عملکرد تیمی شخصیت INFP در تیم سازی

1400/10/08 5:32 PM - 2 سال قبل


افرادی که تیپ شخصیتی INFP دارند، معمولا در گروه ها نقشی بسیار پررنگ و باکیفیت ایفا می کنند. آن ها اغلب سریعا متوجه هر نوع اختلاف نظر و درگیری میان دیگران می شوند و می دانند نقش هر فرد و اثراتی که بر نتیجه اختلاف تاثیر می گذارد، چیست.

از این رو افرادی که تیپ شخصیتی INFP دارند نقشی حیاتی در بحث و گفت و گوهای گروهی دارند، مخصوصا وقتی اوضاع وخیم می شود. این افراد در جلوگیری از بدتر شدن تعارض ها نقش پررنگی دارند.

کسانی که تیپ شخصیتی INFP دارند، از توانایی ذاتی در کار گروهی برخوردار هستند. با این حال، ممکن است اگر کسی ایده هایشان را در طول حل مشکل و اختلاف رد کند، عصبانی شوند.

بخش احساسی و ادراکی شخصیت INFP ها وقتی در موقعیتی باشند که در آن باید به احساسات دیگران توجه شود، می تواند کمک کند تا دیگران را بهتر درک کنند. اما اگر رویکردی غیرمستقیم در پیش بگیرند، احتمال شکستشان وجود دارد و نمی توانند تعارض و اختلاف موجود را حل کنند.

در ادامه با تست و تایپ همراه باشید تا به بررسی افراد دارای تیپ شخصیتی INFP در گروه ها و موقعیت های شغلی بپردازیم.

اگر هنوز از تیپ شخصیتی خود اطلاع ندارید، حتما نسبت به انجام تست MBTI یا تست شخصیتی مایرز بریگز اقدام کنید.

نکات مفید برای INFP ها

این درست است که شما همیشه رویکردی مبنی بر ارزش ها و اصول اخلاقی تان را پیش می گیرید تا تاثیرات و عواقب اختلافات را سریعا شناسایی کنید. اما باید مراقب باشید که حین حل این اختلاف، احساسات تمام اعضای درگیر را در نظر بگیرید و قبول کنید.

اگر افراد احساس کنند ارزش هایشان به رسمیت شناخته نمی شوند و نزد دیگران اهمیت ندارند، تلاش های شما نتیجه معکوس خواهد داد.

افراد تیپ شخصیتی INFP در تیم

INFP ها در محیط های کاری و تیمی، رویکرد خاصی برای هر فعالیت خود دارند که در زیر به آن ها می پردازیم.

رویکرد INFP ها برای برقراری رابطه و تیم سازی

INFP ها در گروه تمایل دارند برای مشارکت کامل دیگران جو و فضای خوبی ایجاد کنند. آن ها دوست دارند به دیگران کمک کنند تا خودشان را بپذیرند و به خود باور داشته باشند.

افراد دارای تیپ شخصیتی INFP به طور ذاتی استعدادی خاص در تشخیص و فهمیدن ناگفته ها دارند و می دانند فرد مورد نظر قصد داشت چه کار کند یا چه بگوید.

آن ها به اهداف و ارزش های اخلاقی خود اهمیت می دهند و رفتارهایشان را نیز بر همین اساس شکل خواهند دارد. INFP ها می خواهند که دیگران نیز همین کار را انجام دهند.

همچنین از روابط خود با افراد و دیگر اعضای گروه احساس راحتی می کنند، زیرا عموما از قصدشان آگاهی دارند. این امر به INFP ها کمک می کند احساس خوبی داشته باشند و آن را به دیگران نیز منتقل کنند.

آن ها وقتی چیزی را که برایشان مهم است، به اشتراک می گذارند. از طرفی ارتباطات و احساسات حقیقی هم تیمی های خود را ارج می نهند، می پذیرند و از دیگران نیز چنین انتظاری دارند.

آن ها با روحیه مثبت و آرام خود و همچنین برجسته کردن شباهت ها و کنار آمدن با تفاوت ها، هم تیمی هایشان را تشویق می کنند. علاوه بر این، برای اثبات سخنان یا نصیحت های خود از داستان و تمثیل کمک می گیرند.

برای اطلاع از سازگاری افراد این تیپ شخصیتی با دیگر افراد، توصیه می کنیم مطلب «سازگاری تیپ شخصیتی INFP با دیگر شخصیت های MBTI» را مطالعه کنید.

رویکرد INFP ها برای مقابله با تعارضات در گروه

در صورت وجود اختلافات و تعارض در تیم، INFP ها معمولا منتظر می مانند تا دلیل اصلی ماجرا را پیدا کنند. در مرحله بعد تلاش می کنند با جریان پیش بروند و بیشتر به ریشه های عمیق اختلاف می پردازند.

پس از آن سعی خواهند کرد همه اعضا را در یک موضوع متفق القول کنند تا تعارض پیش آمده هرچه سریع تر حل شود.

چگونه با INFP ها بهتر رابطه برقرار کنیم

افراد دارای تیپ شخصیتی INFP سعی دارند در تیم، محیطی یکپارچه ایجاد کنند تا فرصت های پیشرفت نیز بیشتر شود. محیط حاصل، بی شک حس وحدت، هماهنگی، سلامت روانی و پیشرفت را در دیگران ایجاد می کند.

INFP ها می توانند تاییدکننده و مشوق دیگر اعضای گروهشان باشند، آن ها را انعطاف پذیرتر کرده و بگذارند انرژی خود را با توضیح و شرح نظراتشان تخلیه کنند. از طرفی هنگام صحبت از آن ها انتقادی نخواهند کرد.

به INFP ها توصیه می کنیم سعی کنید دیگران را مجبور نکنید واضح سخن بگویند. در عوض از مشارکت و نظر آن ها تقدیر کنید و سعی در درکشان داشته باشید.

رویکرد INFP ها هنگام فعالیت در تیم

INFP ها در تیم معمولا به تماشای اعمال دیگران می نشینند و سعی می کنند همگام با حرکت و جریان همگروهی هایشان پیش روند. هنگامی که اطلاعات کافی داشته باشند، آن ها را به صورت یک تصویر واحد در هم ادغام می کنند تا ایده های جدید و نابی به ذهنشان بیاید.

افراد دارای تیپ شخصیتی INFP در گروه، پیشنهادات خود را به نوعی ارائه می دهند که همه چیز در مسیر درست حرکت کند. مخصوصا هنگامی که بوی مشکلات به مشامشان می خورد.

نحوه تصمیم گیری INFP ها در تیم

INFP ها معمولا به گرفتن تصمیمات سریع و آنی در گروه شهرت دارند. آن ها سریع تصمیم می گیرند که آیا موضوع یا شخص خاصی با اوضاع موجود جور در می آید یا خیر.

با این حال درست است که سرعت تصمیم گیری بالایی دارند، اما احتمال دارد در تصمیم انجام کارها و اقدامات یا تعیین جهت، سردرگم و مردد شوند.

آن ها اول از همه، می خواهند از صحت اطلاعاتی که کسب کردند، اطمینان حاصل کنند و اگر طی بررسی های خود متوجه شوند که همه چیز طبق ارزش ها و اصول اخلاقی شان پیش می رود، سریعا اقدام خواهند کرد.

واکنش INFP ها به تغییرات در تیم

افراد دارای تیپ شخصیتی INFP نسبت به تغییرات پاسخ های مثبتی نشان می دهند. به خصوص در طول فرآیندهای ضروری تغییر، آن ها به شیوه ای بسیار هنرمندانه خود را کنترل می کنند و از هر نوع عکس العمل عجولانه خودداری خواهند کرد.

در این حین، آن ها به کوچک ترین جزئیات نیز توجه دارند و معمولا از تغییرات استقبال گرمی خواهند کرد. INFP ها همچنین ایده های خلاقانه خود را در فرآیند تغییر با هدف افزایش کیفیت عوض می کنند و صیقل می دهند.

INFP ها در محل کار

افراد دارای تیپ شخصیتی INFP در تیم ها و محیط های کاری معمولا گرم، صمیمی اما ساکت و آرام هستند. آن ها به عنوان یک درونگرای اجتماعی، از چالش های منطقی و روابط اجتماعی موجود در محیط کار لذت می برند.

آن ها اغلب افرادی محبوب در محیط کار هستند و به دلیل ذات خود، ارزش ها و اصول اخلاقیشان را در محل کار و گروه نیز اجرا می کنند.

INFP ها در کارهای تیمی عملکرد خوبی دارند. همانطور که گفتیم، درونگرایانی اجتماعی هستند و معمولا به تماس ها و روابط اجتماعی زیادی نیاز دارند تا بتوانند به واسطه این رابطه ها انرژی بگیرند.

این ویژگی در بیشتر تیپ های شخصیتی درونگرا اما اجتماعی یافت نمی شود و تنها INFP ها هستند که چنین محیط هایی را برای کار ترجیح می دهند.

این تیپ شخصیتی به طور کلی دوست دارد با گروه های کوچکی از افراد سازگار همکاری داشته باشد، اما می تواند به تنهایی نیز روی پروژه ها کار کند. چنین موضوعی یک حس ارتباط برای آن ها ایجاد می کند که برایشان مطلوب است.

INFP ها همچنین همیشه مکان هایی را ترجیح می دهند که کارهای گروهی به مراتب کمتر از فعالیت های انفرادی باشند. تیم های بزرگ، پرجمعیت و با اعضای ناسازگار می تواند آن ها را عصبانی و ناراحت کند.

این افراد نمی توانند در چنین محیطی کار کنند و بهره وری شان به طور چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد و حتی ممکن است تمام روز را به انجام کارهای کامپیوتری و پشت میزنشینی و دیگر انواع فعالیت هایی که به تعامل با مردم نیاز ندارند، بپردازند.

INFP ها در تیم یا محل کار یک هدف می خواهند و نه تنها یک شغل! آن ها می خواهند مطمئن باشند کاری که انجام می دهند با ارزش هایشان همخوانی دارد و همچنین باعث تغییر جهان در جهتی مثبت می شود.

به دلیل چنین تمایلی، معمولا دوست دارند بخشی از سازمان هایی باشند که هدف مشخصی دارند و ارزش هایی را به جامعه اضافه می کنند. INFP ها به طور ذاتی برای چنین محیط هایی خلق شده اند.

آن ها همچنین بهترین عملکرد خود را در محیطی نشان می دهند که به آن ها آزادی کافی می دهد تا محصولات خلاقانه ای را تولید کنند یا فعالیت های جدید را انجام دهند.

می توان گفت با ایجاد زیبایی و کمک به جهان، ذهن مبتکر INFP ها آرام می گیرد. برای یک INFP، خلاقیت و ایجاد ارزش های والا در جهان، بالاترین هدف در زندگی است.

شرکت و جامعه

INFP ها استقلال خود را دوست دارند. افراد دارای این تیپ شخصیتی، از غرایز برونگرا به عنوان مهارتی کمکی استفاده می کنند که به آن ها خودمختاری و اعتماد به نفسی شگفت انگیز می بخشد.

گرچه وقتی دیگران سعی می کنند یک INFP را کنترل یا هدایت کنند، از او توقع حفظ آرامش نداشته باشید. او قطعا عصبانی خواهد شد.

نظرات بیشتر INFP ها حاکی از این موضوع هستند که انجام کار برای برآورده کردن انتظارات دیگران یا اداره شدن و تحت نظارت بودن، نه تنها محدودکننده است بلکه توهین آمیز محسوب می شود.

به همین دلیل وقتی آزادی را در محیط کاری خود ترجیح می دهند، تعجب نکنید. INFP ها همچنین دلیل لزوم وجود برنامه ها و قوانین بی پایه را متوجه نمی شوند و سعی می کنند از انجام آن ها خودداری کنند.

از تمام مسائل ذکرشده در این بخش می توان نتیجه گرفت که INFP ها غالبا برای محل کارهای بیش از حد رسمی یا با ساختارهای بسیار منظم مناسب نیستند.

اصولی که در چنین محیط هایی وجود دارند، با ذات خلاق و کنجکاو INFP تطابق ندارد. در صورت کار در چنین محلی، هرگز از اوقات سپری شده در محل کار لذت نمی برند و نمی توانند بهترین عملکرد خود را ارائه دهند.

INFP ها عاشق تغییر و نوآوری هستند. شهود برونگرای موجود در شخصیت آن ها با تجربیات، احساسات و ایده های جدید و متنوع رشد پیدا می کند. می توان گفت افراد دارای تیپ شخصیتی INFP دوست دارند این مسائل را در هر جنبه از زندگی خود وارد کنند.

به دلیل این ویژگی شخصیتی، INFP ها می توانند فوق العاده خلاق و مبتکر باشند و گاهی ناخودآگاه مطمئن می شوند که برای تغییر در زندگی خود، باید عادت ها و رفتارهای جدیدی ایجاد کنند تا بتوانند به یادگیری و خلق چیزهای نو ادامه دهند.

همین موضوع به INFP ها فرصت هایی را برای تغییر در محل کار می دهد، زیرا بدین شکل آن ها را به انجام کار بهتر و همکاری بیشتر هدایت می کند.

سو استفاده در محیط کار

اگرچه ممکن است چندان واضح نباشد اما معمولا INFP ها بسیار حساس هستند و همه چیز را سخت می گیرند. اگر دیگران یا همکارانشان از آن ها انتقاد کنند، امکان دارد طوری رفتار کنند که انگار چندان برایشان اهمیت ندارد و به نظر می رسد آرام هستند و مسائل را چندان جدی نمی گیرند.

دلیل چنین اتفاقی، درونگرایی کارکرد احساسی آن ها است. در حقیقت آن ها همه چیز را بسیار جدی می گیرند، انتقادها را به دل می گیرند و در خلوت خود به آن ها واکنش نشان می دهند. آن ها مدام به نظرات دیگران فکر می کنند و به دنبال اشتباه و خطای خود می گردند.

این احساس در INFP به قدری قوی است که گاهی امکان دارد حتی از نظرات به ظاهر بی ضرر دیگران آسیب ببینند و حتی متوجه چنین موضوعی نشوند.

در حقیقت این افراد عادت بدی دارند که به واسطه آن همه چیز را به خود می گیرند و آن ها را عیب جویی یا توهین تلقی می کنند. دلیل چنین موضوعی می تواند این باشد که در محل کارشان مورد آزار و اذیت قرار می گیرند.

معمولا در ابتدای بحث ها، از خود دفاع نکرده و تا جای ممکن از این موضوع اجتناب می کنند. حتی گاهی معتقد هستند که اشتباه از خودشان بوده و باید انتقاد شوند. دلیل آن، می تواند توجه و تفکر بیش از حد به نظرات و انتقادات باشد.

نقاط قوت INFPها در محل کار

INFP ها در تیم نقشی بسیار موثر ایفا می کنند. آن ها بسیار اجتماعی و خونگرم هستند و با همکاران خود صمیمانه همدردی خواهند کرد. زیرا ارزش ها و مسائل مهم برای دیگران را به خوبی درک می کنند.

آن ها تحت سلطه احساسات درونگرای خود هستند و به واسطه این موضوع احساسات و انگیزه های خود را به خوبی درک می کنند.

افراد دارای تیپ شخصیتی INFP می دانند که باید در ارتباط با دیگران دقیقا چه کار کنند و سطح درک بسیار غیرعادی و شگفت انگیز دارند.

در تیم یا محل کاری که یک همکار با چنین استعداد و درک بالای عاطفی وجود دارد، هر یک از اعضای تیم می توانند ذینفع به شمار آیند. INFP ها همچنین می توانند با استعداد ذاتی خود به محیط های کاری آرام و ساکت کمک کنند.

افراد دارای تیپ شخصیتی INFP در تیم و محل کار عمدتا بسیار دوستانه و صمیمی هستند و محیطی شاد و پرانرژی ایجاد می کنند.

آن ها به دلیل ذات پرشور و الهام بخش خود اعتقاد دارند که می توانند با رهبری، جهان را به مکانی بهتر برای زندگی تبدیل کنند. INFP ها به پیشرفت شخصی خود اعتقاد دارند و خود را متعلق به مردم می دانند.

آن ها به طور کلی ترجیح می دهند از کانون توجه دور بمانند، اما زمانی که لازم باشد از اعتقاداتشان دفاع کنند، در این مسیر قدم هایی استوار بر می دارند.

برای اطلاعات بیشتر از نحوه رهبری افراد دارای تیپ شخصیتی INFP می توانید مطلب «ویژگی های رهبری تیپ شخصیتی INFP» را مطالعه کنید.


mbti (ام بی تی آی) شخصیت شناسی توسعه فردی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.