بر اساس تیپ شخصیتی MBTI خود در رزومه شغلی تان به چه مهارت های نرمی تاکید کنید

1403/06/03 9:33 PM - یک ماه قبل


در بازار کار پر رقابت امروزی، کارفرمایان بیشتر از گذشته دنبال افرادی می گردند که مهارت های نرم قابل توجهی داشته باشند. طبق نظرسنجی لینکدین در سال 2019، 89درصد مسئولان استخدام اعلام کردند علت رد درخواست استخدام افراد، نداشتن مهارت های نرم است. به عبارت دیگر اگر دنبال شغل جدید می گردید، مهم است در رزومه شغلی خود بر این مهارت ها تاکید کنید تا از رقبا متمایز باشید.

بدون تردید مهارت های نرم بسیار زیاد هستند. فهرست طولانی از مهارت هایی وجود دارد که در این دسته قرار می گیرند مانند برقراری ارتباط، کار تیمی، سازش پذیری، خلاقیت، حل مشکل، همکاری، متقاعدسازی و مدیریت زمان. شما ممکن است تمام این مهارت های نرم را نداشته باشید اما تضمین می کنیم تعدادی از آن ها را دارید.

چون هر تیپ شخصیتی مهارت های نرم خاصی دارد که به صورت ذاتی در آن ها درخشان ظاهر می شود و سایرین ممکن است نیاز به پرورش این مهارت ها داشته باشند. بنابراین اگر مطمن نیستید در رزومه خود چه مهارتی را قید کنید، به تیپ شخصیتی خود نگاه کنید.

ما در این مقاله می گوییم بر اساس تیپ شخصیتی MBTI خود در رزومه شغلی تان به چه مهارت های نرمی تاکید کنید. پس همراهمان بمانید. قبل از شروع اگر از تیپ شخصیتی خود مطمئن نیستید، می توانید در تست ام بی تی آی تست و تایپ شرکت کرده و گزارش کامل آن را نیز دریافت کنید.

تیپ شخصیتی ISTJ: بازرس

افراد با تیپ شخصیتی ISTJ به واسطه عمل گرایی، مسئولیت پذیری و قابل اطمینان بودن خود شناخته می شوند. این افراد مهارت عالی در برنامه ریزی، نظم بخشیدن و اجرای وظایف با توجه بالا به جزئیات دارند. زمانی که رزومه خود را آماده می کنید، مثال هایی از توجه بالای خود به جزئیات، مهارت های سازمان دهی و توانایی مستقل کار کردن بزنید. چون کارفرمایان برای این مهارت ها بسیار ارزش قائل می شوند.

  • مهارت های نرمی که باید آن ها را برجسته کنید: اخلاق کاری، توجه به جزئیات، استدلال منطقی، سماجت، استقلال، نظم
  • مهارت های نرمی که باید توسعه دهید: انعطاف پذیری، نوآوری، تخصیص وظایف

این تیپ ها در حالت ناسالم خود ویژگی های زیر را دارند:

تیپ شخصیتی ISFJ: محافظ

افراد با تیپ شخصیتی ISFJ به واسطه قدرت همدلی، قابل اطمینان بودن و منطقی بودن خود شناخته می شوند. آن ها در ایجاد محیط های آرامش بخش و هماهنگ و کمک به سایرین مهارت بالایی دارند. زمان آماده سازی رزومه خود بر نشان دادن توانایی خود برای عملکرد خوب در تیم و حمایت از سایرین توجه کنید.

  • مهارت های نرمی که باید آن ها را برجسته کنید: همدلی، همکاری، قابل اعتماد بودن، صبر، تواضع، توجه به جزئیات
  • مهارت های نرمی که باید توسعه دهید: اعتماد به نفس، جسارت، رفع اختلاف

به کمک مقاله زیر این تیپ ها را بهتر بشناسید:

تیپ شخصیتی INFJ: مشاور

افراد با تیپ شخصیتی INFJ به واسطه بینش، مهربانی و خلاقیت خود شهرت دارند. آن ها عملکرد عالی در درک موقعیت های پیچیده و برقراری ارتباط عمیق با سایرین دارند. زمانی که می خواهید رزومه تان را آماده کنید بر توانایی خود بر حل مشکلات، برقراری ارتباط موثر و ارائه نظرهای خلاقانه برای انجام پروژه ها تاکید کنید.

  • مهارت های نرمی که باید آن ها را برجسته کنید: همدلی، قدرت برقراری ارتباط، حل مشکل، خلاقیت، شهود
  • مهارت های نرمی که باید توسعه دهید: جسارت، تخصیص وظایف، انتقادپذیری

برای شناخت بیشتر این تیپ ها، مقاله زیر را مطالعه کنید:

تیپ شخصیتی INTJ: برنامه ریز

افراد با تیپ شخصیتی INTJ به واسطه هوش، استقلال و تفکر استراتژیک و برنامه ریز خود شناخته می شوند. آن ها عملکردی عالی در تحلیل اطلاعات و پیداکردن راه حل های مبتکرانه دارند. زمان آماده کردن رزومه خود توانایی های استدلال منطقی و سازش پذیری خود را نشان دهید.

  • مهارت های نرمی که باید آن ها را برجسته کنید: تفکر منطقی، برنامه ریزی استراتژیک، سازش پذیری، استقلال، حل مشکل، به زیر سوال بردن، بیان متفاوت مفاهیم یا جملات
  • مهارت های نرمی که باید توسعه دهید: برقراری ارتباط، کار تیمی، همدلی

این تیپ ها را کمک مقاله زیر بیشتر بشناسید:

تیپ شخصیتی ISTP: هنرمند

تیپ شخصیتی ISTP به واسطه عملگرایی، سازش پذیری و رویکرد خود در برخورد مستقیم با مسائل شناخته می شود. این افراد عملکرد عالی در استفاده از مهارت های خود برای عیب یابی و رفع مشکلات دارند. زمان آماده کردن رزومه خود بر توانایی خود بر منطقی بودن و عمل گرایی و سازش پذیری تاکید کنید و همچنین تجربه های مستقیم و عینی که داشته اید.

  • مهارت های نرمی که باید آن ها را برجسته کنید: سازش پذیری، عیب یابی، تفکر منطقی، استقلال، صبر
  • مهارت های نرمی که باید توسعه دهید: برقراری ارتباط، کار تیمی، سماجت

خود را با پس از خواندن مقاله زیر بهتر بشناسید:

تیپ شخصیتی ISFP: آهنگساز

افراد با تیپ شخصیتی ISFP به واسطه خلاقیت، سازش پذیری و همدلی خود شناخته شده اند. آن ها عملکرد عالی در ابراز خود از طریق هنر و برقراری ارتباط عاطفی با سایرین دارند. زمانی که می خواهید رزومه خود را آماده کنید بر پروژه ها یا تجربه های خلاقانه ای که سازش شما با موقعیت های مختلف را نشان دهد، تاکید کنید.

  • مهارت های نرمی که باید آن ها را برجسته کنید: خلاقیت، سازش پذیری، همدلی، برقراری ارتباط
  • مهارت های نرمی که باید توسعه دهید: نظم، برنامه ریزی، نتیجه گرایی

مقاله زیر را برای درک خصوصیات خود حتما بخوانید:

تیپ شخصیتی INFP: شفادهنده

افراد با تیپ شخصیتی INFP به واسطه مهربانی، خلاقیت و ایده آلیسم بودن خود شناخته می شوند. آن ها عملکرد عالی در درک دیدگاه های سایرین و استفاده از خلاقیت خود در تغییر دادن شرایط دارند. زمانی که رزومه خود را آماده می کنید، بر تجربه هایی تاکید کنید که در آن ها قدرت همدلی خود را نشان داده و از مهارت های خلاقانه برای تاثیرگذاری مثبت استفاده کرده اید.

  • مهارت های نرمی که باید آن ها را برجسته کنید: همدلی، خلاقیت، برقراری ارتباط، حل مساله
  • مهارت های نرمی که باید توسعه دهید: جسارت، اعتماد به نفس، تصمیم گیری

این افراد را با کمک مقاله زیر بهتر می شناسید:

تیپ شخصیتی INTP: معمار

افراد با تیپ شخصیتی INTP به واسطه هوش، کنجکاوی و تفکر تحلیلی خود شهرت دارند. آن ها عمکرد عالی در حل مساله و تحلیل اطلاعات پیچیده دارند. زمانی که رزومه خود را آماده می کنید، بر توانمندی های استدلال منطقی و نوآوری خود تاکید داشته باشید.

  • مهارت های نرمی که باید آن ها را برجسته کنید: تفکر منطقی، حل مساله، به زیر سوال بردن، سازش پذیری، نوآوری، استقلال
  • مهارت های نرمی که باید توسعه دهید: کار تیمی، صبر، مدیریت سیاست های محیط کار

این شخصیت ها را با مطالعه مقاله زیر بهتر بشناسید

تیپ شخصیتی ESTP: متقاعدکننده

افراد با تیپ شخصیتی ESTP به واسطه عمل کردن ناگهانی و بدون فکر، منطقی بودن و جذابیت خود شناخته می شوند. آن ها عملکرد عالی در سازش با شرایط جدید و استفاده از جذابیت خود در برقراری ارتباط با سایرین دارند. زمانی که رزومه خود را آماده می کنید، بر تجربه هایی تاکید داشته باشید که در آن ها سازش پذیری و مهارت های بین فردی قدرتمند خود را نشان داده اید.

  • مهارت های نرمی که باید آن ها را برجسته کنید: سازش پذیری، برقراری ارتباط، جذابیت، شبکه سازی، اعتماد به نفس، مذاکره، معامله کردن
  • مهارت های نرمی که باید توسعه دهید: مدیریت زمان، سازمان دهی، صبر

به کمک مقاله زیر این شخصیت ها را بهتر بشناسید:

تیپ شخصیتی ESFP: اجراکننده

افراد با تیپ شخصیتی ESFP به واسطه انرژی، خلاقیت و خودجوش بودن خود شناخته شده اند. آن ها عملکرد عالی در موقعیت های اجتماعی و لذت بخشیدن به اطرافیان خود دارند. زمانی که رزومه خود را آماده می کنید، توجهتان به نشان دادن مهارت های بین فردی قدرتمند و سازش پذیری خود باشد.

  • مهارت های نرمی که باید آن ها را برجسته کنید: مهارت های بین فردی، سازش پذیری، خلاقیت، پرشور بودن، برقراری ارتباط، معامله کردن
  • مهارت های نرمی که باید توسعه دهید: مدیریت زمان، سازمان دهی، تاب آوری

این تیپ ها خصوصیات احتمالی زیر را نیز دارند:

تیپ شخصیتی ENFP: قهرمان

افراد با تیپ شخصیتی ENFP به واسطه شور، قدرت همدلی و خلاقیت خود شناخته می شوند. آن ها عملکرد عالی در الهام بخشیدن به سایرین و مطرح کردن ایده های جدید دارند. زمانی که رزومه خود را آماده می کنید، تاکید بر تجربه هایی داشته باشید که در آن ها قدرت رهبری و مهارت های قوی برقراری ارتباط خود را نشان داده اید.

  • مهارت های نرمی که باید آن ها را برجسته کنید: رهبری، برقراری ارتباط، همدلی، خلاقیت، داستانگویی
  • مهارت های نرمی که باید توسعه دهید: نظم بخشیدن، توجه به زمان، قدرت بحث

این شخصیت ها را با خواندن مقاله زیر بهتر درک کنید:

تیپ شخصیتی ENTP: آینده نگر

افراد با تیپ شخصیتی ENTP به واسطه هوش، جذابیت و نوآوری خود شناخته می شوند. آن ها عملکرد عالی در خلق ایده های جدید و یافتن راه حل برای مشکلات دارند. زمانی که می خواهید رزومه آماده کنید، تمرکزتان بر نشان دادن توانایی خود در تفکر خلاقانه و سازش پذیری باشد.

  • مهارت های نرمی که باید آن ها را برجسته کنید: خلاقیت، حل مساله، سازش پذیری، به زیر سوال بردن، اعتماد به نفس، شبکه سازی
  • مهارت های نرمی که باید توسعه دهید: توجه به جزئیات، صبر، میانجی گری

مقاله زیر کمک می کند این افراد خود را بهتر درک کنند:

تیپ شخصیتی ESTJ: ناظر

افراد با تیپ شخصیتی ESTJ به واسطه نظم، قدرت رهبری و عملگرایی خود شناخته می شوند. آن ها عملکردی عالی در تعیین اهداف و مدیریت موثر تیم ها برای دستیابی به این اهداف دارند. زمان آماده کردن رزومه خود بر تجربه هایی تاکید داشته باشید که در آن ها مهارت های رهبری قدرتمند و توجه به جزئیات خود را نشان داده اید.

  • مهارت های نرمی که باید آن ها را برجسته کنید: رهبری، سازمان دهی، توجه به جزئیات، کارآیی، تصمیم گیری
  • مهارت های نرمی که باید توسعه دهید: خلاقیت، سازش پذیری، سیاست داشتن

مقاله زیر برای شناخت بهتر این افراد نوشته شده است:

تیپ شخصیتی ESFJ: فراهم کننده

افراد با تیپ شخصیتی ESFJ به علت مهربانی، قابل اعتماد بودن و مهارت های اجتماعی خود شهرت دارند. آن ها عملکرد عالی در پرورش و حمایت سایرین دارند و اغلب نقش مراقب را برعهده می گیرند. زمان آماده کردن رزومه خود به نشان دادن مهارت های قدرتمند بین فردی و قابل اطمینان بودن خود توجه داشته باشید.

  • مهارت های نرمی که باید آن ها را برجسته کنید: مهارت های بین فردی، قابل اطمینان بودن، مهربانی، کار تیمی، برقراری ارتباط
  • مهارت های نرمی که باید توسعه دهید: استقلال، جسارت، سازش پذیری

برای درک بهتر روابط خود مقاله زیر را بخوانید:

تیپ شخصیتی ENFJ: معلم

افراد با تیپ شخصیتی ENFJ به واسطه قدرت همدلی، جذابیت و توانمندی های رهبری خود شناخته می شوند. آن ها عملکرد عالی در درک نیازهای سایرین و الهام بخشی آن ها برای رسیدن به یک هدف مشترک دارند. زمان آماده کردن رزومه خود بر هرگونه تجربه ای تاکید داشته باشید که در آن مهارت های ارتباطی و رهبری قدرتمندی را نشان داده اید.

  • مهارت های نرمی که باید آن ها را برجسته کنید: رهبری، همدلی، برقراری ارتباط، کار تیمی، صبر، جذابیت
  • مهارت های نرمی که باید توسعه دهید: تصمیم گیری، انعطاف پذیری، استقلال

این تیپ ها را با خواندن مقاله زیر بیشتر می شناسید:

تیپ شخصیتی ENTJ: فرمانده

تیپ شخصیتی ENTJ به واسطه جاه طلبی، اطمینان به خود و تفکر استراتژیک شناخته می شود. این افراد عملکرد عالی در تعیین هداف و اجرای موثر برنامه ها دارند. زمان آماده کردن رزومه خود بر نشان دادن توانایی خود برای رهبری و گرفتن تصمیم های مشکل تمرکز کنید.

  • مهارت های نرمی که باید آن ها را برجسته کنید: رهبری، تفکر استراتژیک، زیر سوال بردن، قاطعیت، کارآیی
  • مهارت های نرمی که باید توسعه دهید: انعطاف پذیری، تحمل، صبر

برای درک روابط این تیپ ها مقاله زیر را بخوانید:

سخن نهایی

آیا در این مقاله مهارت های نرمی را پیدا کردید که با آن ها ارتباط برقرار کنید؟ اگر جواب مثبت است، توصیه می کنیم برای توسعه و تسلط بر این مهارت ها وقت بگذارید. چون نه تنها کمک می کند در عرصه شغلی خود پیشرفت کنید، بلکه کارفرمایان دنبال کارمندان کاملی می گردند. همچنین مهم است مهارت هایی را شناسایی کنید که جا برای رشد بیشتر دارند و آن ها را نیز توسعه دهید.


mbti (ام بی تی آی) شخصیت شناسی توسعه فردی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.