوبی در طوفان ذهنی و تجسم آینده مثبت دارند. بنابراین به آن ها اجازه دهید در جلسه شما چنین شانسی را با ترسیم اتفاقی که ممکن است رخ دهد، داشته باشند. یک معرفی پرشور بر این افراد بسیار اثر می گذارد. از طرفی از داستان گویی و جوک های این شخصیت ها ناراحت نشوید. آن ها به این شکل تعامل برقرار می کنند.

برای شناخت بهتر رئیس تیپ هفتی خود مقاله زیر را بخوانید:

تیپ هشت اینیاگرام: یک راست بروید سر اصل مطلب

افراد با تیپ هشت اینیاگرام، رک، بدون حاشیه و سرراست حرف می زنند و زمانی که یک راست بروید سر اصل مطلب، قدردان شما خواهند بود. آن ها شخصیتی هستند که دست به عمل می زنند، بنابراین برای بحث درباره مراحل بعدی و یک برنامه عمل دقیق، خود را آماده کنید.

تیپ هشتی ها گاهی دنیای احساسات را کم ارزش می دانند، بنابراین اگر قصد دارید در ابتدای جلسه کمی وقت صرف برقراری ارتباط کنید، رک آن را بگویید و به وضوح اعلام کنید چند دقیقه بیشتر طول نخواهد کشید. تیپ هشتی ها بدون لفافه و واضح حرف می زنند و ممنون خواهند شد اگر شما هم به این شکل باشید.

برای شناخت بهتر خود، مقاله زیر را بخوانید:

تیپ نه اینیاگرام: محترم باشید

افراد با تیپ نه اینیاگرام، صلح طلبان این سیستم خودشناسی هستند و از بودن هماهنگی و آرامش قدردانی می کنند، بنابراین در شروع جلسه مودب و با احترام رفتار کنید. به همه توجه کنید، بابت وقتی که گذاشته اند از آن ها تشکر کنید و زمانی که جلسه شروع می شود، مطمئن شوید که همه از جمله تیپ نهی ها نظر خود را می گویند.

این شخصیت ها نظرات شگفت انگیزی دارند، بنابراین اجازه ندهید سبک ارتباطی غیرمستقیم و آرام این افراد شما را گول بزند. تیپ نهی ها حرف های زیادی برای گفتن دارند، بنابراین مطمئن شوید که آن ها را می گویند.

سخن نهایی

همانطور که باید متوجه شده باشید، ارتباط موثر مانند یک رقص ظریف است و سبک ارتباطی که هر فرد ترجیح می دهد ممکن است تحریک کننده دیگری باشد. آگاهی از شخصیت های مختلف نیمی از راه است و یادآوری همه که بهترین تیم ها از افرادی با دیدگاه های متفاوت تشکیل شده اند، تاثیر قابل توجهی بر ایجاد حس اعتماد می گذارد. زمانی که شما از اینیاگرام استفاده می کنید، بهترین چیزها را می توانید برای تیم خود رقم بزنید.


شخصیت شناسی توسعه فردی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.