عملکرد تیمی شخصیت ISFJ در تیم سازی

1400/11/23 1:56 PM - 2 سال قبل


تیپ شخصیتی ISFJ به افرادی درونگرا، حسی، احساسی و قضاوتی می گویند. آن ها را در جامعه MBTI با لقبی مانند مدافع نیز می شناسند. افرادی ساکت و خونگرم هستند که به خوبی با دیگران ارتباط برقرار می کنند.

این افراد وفاداری زیاد و فروتنی خود را به دیگران نشان می دهند و کمتر کسی می تواند به اندازه آن ها وفادار و مهربان باشد.

ISFJ ها در محل کار خود معمولا منبع آرامش و سنگ صبور دیگران هستند. آن ها به همکاران و دوستان خود مشاورده می دهند و به همان اندازه که برای برآورده کردن خواسته ها و اهداف شغلی خود تلاش می کنند، برای ساخت یک گروه و شرکت خوب نیز تلاش خواهند کرد.

افراد با تیپ شخصیتی ISFJ معمولا از محیط های کاری خود راضی هستند. آن ها با دیگران تعامل دارند و از مهارت های عاطفی خود برای بهتر و شادتر کردن محیط بهره می برند.

در ادامه مطلب با تست و تایپ همراه باشید تا به بررسی عملکرد تیمی افراد با تیپ شخصیتی ISFJ در محیط های کاری و تیم سازی بپردازیم.

اگر هنوز از تیپ شخصیتی خود اطلاع ندارید، حتما برای انجام تست MBTI یا تست شخصیتی مایرز بریگز اقدام کنید.

مروری کلی بر عملکرد ISFJ ها در تیم

ISFJ ها محیط های کاری آرام را ترجیح می دهند. اگر در جایی باشند که فشار زیادی بر آن ها وارد شود، به کارمندان استرس دهد یا پر از افرادی باشد که با آن ها هماهنگ نیستند، اضطراب می گیرند و احساس ناتوانی و بیماری خواهند کرد.

این مهم ترین بخش کار برای یک ISFJ است؛ احتمالا حتی مهم تر از وظایف اصلی اش در شرکت و گروه. معمولا افراد با تیپ شخصیتی ISFJ در مکانی که برایشان ناراحت کننده باشد، نمی مانند.

مدافعان معمولا در ساخت یک محیط صمیمی کاری عملکردی خوب دارند. کارمندان و مدیران یک شرکت، آرامش و صمصمیت موجود در سازمان خود را مدیون ISFJ هستند.

ISFJ ها بیشتر در محل کار خود نقش هایی دوستانه دارند. افراد با این تیپ شخصیتی کمک به دیگران را دوست دارند و می خواهند به مردم خدمت کنند. مدافعان وقتی می بینند مهارت هایشان می توانند زندگی دیگران را بهبود بخشند، خوشحال خواهند شد.

این ویژگی باعث می شود ISFJ ها به صورت ذاتی در بازاریابی قوی باشند. تعهدشان به کمک به دیگران و همچنین هوش هیجانی بالا، آن ها را به گزینه ای ایده آل برای بازاریابی تبدیل می کند.

حتی اگر در محل کاری ISFJ ها نیازی به وجود بازاریاب نباشد، آن ها اغلب این نقش را ناخودآگاه ایفا کرده و بدین ترتیب مشکلات و درگیری های میان همکارانشان را حل می کنند. این امر باعث می شود وجود ISFJ ها در هر محیط کاری ارزشمند باشد.

افراد تیپ شخصیتی ISFJ در محل کار

افراد با تیپ شخصیتی ISFJ چه در مقام کارمند باشند و چه مدیر، هدفی مشترک دارند و می‌خواهند بهترین کیفیت ممکن را به افراد ارائه دهند و همچنین فداکاری کنند.

این امر ممکن است کمکی مستقیم به مشتری‌ها باشد. همچنین امکان دارد به همکاران خود برای تکمیل پروژه ها در زمان تعیین شده کمک کنند. همه می توانند به ISFJ ها اعتماد کنند و مدیریت، سازماندهی و برنامه ریزی گروه را بر عهده گیرند.

ISFJ ها به عنوان کارمند، افرادی بسیار فروتن خواهند بود. آن ها به خاطر صبر و تعهدشان مورد احترام بسیاری از همکارانشان قرار می گیرند. تنها خواسته ISFJ در مقابل کمک به دیگران، رضایتشان است.

از طرفی، این فروتنی می تواند جلوی پیشرفتشان را بگیرد. آن ها افرادی نیستند که دستاوردهای خود را به همه بگویند که اغلب به دلیل ترس از حساسیت های احتمالی است. چنین رویکردی باعث می شود دیگران ISFJ ها را دست کم بگیرند.

افراد با تیپ شخصیتی ISFJ بسیار وفادار هستند و اغلب سعی می کنند از مدیران و رئیس موردعلاقه خود در موقعیت ها و مکان های مختلف پیروی کنند. این در تضاد با احساسات عادی آن ها در مورد تغییر است. اگر چیزی با اصول اخلاقی ISFJ مغایرت داشته باشد، استرس می گیرند و ناراحت می شوند.

اگرچه آن ها می توانند تغییرات را بپذیرند، اما باید بدانند که تغییرات ایجاد شده دلیل خوبی دارند. اگر تغییرات در سیاست های محل کار، نارضایتی مشتریان را به دنبال داشته باشند، ISFJ ها خودشان را برای این اتفاق سرزنش می کنند.

برای اطلاع از سازگاری افراد این تیپ شخصیتی با دیگر افراد، توصیه می کنیم مطلب «سازگاری تیپ شخصیتی ISFJ با دیگر شخصیت های MBTI» را مطالعه کنید.

رویکرد ISFJ ها برای مقابله با تعارضات در گروه

تعارض و اختلافات برای ISFJ ها نگران کننده است. مدافع ها با وجود چنین شرایطی احساس می کنند به آن ها بی احترامی شده است و در نتیجه بسیار ناراحت می شوند.

این افراد در مواجهه با تعارض، به این امید که مشکل حل شود برای مدتی کارهای خود را کنار می گذارند. سپس اگر وجودشان در بحث مهم بود، راهی برای حل آن پیدا می کنند. در چنین حالتی باید به ISFJ ها زمان دهید تا بتوانند به تنهایی درباره مسائل بیاندیشند.

چگونه در گروه ها با ISFJ ها بهتر رابطه برقرار کنیم

باید محیطی تیمی ساختاریافته فراهم شود که در آن نقش ها و مسئولیت های هر عضو گروه با دقت به جزئیات مشخص شوند. بهتر است بی سروصدا و به صورت خصوصی به آن ها بازخورد مثبت دهید تا برای کار کردن انگیزه پیدا کنند.

به آن ها نشان دهید که از حمایت و توجهشان لذت می برید. زیرا معمولا کارهای فداکارانه ISFJ ها بدون پاسخ باقی می مانند که به مرور زمان آن ها را دلسرد می کند. همانطور که مدافعان از شما حمایت می کنند، شما نیز سعی در حمایتشان داشته باشید.

ISFJ ها در روابط تیمی بیشتر به مراقبت از هم گروهی ها اهمیت می دهند. آن ها می خواهند پیش از به اشتراک گذاشتن اطلاعات خود با دیگران، به خوبی با آن افراد آشنا شوند.

مدافعان همچنین بسیاری از جزئیات شخصی نزدیکان خود را به خاطر می سپارند که می تواند روابطشان را با دیگران بهبود بخشد. ISFJ ها از دیگران انتظار دارند که به اندازه خودشان به کمک کردن علاقه داشته باشند.

این تیپ شخصیتی همچنین از فضایی که دیگران به او می دهند تا بتوانند اطلاعات خود را جمع آوری کند و نظرشان را بگوید، لذت می برد و از چنین همکارانی قدردانی خواهد کرد.

رویکرد ISFJ ها هنگام فعالیت در تیم

ISFJ ها ابتدا روی ساختارها و نقش ها در گروه تمرکز می کنند و دوست دارند نقش هر فرد به وضوح مشخص شده باشد. آن ها می خواهند بدانند اختیارات هر فرد دقیقا چه چیزی هستند.

مدافعان احساس مسئولیت زیادی نسبت به تیم خود دارند. از این رو ممکن است برای کارهای زیادی داوطلب شوند. این کارها معمولا فعالیت هایی هستند که کمتر کسی حاضر است آن ها را به صورت داوطلبانه انجام دهد.

وقتی موقعیتی آشنا باشد، احتمالا آن را به سرعت تشخیص می دهند و تصمیم می گیرند. گاهی تنها طبق قانون عمل می کنند تا دیگر جای بحث یا درگیری نباشد. معمولا مدافعان هنگام تصمیم گیری در مورد مسائل جدید، کند و با دقت عمل می کنند.

نحوه مدیریت ISFJ ها در تیم

افراد با تیپ شخصیتی ISFJ معمولا خواهان مدیریت نیستند و آن را در لیست اهداف خود جای نمی دهند. اما معمولا تلاش سخت و مهارت های بالایشان طی سال ها کار و فعالیت، آن ها را در جایگاه مدیریت قرار می دهد.

اغلب آن ها از مدیریت دیگران لذت نمی برند که البته می تواند یکی از بزرگترین نقاط قوتشان باشد. آن ها مدیرانی خونگرم، خوش اخلاق و مهربان هستند، با همه کارمندان ارتباط برقرار می کنند و می توانند شنونده خوبی برای مشکلاتشان باشند.

آن دسته از ISFJ هایی که واقعا تمایلی به دستوردادن از پشت میز ریاستشان ندارند، ترجیح می دهند کنار زیردستان خود کار کرده، مردم را سازماندهی کنند و درگیری ها را به حداقل برسانند.

این به ISFJ ها کمک می کند تا روابط خوبی با کارمندانشان ایجاد کنند تا محیط کاری دوستانه و صمیمی پدید آید. محیطی در آن همه با مسئولیت های خود آشنا باشند و کنار یکدیگر برای موفقیت تلاش کنند.

آن ها شاید در پذیرفتن بعضی تغییرات، کند عمل کنند اما در کمک به تیم خود برای اجرا پس از توافق روی آن ها عالی هستند.

ISFJ ها همچنین ممکن است بیش از حد در فرآیند اجرا حساسیت نشان دهند، اما بی شک مدیرانی هستند که می دانند برای جلب رضایت مشتری هایشان چه کارهایی را باید انجام دهند.

واکنش ISFJ ها به تغییرات در تیم

هنگامی که ISFJ ها در مورد چیزی تصمیم گرفتند، تغییر عقیده و نظرشان می تواند دشوار باشد. بنابراین باید زودتر و پیش از اخذ هر نوع تصمیمی اقدام کنید.

به آن ها کمک کنید تا نکات مثبت را در یک تغییر ببینند. این کار به تمام تیم کمک می کند تا عملکردی هماهنگ تر و راحت تر داشته باشند.

ISFJ ها اطلاعات زیادی از شما خواهند خواست که شامل دلیل تغییر می شود. همچنین باید به آن ها زمان دهید تا اطلاعات جدید را گردآوری کنند و طبق آن ها تصمیم بگیرند.

ISFJ ها در محل کار

افراد با این تیپ شخصیتی در محیط کار به دنبال آرامش و دوری از بحث و اختلافات هستند. آن ها از کمک به همکاران خود در انجام کارها لذت می برند.

تیم های صمیمی و حمایتگر، چیزی است که ISFJ ها بیش از هر چیز به آن اهمیت می دهند. چنین محیط هایی به آن ها اجازه می دهد روحیه انسان دوست خود را میان افرادی که از فداکاری و صمیمیت ISFJ قدردانی می کنند، بروز دهند.

شخصیت های مدافع به طور ذاتی بازاریاب هستند. اما از این مهارت برای حفظ روند کارها با کیفیت مناسب استفاده می کنند، نه به عنوان ابزاری برای پیشرفت حرفه ای.

این ویژگی ها می توانند مشکلاتی را به همراه داشته باشند. زیرا بیزاری ISFJ ها از درگیری و تمایل بالایشان به کمک می تواند باعث شود دیگران از آن ها سوء استفاده کنند.

آن ها به جای درخواست کمک در زمان نیاز، هنگامی که حس و حال انجام کارهای سخت خود را ندارند، از ISFJ ها درخواست کمک می کنند. زیرا می دانند همکاران مدافع خود در «نه» گفتن مشکل دارند.

در نتیجه ISFJ ها بیش از حد تحت فشار و استرس قرار می گیرند. آن ها به چند دوست خوب در محل کارشان نیاز دارند تا به آن ها در حفظ تعادل کمک کنند و همچنین «نه» گفتن را به ISFJ بیاموزند.

شرکت و جامعه

ISFJ ها از فعالیت در محیط های کاری سنتی بدشان نمی آید. آن ها به ساختار و روتین احتیاج دارند که باعث می شود در محیط های سنتی خوب عمل کنند.

مدافعان همچنین معمولا برای بالادستی های خود احترام قائل هستند، به ویژه کسانی که مدت ها جایگاه ریاست یا مدیریتشان را حفظ کرده اند. این ترجیحات از کارکرد غالب حس درونگرا در شخصیتشان نشات می گیرد که برای تعیین ارزش حال به تجربیات گذشته رجوع می کند.

بنابراین می توان گفت اکثر ISFJ ها در محیط های کاری سنتی احساس راحتی می کنند و همچنین از ثبات ذاتی موجود در این شرکت ها لذت می برند.

آن ها اغلب رابطه خوبی با تغییرات ندارند. البته می توانند با موقعیت های ناشناخته و افراد جدید سازگار شوند و این کار را با کمترین شکایتی انجام دهند که حاصل حس وفاداری قوی آن ها است.

اگر ISFJ ها به مدیران یا رؤسای خود اعتماد داشته باشند، می توانند با رضایت در همه موضوعات از مافوق خود پیروی کنند. اما همچنین باید بتوانند دلایل پشت تغیرات را درک کنند.

ISFJ ها به شدت از احساسات و شادی اطرافیان خود شاد می شوند و به آن ها وابسته هستند. گرچه اگر فکر کنند یک تغییر غیراخلاقی است یا می تواند به نحوی باعث آسیب به دیگران شود، آن را نمی پذیرند و از خود ناراضی خواهند بود.

بنابراین، رئیسی که کارمندی با شخصیت مدافع دارد بهتر است پیش از اعمال تغییرات، به آن ها توضیح منطقی دهد تا ISFJ در جریان اوضاع قرار گیرد.

سو استفاده در محیط کار

گاهی ممکن است دیگران از ISFJ ها سوء استفاده کنند. این افراد چنان از کمک به دیگران و حس مفید بودن لذت می برند که شاید ناگهان متوجه شوند که تمام مدت از آن ها سوء استفاده شده است.

این می تواند باعث شود ISFJ ها بیش از حد کار کنند و فراتر از وظایف خود فعالیت داشته باشند. در عین حال حس می کنند قادر به دفاع از حق خود نیستند.

افراد با تیپ شخصیتی ISFJ تا جای ممکن از تعارض اجتناب می کنند. بنابر این «نه» گفتن به افراد قلدری که مسئولیت ها و کارهای خودشان را به دوششان می اندازند، برایشان بسیار دشوار خواهد بود.

چنین چیزی می تواند ریشه در کارکرد احساس برونگرای ISFJ داشته باشد که برای شاد کردن دیگران به هر قیمتی است. یک ISFJ که در این موقعیت قرار می گیرد، تا زمانی که بتواند از خود دفاع کند و روی پای خود بایستد، احساس رنجش و گناه می کند و درمانده می شود.

نقاط قوت ISFJها در محل کار

ISFJ ها افرادی بسیار فداکار هستند. آن ها دوست دارند به دیگران کمک کنند و نیازهایشان را برآورده کنند و محیط کاری، مکانی ایده آل برای ISFJ ها است تا بتوانند به این نیاز پاسخ دهند.

چنین رویکردی از آن ها کارمندان بسیار خوبی می سازد، زیرا معمولا شکست یا برآورده نکردن انتظارت دیگران را یک شکست بزرگ می دانند. آن ها همچنین از این که اعضایی فعال هستند و در تیم نقش دارند، لذت می برند.

ISFJ ها به دلیل احساس برونگرای خود که کارکردی کمکی در شخصیتشان است، روی افراد دیگر و احساساتشان تمرکز می کنند. این کارکرد ISFJ را نسبت به احساسات اطرافیان آگاه می سازد و آن ها را به ایجاد حس هماهنگی و شادی در دیگران سوق می دهد.

به همین دلیل مدافعان معمولا هوش عاطفی و شخصیتی خونگرم دارند که به شغل و محل کار خود متعهد هستند. این باعث می شود آن ها نه تنها با همکاران و مشتریانشان، بلکه با شرکت خود ارتباط احساسی برقرار کنند و افرادی وفادار باشند که برای هر کاری داوطلب می شود.

افراد با تیپ شخصیتی ISFJ به صورت ذاتی توانایی منحصر به فردی در یافتن راه حل برای مشکلات دارند. این ویژگی باعث می شود همه اعضای یک معامله بین دو گروه یا شرکت به اهدافشان برسند.

می توان گفت هوش هیجانی بالای مدافعان باعث چنین رویکردی می شود و به آن ها در درک احساسات و ارزش ها کمک می کند.

به همین دلیل ISFJ ها می توانند از دیدگاه های متفاوت به یک قضیه نگاه کنند و راه حلی بیابند که به نفع همه باشد. آن ها همچنین می توانند پس از این کار، طرف دیگر معامله را متقاعد کنند که راه حل پیش رو بهترین گزینه است.

این یکی از مهارت های ISFJ ها در مذاکره است. ISFJ ها می خواهند هرطور شده همه را راضی و خوشحال نگه دارند که می تواند نتایج خوبی در تجارتشان به دنبال داشته باشد.

آن ها از انجام چنین کارهایی لذت می برند و دوست دارند با موفقیت های خود همکارانشان را خوشحال کنند.

برای اطلاعات بیشتر از نحوه رهبری افراد دارای تیپ شخصیتی ISFJ می توانید مطلب «ویژگی های رهبری تیپ شخصیتی ISFJ» را مطالعه کنید.

نقاط ضعف ISFJها در محل کار

حساسیت عاطفی یک ISFJ از بزرگترین نقاط ضعف آن ها است که باعث می شود نسبت به انتقاد بسیار حساس باشند؛ حتی اگر به نرمی و ملایمت باشد.

افراد با تیپ شخصیتی ISFJ می توانند انتقادات وارده به خود را روزها و هفته ها بررسی کنند و اغلب آن را توهین به شخصیتشان بدانند. در نتیجه از آن فرد دوری می کنند.

همین امر باعث می شود تا جای ممکن از تعارض اجتناب کنند، زیرا می تواند منجر به همراهی ISFJ با چیزهایی شود که دوست ندارند.

مدافعان همچنین نسبت به حس و حال موجود در محیط کاری بسیار حساس هستند. یعنی اگر دیگران در محیط کاری ناراضی باشند، دچار اضطراب شوند و با دیگران مشاجره کنند، ISFJ ها نیز ناراحت می شوند و نمی توانند به خوبی کار کنند.

اگر از خواندن این مطلب لذت بردید، مقاله «فهرست افراد مشهور با تیپ شخصیتی ISFJ» را نیز مطالعه کنید.


mbti (ام بی تی آی) شخصیت شناسی توسعه فردی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.