5 فیلم سینمایی مورد علاقه ISTP ها

1401/01/20 10:38 PM - 2 سال قبل


ISTP یکی از 16 نوع تیپ شخصیتی در طبقه‌ بندی مایرز بریگز است. این دسته را افرادی درونگرا، حسی، منطقی و ادراکی تشکیل می ‌دهند. 5 درصد جمعیت این تیپ شخصیتی را دارند.

ISTP ها یکی از اسرارآمیزترین شخصیت ها را دارند. حتی آن ‌ها ممکن است گاهی مرموز به نظر برسند اما در واقع به خاطر درونگرایی این طور به نظر می ‌آیند. شاید این خصوصیت، ارتباطی با عقلانیت ذاتی آن ها داشته باشد که برای برخی از کسانی که احساساتی تر هستند، درک آن می تواند دشوار باشد.

افراد با تیپ شخصیتی ISTP بسیار درونگرا هستند و ترجیح می دهند وقت خود را با حرف زدن تلف نکنند. آن ها علاقه زیادی به ورزش های پرخطر و هیجان انگیز نشان می دهند. این افراد دوست دارند با دستان و چشمان خود دنیا را دوباره کشف کنند. ISTP ها سازندگان ذاتی هستند و همیشه کار‌های جدید را جستجو می کنند.

افراد با تیپ شخصیتی ISTP زمان زیادی را در مورد چگونگی کارکرد جهان صرف می کنند. پس دور از ذهن نیست که به فیلم ‌های علمی و تخیلی علاقه نشان بدهند.

ISTP ها آدم های منطقی هستند و معمولا تصمیمات قاطع می گیرند که همین اخلاقشان باعث می شود تا بقیه با آن ها احساس سردی کنند.

این افراد می‌ توانند کنجکاوی درونی خود و نگاه جستجوگرشان را در فیلم‌ های علمی و تخیلی به کار گیرند. ISTP ها از علاقه خودشان به اکتشاف دنیاهای جدید، برای شناخت جهان داخل این فیلم ها استفاده می‌ کنند.

فیلم های علمی تخیلی برای روح ماجراجوی ISTP ها مانند معمایی در انتظار کشف شدن هستند. زیرا افراد با این تیپ شخصیتی قدرت ریسک بالایی دارند. در ادامه به بررسی فیلم‌ های علمی تخیلی که ISTP ها از آن‌ ها متنفر یا عاشق خواهند شد، می پردازیم.

اگر هنوز از تیپ شخصیتی خود اطلاع ندارید، حتما نسبت به انجام تست MBTI یا تست شخصیتی مایرز بریگز اقدام کنید

فیلم های علمی تخیلی که ISTP ها عاشقشان خواهند شد

این دسته از فیلم ‌های علمی تخیلی با روحیه ماجراجوی ISTP ها هماهنگی بیشتری دارند. پس احتمالا این افراد از آن ها لذت ببرند.

فیلم مریخی

این فیلم دست گذاشته است روی ترس مشترک همه مان از فضا یعنی گیر کردن در آن. فضا هنوز برای انسان خیلی ناشناخته است و ما چیزهای زیادی راجع به آن نمی‌ دانیم. بنابراین زندگی تنها در آنجا خیلی چالش‌ برانگیز است.

فیلم مریخی (The Martian) داستان مردی با بازی مت دیمون را روایت می کند که برای نجات زندگی خود در فضا به تنهایی در تلاش است. اما برعکس فیلم های دیگر تخیلی که بیشتر به فلسفه دسترسی فضا می پردازند، این فیلم به جزئیات تلاش برای زندگی توجه می کند.

 جزئیات این فیلم آن قدر دقیق است که گروهی از دانشمندان عنوان کردند که بیشترین تطابق را بین فیلم های علمی تخیلی با علم دارد. این مقدار جزئیات و ریسک پذیری نویسنده افراد ISTP را به تحسین وا می دارد.

فیلم من یک افسانه هستم

این فیلم در واقع سومین اقتباس از کتابی با همین نام است. در این فیلم ویل اسمیت در نقش یک متخصص ویروس شناسی به نام رابرت نویل، ایفای نقش می کند.

داستان از این قرار است که این دانشمند تنها بازمانده از ویروسی واگیردار است. این ویروس افراد را تبدیل به خون آشام می کند.

بخش زیادی از فیلم من یک افسانه هستم (I Am Legend) به نشان دادن فعالیت های نویل یافتن راه های منطقی و علمی برای فرار از دست خون آشام ها می پردازد. ISTP ها از راه های منطقی و عاقلانه شخصیت اصلی داستان خوششان خواهد آمد.

فیلم نابودی

این فیلم یکی از آثاری است که شما را وا می دارد تا دوباره در مورد مفاهیم زندگی فکر کنید. کارگردان الکس گارلند دید شما را با این اثر به علم تغییر می دهد.

فیلم نابودی (Annihilation) اقتباسی از کتابی با همین نام است. این اثر داستان زنی زیست شناس به نام لنا با بازی ناتالی پورتمن است که به دنبال آشکار کردن مرگ شوهرش از علم و هوش خود استفاده می کند. این موضوع برای ISTP ها بسیار جذاب است.

موضوع از این قرار است که که همسر لنا با بازی اسکار آیزاک به منطقه X می رود و مشکلی برایش پیش می آید. لنا تصمیم می گیرد خودش به این منطقه برود تا ببیند موضوع از چه قرار است.

هر کس که فیلم نابودی را دیده باشد، می تواند تایید کند که چقدر چالش برانگیز است. این اثر دارای صحنه های جذاب اکشن است و همچنین با حالت معماگونه خود افراد با تیپ شخصیتی ISTP را جذب خود می کند.

فیلم شورش در سیاره میمون ها

تیم برتون فیلم شورش در سیاره میمون ها (Planet of the Apes Rise of the) را در حالی کارگردانی کرد که در طول مدت ساخت آن، مخالفان و موافقان زیادی داشت و مردم در برابر آن دو دسته شده بودند.

اما در نهایت فیلم با استقبال گرمی در سینما ها روبرو شد. بخش زیادی از این استقبال به این خاطر است که فیلم تلاش می کند با عبارات علمی توضیح دهد چگونه ممکن است میمون ها باهوش شوند.

همان طور که گفتیم میمون ها در این فیلم توانایی هایی را پیدا می کنند که به آن ها کمک می کند به گونه غالب زمین تبدیل شوند و علیه انسان ها شورش کنند.

در داستان این فیلم سزار میمونی است که این شورش را رهبری می کند. در طول فیلم ما سفر سزار برای خودشناسی را می بینیم که با موانع زیادی روبرو می شود.

فیلم ورود

فیلم ورود (Arrival) اثر تحسین شده دنی ویلنوو است که شخصیت منطقی ISTP را با پایان خود به چالش می کشد. ورود در مورد یک زبان شناس برجسته با بازی ایمی آدامز و یک فیزیکدان با بازی جرمی رنر بوده که ارتش آن ها را برای ارتباط با فضایی ها انتخاب کرده است.

این فیلم ترکیب زیبای ژانر علمی تخیلی و درام با بیان سورئالیستی است که دید شما را نسبت به دو پدیده زمان و زبان تغییر می دهد.

جالب است بدانید که جرمی رنر هم تیپ شخصیتی ISTP را دارد. پیشنهاد می کنیم برای اطلاعات بیشتر در مورد افراد مشهور و بازیگران با تیپ شخصیتی ISTP، مطلب بسیار جالب «فهرست افراد مشهور با تیپ شخصیتی ISTP» را بخوانید.

فیلم های علمی تخیلی که ISTP ها از آن ها متنفر خواهند شد

هر اثری حتی اگر یک شاهکار باشد منتقدین خودش را دارد و ممکن نیست فیلمی باشد که همه آن را دوست داشته باشند. در این بخش فیلم هایی را معرفی می کنیم که حدس می زنیم ISTP ها را به خود جذب نکنند.

فیلم 2001 اودیسه فضایی

نمی توان شاهکار بودن این اثر کلاسیک کوبریک را انکار کرد. همان طور که نمی توان روند داستانگویی سخت آن را نادیده گرفت. ISTP ها حقیقت را به هر چیزی ترجیح می دهند. همانطور که دیدید آن ها فیلم هایی را که دوست داشتند که همگی از نظر علمی تا حد زیادی قابل توجیه بودند.

فیلم 2001: اودیسه فضایی (2001: A Space Odyssey) جزئیات علمی را فدای مفاهیم فلسفی و شناساندن ماهیت هستی کرده است. بنابراین هر چند یک فیلم کلاسیک مهم در تاریخ سینما است اما ISTP ها آن را دوست ندارند.

اگر شما ISTP نیستید و می خواهید با آن ها بیشتر آشنا شوید، توصیه می کنیم مطلب مربوط به تیپ شخصیتی ISTP را بخوانید.

فیلم تعقیب گر

فیلم تعقیب گر (Stalker) در مورد 2 نفر است که در جستجوی مکانی به نام «منطقه» می گردند. در داستان فیلم باور مردم این است که در آن جا آرزوی قلبی افراد برآورده می شود. این اثر روایتی پیچیده دارد.

حرکات عجیب و گمراه کننده دوربین را در این فیلم نباید نادیده گرفت. این حرکات دوربین امضای آندری تاکوفسکی کارگردان مشهور روس است.

استاکر هم دارای فضایی فلسفی و انتزاعی است که ISTP ها از آن فراری هستند. فیلم سعی می کند از طریق روایت داستان هدف زندگی را معنی کند که این کار از حوصله ISTP ها خارج است.

فیلم ای تی فرازمینی

استیون اسپیلبرگ به خاطر خلق فیلم‌ هایی که تقریبا در نیمه ‌های راه، شروع به انحراف به سمت نوعی احساسات گیج‌ کننده می کنند، شهرت دارد.

این موضوع به ویژه در مورد فیلم ای تی فرازمینی (E.T. the Extra-Terrestrial) صادق است. داستان این فیلم بر پیوندی که بین یک خانواده و فرازمینی شکل می‌ گیرد، تمرکز دارد.

البته این فیلم در زمان خود مورد استقبال زیادی قرار گرفت با این همه زیاده روی در بازی با احساسات بیننده از چشمان تیزبین ISTPها دور نمی ماند.

فیلم وجود داشتن

اسم فیلم وجود داشتن (Existenz) از واژه ای آلمانی به همین معنا گرفته شده است. دیوید کراننبرگ عادت دارد در فیلم هایش مرزهای انسانی را جستجو کند. او تماشاگر را مجبور می کند تا به حقایق ناراحت کننده و نگران کننده درباره بدن انسان فکر کند.

این فیلم نیز از قاعده مستثنی نیست و دنیایی را نشان می دهد که در آن بسیاری از افراد شروع به استفاده از سیستم های بازی واقعیت مجازی کرده اند که در بدن انسان کاشته شده است.

در حالی که این موضوع می تواند خیلی جذاب باشد، گاهی فیلم کمی بیش از حد در زیبایی شناسی نابسامان خود گرفتار می شود. بنابراین ممکن است صحنه های فیلم برای افراد منطق گرایی مثل ISTP ها مصنوعی جلوه کند.

فیلم بین ستاره ای

فیلم بین ستاره ای (interstellar) اثر مشهور کریستوفر نولان است که طرفداران زیادی هم دارد. این فیلم راجع به فیزیکدانی به نام کوپر است که برای مسافرتی در فضا برای یافتن جایگزینی به جای زمین دخترش را رها میکند.

در طول فیلم سفر کوپر با بازی متیو مک کانهی و ماجراهای او و گروهش را می بینیم که می تواند برای ISTP ها جذاب باشد. اما انگار کارگردان تمام تلاش خود را می کند که ما به جای موضوعات علمی تخیلی به رابطه بین کوپر و دخترش بپردازیم.

ISTP ها حتما از قسمت های علمی این فیلم استقبال می کنند ولی پایان احساسی فیلم ذوقشان را کور می کند.

در این مطلب سعی کردیم فیلم هایی را معرفی کنیم تا به ISTP ها کمک کند تا انتخاب بهتری در فیلم داشته باشند. اگر این مطلب را دوست داشتید، از مقاله «12 شخصیت داستانی با تیپ شخصیتی ISTP» نیز بسیار لذت خواهید برد. پس توصیه می کنیم آن را مطالعه کنید.


mbti (ام بی تی آی) شخصیت شناسی توسعه فردی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.