چطور هر تیپ مایرز بریگز توجه خود به سایرین را نشان می دهد – قسمت اول

1402/03/06 5:06 PM - 11 ماه قبل


در جهان گسترده و متنوعی که ما زندگی می کنیم، به راحتی می توان دید که بعضی از تیپ های شخصیتی نسبت به دیگر تیپ ها، بیشتر نگران و متوجه افراد هستند. تیپ های احساسی ممکن است فکر کنند که تنها خودشان واقعا نگران سایرین هستند.

به هرحال، از تیپ های تفکری به عنوان افرادی «بی توجه» و «بی تفاوت» یاد می کنند. البته باید بگوییم نقش کلیشه در این تفکر که بعضی از تیپ های خاص مراقب، متوجه و حامی هستند و دیگر تیپ ها نیستند، بارز است. در جوامع آنلاین نیز افراد نیز در مورد تیپ های شخصیتی شخصیت های داستانی بحث می کنند. آن ها به راحتی شخصیت های بد را در دسته تیپ های تفکری و خوب ها را در گروه تیپ های احساسی قرار می دهند.

اما واقعیت این است که همه تیپ ها به سایرین اهمیت می دهند. تمام 16 تیپ شخصیتی به شیوه خاص خود نگران سایرین می شوند و حمایت خود را نشان می دهند، فقط رفتارشان برای هر فرد متفاوت به نظر می رسد.

این تفکر اشتباه است که فکر کنیم تنها تیپ های خاصی که در کد تیپ خود حرف «F» را دارند، افرادی مهربان و مراقب هستند. درست همانطور که یک تیپ تفکری به صورت خودکار فردی باهوش نیست، تیپ های احساسی نیز به صورت پیشفرض مهربان نیستند.

بنابراین ما با توجه به این موضوع در این مطلب قصد داریم بگوییم چطور هر 16 تیپ شخصیتی نگرانی و توجه خود را نشان می دهد. پس تا انتها همراهمان بمانید.

اما قبل از شروع اگر از تیپ شخصیتی خود مطمئن نیستید، می توانید در تست ام بی تی آی تست و تایپ شرکت کنید.

تیپ شخصیت ENFP

افراد با تیپ شخصیتی ENFP، توجه خود را به این شکل نشان می دهند که الهام بخش شما با ایده های جدید خواهند بود. همچنین کمک می کنند احتمال هایی را ببینید که هرگز قبلا تصور نمی کردید. آن ها می خواهند کاری کنند که دنیای شما روشن تر و سرشار از پتانسیل ها به نظر برسد.

زمانی که روز بدی دارید، آن ها می خواهند به شما روزنه هایی از فرصت های مختلف را نشان دهند و این که چطور به یک ماجرا از دیدگاه های جدید بنگرید.

ENFPها در همین حین می خواهند به شما فرصت لازم را بدهند تا خود واقعی تان باشید. با آن که بعضی از تیپ ها در مورد رفتارهای اجتماعی لیستی کامل از چیزهایی که باید حتما انجام داد و رعایت کرد دارند، تیپ های شخصیتی ENFP بیشتر نگران این هستند که خودتان باشید، به جای این که در جمع رفتاری مناسب نشان دهید.

آن ها برای کسانی که برایشان مهم هستند فضای شخصی قائل می شوند و فرصت هایی را برای افراد به وجود می آورند تا خود واقعی شان را نشان دهند. اگر آن ها واقعا برای کسی اهمیت قائل شوند، تحت هر شرایطی پشتیبان او خواهند بود و اشتباهات و قضاوت ها را می بخشند. چون می دانند که هیچ کس همیشه کامل نیست.

به عنوان یک ENFP، مطلب 24 نشانه که مشخص می کنند تیپ شخصیتی شما ENFP است را نیز از دست ندهید.

تیپ شخصیتی ENTP

افراد با تیپ شخصیتی ENTP با ترسیم احتمال ها، ایده ها و فرصت ها، توجه خود به شما را نشان می دهند. برای آن ها مهم نیست درگیر موقعیت های آشفته کننده ای شوند که سایرین را می ترساند و کمک می کنند گزینه ها و راه حل ها را پیدا کنید.

چون آن ها از احساس به دام افتادن تنفر دارند، دوست ندارند شما نیز چنین احساسی داشته باشید و راه هایی را پیدا خواهند کرد که به کمکشان بتوانید آزادی را در زندگی خود حس کنید.

ENTPها در همین حین با صداقت خود و واقعی بودنشان، توجه خود به شما را نشان می دهند. این افراد حقیقت را به شما خواهند گفت، حتی اگر به همین دلیل حس بدی نسبت به آن ها پیدا کنید. این تیپ شخصیتی نمی تواند تفکر گول زدن فردی که دوستش دارد یا صادق نبودن با او را تحمل کند.

بنابراین ENTPها اجازه می دهند که فوق العاده با آن ها صادق باشید و خودشان نیز چنین صداقتی را نسبت به شما خواهند داشت. برای آن ها مهم است که دوستان و شریک زندگی شان از صداقت داشتن ترسی نداشته باشند و می خواهند فضایی را ایجاد کنند که در آن این ویژگی بسیار ارزشمند باشد و مورد احترام قائل شود.

آن ها همچنین شما را به شدت مورد بررسی قرار می دهند، تمام علایق، خصوصیات عجیب و چیزهایی را که دوست ندارید، یاد می گیرند تا بتوانند درکتان کنند. گاهی از نظر تیپ های احساسی، ENTPها افرادی بی تفاوت به نظر می رسند و آن ها را به شکلی تحلیل می کنند که ناراحت کننده است.

از نظر آن ها چون این افراد احساسات «گرم» یا «عاشقانه ای» ندارند یا یک بغل گل رز هدیه نمی دهند، بی تفاوت هستند. اما برای یک شخصیت ENTP، بررسی شخصیت یک نفر و آگاهی از زیر و بم او، نشانه اهمیت دادن و نگرانی است و او توجه و پشتیبانی خالصانه خود را به این شکل نشان می دهد.

مطلب 24 نشانه که مشخص می کنند تیپ شخصیتی شما ENTP است، خصوصیات این افراد را بهتر بیان می کند.

تیپ شخصیتی INFP

افراد با تیپ شخصیت INFP، با ایجاد یک فضای امن برای شما که بتوانید صادقانه خود و عمیق ترین احساساتتان را ابراز کنید، توجه و نگرانی شان را نشان می دهند. آن ها شما را مجبور نخواهند کرد که طبق عرف های اجتماعی رفتار کنید، بلکه فضایی را ایجاد خواهند کرد که در آن خود واقعی بودن ارزشمند است.

این افراد اگر کسی واقعا برایشان مهم باشد، نسبت به او صبوری خرج می دهند تا بتواند احساسات، افکار و تجارب خود را بررسی کرده و ابراز کند. از طرفی زمانی که دچار مشکل می شوید، آن ها فضایی را در اختیارتان قرار می دهند تا بتوانید به احساسات خود توجه کنید و سعی نخواهند کرد که شما را آشفته کنند یا در تنگنا قرار دهند.

آن ها می دانند که گاهی بهترین دارو برای تسکیل درد، حضور در یک فضای امن و ساکن است که در آن هیچکس مزاحم نشود. INFPها در همین حین می خواهند در ذهن شما احتمال ها و ایده های جدید را جرقه بزنند.

زمانی که احساس می کنید که گیر افتاده اید، آن ها در اختیار شما ایده ها و گزینه هایی قرار می دهند تا احساس انرژی کنید. آن ها مانند یک آب سرد در یک روز داغ تابستانی، احتمال ها و گزینه های خلاقانه ای را پیش رویتان قرار می دهند تا خود واقعی تان باشید و معنا را پیدا کنید.

آن ها همچنین ممکن است برای نشان دادن توجه و نگرانی خود، هدایای احساسی یا خلاقانه ای برایتان درست کنند.

اگر چنین تیپ شخصیتی دارید، مطلب 24 نشانه که مشخص می کنند تیپ شخصیتی شما INFP است کمک می کند خودتان را بهتر بشناسید.

تیپ شخصیتی INTP

افراد با تیپ شخصیتی INTP توجه خود را با درک شما و تلاش برای کنار هم قرار دادن تکه هایی که هویت فردیتان را شکل می دهد، نشان می دهند. آن ها افرادی عمیقا تحلیل گر هستند و شما را به شکل یک پازل می بینند. بنابراین از پیدا کردن تمام قطعات فردی و کنار هم قرار دادن آن ها تا به یک تصویر کامل برسند، لذت می برند.

اگر این افراد واقعا برایتان اهمیت قائل شوند، به حرف هایتان گوش خواهند کرد و فضایی را ایجاد می کنند تا بتوانید خود واقعی تان را با آن ها در میان بگذارید. هرچه آن ها شما را بهتر بشناسند، نیازهایتان را می توانند دقیق تر برآورده کنند.

آن ها انتظار نخواهند داشت که بی عیب باشید و همان دوستی خواهند بود که زمانی چیز اشتباه بگویید، در جمع رفتار ناپسندیده ای نشان دهید یا یک نقطه ضعف ناراحت کننده را فاش کنید، کنارتان خواهند بود.

با آن که آن ها ممکن است در گفتن جملات آرام کننده ماهر نباشند اما وفاداری شان یک مرهم قدرتمند است. INTPها در کنار این موضوع در رفع مشکلاتی که دچارشان شده اید، به شما کمک خواهند کرد.

این افراد نسبت به مشکلاتی صبوری نشان می دهند که بسیاری از تیپ ها صبری نسبت به آن ها ندارند. زمانی که به علت یک مشکل در زندگی احساس سردرگمی می کنید، آن ها می توانند آن موقعیت را با شما بررسی کنند تا ببینند راه حل یا راهکاری وجود دارد که بتوانید از آن بهره ببرید یا نه.

با مطالعه مطلب 24 نشانه که مشخص می کنند تیپ شخصیتی شما INTP است، دنیای این افراد را بهتر خواهید شناخت.

تیپ شخصیتی ENFJ

افراد با تیپ شخصیت ENFJ، توجه خود را به شکل هایی نشان می دهند که در بین عموم از قدیم پذیرفته تر است و به عنوان رفتاری «حمایت کننده» یا «مهربانانه» شناخته می شوند. آن ها همدردی احساسی، حمایت و توجه خود را پیشنهاد می دهند.

برای آن ها مهم است یک رابطه هماهنگ با شما شکل دهند و فضایی در اختیارتان بگذارند تا آزادانه خودتان را در آن ابراز کنید. این افراد همچنین به نیازهای شما توجه می کنند، به ویژه نیازهای احساسی و سعی خواهند کرد پیش از این که حتی خودتان بخواهید، آن نیازها را برآورده کنند.

برای یک ENFJ، کمک کردن روشی برای نشان دادن عشق و نگرانی او است اما آن ها دوست ندارند که منتظر درخواست کمک بمانند. بنابراین اغلب یک نیاز را پیش بینی کرده و سعی می کنند قبل از آن که حتی به زبان آورده شود، آن را برآورده کنند.

ENFJها در کنار این موضوع از در میان گذاشتن بینش ها و دانش خود با افرادی که برایشان مهم هستند، لذت می برند. آن ها عمیقا فکر می کنند و اغلب درک کاملی از شرایط افراد دارند.

به همین علت، از در میان گذاشتن بینش ها و ایده هایی که مفید بودنشان برای سایرین ثابت شده است یا الهام بخش دیگران خواهند شد، لذت می برند. آن ها می خواهند این انگیزه را در افراد به وجود آورند که پتانسیل واقعی خود را نشان دهند و اگر برایشان مهم باشید، راه هایی برای انجام این کار پیدا خواهند کرد.

تیپ شخصیتی ENTJ

افراد با تیپ شخصیت ENTJ، با مدیریت وظایف و پروژه هایی که زندگی تان را ساده تر کنند، توجه خود را نشان می دهند. آن ها از انجام «کارهای ناخوشایند» برای کسانی که عاشقشان هستند، ترسی ندارند. خواه رسیدگی به مالیات باشد یا رسیدن به راه حل مشکلی که به نظر چاره ای ندارد.

ENTJها اگر برایشان واقعا مهم باشید، می خواهند زندگی تان را ساده تر کنند اما همچنین دوست ندارند پتانسیل خود را هدر دهید. آن ها در سختی ها و رفع مشکلات کمکتان خواهند کرد اما همچنین شما را به چالش می کشند تا رشد کنید و به اهدافی برسید که به صورت ذاتی نقاط قوتی برای دستیابی به آن اهداف دارید.

بسیاری از ENTJها زمانی که بتوانند به موفقیت سایرین کمک کنند، رشد می کنند اما کمک آن ها به شکل ابراز جملات مهربانانه نیست. آن ها شما را به چالش می کشند، گاهی بسیار رک و حتی اندکی بی ادبانه تا از فضای امن خود خارج شوید و اهداف خود را به حقیقت تبدیل کنید.

یک روش دیگر که ENTJها نگرانی خود را نشان می دهند به این شکل است که در مورد رویدادها و وقایع مختلف، بینش خود را در اختیارتان می گذارند. آن ها افرادی عمیقا شهودی هستند و استعداد پیش بینی آینده دارند.

آن ها از ایجاد راهکارها برای افراد و ترسیم برنامه ها و راه حل ها لذت می برند. اگر دچار مشکلی شده باشید، این تیپ شخصیتی از درگیر کردن خود و بررسی احتمال ها، رویکردها و بینش های جدید لذت خواهد برد.

تیپ شخصیتی INFJ

افراد با تیپ شخصیتی INFJ، با بررسی عمیق آن چه به عنوان یک شخص برای شما اهمیت دارد، توجه و نگرانی خود را نشان می دهند. INFJها در درک سایرین و کمک به آن ها که نقاط قوت و ویژگی های مثبت خود را ببینند، استعداد دارند.

آن ها به عنوان تیپ های خلاق و دوراندیش، اغلب افرادی را که دوست دارند تشویق می کنند تا به بهترین خود تبدیل شوند، رشد کنند، توسعه یابند و به دستاوردهای بیشتری برسند. آن ها از مطرح کردن بینش ها، الهام بخش سایرین بودن و انگیزه دادن به آن ها که به سمت رشد و تعالی حرکت کنند، لذت می برند.

یک راه دیگر که INFJها توجه خود را نشان می دهند با همدلی کردن و حمایت عاطفی است. آن ها متوجه نیازهای عاطفی که برآورده نشده اند، می شوند و توجه خود را روی رسیدگی به آن نیازها می گذارند.

نشان دادن یک لبخند گرم، گوش کردن یا یک لمس آرام روش های مختلفی است که INFJها به این وسیله فضایی از صمیمیت، امنیت، گرما و پذیرش را به وجود می آورند.

مطلب 24 نشانه که مشخص می کنند تیپ شخصیتی شما INFJ است، کمک می کند بهتر تیپ خود را بشناسید.


شخصیت شناسی توسعه فردی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.