چه چیزی بر اساس تیپ MBTI شما باعث خواهد شد از نظر احساسی سرد شوید

1403/05/16 6:43 PM - 2 ماه قبل


در زندگی خود در حال جستجو بودید و فکر می کنید که فردی را که می خواستید به والدین خود معرفی کنید، پیدا کرده اید اما ناگهان چیزی عوض می شود. علت آن را نمی توانید متوجه شوید، اما ناگهان حرارت درون شما افت می کند و از نظر احساسی سرد می شوید. واقعا چه چیزی باعث شده است چنین احساسی داشته باشید؟ به نظر ما علت آن تیپ شخصیتی شما است. بنابراین در این مقاله می گوییم چه چیزی بر اساس تیپ MBTI شما باعث خواهد شد از نظر احساسی سرد شوید. همراهمان بمانید. قبل از شروع اگر از تیپ شخصیتی خود مطمئن نیستید، می توانید در تست ام بی تی آی تست و تایپ شرکت کرده و گزارش کامل آن را نیز دریافت کنید.

تیپ شخصیتی ISTJ: غیبت و شایعه پراکنی

اگر فردی که با او قرار می گذارید درباره دوست مشترکتان غیبت یا شایعه پراکنی کند، همه چیز برای شما تمام شده است. تبریک می گوییم، چون از نظر احساسی سرد شده اید! افراد با تیپ شخصیتی ISTJ برای صداقت و ارتباط رک ارزش قائل می شوند، بنابراین علاقه خود را به فردی که شایعه پراکنی یا غیبت می کند، از دست می دهند. شما به وفاداری این افراد نیز شک خواهید کرد که به معنای پایان رابطه خواهد بود.

این تیپ ها در حالت ناسالم خود ویژگی های زیر را دارند:

تیپ شخصیتی ISTP: کسل کننده بودن

روابط از نظر افراد با تیپ شخصیتی ISTP باید سرگرم کننده باشد، نه کسل کننده و در قالب نمایشی که بارها تکرار می شود. اگر پارتنر شما می خواهد همیشه روی مبل لم بدهید و فیلم ببینید، اما شما آرزوی قرارهای هیجان انگیز و همراه با ماجراجویی دارید، خودتان را برای اسیر شدن در چرخه گرم و سرد شدن از نظر احساسی آماده کنید.

خود را با پس از خواندن مقاله زیر بهتر بشناسید:

تیپ شخصیتی ISFJ: احساس شرمندگی یا خجالت

برای شما به عنوان تیپ شخصیتی ISFJ راحت نیست که احساسات خودتان را ابراز کنید. درست می گوییم؟ به همین علت اگر فردی زمانی که با او (در نهایت) درددل کرده و احساسات خود را ابراز می کنید، شما را مسخره کند یا احساساتتان را قبول نکند یا حتی آن ها را سعی کند نادیده بگیرد، سخت به دل می گیرید. اگر فردی احساسات شما را معتبر نشناسد، احساس شما به او خیلی سریع از بین خواهد رفت.

به کمک مقاله زیر این تیپ ها را بهتر بشناسید:

تیپ شخصیتی ISFP: توجه بیش از حد به زندگی شخصی

افراد با تیپ شخصیتی ISFP فوق العاده تودار هستند، یعنی نمی خواهید تمام جنبه های زندگی خود را با سایرین در میان بگذارید. بنابراین واقعا دوست ندارید کسی که با او قرار می گذارید نقش پلیس را بازی کرده و سعی کند بزرگترین رازهای شما را بفهمد. اگر چنین فردی به شما پیشنهاد دهد رمز عبور اینستاگرام خود را به یکدیگر بدهید، او را بلاک خواهید کرد.

مقاله زیر را برای درک خصوصیات خود حتما بخوانید:

تیپ شخصیتی INFJ: صحبت درباره چیزهای بی اهمیت و گپ زدن عادی

افراد با تیپ شخصیتی INFJ عمیق و درون نگر هستند. بنابراین به عنوان چنین شخصیتی آخرین چیزی که دوست دارید این است که طرف مقابلتان در قرارها درباره هوا، آخرین شایعات درباره بازیگران زن یا خوب بودن غذایتان صحبت کند. اگر گفتگوی شما با او هرگز عمق پیدا نکند، احساسات شما خیلی زودتر از آنکه بخواهید بگویید «میشه لطفا درباره چیزی معنادار صحبت کنیم؟»، سرد خواهد شد.

برای شناخت بیشتر این تیپ ها، مقاله زیر را مطالعه کنید:

تیپ شخصیتی INFP: راضی کردن مردم

گرچه به عنوان تیپ شخصیتی INFP برای مردمی که برای روابط خود تلاش می کنند ارزش قال می شوید، اما زمانی که بیش از حد بخواهند شما را راضی نگه دارند احساس خجالت می کنید. آیا طرف مقابل زمانی که واقعا منظورش «نه» است، «آره» می گوید؟ شما زودتر از آنکه او بتواند بگوید «خداحفظ»، احساس خود را به او خفه می کنید. شما فداکاری نمی خواهید، بلکه یک رابطه متقابل و دوطرفه می خواهید.

این افراد را با کمک مقاله زیر بهتر می شناسید:

تیپ شخصیتی INTJ: تجاوز به حریم شما

به عنوان تیپ شخصیتی INTJ فکر می کنید که تعیین بعضی مرزهای شخصی در رابطه نوعی احترام به خود است که جلوی اینکه سایرین از روی شما رد شوند، می گیرد. زمانی که فردی که با او قرار می گذارید از مرزهای شخصی شما عبور می کند، خیلی زود لغو می شود. مانند اینکه زمانی که گفته اید سرتان شلوغ است، زنگ خانه شما را بزند. در چنین شرایطی بدون اینکه فکر کنید اشتباه می کنید، علاقه خود به او را از دست می دهید. وقت آن است که شماره اش را پاک کنید!

این تیپ ها را کمک مقاله زیر بیشتر بشناسید:

تیپ شخصیتی INTP: نصیحت بدون آنکه خواسته باشید

افراد با تیپ شخصیتی INTP گیچ کننده اند، به نحوی که بدون توجه به کاری که طرف مقابل انجام می دهد (لطفا عصبانی نشوید)، ممکن است دمدمی مزاج باشند و از نظر احساسی سرد و گرم شوند. اما این به این معنی نیست که نصیحت و نظر سایرین را نمی پذیرید، البته تا زمانی که خودتان آن را خواسته باشید! به عنوان چنین تیپ شخصیتی زمانی که فردی که با او قرار می گذارید چنین جمله ای بگوید «باید این کار را انجام دهی»، رابطه شما تمام خواهد شد!

این شخصیت ها را با مطالعه مقاله زیر بهتر بشناسید

تیپ شخصیتی ESTP: قضاوت شدن

به تیپ شخصیتی ESTP رسیدیم، منتقدی که از انتقاد نفرت دارد. پارتنر شما ممکن است زمانی که تصادفا شما را قضاوت می کند یا باعث می شود احساس کنید به اندازه کافی خوب نیستید، متوجه این موضوع نباشد. اما خیلی زود زمانی که بدون تردید او را کنار بگذارید، متوجه خواهد شد. برگشتی در کار نخواهد بود.

به کمک مقاله زیر این شخصیت ها را بهتر بشناسید:

تیپ شخصیتی ESTJ: تنبلی

زمانی که پارتنر شما به جای کمک در کارهای خانه به شما روی مبل دراز بکشد یا به نظر برسد که برای رسیدن به اهداف خود انرژی ندارد، روی اعصاب شما خواهد رفت. شما به عنوان تیپ شخصیتی ESTJ، فردی سخت کوش هستید که از وقت تلف کنی خودداری می کنید. اگر فردی نتواند انرژی در سطح شما داشته باشد، مناسب شما نیست. به همین سادگی.

مقاله زیر برای شناخت بهتر این افراد نوشته شده است:

تیپ شخصیتی ESFP: جدی بودن

شما به عنوان تیپ شخصیتی ESFP، جدی بودن را زمانی که لازم است می پسندید. اما جدی بودن داریم تا جدی بودن. شما دوست ندارید پارتنرتان به این دلیل ناراحتتان کند که نمی تواند همه چیز را جدی نگیرد. شما برای جوک های خود نیاز به مخاطب دارید، وگرنه قرار گذشتن با دیگران چه معنایی دارد؟ افراد که باعث شوند رفتار احمقانه و خنده داری داشته باشید، شما را به آن ها علاقه مند نگه خواهد داشت. نه کسانی که توی ذوق بقیه می زنند.

این تیپ ها خصوصیات احتمالی زیر را دارند:

تیپ شخصیتی ESFJ: کسانی که حرف دیگران را قطع می کنند

هیچ چیز برای شما به عنوان تیپ شخصیتی ESFJ بدتر از این نیست که در حال گفتن یک داستان خنده دار باشید و پارتنرتان قبل از آنکه حرف هایتان تمام شود، آن را قطع کند. شما اصلا دوست ندارید با افرادی وقت بگذارید که خود را کانون توجه قرار دهند و باعث شوند در سایه قرار بگیرید. اینطور نیست که بخواهید نگاه همه فقط روی شما باشد، بلکه می خواهید همه کمی در مرکز توجه باشند. همه چیز باید منصفانه باشد و زمانی که طرف مقابل چنین چیزی را درک نکند، احساسات شما خاموش می شوند.

برای درک بهتر روابط خود مقاله زیر را بخوانید:

تیپ شخصیتی ENFP: منفی گرایی

به عنوان تیپ شخصیتی ENFP، عضو مهم تیم هستید و در افزایش روحیه و تشویق اطرافیان خود استعداد دارید. بنابراین اگر با کسی قرار بگذارید که دائما ناله کند، خیلی سریع از او فاصله می گیرید. اما از طرفی با توجه به اینکه حلال مشکلات هستید، احتمالا قبل از اینکه با او خداحافظی کنید، بخواهید کمک کنید نیمه پر لیوان را نیز ببیند.

این شخصیت ها را با خواندن مقاله زیر بهتر درک کنید:

تیپ شخصیتی ENFJ: رد شدن

به عنوان تیپ شخصیتی ENFJ برای رسیدن به اهداف خود تلاش می کنید و با همه چیز پرشور برخورد می کنید. زمانی که بحث عاشقی پیش می آید، برای برداشتن گام اول هیچ تردیدی به دل راه نمی دهید و احساس خود را به طرف مقابل می گویید. اگر او با شدت مشابه واکنشی نشان ندهد، در یک چشم به هم زدن فراموشش خواهید کرد. نفر بعدی!  

این تیپ ها را با خواندن مقاله زیر بیشتر می شناسید:

تیپ شخصیتی ENTP: مدیریت خرد

آزادی یکی از مهم ترین چیزهایی است که افراد با تیپ شخصیتی ENTP برای شاد بودن به آن نیاز دارند. اگر پارتنر شما سعی کند شما را مدیریت کند، سرتان نق بزند، شما را محدود کرده یا امر و نهی کند، احساس خفگی می کنید. شما دوست دارید ایده های خود را با طرف مقابل در میان بگذارید و رابطه نزدیکی شکل دهید، اما زمانی که رفتار کنترل کننده ای ببینید، سوت پایان رابطه را می زنید.

مقاله زیر کمک می کند این افراد خود را بهتر درک کنند:

تیپ شخصیتی ENTJ: فوران احساسات

چیز زیادی افراد با تیپ شخصیتی ENTJ را نمی ترساند، اما فوران احساسی واقعا برای آن ها ترسناک است. اگر طرف مقابل خیلی احساسی عمل کند یا در بین جمع کنترل خود را از دست بدهد، به جایی پناه خواهید برد و امیدوار خواهید بود کسی نفهمد شما با هم هستید. شما به رابطه ای نیاز دارید که در آن دو طرف قوی باشند نه با احساسات آبکی و انتظار دارید شریک زندگی تان به شکل بالغانه احساسات خود را کنترل کند.

برای درک روابط این تیپ ها مقاله زیر را بخوانید:


mbti (ام بی تی آی) شخصیت شناسی توسعه فردی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.