بر اساس تیپ شخصیتی مایرز بریگز خود از کدام فلسفه ژاپنی بیشتر خوشتان خواهد آمد

1402/06/15 9:00 PM - 7 ماه قبل


همیشه توجه به فلسفه هایی که افراد در زندگی خود به آن ها عقیده دارند، جالب است. چیزهای زیادی روی رویکرد ما در زندگی تاثیر می گذارند از مذهب و تیپ شخصیتی گرفته تا فرهنگ مان.

در ژاپن، مردم از فلسفه های باستانی در زندگی روزمره خود استفاده می کنند. این فلسفه ها بینش افراد را بیشتر می کند تا بتوانند راضی تر، آرام تر، مهربان تر و صبورتر باشند. کافی است تا بخشی از فلسفه های ژاپنی را در زندگی خود به کار بگیرید تا ببینید چه تاثیری روی نحوه تفکر شما می گذارند. این مفاهیم همچنین مزایای دیگری دارند از نحوه مقابله با موقعیت های سخت گرفته تا توجه به عیوب خودتان. 

در این مقاله قصد داریم بررسی کنیم هر تیپ مایرز بریگز از کدام فلسفه ژاپنی بیشتر از همه خوشش خواهد آمد. توصیه می کنیم تمام متن را بدون توجه به تیپ شخصیتی خود مطالعه کنید. چون تمام ایده های مطرح شده در این مقاله ارزشمند هستند و به خودی خود می توانند زندگی شما را تغییر دهند. پس تا انتها همراهمان بمانید.

اما قبل از شروع اگر از تیپ شخصیتی خود مطمئن نیستید می توانید در تست MBTI تست و تایپ شرکت کرده و گزارش کامل آن را نیز دریافت کنید.

تیپ شخصیتی ENFP – فلسفه اوبایتوری

فلسفه ژاپنی اوبیاتوری زیبایی و اهمیت تفاوت های فردی را جشن می گیرد. در زبان کانجی، کاراکترهای اوبایتوری از 4 درخت تشکیل شده اند؛ گیلاس، آلو، هلو و زردالو. تمرکز اوبایتوری روی جشن گرفتن بی همتایی هر درخت و میوه آن است که تمام آن ها در خدمت هدفی بوده و به خودی خود زیبا هستند.

تمرکز این مفهوم روی مقایسه نکردن است. این فلسفه ما را تشویق می کند که استعدادهای متفاوت خود را تحسین کنیم و تفاوت هایمان از سایرین را جشن بگیریم. مانند شکوفه های متفاوت هر درخت، هر کدام از ما بی همتا هستیم و چیزی خاص برای عرضه داریم. تمام کاری که می توانیم انجام دهیم تمرکز روی رشد خودمان است.

افراد با شخصیت ENFP عاشق تفاوت بین افراد و ظرافت هایی هستند که آن ها را بی همتا می کنند. فلسفه اوبایتوری ما را تشویق می کند که تفاوت هایی که در یکدیگر پیدا می کنیم تحسین کرده و به جای هم شکل بودن، بی همتایی را جشم بگیریم.

اوبایتوری مفهومی است که ENFPها به صورت ذاتی دوست دارند آن را جشن بگیرند و از آن استفاده کنند. اما چنین رویکردی به ویژه در ENFPهای سالم دیده می شود که با جنبه احساسی درون ریز خود در تماس هستند.

مقاله چطور هر تیپ مایرز بریگز توجه خود به سایرین را نشان می دهد – قسمت اول را نیز مطالعه کنید.

تیپ شخصیتی ESFP – فلسفه شیزن

شیزن یک اصل ژاپنی است که می توان آن را به معنای طبیعت و تعامل های هماهنگ و خودجوش بین تمام موجودات زنده ترجمه کرد. فلسفه شیزن ما را تشویق می کند که از جریان طبیعی و نظم دنیا آگاه باشیم، از هر چیزی که سر راهمان قرار می گیرد استقبال کنیم و در هر لحظه حاضر و پذیرا باشیم. طبیعت همیشه در حال تغییر، سازش و تحول است و ما هم باید همینطور باشیم!

افراد با شخصیت ESFP به شکل های گوناگون جذب طبیعت می شوند. خواه شرکت در فعالیت های طبیعت گردی، تحسین زیبایی برگ های در یک پیاده روی پاییزی باشد یا وقت گذرانی در طبیعت تنها برای تحسین گستردگی و وسعت جهان.

ESFPها به صورت ذاتی از لحظه حال استقبال می کنند، به حواس خود توجه دارند و به جزئیات جهان طبیعی اطراف خود دقت می کنند. این تیپ های شخصیتی مفهوم فلسفه شیزن را دوست دارند، چون آن ها را تشویق می کند با تغییرات زندگی سازش کنند و مقاومت نسبت به آن نشان ندهند، موضوعی که کلید یک زندگی شاد است.

همچنین این فلسفه به ESFPها یادآوری می کند که آن ها بخشی از یک چیز به مراتب بزرگتر هستند. یعنی حضور آن ها معنادار است و هدف بی همتایی در این دنیا دارند. شیزن عشق ذاتی ESFPها به طبیعت، هارمونی، خودجوش بودن و معنا داشتن را لمس می کند.

نگاهی به مقاله هر تیپ شخصیتی مایرز بریگز سایرین را چطور متقاعد به انجام کاری می کند – قسمت اول نیز بیاندازید.

تیپ شخصیتی ENTP - فلسفه فوکینسی

فوکینسی مفهومی است که از زیبایی چیزهای غیرعادی و نامتقارن صحبت می کند. هر چیزی از مردم و طبیعت گرفته تا روابط، دائما در حال تحول هستند. فلسفه فوکینسی بر اهمیت متفاوت بودن نسبت به هنجارها و تفکر خلاقانه تاکید دارد. فلسفه فوکینسی چیزهای پیشبینی نشده، تنوع، خلاقیت و بی همتا بودن را جشن می گیرد.

افراد با تیپ شخصیت ENTP به صورت ذاتی جذب این مفهوم می شوند، چون گویای میل شدید آن ها به نوآوری و عبور از مرزها است. این تیپ های شخصیتی زمان آزمایش و محک زدن ایده های جدید رشد می کنند.

فلسفه فوکینسی از نیاز این افراد به خلاقیت و تنوع صحبت کرده و در همین حین به آن ها اهمیت انعطاف پذیری و تغییر را یادآوری می کند. این فلسفه همان چیزی است که ENTPها به صورت ذاتی ارزشمند می دانند. مفهوم فلسفه فوکینسی در ذات خود به معنای استقبال از ناشناخته ها و جشن گرفتن تفاوت ها است به جای تلاش برای پیروی از یک استاندارد از پیش تعریف شده. فوکینسی مفهومی است که ENTPها به راحتی می توانند آن را بپذیرند و طبق آن زندگی کنند. برای اینکه بهتر این تیپ شخصیتی ام بی تی آی را بشناسید، مقاله 24 نشانه که مشخص میکند تیپ شخصیتی شما ENTP است را مطالعه کنید.

تیپ شخصیتی ESTP – فلسفه داتسوزوکو

داتسوزوکو به معنای دور شدن از قراردادها و انتظارها است. فلسفه داتسوزوکو ما را تشویق می کند روزمرگی های خود، الگوهای فرسوده و عادت ها را رها کنیم تا بتوانیم یک زندگی واقعی تر داشته باشیم. در مفهوم فلسفه داتسوزوکو افراد به فرار از روتین های روزمره و بررسی یک مسیر جدید تشویق می شوند. این فلسفه اهمیت پیدا کردن ماجراجویی و خلاق بودن را نشان می دهد.

این اصل از نیاز تیپ شخصیت ESTP به تغییر و تنوع صحبت می کند. این افراد به صورت ذاتی به سمت نحوه متفاوت انجام کارها کشیده می شوند و شعار آن ها در زندگی این است «هر چیزی را یک مرتبه امتحان کنید.»

ESTPها از ایده فرار از کارهای خسته کننده و یکنواخت استقبال می کنند و دوست ندارند بیش از حد یک نوع شغل، فعالیت یا کار دیگر را انجام دهند و نیاز به تغییر دارند. داتسوزوکو فلسفه ای است که این تیپ های شخصیتی به صورت ذاتی از آن استقبال می کنند. این فلسفه با نیاز ESTP به ریسک کردن، ماجراجو بودن و محک زدن چیزهای جدید، همخوانی دارد. برای اینکه بهتر این تیپ شخصیتی ام بی تی آی را بشناسید، مقاله 24 نشانه که مشخص میکند تیپ شخصیتی شما ESTP است را مطالعه کنید..

تیپ شخصیتی INFP – فلسفه مونو نو آواری

مونو نو آواری مفهوم تحسین زیبایی و غم زندگی و همچنین درک طبیعت موقت تمام چیزها است. فلسفه مونونوآواری ما را تشویق می کند که شادی و رنج را به عنوان دو بخش از یک چرخه ضروری بپذیریم و آگاهانه با هر دو روبرو شویم.

فلسفه مونونوآواری از ما می خواهد با چیزهای مختلف، مردم و شرایط همدلی کنیم و از عبور ناگریز آن ها آگاه باشیم. افراد با تیپ شخصیت INFP به صورت ذاتی جذب این مفهوم می شوند، چون از نیازشان برای اصیل بودن و عمق در زندگی صحبت می کند.

INFPها میل شدیدی به پیدا کردن معنا و درک دارند و مونو نو آواری آن ها را تشویق می کند که با یک نگاه همدلانه به زندگی نگاه کنند. زمانی که از طبیعت موقت تمام چیزها آگاه باشید، هر لحظه معنای غنی خود را دارد. هر فرد زمانی که با همدلی به او نگاه می کنید، ارزشمند است و زیبایی، درد، لذت و غم او را می بینید.

این مفهوم به INFPها کمک می کند طبیعت ذاتا حساس و احساسی خود را درک کنند. این فلسفه می تواند احساس بخشی از یک کل بودن و میل به خلاقیت را برانگیزد و باعث شود هر لحظه را تحسین کنید.

برای شناخت این تیپ مقاله 24 نشانه که مشخص می کنند تیپ شخصیتی شما INFP است را بخوانید.

تیپ شخصیتی ISFP – فلسفه وابی سابی

وابی سابی مفهومی است که از زیبایی کامل نبودن و پذیرفتن موقت بودن زندگی صحبت می کند. فلسفه وابی سابی ما را تشویق می کند جزئیات ظریف و تمام چیزهایی که شکستگی، درز و نقص دارند، تحسین کنیم. فلسفه وابی سابی به این تفکر اشاره می کند که هیچ چیز کامل نیست و هیچ چیزی کامل نخواهد بود.

این مفهوم ما را تشویق می کند زیبایی را در چیزهایی ببینیم که ناپدید خواهند شد، چیزهایی که موقت هستند. وابی سابی از ما دعوت می کند که در لحظه باشیم و کاملا بدانیم که این لحظه تمام خواهد شد.

افراد با تیپ شخصیت ISFP به صورت ذاتی جذب این مفهوم می شوند، چون از نگاه همراه با تحسین آن ها به زیبایی در چیزهایی که بسیاری از افراد نمی توانند متوجه آن باشند، حرف می زند. در حالی که از نظر سایرین شکستگی ها یا نقوص مایه شرم هستند، بسیاری از ISFPها زیبایی را در این عیوب پیدا می کنند.

آن ها می توانند سفری را که منجر به آن شکستگی شده است، بی همتا بودن هر عیب و خالص بودن نقص ها را تحسین کنند. این مفهوم برای طبیعت معناجوی تیپ شخصیتی ISFP جذاب است. آن ها عاشق این مفهوم خواهند شد که هیچ چیز قطعی یا تثبیت شده نیست، بلکه زندگی همیشه محل تغییر و تحول است.

این افراد به عنوان تیپ های ادراکی – حسی دوست دارند از لحظه استفاده کنند، چون همه ما در زندگی وقت محدودی داریم. وابی سابی این باور را بیان می کند که بسیاری از ISFPها همچنین زیبایی را که در نور و تاریکی، خوب و بد، شفایافته و بیمار پیدا می کنند، با سایرین به اشتراک می گذارند.

فلسفه ژاپنی وابی سابی ما را تشویق می کند خودمان و سایرین را بپذیریم و با خودمان و آن ها با مهربانی رفتار کنیم. تفکری که ISFPها واقعا می توانند آن را تحسین کنند.

برای شناخت این تیپ مقاله ویژگیهای رهبری تیپ شخصیتی ISFP را بخوانید.

تیپ شخصیتی INTP – فلسفه شوهاری

شوهاری به معنای «تعقیب کن، بگریز، اوج بگیر» است. تمرکز فلسفه شوهاری روی سه مرحله یادگیری به اسامی شو، ها و ری است. این فلسفه ما را تشویق می کند ابتدا به قوانین و اصول پایبند باشیم و از اساتید و متخصصان (شو) یاد بگیریم.

سپس به ما یاد می دهد پس از درک اصول (ها) از چارچوب های سنتی به کمک خلاقیت فاصله بگیریم. سومین مرحله (را) به معنای بیان این خلاقیت به شکلی است که شهودی و بی همتا باشیم.

افراد با شخصیت INTP، بیشتر از همه از کاوش و کنجکاوی استقبال می کنند، بنابراین تفکر شوهاری برایشان جذاب است. آن ها تفکر خلاقانه و چالش حل مشکلات را به شکلی متفاوت، ترجیح می دهند به پیروی از قوانین و قراردادهای سختگیرانه.

این افراد به کمک فلسفه شوهاری می توانند خلاقیت خود را بررسی کنند و در همین حین به سنت و اساتیدی که قبل از آن ها بوده است، احترام بگذارند. این مفهوم به آن ها کمک می کند بین زیر سوال بردن قوانین و هنجارهای فعلی تعادل ایجاد کنند و در همین حین آگاه باشند این قوانین و هنجارها ریشه در چه چیزی دارند.

INTPها به این دلیل جذب این مفهوم می شوند که به خلاقیت آن ها اجازه می دهد هدایت کننده شان باشد و در این مسیر از آزمایش و خطا استقبال کنند. این فلسفه چارچوبی را فراهم می کند که بتوانند توسط آن نیاز خود به کاوش را با میلی که به درک دارند، ترکیب کنند.

برای شناخت این تیپ مقاله ویژگیهای رهبری تیپ شخصیتی INTP را بخوانید. 

تیپ شخصیتی ISTP – فلسفه شین جی تای

شین جی تای مفهومی است که از تعادل بین عمل و عکس العمل صحبت می کند. ترجمه شین جی تای «ذهن، تکنیک، بدن» است و فلسفه شین جی تای ما را تشویق می کند از روابط بین دنیای درون و محیط بیرون آگاه باشیم. تفکر شین جی تای ما را تشویق می کند هارمونی را در خودمان با توجه کردن به تمام جنبه های وجودمان، پیدا کنیم.

  • عبارت شین نشان دهنده ذهن، قلب و روح است.
  • جی مهارت، دانش و تجربه را نشان می دهد.
  • تای نشان دهنده تلاش فیزیکی و بدن است.

 فلسفه شین جی تای اغلب در هنرهای رزمی استفاده می شود و از افراد می خواهد در تماس با تمام این سه بخش از وجود خود باشند. اگر شین از تعادل خارج شود، سایر بخش ها بی معنا خواهند بود. اگر تای از تعادل خارج شود، خواسته های شین از دسترس به دور است.

مفهوم شین جی تای به افراد با تیپ شخصیت ISTP اجازه می دهد دنبال یک تعادل هماهنگ بین دنیای بیرون و درون خود باشند. این فلسفه از نیاز به عمل کردن و همچنین اندیشیدن صحبت می کند و به این شخصیت ها اجازه می دهد ذهن های تحلیلگر خود و همچنین قوای جسمی شان را تقویت کنند.

ISTPها به عنوان متفکران تحلیلگر، برای پردازش های ذهنی ارزش قائل می شوند و به عنوان افراد ادراکی – حسی نیز دوست دارند با دنیای اطراف خود تعامل فیزیکی داشته باشند. آن ها با توجه به فلسفه شین جی تای می توانند یک نقشه راه واضح برای پیدا کردن تعادل بین فکر و عمل داشته باشند که اجازه می دهد زندگی صادقانه و هدفمندی را در پیش بگیرند.

با مطالعه مقاله 24 نشانه که مشخص می کنند تیپ شخصیتی شما ISTP است، این تیپ ها را بهتر بشناسید.

تیپ شخصیتی ENFJ – فلسفه اوموییاری

ترجمه تحت اللفظی اوموییاری «ملاحظه سایرین» است. فلسفه اوموییاری یعنی به نیازها و احساسات اطرافیان خود دقت کنیم، حتی اگر مستقیما برایمان نفعی ندارد. فلسفه اوموییاری ما را تشویق می کند به فراتر از خواسته های خود بیاندیشیم و به تاثیر تصمیم هایمان روی اطرافیانمان فکر کنیم.

زمانی که در ژاپن گرما و حمایت شخصی فردی را حس می کنید، اغلب فلسفه «اوموییاری» او را حس می کنید. این مفهوم یعنی به سایرین تا کوچکترین جزئیاتشان دقت کنید تا آن ها بتوانند در هر کاری که انجام می دهید، نیت خیرتان را ببینند. 

افراد با شخصیت ENFJ در بهترین حالت خود به صورت ذاتی از این مفهوم استقبال می کنند. این فلسفه از نیاز آن ها برای هدف و ارتباط و همچنین میل به تاثیرگذاری مثبت روی دنیا، حرف می زند. اوموییاری این افراد را تشویق می کند که از شهود و ارزش های خود به عنوان راهنما استفاده کنند و نسبت به نیازهای اطرافیان خود حساس باشند.

این مفهوم برای ENFJها معنای بزرگی دارد، چون آن ها ایده شناخت صمیمانه افراد را دوست دارند تا بتوانند قبل از آن که خود او بگوید، نیازهایش را پیشبینی کرده و برآورده کنند. این فلسفه به روابط عمق و درک می بخشد، چیزی که ENFJها برای آن در تمام جوانب زندگی خود تلاش می کنند.

خواه یک غریبه در خیابان یا یک شریک زندگی بلندمدت باشد، اوموییاری این افراد را تشویق می کند حضور داشته باشند و به هر فردی که با او برخورد می کنند، با ملاحظه بنگرند. برای شناخت بیشتر این تیپ شخصیتی MBTI میتانید مقاله عملکرد تیمی شخصیت ENFJ در تیم سازی را مطالعه کنید. 

تیپ شخصیتی ESFJ – فلسفه اوموتایناشی

اوموتایناشی به معنای «روح مهمان نوازی» است. تمرکز فلسفه اوموتایناشی روی بخشندگی در وقت، تلاش و منابع خود است تا سایرین احساس خوشامد و تحسین شدن کنند. این مفهوم در ژاپن به عنوان یک شکل هنری تصور می شود، یعنی شیوه نشان دادن احترام به سایرین بدون این که در قبال آن انتظاری داشته باشید.

این مفهوم به معنای ایجاد یک فضای گرم مهمان نوازی است، حتی اگر افرادی که به آن ها کمک می کنید اصلا نشناسید.

افراد با تیپ شخصیت ESFJ به صورت ذاتی این مفهوم را دوست دارند، چون از میل آن ها به کمک کردن و قابل اعتماد بودن صحبت می کند. این افراد از فرصتی که باعث شوند سایرین احساس راحتی و امنیت کنند، لذت می برند و این مفهوم آن ها را تشویق می کند این کار را انجام دهند.

اوموتایناشی از میل طبیعی ESFJها به تاثیرگذاری مثبت روی جهان به کمک توجه به جزئیاتی صحبت می کند که باعث راحتی افراد می شود و همچنین لحظاتی که آن ها احساس راحتی و هماهنگی می کنند.

مقاله ویژگی های رهبری تیپ شخصیتی ESFJ   کمک میکند تا خصوصیات رهبری این تیپ را بدانید.

تیپ شخصیتی ENTJ – فلسفه ایکی گای

ایکی گای ترکیب دو کلمه «ایکی به معنای زندگی» و «گای به معنای ارزشمندی» است. فلسفه ایکی گای درباره پیدا کردن شورتان در زندگی و تعقیب آن برای یافتن معنا در زندگی است. فلسفه ایکی گای حول 4 ایده اصلی است:

  • پیدا کردن چیزی که دوست دارید.
  • پیدا کردن چیزی که در آن خوب هستید.
  • پیدا کردن چیزی که بتوانید بابت آن پول بگیرید.
  • پیدا کردن چیزی که دنیا به آن نیاز دارد.

افراد با تیپ شخصیت ENTJ به دلیل میل طبیعی خود به ترکیب تمام این 4 اصل در زندگی، جذب مفهوم ایکی گای می شوند. انگیزه آن ها در زندگی این است که پتانسیل خود را بدانند و به بهترین نسخه خودشان تبدیل شوند.

اما گاهی ENTJها می توانند بیش از حد روی اهداف شغلی تمرکز کنند که از یاد ببرند چه چیزی آن ها را شاد می کند. گرچه زمانی که این افراد به فلسفه ایکی گای دقت کنند، می توانند مطمئن باشند که زندگی خود را حول چیزهایی پیش می برند که به آن ها رضایت و لذت خالص و همچنین ثبات مالی می دهد.

این شخصیت ها همچنین می توانند مطمئن شوند که از مهارت های خود به نفع سایرین نیز استفاده می کنند و تاثیر ماندگاری روی دنیا به جا می گذارند. میتوانید با مطالعه مقاله 24 نشانه که مشخص میکند تیپ شخصیتی شما ENTJ است - قسمت اول این تیپ شخصیتی MBTI را بیشتر بشناسید. 

تیپ شخصیتی ESTJ – فلسفه موتای نای

موتای نای یک اصطلاح ژاپنی با ترجمه تقریبی «اسراف نکن، نخواه» است. فلسفه موتای نای مردم را تشویق می کند منابع را تحسین کنند، به آن ها احترام بگذارند و از آن ها به موثرترین شکل ممکن استفاده کنند. این فلسفه درباره درک ارزش چیزهای مختلف از جمله زمان و انرژی و همچنین متعلقات مادی است.

برای افراد با شخصیت ESTJ احتمالا این مفهوم جذاب است، چون از میل آن ها به حداکثر استفاده از هر منبعی که در اختیار دارند صحبت می کند. این افراد زمان برنامه ریزی برای وقت خود، تعامل با افراد و استفاده از ابزار و پول، حس مسئولیت پذیری شدیدی دارند.

 فلسفه موتای نای ESTJها را تشویق می کند که از منابع خود به بهره ورترین شکل ممکن استفاده کنند، امری که آن ها به صورت ذاتی ارزشمند می دانند. این تیپ ها در همین حین همچنین اهمیت احترام و ارزشمند دانستن پول خود و هدایای طبیعت را درک می کنند. این فلسفه جزو مفاهیمی است که ESTJها احتمالا در سراسر زندگی خود به کار گرفته اند، بدون آن که حتی متوجه آن باشند! با مطالعه مقاله ویژگیهای رهبری تیپ شخصیتی ESTJ این تیپ شخصیتی تست MBTI را بهتر بشناسید.

تیپ شخصیتی INFJ – فلسفه یوگن

یوگن مفهومی است که در ادبیات کلاسیک ژاپن ریشه دارد. فلسفه یوگن مرتبط با ایده زیبایی است اما معنای به مراتب عمیق تری دارد. فلسفه یوگن از عمق نهان زیبایی صحبت می کند و این که چطور آن را در تمام جوانب زندگی می توان تجربه کرد.

فلسفه ژاپنی یوگن افراد را تشویق می کند به فراتر از آن چه چشمانشان می بیند دقت کنند و چیزهای غیرملموس را تحسین کنند. فلسفه یوگن زیبایی را در چیزهای مرموز و انتزاعی می بیند، زیبایی در رنج، اندوه، مسائل عرفانی و خود هستی.

افراد با تیپ شخصیت INFJ، به این دلیل جذب مفهوم مورد نظر می شوند که از میل آن ها به درک عمیق تر زندگی و پیچیدگی هایش صحبت می کند. INFJها اغلب در جستجوی جواب ها و معانی به فراتر از دنیای فیزیکی نگاه می کنند و یوگن به آن ها یادآوری می کند که زیبایی و شگفتی در چیزهایی وجود دارد که سایرین نمی بینند.

فلسفه یوگن این تیپ ها را تشویق می کند به جستجوی شگفتی ها و معانی ناملموس مخفی زندگی ادامه دهند. INFJها با استفاده از فلسفه یوگن می توانند خودشان و جهان اطرافشان را درک کنند. برای شناخت بیشتر این شخصیت ام بی تی آی ، مقاله 24 نشانه که مشخص میکند تیپ شخصیتی شما INFJ است را مطالعه کنید.

تیپ شخصیتی ISFJ – فلسفه گامان

گامان در زبان ژاپنی به معنای «تحمل چیز ظاهرا غیرقابل تحمل با صبر و شرافت» است. فلسفه گامان از استقامت، جدیت و تکیه به توانایی های شخصی در مواجه شدن با سختی ها صحبت می کند. گامان اشاره می کند که مهم نیست چیزی چقدر دشوار به نظر برسد، شما می توانید با آرامش، کنترل خود و نگاهی جدی به آن بنگرید.

تیپ های شخصیت ISFJ ممکن است جذب این مفهوم شوند، چون آن ها برای صبر، عملگرایی و مسئولیت پذیری ارزش قائل می شوند. این افراد به حمایت و حفاظت از سایرین، توجه به نیازها، بیشتر از خود مایه گذاشتن و ایجاد یک زندگی پایدار و ثابت، ایمان دارند.

ISFJها به جای آن که تحت تاثیر آشفتگی های احساسی خود باشند (احساساتی که مانند هر فرد دیگری حس می کنند)، تمرکز خود را روی ایجاد آیین و روتین هایی می گذارند که در زمان طوفان و سختی ها، برایشان ثبات و آرامش به همراه داشته باشد.

این افراد اغلب به واسطه صبر، مهربانی و رحمت خود زمان مواجه شدن با شرایط سخت شهرت دارند. بنابراین فلسفه گامان ممکن است به آن ها قدرتی که در مواجه شدن با سختی ها دارند، یادآوری کند. ISFJها با استفاده از این مفهوم می توانند به یاد داشته باشند که چه توانایی برای مدیریت هر چالشی که در مسیرشان قرار گیرد، دارند.

تیپ شخصیتی INTJ - فلسفه سایجاکو

سایجاکو مفهومی است که از ایده «تفکر خاموش» یا «سکون درونی» صحبت می کند. فلسفه سایجاکو به این حالت اشاره می کند که کاملا به افکار و ایده های خود آگاه باشید و اجازه دهید تمام اطلاعات اطراف به ذهنتان وارد شوند، بدون این که بر شما غلبه کنند.

فلسفه سایجاکو به ما یادآوری می کند که ما روح تمام نشدنی داریم و طوفان های اطراف نمی توانند به ما غلبه کنند. این فلسفه افراد را تشویق می کند به جای واکنش شدید نشان دادن به احساسات یا اسیر آن ها شدن، یک گام به عقب برگردند، آرامش و سکوت را در دل خود ایجاد کنند و با قوای درونی و منطق به جلو پیش بروند.

این مفهوم برای افراد با تیپ شخصیت INTJ جذاب است چون این تفکر را دوست دارند که بدون توجه به وقایع بیرون، بتوانند آرامش درون را حفظ کنند. سایجاکو به ما اهمیت آرام ماندن، حفظ تمرکز و آمادگی برای اقدام در صورت لزوم را یادآوری می کند.

استفاده از این فلسفه یعنی استفاده از آرامش و متانت، حتی زمانی که زندگی غیرقابل پیشبینی و خارج از کنترل حس می شود. این مفهوم INTJها را تشویق می کند از درونی ترین افکار و احساسات خود آگاه باشند و در همین حین از قدرت منطق و تحلیل نیز استفاده کنند.

مقاله 10 چیزی که افراد در مورد تیپ های شخصیتی INTJ اشتباه متوجه شده اند، کمک می کند این تیپ ها را بهتر بشناسید.

تیپ شخصیتی ISTJ – فلسفه کایزن

کایزن یک اصطلاح ژاپنی به معنای «پیشرفت مداوم» است. فلسفه کایزن به تفکر تلاش مداوم برای بهتر شدن، همیشه اصلاح کردن و تغییر دادن فرآیندها اشاره می کند تا به حداکثر کارآیی برسیم. با وجود این فلسفه کایزن به این معنا نیست که در فرآیندها تغییرات ناگهانی و بزرگی ایجاد کنیم بلکه ما را تشویق می کند که هر روز 1 درصد از زندگی خود بهتر استفاده کنیم. این فلسفه حول این باور است که تغییرات کوچک و ادامه دار می توانند به مرور زمان پیشرفت های عظیمی به همراه آورند. کایزن فلسفه ای واقع گرایانه است، نه یک گلوله جادویی یا مسیری که یک شبه ما را به موفقیت برساند.

افراد با تیپ شخصیت ISTJ، ممکن است جذب این مفهوم شوند، چون آن ها برای نظم، ترتیب و ساختار ارزش قائل می شوند. کایزن به آن ها یادآوری می کند که در زندگی خود در آن واحد نیازی نیست همه چیز را کامل کنند، بلکه پیشرفت با تغییرات ریز و جزئیات کوچک در هر روز برای بهتر شدن، رقم می خورد.

این فلسفه به صورت ذاتی برای طبیعت جزئیات گرا و نظری ISTJها جالب است. آن ها با استفاده از فلسفه کایزن می توانند از این حقیقت آرام بگیرند که حتی گام های کوچکی که به سمت پیشرفت بر می دارند، به مرور زمان جمع خواهند شد.

فلسفه ژاپنی کایزن خوشبینی و رشد مداوم را یادآوری می کند، ویژگی هایی که تیپ های ISTJ می توانند تحسین کنند و از خود نشان دهند. با مطالعه مقاله سازگاری تیپ شخصیتی ISTJ با دیگر تیپ های شخصیتی MBTI را مطالعه کنید.


mbti (ام بی تی آی) شخصیت شناسی توسعه فردی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.