24 نشانه که مشخص می کنند تیپ شخصیتی شما ISFJ است

1401/12/24 7:52 PM - یک سال قبل


تا حالا واقعا دوست داشتید بدانید در ذهن یک تیپ شخصیتی ISFJ، چه چیزهایی می گذرد؟ این تیپ های عملگرا و مراقبت، خونگرم و سیاست مدار به نظر می رسند اما ویژگی های آن ها بیشتر از این است و میزبان ها یا شنوندگان خوبی هم هستند. اجازه دهید در این مطلب بررسی کنیم آن ها چه ویژگی های مشترکی دارند.

پس تا انتها همراه ما باشید. اما قبل از شروع اگر از تیپ شخصیتی خود مطمئن نیستید می توانید در تست ام بی تی آی تست و تایپ شرکت کرده و گزارش کامل آن را نیز دریافت کنید.

24 نشانه ای که مشخص می کنند تیپ شخصیتی شما ISFJ است

افراد با این تیپ شخصیتی معمولا ویژگی های مشترک زیر را دارند.

1) حس کنجکاوی در شما همیشه جاری است

برای شما به عنوان یک ISFJ مهم است بدانید چه انتظارهایی در زندگی دارید. داشتن برنامه، روزمرگی و نظم باعث می شود روز شما حسی از آرامش را در خود داشته باشد، ذهنتان خالی شود و تمرکزتان روی چیزهای هیجان انگیزتر باشد.

شما به صورت ذاتی برای روزهایتان برنامه می ریزید، نحوه انجام کارهایتان به صورت خوشایند را مشخص می کنید و عادت هایی را شکل می دهید که باعث شوند زندگیتان مثبت و قابل اطمینان حس شود.

2) حس مسئولیت پذیری بسیار قوی دارید

برای شما فوق العاده مهم است که به وعده هایی که دادید، عمل کنید. قول شما سرسری نیست و زمانی که متعهد می شوید، با تمام وجود به آن پایبند هستید. شما به وفاداری، قابل اعتماد بودن و خودخواه نبودن باور دارید و سعی می کنید در زندگی خود چنین ویژگی هایی را داشته باشید.

3) شما با توجه به وقایعی که در گذشته پشت سر گذشته اید، زمان حال را تجربه می کنید

شما تقریبا به صورت همزمان، چیزی را که در حال رخ دادن است و اتفاق هایی را که در گذشته افتاده اند، با یکدیگر مقایسه می کنید. به همین علت به دقت به الگوها علاقه دارید و سریعا متوجه خواهید شد چه چیزی در قالب ها و الگوها نمی گنجد.

شما زمانی که زبان بدن یک فرد یا لحن صدای او عوض می شود یا حتی دکوراسیون یک اتاق کوچکترین تغییری می کند، سریعا متوجه خواهید شد. به همین علت همیشه در حال مقایسه کردن هستید و متوجه یک اختلاف در یک الگوی کلی خواهید شد.

4) شما از ایجاد آیین ها و مراسم خوشایند لذت می برید

چه در حال پختن شیرینی محبوب خود طبق دستور آشپزی مادربزرگتان باشید یا جشن گرفتن یلدا با روشن کردن یک شمع و گوش دادن به آهنگ های محبوب خود، آیین ها و سنت ها در قلبتان جایگاه خاصی دارند.

شما به صورت ذاتی مراسم و آیین خوشایندی را شکل می دهید و از تکرار آن ها در هر سال لذت می برید تا لحظات خاصی را در زندگی خود جشن بگیرید.

5) گذشته را با جزئیات مشخص در ذهن خود بازپخش می کنید

شما حافظه شفاف و قوی دارید و از به یاد آوردن منظم خاطرات زیبای خود لذت می برید. تجربه مجدد لحظات محبوبتان باعث می شود در یک نوع حالت «جاری بودن» قرار بگیرید و می تواند به شما رویدادهایی را یادآوری کند که زندگیتان را ارزشمند کرده اند.

در همین حین می توانید تجربه های تلخ گذشته را نیز با جزئیات واضح در ذهن خود بازپخش کنید. شما ممکن است در بیداری و در شب روی تخت خود دراز بکشید و کاری شرم آور را به یاد آورید که در دوران دبیرستان انجام داده اید یا یک اشتباه بزرگ در رابطه تان که از آن پشیمان هستید.

برای شما فوق العاده حیاتی است که یاد بگیرید خودتان را بابت اشتباهاتتان در گذشته ببخشید تا در یک چرخه معیوب تنبیه کردن خودتان به علت آن ها، گیر نکنید. توصیه می کنیم نگاهی نیز به مطلب سازگاری تیپ شخصیتی ISFJ با دیگر شخصیت های MBTI بیاندازید.

6) توجه شما به احساسات بدنی و ظرافت ها بسیار زیاد است

شما سریعا متوجه سیگنال های بدنی می شوید. یعنی ممکن است زودتر از هر تیپ دیگری متوجه علائم بیداری یا اختلاف جزئی بین طعم ها شوید که سایرین متوجه آن نمی شوند.

به همین علت نسبت به حواس مربوط به بدن بسیار حساس هستید، اولویت خود را روی خوابیدن به اندازه کافی، خوردن در زمان مشخص و به صورت منظم و مراقبت از بدنتان می گذارید.

7) زمانی که بتوانید توجه خود را تنها روی پروژه های جزئیات گرا بگذارید، موفق می شوید

چه مشغول بافتنی، سفالگری، آشپزی یا باغبانی باشید، از این که تنها هستید و خودتان را در جزئیات چیزی غرق کرده اید، لذت می برید. زمانی که بتوانید از آشفتگی و نویز دنیای بیرون خود را دور نگه دارید و عمیقا خود را مشغول به انجام پروژه ای کنید، یک رضایت آرامش بخش را تجربه می کنید.

8) نمایش های تلویزیونی محبوبی دارید که از تماشای مجدد آن ها هرگز خسته نخواهید شد

شاید شما هر سال تابستان سریال ترش و شیرین را مجددا ببینید یا در هر پاییز سریال برره. به هر حال، احتمالا یک کتاب یا سریال تلویزیونی وجود دارد که هر سال دوباره آن را می خواهید یا مشاهده می کنید. چون حس خاصی به شما می دهد و کمک می کند آیینی را جشن بگیرید که به شما لذت می دهد یا خنده به لبانتان می آورد.

مطلب 15 فیلم سینمایی مورد علاقه ISFJ ها کمک می کند فیلم هایی را پیدا کنید که احتمالا دوست خواهید داشت.

9) حس شدیدی نسبت به آن چه دارید که باید انجام دهید یا ندهید

ارزش هایتان هدایت بخش شما هستند و به صورت منظم اعمال خود را ارزیابی می کنید تا ببینید با آن چه وجدانتان می گوید، همخوانی دارند یا نه. یک حس «باید انجام دهم» یا «نباید انجم دهم» شما را هدایت می کند و روی هر عملی که انجام می دهید، تاثیر می گذارد.

شما بسیار در مورد تصمیم های خود فکر می کنید تا ببینید عواقب آن چیزی خواهد بود که به آن بتوانید افتخار کنید یا نه.

10) عاشق یک حالت احساسی یا جو مثبت هستید

ایجاد یک فضای آرام و خوشبینانه چیزی است که به شما لذت فراوانی می دهد. از جوک و داستان های جالب گفتن با دوستان خود لذت می برید، فضای خانه خود را با بوی خوب عود یا غذای خوشمزه پر می کنید یا بازی های رقابتی ساده انجام می دهید.

ایجاد فضای آرام، هماهنگ یا قرارگیری در چنین فضایی، غذایی خوشایند برای روحتان است.

11) به صورت ذاتی می دانید سایرین چه چیزی می خواهند

شما سریعا متوجه نیازها و احساسات سایرین که به زبان نمی آورند، می شوید. اگر دوستی را کنار خود داشته باشید، فورا متوجه خواهید شد احساس سرما می کند و ممکن است به یک پتو نیاز داشته باشد یا فردی سرگردان است و احتمالا می خواهد بداند سرویس بهداشتی کجا است.

همچنین متوجه خواهید شد یک نفر ظاهرا فرد دیگری را دوست دارد یا زمانی که یک نفر می خواهد انتقاد کند، اما در تلاش است بهترین راه ممکن برای انجام آن را متوجه شود.

12) برایتان نگهداری از خودتان سخت است چون به سایرین زیاد توجه می کنید

چنین ویژگی برای والدین یا همسران با تیپ شخصیتی ISFJ صادق است. چون افراد با این تیپ به نیازهای فیزیکی و احساسی سایرین توجه دارند، ممکن است احساس کنند که باید مشکلات همه را رفع کنند، به جای این که به نیازهای خودشان دقت داشته باشند.

آن ها اغلب برای وقت گذاشتن برای خودشان احساس گناه می کنند، به ویژه اگر بدانند که سایرین در حال تقلا برای چیزی هستند یا به نوعی کمک نیاز دارند.

در نهایت چنین چیزی منجر به فرسودگی یا هم وابستگی آن ها می شود. بنابراین برای چنین تیپ شخصیتی بسیار حیاتی است که یاد بگیرد مرزهای سالمی را مشخص کرده و نه گفتن را تمرین کند.

13) از خانواده خود بسیار محافظت می کنید

برای جلوگیری از آسیب دیدن عزیران خود بسیار تلاش می کنید، به ویژه اعضای خانواده یا دوستان نزدیک خود. شما در ایجاد ثبات، امنیت و اطمینان پذیری برای افرادی که برایتان مهم هستند، استعداد دارید. مثل این است که میدان قدرتمندی از نیروهای محافظتی و مراقبت را اطراف کسانی که دوستشان دارید، برپا کنید.

14) زمانی که بتوانید چیزی باکیفیت خلق کنید، رشد می کنید

شما ترجیح می دهید به جای سرعت بخشیدن به انجام یک کار، آن را به خوبی انجام دهید. با آن که فوق العاده به ضرب العجل یا موعد تحویل پروژه ها دقت دهید، برایتان فوق العاده مهم است نتیجه کار بیشتر کیفیت بالایی داشته باشد تا این که بخواهید آن را زودتر از موعد تحویل دهید.

از تکمیل با دقت و کامل هر بخش از یک پروژه یا وظیفه لذت می برید و از نظر افراد شما دقیق و وسواسی هستید.

15) زمانی که استرس دارید در همه جا احتمال های منفی را می بینید

زمانی که استرس بیش از حد یا مزمن داشته باشید، تمام دنیای ذهن و افکارتان آشفته خواهد شد و در آن گم می شوید. شما هزاران سناریو از بدترین چیزهایی را که ممکن است رخ دهند، تصور می کنید و هر احتمال منفی باعث می شود به یک تراژدی مرتبط دیگر فکر کنید.

توصیه می کنیم برای مدیریت استرس خود این مطلب را نیز مطالعه کنید: تیپ های شخصیتی اینیاگرام و راه های مقابله با استرس در هر یک از آن ها.

16) از این که به سایرین بگویید چه کاری کنند، تنفر دارید

ترچیح می دهید اطلاعات لازم را در اختیار سایرین قرار دهید تا این که بگویید چکار کنند. به عنوان مثال، به جای این که بگویید «رضا آیا ممکن است برای 13 مرداد یک اتاق رزرو کنی»، ممکن است بگویید «رضا آیا برای سفرمان در 13 مرداد یک هتل خوب می شناسی؟»

17) همچنین از این که به شما بگویند چه کار کنید، نفرت دارید

با آن که ممکن است در ظاهر فردی موافق و آرام به نظر برسید اما در درونتان یک شورشی کوچک زندگی می کند. شما می توانید با بعضی از قوانین و ساختارها کنار آیید اما دوست ندارید با افراد صاحب مقام و کسانی که به واسطه موقعیت خود زور می گویند، سر و کار داشته باشید.

شما کسانی را که به همه اجازه می دهند در تصمیم گیری ها شرکت کنند، تحسین می کنید و باور دارید بهترین تصمیم نتیجه مشارکت و همکاری همه است.

18) از سایرین چیزهایی که خودتان انجام نمی دهید، نمی خواهید

شما از ایجاد مزاحمت برای فضای شخصی و وقت سایرین تنفر دارید، بنابراین تفویض وظایف می تواند برایتان سخت باشد. همچنین بعید است از کسی چیزی بخواهید که خودتان انجام نمی دهید و بسیاری اوقات سعی می کنید خودتان کارها را انجام دهید تا این که کمک بگیرید.

بهتر است برای شناخت بهتر خود مطلب ویژگی های رهبری تیپ شخصیتی ISFJ را نیز بخوانید.

19) زمانی که ناراحت هستید، ساکت می شوید

شما به واسطه صبور بودن و درکی که دارید، مشهور هستید اما حدی برای آن وجود دارد. زمانی که فردی دائما شما را عصبانی کند، احتمالا ساکت می شوید و در درون ذهنتان شروع به بررسی شرایط می کنید.

در چنین مواقعی است که به کارکرد حسی و تفکری خود پناه می برید. سعی می کنید برای خشم خود دلایل منطقی پیدا کرده و بررسی کنید آیا چیزی وجود دارد که منطقی باشد و متوجه آن نباشید.

شما سعی می کنید به وقایع مشابه گذشته نگاه کنید و ببینید آیا الگوهای منفی وجود دارد که در حال تکرار باشند یا نه. این بین فقط باید مراقب باشید. چون اگر خشم خود را خفه کنید، احتمالا با یک غافل گیری و به شکل انفجاری از درون شما بیرون می زند.

با آن که برایتان ممکن است سخت باشد خشم خود را به زبان آورید اما انجام آن بخش مهمی برای یک رابطه سالم است.

20) شوخ طبع هستید

شما از شوخی هایی که بدون منظور باشند، اذیت کردن های دوستانه و جوک هایی که با توجه شرایط گفته می شوند، لذت می برید. همچنین از به اشتراک گذاشتن میم ها و گیف های خنده دار در اینترنت لذت می برید. شما تقریبا در هر موقعیت متوجه یک چیز خنده دار می شوید اما همیشه آن را به زبان نمی آورید.

ممکن است تحت یک شرایط خنده دار فقط چشمانتان برق بزند یا خنده نصف و نیمه روی لبانتان بنشیند. شما حتی استعداد خاصی در تبدیل یک دعوا یا بحث ها به چیزی خنده دار دارید و به افراد کمک می کنبد به آن بخندند.

21) از تجربه های حسی ملموس لذت می برید

شما علاقه شدیدی به این دارید که اشیاء محبوب خود را در دستانتان بگیرید و آن ها را لمس کنید، یعنی تمام جزئیات را زیر انگشتان خود ببینید. بافت جوراب های گرم و کرک دار به شما حس خوبی می دهد و از اولین جرعه ای که از یک فنجان چای داغ می نوشید، لذت می برید.

زمانی که چیزی را حس کنید، سعی می کنید متوجه تمام جزئیات آن شوید و با تمام وجود آن را تجربه کنید.

22) حواستان به افراد فضول و سوء استفاده گر است

با آن که شما معمولا رفتاری دوستانه و بخشنده دارید و سخت نمی گیرید، اما افرادی که به ویژه تقاضاهای زیاد داشته باشند یا از خود راضی باشند، باعث می شوند گارد خود را بالا بگیرید. شما روابط وفادارانه و باثبات را دوست دارید که در آن بتوانید این آزادی را داشته باشید که یک یا دو هفته (یا حتی ماه) را که سرتان شلوغ است، غیبتان بزند و دوباره ارتباط برقرار کنید، انگار زمانی نگذشته است.

افرادی که دائما به شما پیامک می دهند یا به حریم شخصیتان تجاوز می کنند، اغلب باعث می شوند احساس تردید و ناخوشایند داشته باشید.

23) خوشی های ساده به شما لذت فراوان می دهند

شما باور دارید زندگی از هزاران لحظه باارزش تشکیل شده است که افراد دیگر به علت شتاب خود در زندگی، متوجه آن ها نمی شوند. از غلت خوردن یک شبنم روی برگ های یک گل گرفته تا مزه بستنی در یک روز داغ تابستانی، شما سعی می کنید از تمام جزئیات و لحظاتی که زندگی را ارزشمند می کنند، لذت ببرید.

24) در درک و مشاهده پتانسیل خود مشکل دارید

شما برای پیشبینی و مشاهده پتانسیل و توانمندی های خود مشکل دارید. شما در لحظه زندگی می کنید و تمام تلاشتان لذت از چیزی است که زندگی پیشکش می کند. اما همیشه نمی دانید که چطور سال های بعدی زندگی خود را پیشبینی کنید.

شما استعدادها و توانمندی های بی نظیری دارید که از آن به شکل بسیار موثری می توانید استفاده کنید اما اغلب باید یکی از دوستانتان کمک کند تا متوجه بسیاری از نقاط قوت خود شوید.

پیشنهاد می کنیم برای شناخت بیشتر خود مطالب فهرست افراد مشهور با تیپ شخصیتی ISFJ، شخصیت داستانی با تیپ شخصیتی ISFJ و عملکرد تیمی شخصیت ISFJ در تیم سازی را نیز مطالعه کنید.


mbti (ام بی تی آی) شخصیت شناسی توسعه فردی مدیریت استعداد خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.